Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Oh ja, en als mensen tegenwerpen dat je die uitspraak ‘heks’ in de context moet zien: de context was een Tweet van Kaag:

‘Begrip voor elkaar, geduld, de bereidheid om te luisteren voordat je spreekt. Het is essentieel voor de gezondheid van onze democratie.’

Met een link naar een stuk van haar waarin ze zich verzet tegen intimiderende retoriek in de Tweede Kamer (van o.a. Wilders, dus hij voelde zich blijkbaar op z’n pik getrapt en ging nog even verder met demoniseren.)
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/opinie-intimiderende-retoriek-kan-politici-in-gevaar-brengen~bc1b6f90/

Facy66 schreef op 27-12-2023 om 22:39:

[..]

Verder zat ze er denk ik voor hele andere belangen dan die voor de Nederlandse bevolking. Ze zal dus nu beter tot haar recht gaan komen.

Dit vind ik zo’n rare aantijging. Waarom wil je die vrouw aanwrijven dat ze er niet voor het algemeen belang zou zitten? Ik denk dat alle politici er voor het algemeen belang zitten. Of ik hun visie daarop deel, is de vraag natuurlijk. ‘Het Nederlandse volk’ bestaat niet eens. Ze zal voor en tegen beleid hebben gestemd wat in jouw en mijn voordeel is en ze zal ook voor of tegen beleid hebben gestemd waar we niet op zaten te wachten. Zo gaat dat in de politiek. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

28-12-2023 om 07:59 Topicstarter

Facy66 schreef op 27-12-2023 om 23:45:

[..]

Nou zij heeft talloze uitspraken gedaan die daar wel op wijzen (bv "wie zijn toch die mensen" en veel debatten die ik op youtube heb gezien waarin ze gewoon begon te lachen als een politicus bepaalde concrete problemen aankaart, mensen met enige kritiek meteen wegzetten als wappies, ongevaccineerden discrimineren en zelf heel snel vaak ten onrechte de discriminatiekaart trekken, etc). Maar is niet alleen zij maar al die politici van D66 waren en zijn zo brrr. D66 heeft nu denk ik niet voor niets zo weinig zetels gekregen. Ik denk dat meer mensen inmiddels die mening delen over de D66.

Maar ondanks het voorgaande keur ik het op de man schelden, bedreigen, etc absoluut af. Daar ben ik heel erg op tegen.

Debatten op YouTube? Of bedoel je eigenlijk korte clips die uit debatten zijn geknipt?

Mija schreef op 28-12-2023 om 00:25:

[..]

Dit vind ik zo’n rare aantijging. Waarom wil je die vrouw aanwrijven dat ze er niet voor het algemeen belang zou zitten? Ik denk dat alle politici er voor het algemeen belang zitten. Of ik hun visie daarop deel, is de vraag natuurlijk. ‘Het Nederlandse volk’ bestaat niet eens. Ze zal voor en tegen beleid hebben gestemd wat in jouw en mijn voordeel is en ze zal ook voor of tegen beleid hebben gestemd waar we niet op zaten te wachten. Zo gaat dat in de politiek.

In je post lees ik dat je schrijft dat 'het Nederlandse volk' niet eens bestaat. 

Kun je uitleggen wat je daarmee bedoelt? 

Malibu2 schreef op 28-12-2023 om 08:23:

[..]

In je post lees ik dat je schrijft dat 'het Nederlandse volk' niet eens bestaat.

Ik wilde eigenlijk precies hetzelfde vragen.

Hoezo bestaat het Nederlandse volk niet? Ik voel mij daar namelijk wel onderdeel van en ben trots om Nederlandse te zijn, nou ja meestal dan toch. 

[..]

Miraval schreef op 28-12-2023 om 08:49:

[..]

Hoezo bestaat het Nederlandse volk niet? Ik voel mij daar namelijk wel onderdeel van en ben trots om Nederlandse te zijn, nou ja meestal dan toch.

Voor mij omvat ‘het Nederlandse volk’ ook al die mensen waar ik het niet mee eens ben en wiens belangen ik niet per se deel, soms een heel andere afkomst en achtergrond hebben dan ik. Zodra in de politiek over ‘het Nederlandse volk’ of zoals Facy deed ‘de Nederlandse bevolking’ wordt gesproken, wordt gesuggereerd dat alle Nederlanders dezelfde belangen, wensen en waarden delen of zouden moeten delen en alsof alleen een stem voor of tegen een bepaalde politicus in het belang van ‘het Nederlandse volk’ zou zijn. Juist omdat dat niet zo is, stemmen ‘de Nederlanders’ op heel verschillende partijen om zich te laten vertegenwoordigen in het bestuur. Al die partijen samen vertegenwoordigen wat ‘Nederland’ wil, niet maar één partij. Iedereen die Nederlands staatsburger is, hoort erbij. De verschillen doen ertoe. 

[..]

Wat of wie zijn volgens jou het Nederlandse volk? Ben ik ook wel nieuwsgierig naar! 

Ik ben mija niet maar als ik ook antwoord mag geven: als men zegt “het Nederlandse volk” benadrukt dat voor mij een bepaalde homogeniteit, die ik zelf niet als zodanig ervaar of plezier vind, en doet het tegelijk geen recht aan de diversiteit van iedereen in Nederland. Dé Nederlander bestaat niet. Het Nederlandse volk ook dus ook niet. 

Mija schreef op 28-12-2023 om 10:05:

[..]

[..]

Voor mij omvat ‘het Nederlandse volk’ ook al die mensen waar ik het niet mee eens ben en wiens belangen ik niet per se deel, soms een heel andere afkomst en achtergrond hebben dan ik. Zodra in de politiek over ‘het Nederlandse volk’ of zoals Facy deed ‘de Nederlandse bevolking’ wordt gesproken, wordt gesuggereerd dat alle Nederlanders dezelfde belangen, wensen en waarden delen of zouden moeten delen en alsof alleen een stem voor of tegen een bepaalde politicus in het belang van ‘het Nederlandse volk’ zou zijn. Juist omdat dat niet zo is, stemmen ‘de Nederlanders’ op heel verschillende partijen om zich te laten vertegenwoordigen in het bestuur. Al die partijen samen vertegenwoordigen wat ‘Nederland’ wil, niet maar één partij. Iedereen die Nederlands staatsburger is, hoort erbij. De verschillen doen ertoe.

In mijn posts had ik het over de Nederlandse bevolking. Daarmee bedoel ik de hele Nederlandse bevolking. Echt iedereen dus. Ook de mensen die hier anders over denken.

D66 zit er vooral voor buitenlandse belangen en andere grote organisaties, niet voor onze bevolking.

Mija schreef op 28-12-2023 om 10:05:

[..]

[..]

Voor mij dus ook. Zijn we het daar over eens. Alleen veel partijen zitten er denk ik niet voor ons, maar mensen hebben dat helaas nog niet door. Al is D66 al denk ik wel voor veel mensen door de mand gevallen bij veel mensen gelet op het veel lagere aantal zetels ten opzichte van vorige keer.

Daglichtlamp schreef op 28-12-2023 om 07:59:

[..]

Debatten op YouTube? Of bedoel je eigenlijk korte clips die uit debatten zijn geknipt?

Die ja al heb ik ook wat langere debatten gekeken tijd geleden. De inhoud van die debatten zeggen genoeg. Ze doen het toch echt zelf. Die beelden en uitspraken zijn niet fake.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

28-12-2023 om 10:33

Facy66 schreef op 28-12-2023 om 10:22:

[..]

In mijn posts had ik het over de Nederlandse bevolking. Daarmee bedoel ik de hele Nederlandse bevolking. Echt iedereen dus. Ook de mensen die hier anders over denken.

D66 zit er vooral voor buitenlandse belangen en andere grote organisaties, niet voor onze bevolking.

Heb je hun standpunten wel eens bekeken? Bijvoorbeeld over inkomen, zorg, woningen? Over veiligheid en vrijheid?

(Disclaimer: niet mijn partij, ik ben veel linkser).

Facy66 schreef op 28-12-2023 om 10:22:

[..]

Welke grote organisaties en buitenlandse belangen zijn dat dan? Kun je misschien wat concrete voorbeelden geven? ik vermoed dat ik een van die mensen ben die dat nog niet door heeft, en waar je in een latere post aan refereert, maar ik laat me graag informeren.

(ik ben ook een stuk linkser maar vond rob Jetten wel heel goed campagne voeren)

Miraval schreef op 28-12-2023 om 08:49:

[..]

Ik ben er niet trots op om Nederlandse te zijn, ik ben er toevallig geboren en opgegroeid, ik voel me wel bevoorrecht dat ik het geluk heb in een welvarend land te mogen wonen.

En ik schaam me juist wel eens voor mijn afkomst, sinds blijkt hoeveel haatzaaierij en polarisatie er onder de bevolking heerst.

Libertine schreef op 27-12-2023 om 17:53:

[..]

Het is echt tamelijk hilarisch dat je met je reactie vaak een soort rookgordijn optrekt. Snap wel steeds beter dat Wilders je interesse heeft. Die kan dat ook vrij goed.

Wat iemand heeft gestudeerd zegt verder vrij weinig over wíe iemand is en welke overtuigingen iemand heeft. Maar wel over de kennis die iemand heeft mbt een bepaald onderwerp, bv juridische kennis of uitspraken die in strijd zijn met de grondwet.

PRECIES. En dat punt wou ik maken met mijn bericht waaronder je bovenstaande schreef.

Het ene moment heb je het over datgene wat die Folkert heeft gestudeerd, en als ik noem dat Baudet het zelfde heeft gestudeerd doet de studie er niet meer toe.

ps. ik heb geen rookgordijn nodig. a: je kan op een forum geen beeld zien van een gordijn en b: ik zeg zonder er omheen te draaien wat ik ervan vind. Ik heb niet op Wilders gestemd, ik moest één keuze maken tussen meerdere personen. Helaas. Maar als 2,5 miljoen kiezers genegeerd gaan worden omdat 'jij-en-de-jouwen' die keuze niet dulden, dan zal ik bij de volgende verkiezingen zeer zeker op Geert gaan stemmen.

In datgene wat ik Geert heb horen zeggen wil hij er voor alle 18 miljoen mensen zijn. Ook voor echte vluchtelingen. Ongeacht welke religie etc. Dat hij dit heeft gezegd staat vast.

Geen andere partij kreeg ooit zoveel stemmen tijdens verkiezingen.Ben blij dat het meerdere partijen zijn die 'de zaken' gaan bekijken en aanpakken. Maar je kan dan niet een partij (die verloren heeft) naar voren schuiven omdat jij liever had dat die partij gewonnen had.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

28-12-2023 om 11:51

Fleurtje_5 schreef op 28-12-2023 om 11:42:

[..]

PRECIES. En dat punt wou ik maken met mijn bericht waaronder je bovenstaande schreef.

Het ene moment heb je het over datgene wat die Folkert heeft gestudeerd, en als ik noem dat Baudet het zelfde heeft gestudeerd doet de studie er niet meer toe.

ps. ik heb geen rookgordijn nodig. a: je kan op een forum geen beeld zien van een gordijn en b: ik zeg zonder er omheen te draaien wat ik ervan vind. Ik heb niet op Wilders gestemd, ik moest één keuze maken tussen meerdere personen. Helaas. Maar als 2,5 miljoen kiezers genegeerd gaan worden omdat 'jij-en-de-jouwen' die keuze niet dulden, dan zal ik bij de volgende verkiezingen zeer zeker op Geert gaan stemmen.

Oef. Wie is er nu aan het polariseren en uitsluiten?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.