Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Daglichtlamp
16-12-2023 om 20:47
Ik heb nog gekeken of 1 van de ministers van staat nog geschikt is:
https://www.rijksoverheid.nl/regering/over-de-regering/ministers-van-staat
Maar eigenlijk alleen Balkende is niet al te oud wat mij betreft, en die is ook al 67. Die had trouwens ook nog nauwelijks ervaring toen hij premier werd, hij zat daarvoor vier jaar in de kamer, maar was nog geen minister of staatssecretaris geweest.
Facy66
16-12-2023 om 21:04
Nicole123 schreef op 16-12-2023 om 20:39:
[..]
Dan besef je denk ik niet hoe goed je het hebt in Nederland en wat er allemaal wel goed gaat en geregeld wordt in het land. Ik vond de kabinetten Rutte ook niet top, maar slechter kan het zeer zeker. Mensen praten het volgens mij ook elkaar aan, dat het zo verschrikkelijk gaat. We leven nog altijd in een van de meest welvarende landen ter wereld, met weinig corruptie, weinig werkloosheid, weinig zwervers, goede wegen, etc etc. Ga over de grens met België en je voelt het al aan het wegdek, ziet meer bedelaars, enzovoort. Laat staan landen verder weg.
Ja wij wel, zeker, maar zoveel andere mensen niet hier. En dat in een rijk land. Schandalig vind ik dat.
Nicole123
16-12-2023 om 21:11
Daglichtlamp schreef op 16-12-2023 om 20:47:
Ik heb nog gekeken of 1 van de ministers van staat nog geschikt is:
https://www.rijksoverheid.nl/regering/over-de-regering/ministers-van-staat
Maar eigenlijk alleen Balkende is niet al te oud wat mij betreft, en die is ook al 67. Die had trouwens ook nog nauwelijks ervaring toen hij premier werd, hij zat daarvoor vier jaar in de kamer, maar was nog geen minister of staatssecretaris geweest.
Oh, dan hebben we naast Wilders, Agema en Bosma nog 9 anderen, zie ik op de lijst, die 4 jaar op langer in de kamer zitten. Toch Dion Graus dan maar als premier, dat is nog de bekendste van hen.
ShowyHummingbird30
16-12-2023 om 21:13
Nicole123 schreef op 16-12-2023 om 21:11:
[..]
Oh, dan hebben we naast Wilders, Agema en Bosma nog 9 anderen, zie ik op de lijst, die 4 jaar op langer in de kamer zitten. Toch Dion Graus dan maar als premier, dat is nog de bekendste van hen.
Ik zie mogelijkheden voor samenwerking met de Partij voor de Dieren
.
FaithfulDuck87
16-12-2023 om 21:14
Facy66 schreef op 16-12-2023 om 21:04:
[..]
Ja wij wel, zeker, maar zoveel andere mensen niet hier. En dat in een rijk land. Schandalig vind ik dat.
Moet je nagaan hoeveel anderen het in andere landen hebben. Nog veel slechter. Maar oh hier in Nederland echt slecht, met de restaurants vol, de kroegen vol, elk jaar met vakantie, 1-2 auto's per gezin, woningen die steeds groter zijn, liefst 2 badkamers, een tafel vol met eten met kerst, een record ws weer aan vuurwerk (en dan vaak in de armste wijken, waar het meeste vuurwerk wordt afgeschoten). Maar oh, we hebben het zo slecht...
Nicole123
16-12-2023 om 21:15
Facy66 schreef op 16-12-2023 om 21:04:
[..]
Maar betekent niet dat het niet slechter kan en er niets goeds zou gebeuren. Dat de rijkdom in Nederland niet goed verdeeld is ben ik met je eens.
OmaVan2
16-12-2023 om 21:22
Nicole123 schreef op 16-12-2023 om 21:11:
Toch Dion Graus dan maar als premier, dat is nog de bekendste van hen.
Dat is dan een opsteker voor iedereen die wel eens een scheve schaats heeft gereden en wiens gegevens in het Justitieel Documentatie Systeem voorkomen. Ondanks dat kan je dus nog een leuke carrière maken.
Facy66
16-12-2023 om 21:27
Friezinnetje schreef op 16-12-2023 om 21:14:
[..]
Moet je nagaan hoeveel anderen het in andere landen hebben. Nog veel slechter. Maar oh hier in Nederland echt slecht, met de restaurants vol, de kroegen vol, elk jaar met vakantie, 1-2 auto's per gezin, woningen die steeds groter zijn, liefst 2 badkamers, een tafel vol met eten met kerst, een record ws weer aan vuurwerk (en dan vaak in de armste wijken, waar het meeste vuurwerk wordt afgeschoten). Maar oh, we hebben het zo slecht...
Ook in in Nederland zijn er veel mensen die de boodschappen niet meer kunnen betalen en bv vorig jaar in een koud huis hebben moeten zitten. Vergis je niet. Kijk verder dan je eiven bubbel. En dat voor een rijk land. Dat zou niet moeten kunnen hier.
Nicole123
16-12-2023 om 21:27
Moeten de armen in Nederland het beter krijgen vind je, Facy? En de gedupeerden van de toeslagenaffaire?
En denk je dat Wilders echt voor meer geld voor deze groepen gaat zorgen (waardoor anderen dan relatief gezien minder krijgen)?
Ook als je weet dat een migrant 6x zo vaak tot die armen behoort dan een autochtone Nederlander en 70% van de gedupeerden van de toeslagenaffaire een migrant of kind van een migrant is?
FaithfulDuck87
16-12-2023 om 21:29
Facy66 schreef op 16-12-2023 om 21:27:
[..]
Ook in in Nederland zijn er veel mensen die de boodschappen niet meer kunnen betalen en bv vorig jaar in een koud huis hebben moeten zitten. Vergis je niet. Kijk verder dan je eiven bubbel. En dat voor een rijk land. Dat zou niet moeten kunnen hier.
Een deel kan daar niets aan doen idd, een klein deel moet zijn prioriteiten ergens anders leggen.
Facy66
16-12-2023 om 21:29
Nicole123 schreef op 16-12-2023 om 21:15:
[..]
Maar betekent niet dat het niet slechter kan en er niets goeds zou gebeuren. Dat de rijkdom in Nederland niet goed verdeeld is ben ik met je eens.
Nou sorry hoor die Rutte en Co hebben zoveel mensen enorm gedupeerd, in de kou laten staan en de boel zo vaak bedrogen laat maar een frisse wind daar waaien. Dan is er nog enige kans op verbetering. Zo nee dan hadden we gekregen wat we al hadden.. enorme ellende.
Facy66
16-12-2023 om 21:31
Friezinnetje schreef op 16-12-2023 om 21:29:
[..]
Een deel kan daar niets aan doen idd, een klein deel moet zijn prioriteiten ergens anders leggen.
Ik vind dat iedereen het hier goed moet hebben. Overheud moet daar de prioriteiten leggen. Dan horft niemand meer honger te lijden of in een koud huis te zitten.
FaithfulDuck87
16-12-2023 om 21:32
Facy66 schreef op 16-12-2023 om 21:31:
[..]
Ik vind dat iedereen het hier goed moet hebben. Overheud moet daar de prioriteiten leggen. Dan horft niemand meer honger te lijden of in een koud huis te zitten.
een klein deel moet zijn prioriteiten zelf aan passen. Daar kan ik of de regering niets aan doen. Voor degene die er zelf niets aan kunnen doen, die mogen van mij echt geholpen worden.
ShowyHummingbird30
16-12-2023 om 21:33
Facy66 schreef op 16-12-2023 om 21:31:
[..]
Iedereen? Of alleen autochtone Nederlanders? En wie moet dat van jou gaan betalen?
En als aanvulling: rechtse partijen zorgen over het algemeen vooral goed voor de rijkeren onder ons.
Facy66
16-12-2023 om 21:35
Nicole123 schreef op 16-12-2023 om 21:27:
Moeten de armen in Nederland het beter krijgen vind je, Facy? En de gedupeerden van de toeslagenaffaire?
En denk je dat Wilders echt voor meer geld voor deze groepen gaat zorgen (waardoor anderen dan relatief gezien minder krijgen)?
Ook als je weet dat een migrant 6x zo vaak tot die armen behoort dan een autochtone Nederlander en 70% van de gedupeerden van de toeslagenaffaire een migrant of kind van een migrant is?
PVV wil in ieder geval als enige de prioriteiten daar leggen, waar de rest van de partijen dat niet of onvoldoende doen.
Wat iemands roots zijn boeit me niet. Ik vind dat de mensen die hier wonen dat die het goed moeten hebben. Kunnen we daarna ook evt mensen daar buiten helpen als je als land zelf alles op orde hebt. Onze regering hoort voor ons op te treden als volksvertegenwoordigers en ons op de eerste plaats te zetten niet de rest van de wereld en ons hier te laten barsten terwijl we een rijk land hebben.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.