Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Fleurtje_5
15-12-2023 om 12:34
OmaVan2 schreef op 15-12-2023 om 08:14:
[..]
Een vreemdeling die een ernstig misdrijf pleegt, komt in de gevangenis. Diefstal of in iemands tuin poepen zit niet in die categorie.
Maar voor bijvoorbeeld wildplassen heeft men iemand (met een hoge onderscheiding) wel aangesproken. Waarom pakt men iemand dan niet op voor het tonen van het geslachtsdeel aan kinderen?
Kroon werd die zondagavond door agenten aangesproken, hij zou zich bezondigd hebben aan wildplassen. Het OM verwijt hem dat hij vervolgens drie agenten op diverse manieren onheus en op strafbare wijze heeft bejegend. Zo zou de militair een agent zijn geslachtsdeel hebben getoond. Ook wordt de Bosschenaar ervan beschuldigd dat hij zijn middelvinger heeft opgestoken naar een andere agent. Bij zijn aanhouding zou hij bovendien een derde agent een kopstoot hebben gegeven.
Fleurtje_5
15-12-2023 om 12:42
Nicole123 schreef op 14-12-2023 om 20:22:
[..]
Nogmaals, hoe dan concreet, binnen de kaders van de mensenrechten en verdragen? Wilders en consorten hebben je blij gemaakt met een dode mus, want ook zij kunnen dit helemaal niet.
https://www.trouw.nl/nieuws/criminele-asielzoeker-is-niet-zomaar-uit-te-zetten~bc25b989/
Mensenrechtenverdragen verbieden het Nederland om vreemdelingen terug te sturen als zij in hun land van herkomst kans lopen onmenselijk te worden behandeld. Dat maakt uitzetten naar landen als Syrië of Eritrea moeilijk. Ook zijn er landen die hun onderdanen niet terugnemen. Op die internationale verdragsregels 'zijn geen uitzonderingen mogelijk, dus ook niet als een vreemdeling een ernstig misdrijf heeft gepleegd'.
Deze link is van 12 januari 2016. Ik kan dit artikel niet helemaal lezen. Je zou dan toch denken dat men inmiddels wat heeft geleerd van die Sylvesternacht waar aanranders hun bekeuring voor de neus van de agenten doorscheurden. In je link staat dat Duitsland toen ook al criminele asielzoekers sneller het land uit wou zetten. Maar als Wilders dit zegt word hij zo'n beetje 'afgemaakt'.
Hoe zit het met de mensenrechten van de slachtoffers die ze maken? We vangen mensen op zodat ze veilig onderdak hebben. Maar met criminele op te vangen maakt men het onveilig voor iedereen. Wat ik in dat filmpje zag vond ik onwenselijk en onmenselijk voor de bewoners van Ter Apel.
Ze slaan, spugen, roven, stelen en vechten, de politie mag niets doen, en de raddraaiers mogen niet het land uitgezet worden. Brazilië lijkt me niet een land dat hen onmenselijk zal behandelen. Behalve als je een gevangenis onmenselijk vind.
Dit mag je niet de rest van Nederland aan doen.
De-mensen-van-mensenrechten zouden anders piepen als het hun eigen ouders of kinderen zouden zijn die dit mee zouden moeten maken.
Nicole123
15-12-2023 om 13:40
Je valt in herhaling, Fleurtje. Je blijft maar keer op keer voorbeelden aanhalen van hoe erg het is. Je blijft maar stellen dat politici en mensen hier in dit topic zouden vinden dat zich misdragende asielzoekers helemaal niet erg zijn, als ze zeggen dat het gewoon niet kan binnen de grondwet om iemand die zich misdraagt domweg het land uit te zetten en dat óók Wilders dat in de praktijk niet zal kunnen. Dat is een heel valse manier van framen en verdraaien.
Fleurtje_5
15-12-2023 om 15:16
Nicole123 schreef op 15-12-2023 om 13:40:
Je valt in herhaling, Fleurtje. Je blijft maar keer op keer voorbeelden aanhalen van hoe erg het is. Je blijft maar stellen dat politici en mensen hier in dit topic zouden vinden dat zich misdragende asielzoekers helemaal niet erg zijn, als ze zeggen dat het gewoon niet kan binnen de grondwet om iemand die zich misdraagt domweg het land uit te zetten en dat óók Wilders dat in de praktijk niet zal kunnen. Dat is een heel valse manier van framen en verdraaien.
Herhaling? Ik gaf antwoord op een bericht van jou (waarin je een link uit 2016 had gezet).
Het enige valse daaraan is als men de mensen in Nederland blijft opzadelen met deze wanpraktijken. Voor mij én voor alle mensen in Ter Apel, Budel, Maarheeze etc. mag die wet aangepast worden.
Nicole123
15-12-2023 om 15:26
Fleurtje_5 schreef op 15-12-2023 om 15:16:
[..]
Ik gaf antwoord op een bericht van jou (waarin je een link uit 2016 had gezet).
Je reageert niet op de inhoud van mijn bericht, alleen op wat jij zelf ervan maakt.
Hoe denk jij dat Wilders overlast gevende asielzoekers wel het land uit gaat gooien, als het zijn voorgangers niet gelukt is wegens verdragen en mensenrechten? Gaat hij uit het Verdrag van de rechten van de mens en uit diverse andere verdragen stappen en de grondwet aanpassen? En lijkt dat jou een goed idee?
Fleurtje_5
15-12-2023 om 19:01
Nicole123 schreef op 15-12-2023 om 15:26:
[..]
Je reageert niet op de inhoud van mijn bericht, alleen op wat jij zelf ervan maakt.
Hoe denk jij dat Wilders overlast gevende asielzoekers wel het land uit gaat gooien, als het zijn voorgangers niet gelukt is wegens verdragen en mensenrechten? Gaat hij uit het Verdrag van de rechten van de mens en uit diverse andere verdragen stappen en de grondwet aanpassen? En lijkt dat jou een goed idee?
Ik weet niet hoe Wilders dat gaat aanpakken. Hij is natuurlijk ook 'met handen en voeten gebonden'. Als hij het handmatig 'een voor een' zou doen bij herhaalde wanpraktijken, zou hij vast veel hulp krijgen. Ik doe mijn petje af voor de bewoners die een burgerwacht hebben opgericht om de bewoners en het dorp proberen te beschermen.
Als daarmee de mensen (bewoners én echte vluchtelingen) in oa Ter Apel geholpen zijn vind ik dat het enige juiste idee. Anders blijft het steeds door etteren en word het van kwaad tot erger.
Nicole123
15-12-2023 om 19:15
Fleurtje_5 schreef op 15-12-2023 om 19:01:
[..]
Ik weet niet hoe Wilders dat gaat aanpakken. Hij is natuurlijk ook 'met handen en voeten gebonden'. Als hij het handmatig 'een voor een' zou doen bij herhaalde wanpraktijken, zou hij vast veel hulp krijgen. Ik doe mijn petje af voor de bewoners die een burgerwacht hebben opgericht om de bewoners en het dorp proberen te beschermen.
Als daarmee de mensen (bewoners én echte vluchtelingen) in oa Ter Apel geholpen zijn vind ik dat het enige juiste idee. Anders blijft het steeds door etteren en word het van kwaad tot erger.
Wat bedoel je met 'handmatig een voor een'? Wat kan Wilders wel wat zijn voorgangers niet lukte, wat betreft het uitzetten van overlastgevende asielzoekers? Is hij minder met handen en voeten gebonden als zijn voorgangers of evenveel?
Daglichtlamp
15-12-2023 om 19:21
De ombudsman heeft eerder al bemiddeld tussen het rijk en de gemeente Westerwolde. De toen gemaakte afspraken zijn niet gehouden. Opnieuw niet. Zowel de rechten van asielzoekers, als de rechten van de inwoners van Ter Apel zijn niet geborgd, en de meerderheid in het parlement heeft besloten om hier helemaal niets aan te doen.
https://www.volkskrant.nl/binnenland/nationale-ombudsman-reinier-van-zutphen-zoals-met-ter-apel-wordt-omgegaan-dat-is-onbehoorlijk-bestuur~b6d5623b/
Je zou ook kunnen zeggen: een meerderheid van de nieuwe Tweede Kamer wil nu eenmaal geen spreidingswet, zo werkt democratie?
‘Zo werkt democratie dus niet. Als mensen hier asiel aanvragen, hebben ze rechten. De mensen in Westerwolde hebben ook rechten die de overheid moet borgen. Dat gebeurt nu niet en daar heeft een verkiezingsuitslag niets mee te maken.’
Fleurtje_5
15-12-2023 om 19:27
Nicole123 schreef op 15-12-2023 om 19:15:
[..]
Wat bedoel je met 'handmatig een voor een'? Wat kan Wilders wel wat zijn voorgangers niet lukte, wat betreft het uitzetten van overlastgevende asielzoekers? Is hij minder met handen en voeten gebonden als zijn voorgangers of evenveel?
Misschien hebben de voorgangers nooit moeite gedaan? Ik weet het niet.
Mensenrechten moet men in acht blijven nemen. Zie: Artikel 14 en 17
Nicole123
15-12-2023 om 19:39
Fleurtje_5 schreef op 15-12-2023 om 19:27:
[..]
Misschien hebben de voorgangers nooit moeite gedaan? Ik weet het niet.
Als je dat niet weet zou ik je aanraden je er eens in te verdiepen, in plaats van zonder dat je weet wat er allemaal gedaan en geprobeerd is te roepen dat Wilders het beter zal doen.
Gewoon googelen op 'asielzoekers overlast aanpak kabinet' en eens kijken wat je dan tegenkomt. En op 'asielzoekers uitzetten rechten van de mens'.
Nicole123
15-12-2023 om 19:55
Fleurtje_5 schreef op 15-12-2023 om 19:01:
[..]
Waar de bewoners van Ter Apel en de echte vluchtelingen momenteel mee geholpen zijn is de spreidingswet. Dat geeft verlichting. In twee klassen van 20 kinderen kun je veel beter orde houden dan in 1 klas van 40, toch? Zo werkt het bij een AZC ook. We hebben helemaal niets aan kreten van een populist die net zo aan handen en voeten gebonden is als alle kabinetten voor hem wat betreft het uitzetten van ongewenste personen.
Fleurtje_5
16-12-2023 om 11:48
Nicole123 schreef op 15-12-2023 om 19:39:
[..]
Als je dat niet weet zou ik je aanraden je er eens in te verdiepen, in plaats van zonder dat je weet wat er allemaal gedaan en geprobeerd is te roepen dat Wilders het beter zal doen.
Gewoon googelen op 'asielzoekers overlast aanpak kabinet' en eens kijken wat je dan tegenkomt. En op 'asielzoekers uitzetten rechten van de mens'.
Ik loop niet zomaar wat te roepen. En zag naast de nieuwsbeelden ook het filmpje waarin meerdere inwoners van Ter Apel aan het woord kwamen. Heb jij je eens verdiept in dat filmpje? Dan zou ik je willen aanraden dat eens te bekijken en vooral te beluisteren.
Er word zelfs 'onderscheid gemaakt' wat in strijd is met de rechten van de mens. De inwoners zouden wel worden bestraft als ze zoiets zouden flikken. Je kan het in dat filmpje horen. De hulproep was groot "Maar er werd NIETS mee gedaan"
De mensen worden bestolen en eigendom word vernield. Zie artikel 17 in 'Rechten van de mens'.
Die 'Rechten van de mens' gelden OOK voor de inwoners van Ter Apel Budel etc.
https://www.youtube.com/watch?v=4npRLaK7hEE Dit filmpje is van juni 2023.
Fleurtje_5
16-12-2023 om 11:55
Nicole123 schreef op 15-12-2023 om 19:55:
[..]
Waar de bewoners van Ter Apel en de echte vluchtelingen momenteel mee geholpen zijn is de spreidingswet. Dat geeft verlichting. In twee klassen van 20 kinderen kun je veel beter orde houden dan in 1 klas van 40, toch? Zo werkt het bij een AZC ook. We hebben helemaal niets aan kreten van een populist die net zo aan handen en voeten gebonden is als alle kabinetten voor hem wat betreft het uitzetten van ongewenste personen.
Nee, dan maak je op andere plaatsen ook een Ter Apel en Budel.
De mensen in Ter Apel zouden geholpen zijn als ze raddraaiers echt zouden aanpakken.Dat is namelijk hoognodig.
Als andere steden en dorpen iets zouden willen doen voor de inwoners van Ter Apel dan zouden ze, net zoals een paar bewoners in Ter Apel dat doen, een burgerwacht kunnen oproepen en daar gaan helpen, zodat die burgerwacht in Ter Apel meer mensen ter beschikking heeft en meer hulp krijgt. Misschien zelfs zoveel dat de raddraaiers weten dat hun wanpraktijken niet op prijs gesteld worden, en hopelijk uit zich zelf naar het veilige land van herkomst vertrekken.
Of dat land van herkomst ze terug wil nemen of niet. Boeit niet. Die landen moeten zich ook aan dezelfde mensenrechten houden.
Daglichtlamp
16-12-2023 om 12:02
Volgens mij hebben we geen discussie over het feit dat de rechten van de inwoners van Ter Apel ook worden geschonden. Ik heb gister de ombudsman nog aangehaald die dat ook zegt.
Ik zie de huidige Kamermeerderheid alleen niets doen voor Ter Apel. Jij wel Fleurtje?
Snoeske
16-12-2023 om 12:04
Fleurtje, hoe ga je die mensen wegsturen? Zonder documenten, landen die heb niet terug willen. Of zet je ze de grens over naar Duitsland of België?
Wat Budel betreft. Ik heb me daar nog letterlijk geen seconde onveilig gevoeld, niet op de bus en niet op het treinstation. Waarbij ik niet zeg dat er niets gebeurd, maar wel dat het heel erg geframed wordt.
En nu mag je met krantenartikelen komen. Maar met mijn voeten in de aarde daar, beleef ik het niet zo. En dat geldt ook voor mijn kinderen en hoogbejaarde moeder.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.