Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Nicole123 schreef op 15-12-2023 om 19:55:

[..]

Waar de bewoners van Ter Apel en de echte vluchtelingen momenteel mee geholpen zijn is de spreidingswet. Dat geeft verlichting. In twee klassen van 20 kinderen kun je veel beter orde houden dan in 1 klas van 40, toch? Zo werkt het bij een AZC ook. We hebben helemaal niets aan kreten van een populist die net zo aan handen en voeten gebonden is als alle kabinetten voor hem wat betreft het uitzetten van ongewenste personen.

Die 'populist' veroorzaakt iig niet zoveel leed dan wat die mensen in Ter Apel word aangedaan, door raddraaiers die handen boven het hoofd worden gehouden onder het motto 'mensenrechten'.

Met een spreidingswet, dus een ander straatnaambord, veranderd hun mentaliteit en baldadigheid echt niet hoor.  Met een bijkomend ding is dat men er dan nooit meer vanaf komt want hun stelen en vechten blijft in Nederland helaas onbestraft.

Daglichtlamp schreef op 16-12-2023 om 12:02:

Volgens mij hebben we geen discussie over het feit dat de rechten van de inwoners van Ter Apel ook worden geschonden. Ik heb gister de ombudsman nog aangehaald die dat ook zegt.
Ik zie de huidige Kamermeerderheid alleen niets doen voor Ter Apel. Jij wel Fleurtje?

Dat hoop ik van wel.

Fleurtje_5 schreef op 16-12-2023 om 11:48:

[..]

Ik loop niet zomaar wat te roepen. En zag naast de nieuwsbeelden ook het filmpje waarin meerdere inwoners van Ter Apel aan het woord kwamen. Heb jij je eens verdiept in dat filmpje? Dan zou ik je willen aanraden dat eens te bekijken en vooral te beluisteren.

Er word zelfs 'onderscheid gemaakt' wat in strijd is met de rechten van de mens. De inwoners zouden wel worden bestraft als ze zoiets zouden flikken. Je kan het in dat filmpje horen. De hulproep was groot "Maar er werd NIETS mee gedaan"

De mensen worden bestolen en eigendom word vernield. Zie artikel 17 in 'Rechten van de mens'.

Die 'Rechten van de mens' gelden OOK voor de inwoners van Ter Apel Budel etc.

https://www.youtube.com/watch?v=4npRLaK7hEE Dit filmpje is van juni 2023.

Mensenrechten gelden blijkbaar niet voor de inwoners van Ter Apel maar wel voor die mensen die overlast veroorzaken. Nederlanders op de laatste plaats en het dan gek vinden dat PVV zo groot is geworden.

Facy66 schreef op 16-12-2023 om 12:19:

[..]

Mensenrechten gelden blijkbaar niet voor de inwoners van Ter Apel maar wel voor die mensen die overlast veroorzaken. Nederlanders op de laatste plaats en het dan gek vinden dat PVV zo groot is geworden.

En daarom is oa de spreidingswet in het leven geroepen, zodat ondermeer de inwoners van Ter Apel ontlast worden, maar ja, die mag er van rechts niet komen.

felija schreef op 16-12-2023 om 12:21:

[..]

En daarom is oa de spreidingswet in het leven geroepen, zodat ondermeer de inwoners van Ter Apel ontlast worden, maar ja, die mag er van rechts niet komen.

Dan wordt het overal drama in heel Nederland want de aard van de relschoppers blijft hetzelfde en die kunnen ongestraft hun gang gaan.

Fleurtje_5 schreef op 16-12-2023 om 11:48:

[..]

Ik loop niet zomaar wat te roepen. En zag naast de nieuwsbeelden ook het filmpje waarin meerdere inwoners van Ter Apel aan het woord kwamen. Heb jij je eens verdiept in dat filmpje? Dan zou ik je willen aanraden dat eens te bekijken en vooral te beluisteren.

Er word zelfs 'onderscheid gemaakt' wat in strijd is met de rechten van de mens. De inwoners zouden wel worden bestraft als ze zoiets zouden flikken. Je kan het in dat filmpje horen. De hulproep was groot "Maar er werd NIETS mee gedaan"

De mensen worden bestolen en eigendom word vernield. Zie artikel 17 in 'Rechten van de mens'.

Die 'Rechten van de mens' gelden OOK voor de inwoners van Ter Apel Budel etc.

https://www.youtube.com/watch?v=4npRLaK7hEE Dit filmpje is van juni 2023.

Je zei zelf dat je niet weet wat er door de voorgangers aan de toestand in Ter Apel is gedaan, daar reageerde Nicole op.

Facy66 schreef op 16-12-2023 om 12:22:

[..]

Dan wordt het overal drama in heel Nederland want de aard van de relschoppers blijft hetzelfde en die kunnen ongestraft hun gang gaan.

Nee, juist niet, wat ook al meerdere keren is gezegd. Een docent kan beter orde houden met twintig leerlingen in de klas dan met een overvolle, uit zijn voegen gegroeide veertig.

Hier de link die Daglichtlamp in het topic over Ter Apel plaatste:

https://www.volkskrant.nl/columns-van-de-dag/het-probleem-met-de-spreidingswet-is-dat-de-kans-bestaat-dat-hij-zal-werken~b82f9c0a/

Moet je natuurlijk niet hebben, als je net een megaknettersuperrechts kabinet met dito asielbeleid in elkaar aan het sleutelen bent. Voordat zulk beleid in werking treedt ben je een eeuwigheid verder, tot die tijd is de chaos juist je vriend. Overlast houdt het thema hoog op de agenda. Zonder noodoplossingen geen hotels in Kijkduin waar je de omwonenden kunt opjutten.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

16-12-2023 om 12:35 Topicstarter

https://www.coa.nl/nl/nieuws/pilot-versoberde-opvang-beeindigd
We hadden een hele mooie pilot waarbij veilige landers speciaal werden opgevangen en een versnelde procedure doorliepen.
Op dit moment gebeurd dat alleen nog voor de eerste fase van de procedure. Waarom is dat? Omdat het COA nergens plek kon  vinden om dat ook voor de vervolg fase te organiseren.

Snoeske schreef op 16-12-2023 om 12:04:

Fleurtje, hoe ga je die mensen wegsturen? Zonder documenten, landen die heb niet terug willen. Of zet je ze de grens over naar Duitsland of België?

Wat Budel betreft. Ik heb me daar nog letterlijk geen seconde onveilig gevoeld, niet op de bus en niet op het treinstation. Waarbij ik niet zeg dat er niets gebeurd, maar wel dat het heel erg geframed wordt.

En nu mag je met krantenartikelen komen. Maar met mijn voeten in de aarde daar, beleef ik het niet zo. En dat geldt ook voor mijn kinderen en hoogbejaarde moeder.

Mooi.

Misschien ook omdat daar wel opgetreden word ? Of omdat je net op een gunstig moment in de trein zat ?

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4306030/agenten-mee-op-de-trein-om-overlast-asielzoekers-tegen-te-gaan 14 juli 2023

Een woordvoerder van de NS geeft woensdagochtend aan dat de maatregelen per direct zijn ingegaan. Op het station in Maarheeze staan voortaan geen vier, maar zes beveiligers, geeft ze aan. Ook rijden agenten vanaf vandaag mee op treinen van Eindhoven naar Weert. Dit overigens niet op elke trein. "We kijken naar risicomomenten", legt de woordvoerder uit. Wat die momenten zijn en hoeveel agenten er dan meerijden, maakt ze niet bekend. Ook de politie doet hierover geen mededelingen.

"De politie is zichtbaar aanwezig op het traject op de momenten dat het nodig is. Om de overlast in de breedste zin tegen te gaan.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

16-12-2023 om 12:43 Topicstarter

Maar goed wellicht kan deze discussie verder in het Ter Apel draadje?
https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/ter-apel-het-gaat-echt-uit-de-hand-lopen?page=19#300

Facy66 schreef op 16-12-2023 om 12:22:

[..]

Men mag de relschoppers nu al niet terug sturen naar hun veilige land van herkomst.

Kun je nagaan wat er gebeurd als ze door heel het land verspreid zitten.

De gemeenteraad van Budel heeft besloten dat het AZC per 1 juli 2024 dicht gaat vanwege een reeks geweldsdelicten. Moet je toch niet aan denken wat er gebeurd als de relschoppers door het hele land hun 'geweld' gaan uitvoeren.

https://nos.nl/artikel/2420419-azc-budel-gaat-in-2024-dicht-gemeente-is-geweldsincidenten-zat

Het asielzoekerscentrum in het Brabantse Budel gaat op 1 juli 2024 dicht. Dat heeft de gemeenteraad besloten na een reeks geweldsincidenten, waaronder steekpartijen.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

16-12-2023 om 12:47 Topicstarter

Ik ben benieuwd wat deze vier partijen aan de woningmarkt gaan doen. Hun kiezers lijken het redelijk eens. Maar ik vrees dat ze ook op dit punt wel eens bedrogen uit kunnen komen. Zeker de VVD wil helemaal geen meer sociale huurwoningen, of de huurprijs van niet sociale huur aan banden. De enige reden dat daar nu wel plannen voor zijn, zijn juist de andere partijen in het kabinet, die zeker niet terugkomen in een nieuwe regering.

https://www.ad.nl/wonen/kiezers-pvv-nsc-vvd-en-bbb-willen-meer-betaalbare-huur-zorg-voor-boter-bij-de-vis~aaf296e7/
Veel mensen vallen nu tussen wal en schip omdat ze niet in aanmerking komen voor een sociale huurwoning, maar de huren in de vrije sector niet kunnen betalen. Een meerderheid van de kiezers van PVV, NSC en BBB vindt dat de bouw van sociale huurwoningen dan ook prioriteit moet krijgen, ook als dat ten koste van koopwoningen gaat. VVD-kiezers zien dat laatste niet zitten.

-----
De kiezers van de hoofdrolspelers voor de gesprekken om een nieuw kabinet zijn eensgezind als het gaat om het aan banden leggen van de huurprijs in de vrije sector. Zowel bij VVD (54 procent), NSC (79 procent), PVV (76 procent) als BBB (72 procent) is daar een meerderheid voor. De huidige, demissionaire CDA-bewindsman Hugo de Jonge (Wonen) heeft dit al in gang gezet. Tot grote onvrede van beleggers, omdat hun rendementen daardoor afnemen.

Snoeske schreef op 16-12-2023 om 12:04:

Fleurtje, hoe ga je die mensen wegsturen? Zonder documenten, landen die heb niet terug willen. Of zet je ze de grens over naar Duitsland of België?

Wat Budel betreft. Ik heb me daar nog letterlijk geen seconde onveilig gevoeld, niet op de bus en niet op het treinstation. Waarbij ik niet zeg dat er niets gebeurd, maar wel dat het heel erg geframed wordt.

En nu mag je met krantenartikelen komen. Maar met mijn voeten in de aarde daar, beleef ik het niet zo. En dat geldt ook voor mijn kinderen en hoogbejaarde moeder.

https://nos.nl/artikel/2462468-permanente-toegangscontrole-station-maarheeze-vanwege-overlast-asielzoekers NOS 4 feb. 2023 Permanente toegangscontrole station Maarheeze

.............

De hele dag door worden daar teams van vier mensen ingezet, een combinatie van eigen NS-personeel en ingehuurde beveiligers.

NS zegt geen andere oplossing te zien. "De laatste anderhalf jaar hebben we continu te maken met intimidatie en bedreiging van onze collega's door mensen die zonder kaartje willen reizen", aldus Bosselaar. "Elke maand weer is sprake van tientallen meldingen. Dat zijn scheldpartijen, maar soms wordt het ook fysiek."

.............

Het lijkt erop dat de meeste problemen werden veroorzaakt door 'veiligelanders', mensen uit landen die volgens de IND veilig zijn in hun land van herkomst en dus geen kans maken op een verblijfsstatus in Nederland.

De gemeenteraad van Cranendonck (waar Budel onder valt) probeert al geruime tijd om het azc te sluiten, maar dat kan pas als de vergunning afloopt. Dat is op 1 juli 2024.

Wilders werd onlangs geïnterviewd door de Wall Street Journal en heeft dat artikel zelf op X geplaatst: 

https://twitter.com/geertwilderspvv/status/1735931094833201412?t=ICXsLN7DB8oy6li6mA0Jgw&s=19

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.