Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Zilver_gray
07-12-2023 om 15:03
_Audrey schreef op 07-12-2023 om 15:01:
[..]
Of wat gebeurt er als Wilders het goed blijkt te doen en er stappen in de goede richting worden gezet?
Teleurstelling alom bij links en hun ongelijk toegeven?
![]()
Geen teleurstelling wel verbazing! En ja ongelijk toegeven ja.
Daglichtlamp
07-12-2023 om 15:05
[..]
Of wat gebeurt er als Wilders het goed blijkt te doen en er stappen in de goede richting worden gezet?
![]()
Ik zou uitermate verbaast zijn in elk geval. Maar goed ik verwacht eigenlijk niet de regering onder leiding van Wilders er komt. Niet omdat de andere partijen niet willen, maar omdat Wilders zelf eigenlijk niet wil. Hij staat voor een onmogelijke keuze. Het kabinet in, en dan niet langer de controle hebben over de PVV fractie. Of toch buiten het kabinet blijven (maar ik denk dat dan de andere partijen niet meedoen, die zullen willen dat Wilders duidelijk verantwoordelijkheid draagt).
Komt het kabinet er wel dan verwacht ik dat het geen lang leven beschoren is. Wilders kan nu eenmaal een ministersploeg niet op dezelfde manier aansturen als zijn fractie.
Lollypopje
07-12-2023 om 15:06
felija schreef op 07-12-2023 om 14:52:
[..]
Maar wat gebeurt er als blijkt dat de PVV in de regering de partij is van 'praatjes vullen geen gaatjes?'
Wederom teleurstelling en wat doet dat met het gedeelte van het stempubliek dat nu op hem heeft gestemd?
Dan is her uiteraard weer de schuld van links 
_Audrey
07-12-2023 om 15:06
Zilver_gray schreef op 07-12-2023 om 15:03:
[..]
Geen teleurstelling wel verbazing! En ja ongelijk toegeven ja.
We zullen maar zien wat het wordt. Ik hoop dat het land eindelijk eens vooruit gaat, met Wilders of een ander maakt me niet uit. Bijna alles is beter dan het visieloze gedoe van Rutte&co van afgelopen jaren.
Mija
07-12-2023 om 15:13
[..]
![]()
Als linkse rakker zal ik het waarschijnlijk niet gauw eens zijn met het geheel van afwegingen en keuzes die door Wilders gemaakt gaan worden. Ik zie ook heus dezelfde problemen maar ik zie vooral de keerzijdes en het grote verschil in achterliggende waarden van door Wilders voorgestelde oplossingen. Dat is waar ik vooral bezwaren tegen heb. Maar ik zou er echt geen moeite mee hebben om hem een compliment te geven als hij zaken op een effectieve manier oplost. Als hij het voor elkaar krijgt om al die fundamentele problemen zoals wonen, ouderenzorg, jeugdzorg, maatschappelijke onvrede op te lossen zonder daarbij nóg véél grotere problemen te veroorzaken, sta ik voor hem te juichen. Maar ik geloof gewoon niet dat hij dat kan. Daarom moet hij het maar laten zien. En als het hem lukt, dan neem ik mijn hoed voor hem af.
Mija
07-12-2023 om 15:16
Daglichtlamp schreef op 07-12-2023 om 15:05:
[..]
Ik zou uitermate verbaast zijn in elk geval. Maar goed ik verwacht eigenlijk niet de regering onder leiding van Wilders er komt. Niet omdat de andere partijen niet willen, maar omdat Wilders zelf eigenlijk niet wil. Hij staat voor een onmogelijke keuze. Het kabinet in, en dan niet langer de controle hebben over de PVV fractie. Of toch buiten het kabinet blijven (maar ik denk dat dan de andere partijen niet meedoen, die zullen willen dat Wilders duidelijk verantwoordelijkheid draagt).
Komt het kabinet er wel dan verwacht ik dat het geen lang leven beschoren is. Wilders kan nu eenmaal een ministersploeg niet op dezelfde manier aansturen als zijn fractie.
Als hij zich er onderuit probeert te wurmen, moeten er maar nieuwe verkiezingen komen en dan moeten nóg meer mensen stemmen op Wilders. Hij moet maar eens aan de bak met zijn grote mond.
Zilver_gray
07-12-2023 om 15:21
Mija schreef op 07-12-2023 om 15:13:
[..]
Als linkse rakker zal ik het waarschijnlijk niet gauw eens zijn met het geheel van afwegingen en keuzes die door Wilders gemaakt gaan worden. Ik zie ook heus dezelfde problemen maar ik zie vooral de keerzijdes en het grote verschil in achterliggende waarden van door Wilders voorgestelde oplossingen. Dat is waar ik vooral bezwaren tegen heb. Maar ik zou er echt geen moeite mee hebben om hem een compliment te geven als hij zaken op een effectieve manier oplost. Als hij het voor elkaar krijgt om al die fundamentele problemen zoals wonen, ouderenzorg, jeugdzorg, maatschappelijke onvrede op te lossen zonder daarbij nóg véél grotere problemen te veroorzaken, sta ik voor hem te juichen. Maar ik geloof gewoon niet dat hij dat kan. Daarom moet hij het maar laten zien. En als het hem lukt, dan neem ik mijn hoed voor hem af.
En dan "draag" ik met trots mijn avatar die op Wilders lijkt
felija
07-12-2023 om 15:22
Lollypopje schreef op 07-12-2023 om 15:06:
[..]
Dan is her uiteraard weer de schuld van links
O ja, natuurlijk!
_Audrey
Zilver_gray schreef op 07-12-2023 om 15:21:
[..]
![]()
felija
Zilver_gray schreef op 07-12-2023 om 15:21:
[..]
![]()
felija
07-12-2023 om 15:26
[..]
![]()
Ik vind 'ons' als links zijnde nu al niet echt effectief. En ik denk , als ik voor mezelf spreek, dat ik veel te weinig heb door gehad dat het velen echt menens is. Dat heb ik onvoldoende beseft.
Zilver_gray
07-12-2023 om 15:32
felija schreef op 07-12-2023 om 15:26:
[..]
Ik vind 'ons' als links zijnde nu al niet echt effectief. En ik denk , als ik voor mezelf spreek, dat ik veel te weinig heb door gehad dat het velen echt menens is. Dat heb ik onvoldoende beseft.
Bedoel je dat je niet door hebt gehad hoe de Wilders stemmers er echt heilig in geloven dat hij het land gaat "redden" ?
_Audrey
07-12-2023 om 15:39
felija schreef op 07-12-2023 om 15:26:
[..]
Ik heb zelf vaak links gestemd (ik ben helemaal niet een enorm rechtse stemmer) maar ik vind nu inderdaad dat ze de realiteit behoorlijk uit het oog zijn verloren. Helaas.
Extreem rechts zal ik nooit stemmen, verder dan NSC schuif ik niet op.
felija
07-12-2023 om 15:42
Zilver_gray schreef op 07-12-2023 om 15:32:
[..]
Bedoel je dat je niet door hebt gehad hoe de Wilders stemmers er echt heilig in geloven dat hij het land gaat "redden" ?
Ja, maar ook dat wat voor mij heel vanzelfsprekend is, zoals klimaatverandering en onderdeel zijn van de EU bijvoorbeeld, dat voor deze groep als bedreigend en overdreven wordt ervaren.
De linkse boodschap is niet echt leuk, als je je eigen leven wilt behouden, zonder consessies te doen. Ik zou niet goed weten hoe dat om te buigen naar iets wat wel aansprekend is voor een grotere groep.
Daglichtlamp
07-12-2023 om 15:51
https://nos.nl/collectie/13962/liveblog/2500285-wilders-en-omtzigt-noemen-tweede-gesprek-constructief-bbb-en-vvd-komen-ook-nog
Blijkbaar gaat er verder gepraat worden. Ben heel benieuwd naar hoe Plasterk zijn advies gaat formuleren.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.