Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Ik heb in 2013 een jaar lang alle bezuinigingen en uitgaven gevolgd. Dát wil ik hier wel neer plempen. Het is absurd waar destijds geld werd weggehaald, en waar geld naar toe is gegaan. 

Dan is het zeer beschamend als nu word gezegd dat de vergrijzing te duur is.

Maar dan krijg ik alleen maar commentaar dat ik teveel linkjes/berichten plaats.

Linkjes van losse dingen die je uit het nieuws haalt neerzetten overtuigt niet. Je moet naar het geheel kijken, of het nou gaat om zorg, migratie, wonen of wat dan ook. Wat begrijp je niet aan: Vanaf 2016 stijgt dat weer. In 2018 werkten al weer net zoveel mensen in de zorg als in 2012. Inmiddels zitten we daar ruim boven.?
Niemand ontkent je nieuwsberichten, wel de veel te verstrekkende en niet kloppende conclusies die je er steeds uit trekt.

Omdat de omaatjes en opaatjes van Nederland (volgens sommige hier) zo duur zijn.

Alleeh, een voorbeeldje dan:

Polen sjoemelt met EU-geld
Ekke Overbeek − 23/11/12, 09:00

De nieuwe snelweg van Warschau naar Berlijn, met kilometerslange geluidswallen.

Polen heeft voor miljoenen euro's overbodige geluidsschermen gebouwd. Het grootste deel van het geld is afkomstig uit EU-fondsen.

Polen investeerde de afgelopen jaren voor ruim 10 miljard euro aan Europees geld in wegenbouw. Daarbij zijn honderden kilometers geluidsscherm opgetrokken, vaak op plaatsen waar nauwelijks huizen staan. "Die schermen - bijvoorbeeld langs de A2 naar Warschau - zijn onzinnig", aldus de directeur van een commercieel bureau dat geluidsmetingen uitvoert.

"Iemand heeft de ecologische normen zo hoog opgeschroefd, dat er schermen moesten worden gebouwd op plekken waar dat helemaal niet nodig was", erkende de Poolse premier, Donald Tusk.
Justitie onderzoekt of bedrijven jarenlang onrechtmatig hebben geprofiteerd van de strenge normen. Het ministerie van milieu heeft deze maand de criteria versoepeld, die tot de strengste in Europa behoorden.

Ondertussen weet niemand hoeveel geld is geïnvesteerd in de schermen. Het ministerie van transport blijkt niet in staat binnen een week antwoord te geven op vragen. De woordvoerster van de wegendirectie, een overheidsorganisatie, sprak eerder in de Poolse pers van 'miljarden zloties', een andere keer van 'een miljard' (ongeveer 230 miljoen euro), maar wil deze bedragen niet bevestigen voor een buitenlandse krant: "Een vierkante meter geluidsscherm kost 150 tot 230 euro. We praten over honderden kilometers, dus het gaat om enorme bedragen, zowel voor de bouw als voor het onderhoud".

De wegendirectie drong er al in mei 2009 op aan de geluidsnormen te versoepelen. Als de huidige normen de afgelopen jaren waren toegepast, hadden de schermen 10 tot 40 procent minder gekost, aldus de wegendirectie.
Deze gegevens suggereren dat er minstens 200 miljoen euro onnodig is uitgegeven, aangezien er langs 1535 kilometer weg buiten de bebouwde kom geluidsschermen zijn gebouwd. Daarbij komt nog het onderhoud dat jaarlijks ongeveer 25 euro per vierkante meter kost.

En dus? Wie ontkent dat dan? De zorgkosten stijgen door o.a. vergrijzing (en nee, dat is niemands schuld, hou toch eens op met alles in het kader van schuld te trekken) én er worden op andere vlakken fouten gemaakt en geld verspild. Je argumentatie slaat als een tang op een varken.

Zucht....ongelofelijk, doe je het er nu om, of begrijp je het werkelijk niet? Lees je überhaupt wel wat anderen hier schrijven, Fleurtje? 

Dus, We moeten vooral naar het geheel kijken. We zijn tegen onrecht. Daarom ook veel boegeluiden tegen Wilders. Maar dit zijn wantoestanden die er al waren voordat Geert grootste werd:

NOS
"Fraude Bulgaren is topje ijsberg"
23-04-2013, 22:41
Aangepast op 23-04-2013, 22:49
Binnenland
De fraude met toeslagen en uitkeringen door Bulgaren is slechts het topje van de ijsberg. Dat zegt Abvakabo FNV op basis van klokkenluiders bij de Belastingdienst.

.......etc.etc.etc.......

Geen haan of kip die er destijds naar kraaide. En nu is zg alles te duur door de ouderen?

Huh, geen haan die ernaar kraaide? De zeer heftige reacties op de Bulgarenfraude waren de basis van een keiharde fraudeaanpak, waartoe opgeroepen door een heel groot deel van de Tweede Kamer, die geleid heeft tot de toeslagenaffaire. 

https://www.trouw.nl/politiek/ook-de-tweede-kamer-zelf-zat-fout-bij-de-toeslagenaffaire~b15f694e/

Dit bedoelde ik overigens juist niet met naar het geheel kijken. Dit is opnieuw iets erbij halen dat als een tang op een varken slaat in de discussie en waarbij je conclusie niet klopt. Wat ik bedoel met naar het geheel kijken is dat als je een stelling wil poneren dat je kijkt of dat over het grotere geheel ook klopt en of je jouw conclusie ook wel echt uit enkel die gegevens kunt trekken.

letterlijk

Forum Moderator

Moderator

07-12-2023 om 11:17

Zoals eerder aangegeven in het topic is er voor de discussie over de zorg een apart topic: 1 op 3 in de zorg. Graag daar verder met deze discussie.

absor schreef op 04-12-2023 om 15:59:

enige wat ik weet uit programma was dat politici 20% minder moeten verdienen incl eu politici. Koning moet belasting betalen en 20% minder geld naartoe, publieke omroep afschaffen. Geen immigratie dus geen geld daaraan uitgeven. Versobering gevangenisregime en geld daarvan aan ouderen uitgeven Stoppen met kunst en cultuursubsidies. Stoppen met ontwikkelingshulp

dit zijn de enige punten uit zijn programma om geld mee te besparen, de overige plannen kosten alleen maar geld.

Heel bijzonder dat in geen enkel debat het daarover ging

Hier moest ik zo straks aan denken toen ik mijn 'verslag' nog eens bekeek.

Juni 2013: Minister Fred Teeven wou eerst 340 miljoen (3400 banen) op de gevangenissen besparen, maar nu wordt dat dus 271 miljoen (2000 banen) bezuinigen.
Defensie moet NOG ruim 330 miljoen bezuinigen al dus minister Jeanine Hennis-Plasschaert.

Toen ging het over banen van het personeel van de gevangenissen waar op bezuinigd werd, én later ook op gevangenissen. 

En anno 2023 zijn er wachtlijsten 'voor een cel' in de gevangenis.

Ik heb geen idee meer wat je eigenlijk wil zeggen, Fleurtje. Je grijpt elke zin of los woord aan om maar weer los te gaan over vermeende of daadwerkelijke fouten van politici, waarbij je blijkbaar gebruik maakt van een heel bestand dat je hierover hebt aangelegd. Maar wat je nou bij wil dragen aan het topic behalve 'ze zijn allemaal fout en het is allemaal hun schuld!!!!' begrijp ik niet. Of is dat eigenlijk gewoon het enige wat je wilde zeggen? 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

07-12-2023 om 14:34 Topicstarter

Nicole123 schreef op 07-12-2023 om 13:50:

Ik heb geen idee meer wat je eigenlijk wil zeggen, Fleurtje. Je grijpt elke zin of los woord aan om maar weer los te gaan over vermeende of daadwerkelijke fouten van politici, waarbij je blijkbaar gebruik maakt van een heel bestand dat je hierover hebt aangelegd. Maar wat je nou bij wil dragen aan het topic behalve 'ze zijn allemaal fout en het is allemaal hun schuld!!!!' begrijp ik niet. Of is dat eigenlijk gewoon het enige wat je wilde zeggen?

Toch vind ik de vergelijking met 2012/2013 als je het breder bekijkt wel relevant voor de huidige situatie. Ook toen moest er bezuinigd worden. De PVV had invloed kunnen hebben als gedoogpartner op de richting waarin er bezuinigd werd. Maar de PVV is niet van de moeilijke keuzes, dus zij zijn ervoor weggelopen. Nu zijn we in een situatie waarin de PVV wel verantwoordelijkheid moet nemen gezien het grote aantal mensen dat op hun gestemd heeft. Maar kijkend naar hun verkiezingsprogramma willen ze nog steeds niet echt kiezen.

Daglichtlamp schreef op 07-12-2023 om 14:34:

[..]

Toch vind ik de vergelijking met 2012/2013 als je het breder bekijkt wel relevant voor de huidige situatie. Ook toen moest er bezuinigd worden. De PVV had invloed kunnen hebben als gedoogpartner op de richting waarin er bezuinigd werd. Maar de PVV is niet van de moeilijke keuzes, dus zij zijn ervoor weggelopen. Nu zijn we in een situatie waarin de PVV wel verantwoordelijkheid moet nemen gezien het grote aantal mensen dat op hun gestemd heeft. Maar kijkend naar hun verkiezingsprogramma willen ze nog steeds niet echt kiezen.

En juist daarom moeten ze in het kabinet en moet Wilders premier worden. Ik ben het spuugzat dat ze kunnen blijven roepen dat zij het veel beter zouden hebben gedaan en dat hun kiezers dat klakkeloos kunnen geloven omdat ze immers het eeuwige slachtoffer zijn van die gemene, uitsluitende anderen. Nu maar eens laten zien wat hun praatjes waard zijn.

Mija schreef op 07-12-2023 om 14:44:

[..]

En juist daarom moeten ze in het kabinet en moet Wilders premier worden. Ik ben het spuugzat dat ze kunnen blijven roepen dat zij het veel beter zouden hebben gedaan en dat hun kiezers dat klakkeloos kunnen geloven omdat ze immers het eeuwige slachtoffer zijn van die gemene, uitsluitende anderen. Nu maar eens laten zien wat hun praatjes waard zijn.

Maar wat gebeurt er als blijkt dat de PVV in de regering de partij is van 'praatjes vullen geen gaatjes?' 

Wederom teleurstelling en wat doet dat met het gedeelte van het stempubliek dat nu op hem heeft gestemd? 

felija schreef op 07-12-2023 om 14:52:

[..]

Maar wat gebeurt er als blijkt dat de PVV in de regering de partij is van 'praatjes vullen geen gaatjes?'

Wederom teleurstelling en wat doet dat met het gedeelte van het stempubliek dat nu op hem heeft gestemd?

Die zullen waarschijnlijk dan anderen de schuld geven dat Wilders het niet heeft kunnen waarmaken. En nog steeds ontevreden zijn.

felija schreef op 07-12-2023 om 14:52:

[..]

Of wat gebeurt er als Wilders het goed blijkt te doen en er stappen in de goede richting worden gezet? 

Teleurstelling alom bij links en hun ongelijk toegeven? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.