Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Facy66
06-12-2023 om 09:44
Fleurtje_5 schreef op 06-12-2023 om 05:37:
Toen ik gisteren Pieter Omzight zag op tv, en hij bij de meeste vragen 'we zullen het zien' zei, vond ik hem toch wel onsympathiek aan het worden. Als er nu verkiezingen zouden zijn, en ik meerdere bolletjes rood had mogen maken, zou hij geen rood bolletje meer krijgen.
En Carolien vind ik steeds sympathieker. Ik hoop dat zij en Mona een flinke vinger in de pap hebben, samen met Geert. Lilian mag er van mij ook bij.
Geert vond ik 'iets geirriteerd'. En vreemd genoeg had ik 'wel met hem te doen'. Hij krijgt de meeste stemmen, en dan moet hij zijn programma aanpassen aan diegene met minder stemmen.
Dilan vind ik met de dag irritanter. Wat een draaineus is dat geworden. En ook zó arrogant.
Helemaal eens met deze post. Laat maar nieuwe verkiezingen komen. Dan wordt de PVV nog veel en veel groter. Weg met dat arrogante zooitje met hun draaikonterij met totale lak aan de bevolking. Ze maken het Geert onmogelijk, willen niet eens aan tafel terwijl het belang van dit land dat wel vraagt, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die dit niet langer meer gaan pikken. Dus kom maar op met de nieuwe verkiezingen.
Facy66
06-12-2023 om 09:47
Nicole123 schreef op 06-12-2023 om 09:27:
Waarom zou je het eigenlijk zielig of vervelend vinden voor een politicus als een andere partij stelt pas over een coalitie te willen praten als diegene duidelijk aangeeft de ongrondwettelijke zaken en dingen die tegen de rechtsstaat ingaan de komende 4 jaar opzij te zetten? Heb je dan wel besef waarom we die grondwet en rechtsstaat hebben en wat het enorme belang daarvan is? Ik schrik er echt van hoe makkelijk sommige mensen hierover doen en hoe ze iemand die juist staat voor onze grondrechten de zondebok maken.
Het is alleen maar de boel onnodig ophouden en het de PVV onmogelijk maken omdat ze te arrogant zijn en niet in het belang van het land denken. Bepaalde zaken kunnen toch niet, nou dan kan dat aan de orde komen bij het onderhandelen.
Facy66
06-12-2023 om 09:49
Fleurtje_5 schreef op 06-12-2023 om 05:57:
Ah, ik zag gisteren een filmpje bij VandaagInside van een asielzoeker in Ter Apel. Die man stal in winkels en was er nog trots op ook. Hij werd opgepakt door de politie en weer vrijgelaten 'is oke man'. Hahahahahahaha. "Is normaal, no probleem"
Deze asielzoeker vertelde lachend dat hij uit Brazilië komt. Een veilig land. Ze zijn in Brazilië vast blij dat ze van hem af zijn. In Nederland kan hij gewoon ongestraft blijven stelen.
En ze laten hem blijkbaar ook gewoon zijn gang gaan, samen met de anderen. En de plaatselijke bevolking is ten einde raad. Ze zeggen dat ze al jaren hun goede wil hebben getoond. Maar op is op.
Zie vanaf minuut 16:30
https://www.kijk.nl/programmas/vandaag-inside/q1qPSxAY135
Pieter, wat staat daarover in 'je' grondwet? Mensen (criminelen) uit veilige landen opvangen terwijl je daar geen dak-voor-boven-het-hoofd hebt? En de plaatselijke ondernemers failliet laten gaan. En de jonge meisjes en vrouwen lastig laten vallen. Ook 'no problem' ?
Volgende keer stem ik op Wilders.Met een spreidingswet geef je die mannen alleen nóg meer ruimte om hun 'activiteiten' ongestraft voor te zetten. Ze moeten juist opgepakt worden en weer veilig terug naar hun veilige warme land, en niet ook nog de rest van ons mooie landje opzadelen met stelende mannen die het allemaal 'geen probleem vinden'.
Eens met deze post. De rest van de partijen kijken weg en zijn vooral bezig met het buitenland en met hun zogenaamde politieke correctheid in plaats van dat ze oprecht problemen van dit land willen oplossen. PVV wil juist als enige aan de slag. Hup PVV hup.
Nicole123
06-12-2023 om 09:52
Facy66 schreef op 06-12-2023 om 09:49:
[..]
Eens met deze post. De rest van de partijen kijken weg en zijn vooral bezig met het buitenland en met hun zogenaamde politieke correctheid in plaats van dat ze oprecht problemen van dit land willen oplossen. PVV wil juist als enige aan de slag. Hup PVV hup.
Wat is voor jou het belang van de grondwet en de rechtsstaat? Maken die niet zoveel uit? Vind je het echt normaal als een partijprogramma bol staat van zaken die tegen de grondwet en rechtsstaat ingaan? En enkel 'politiek correct' als een andere politicus daar tegenin gaat en niet wil samenwerken zolang die zaken niet eerst uitgesloten zijn?
Facy66
06-12-2023 om 09:59
Nicole123 schreef op 06-12-2023 om 09:52:
[..]
Wat is voor jou het belang van de grondwet en de rechtsstaat? Maken die niet zoveel uit?
Zoals ik al zei die punten kunnen prima tijdens de onderhandelingen aan de orde komen. PVV heeft gezegd de grondwet ed te respecteren. Dus er is helemaal geen probleem. Dat wordt ervan gemaakt door dat arrogante zooitje.
Fleurtje_5
06-12-2023 om 09:59
Friezinnetje schreef op 06-12-2023 om 07:18:
[..]
nee, hij heeft niet de meeste stemmen gekregen, want dan zou hij meer dan 50% van de stemmen moeten hebben. En dat heeft hij niet. Hij is de grootste partij geworden
Laten we het zo zeggen:
Frans Timmermans kreeg in Maastricht 8023 stemmen.
Wilders kreeg in Maastricht 15.554 stemmen.
Dan heeft hij toch duidelijk meer stemmen gekregen dan Timmermans en ook meer stemmen dan Dilan en Lilian M.
Facy66
06-12-2023 om 10:02
Fleurtje_5 schreef op 06-12-2023 om 09:59:
[..]
Laten we het zo zeggen:
Wilders kreeg in Maastricht 15.554 stemmen.Dan heeft hij toch duidelijk meer stemmen gekregen dan Timmermans en ook meer stemmen dan Dilan en Lilian M.
Maar daar hebben de andere partijen geen boodschap aan. Veel partijen hebben overigens ook totale lak aan wat hun eigen achterban wil. Hopelijk snel nieuwe verkiezingen. Dan krijgen ook die partijen waarschijnlijk een flink pak slaag van de kiezers en dan wordt PVV nog veel en veel groter. Kom maar op.
Daglichtlamp
06-12-2023 om 10:02
Fleurtje_5 schreef op 06-12-2023 om 09:59:
[..]
Laten we het zo zeggen:
Wilders kreeg in Maastricht 15.554 stemmen.Dan heeft hij toch duidelijk meer stemmen gekregen dan Timmermans en ook meer stemmen dan Dilan en Lilian M.
Semantisch, maar je weet het verschil tussen meer en de meeste? Maar je mist blijkbaar het hele punt, driekwart van Nederland heeft niet op de PVV gestemd. Daarom moet Wilders consessies doen.
Nicole123
06-12-2023 om 10:03
Facy66 schreef op 06-12-2023 om 09:59:
[..]
Zoals ik al zei die punten kunnen prima tijdens de onderhandelingen aan de orde komen. PVV heeft gezegd de grondwet ed te respecteren. Dus er is helemaal geen probleem. Dat wordt ervan gemaakt door dat arrogante zooitje.
Vind jij dat het partijprogramma van de PVV de grondwet respecteert?
Om even een extreem voorbeeld te geven: stel hè, de VVD had in haar partijprogramma dingen gezet als 'de Joden moeten allemaal dood' ofzo en daarna gezegd 'ja, maar we zullen de grondwet respecteren hoor!'. Had je het dan ook logisch gevonden als partijen gewoon om tafel gegaan waren met de VVD? Want tja, die Joden doodmaken kan toch niet volgens de grondwet, dus zo'n vaart loopt het allemaal niet?
Fleurtje_5
06-12-2023 om 10:08
Facy66 schreef op 06-12-2023 om 09:47:
[..]
Het is alleen maar de boel onnodig ophouden en het de PVV onmogelijk maken omdat ze te arrogant zijn en niet in het belang van het land denken. Bepaalde zaken kunnen toch niet, nou dan kan dat aan de orde komen bij het onderhandelen.
Vanmorgen stond er een rake cartoon van Joep in onze krant. Daarop werd Plasterk trots afgebeeld met een door nieuw-geschapen 'versie' van Wilders. Een milde Wilders, .....met een bloem in zijn gekamde haren, een hartjes-oorbel in het oor, een parelketting om, blauwe oogschaduw en lipstick op, ......die doodongelukkig uit zijn ogen keek.
ps Carolien wil wél verantwoordelijkheid nemen en ook zo gauw mogelijk beginnen. Ik heb alleen bij Dilan het idee dat zij zich nog niet gewonnen geeft, zij is nog steeds (volgens mij) bezig om premier te worden. En doet dat toch op een denigrerende manier.
Fleurtje_5
06-12-2023 om 10:21
Nicole123 schreef op 06-12-2023 om 10:03:
[..]
Vind jij dat het partijprogramma van de PVV de grondwet respecteert?
Om even een extreem voorbeeld te geven: stel hè, de VVD had in haar partijprogramma dingen gezet als 'de Joden moeten allemaal dood' ofzo en daarna gezegd 'ja, maar we zullen de grondwet respecteren hoor!'. Had je het dan ook logisch gevonden als partijen gewoon om tafel gegaan waren met de VVD? Want tja, die Joden doodmaken kan toch niet volgens de grondwet, dus zo'n vaart loopt het allemaal niet?
Vind jij dat de huidige overheid het volk respecteert als ze de plaatselijke bevolking aan hun lot overlaten? Budel, Ter Apel, Maarheeze, Groningen, en dan de slachtoffers en slachtoffertjes van de Toeslagenaffaire wat veel leed heeft veroorzaakt en wat nog steeds niet is opgelost, met de oudere hulpbehoevenden die niet meer terecht kunnen in hun kamertje van het verzorgingstehuis, met bevolking van bijvoorbeeld Valkenburg die nog steeds kampen met naweeën van de overstroming? Dat de huidige minister van Volksgezondheid zegt dat straks niet meer alles kan.
Als Wilders zegt dat hij de grondwet zal respecteren dan verdiend hij die kans meer dan ene Timmermans die jaren in Brussel op de pluche zat.
Doemijdieglazenbol
06-12-2023 om 10:23
Facy66 schreef op 06-12-2023 om 09:44:
[..]
Helemaal eens met deze post. Laat maar nieuwe verkiezingen komen. Dan wordt de PVV nog veel en veel groter. Weg met dat arrogante zooitje met hun draaikonterij met totale lak aan de bevolking. Ze maken het Geert onmogelijk, willen niet eens aan tafel terwijl het belang van dit land dat wel vraagt, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die dit niet langer meer gaan pikken. Dus kom maar op met de nieuwe verkiezingen.
Ze zitten al dagen aan tafel he? En ook zij moeten hun kiezers vertegenwoordigen; mensen die NIET op een partij hebben gestemd met het anti-grondwettelijk verlanglijstje van PVV. Je laat je meeslepen in een dramatisch verhaal dat niet aan de orde is en kleeft daar allemaal emoties aan. Snap ik best, maar dat werkt ook niet echt verbindend. Lees anders dit artikel van Chris Klomp, daarin legt hij uit hoe het werkt: https://chrisklomp.nl/pvv-heeft-geen-absoluut-recht-op-regeren/
Op basis van het "programma" van de PVV komt er ook helemaal niets terecht van het land besturen, want dat is onwerkbaar. Als je dat allemaal in de formatie of tijdens de kabinetsperiode nog moet uitvogelen, gebeurt er helemaal niets. Daarbij gaan we bankroet en loopt het personeelstekort (en daarmee wachtlijsten voor àlle sociale voorzieningen) alleen maar verder op.
Laten we in vredesnaam wel de basis van onze democratie respecteren. Dat heeft met arrogantie niks te maken. En de partijen willen nu van Wilders horen in welke (ongrondwettelijke punten) hij precies loslaat en welke hij wel aan vast wil houden. NSC heeft immers ook wat punten die grondwetswijziging vereisen, zij gaan ook aangeven of ze daar naartoe willen werken of niet.
felija
06-12-2023 om 10:25
Facy66 schreef op 06-12-2023 om 09:47:
[..]
Vond je dat bij eerdere formaties ook? Hoezo is het arrogant om als partij te staan voor datgene wat je als partij belangrijk vindt? Waarom je kiezers op je hebben gestemd?
Als Timmermans er had gestaan, in plaats van Wilders, had je Timmermans arrogant gevonden, omdat hij voor zijn programma staat, maar omdat het Wilders is, zijn de andere partijen arrogant.
Feit blijft dat twee derde van de bevolking niet op Wilders heeft gestemd.
Nicole123
06-12-2023 om 10:28
Fleurtje_5 schreef op 06-12-2023 om 10:21:
[..]
Vind jij dat de huidige overheid het volk respecteert als ze de plaatselijke bevolking aan hun lot overlaten? Budel, Ter Apel, Maarheeze, Groningen, en dan de slachtoffers en slachtoffertjes van de Toeslagenaffaire wat veel leed heeft veroorzaakt en wat nog steeds niet is opgelost, met de oudere hulpbehoevenden die niet meer terecht kunnen in hun kamertje van het verzorgingstehuis, met bevolking van bijvoorbeeld Valkenburg die nog steeds kampen met naweeën van de overstroming? Dat de huidige minister van Volksgezondheid zegt dat straks niet meer alles kan.
Als Wilders zegt dat hij de grondwet zal respecteren dan verdiend hij die kans meer dan ene Timmermans die jaren in Brussel op de pluche zat.
Dat is een jij-bak, geen antwoord.
Als je heel lang op het pluche zitten overigens zo'n ding vindt (ik zelf niet, maar jij blijkbaar wel) wie zit er het langst in de kamer momenteel?
Fleurtje_5
06-12-2023 om 10:28
Doemijdieglazenbol schreef op 06-12-2023 om 10:23:
[..]
Ze zitten al dagen aan tafel he? En ook zij moeten hun kiezers vertegenwoordigen; mensen die NIET op een partij hebben gestemd met het anti-grondwettelijk verlanglijstje van PVV. Je laat je meeslepen in een dramatisch verhaal dat niet aan de orde is en kleeft daar allemaal emoties aan. Snap ik best, maar dat werkt ook niet echt verbindend. Lees anders dit artikel van Chris Klomp, daarin legt hij uit hoe het werkt: https://chrisklomp.nl/pvv-heeft-geen-absoluut-recht-op-regeren/
Op basis van het "programma" van de PVV komt er ook helemaal niets terecht van het land besturen, want dat is onwerkbaar. Als je dat allemaal in de formatie of tijdens de kabinetsperiode nog moet uitvogelen, gebeurt er helemaal niets. Daarbij gaan we bankroet en loopt het personeelstekort (en daarmee wachtlijsten voor àlle sociale voorzieningen) alleen maar verder op.
Laten we in vredesnaam wel de basis van onze democratie respecteren. Dat heeft met arrogantie niks te maken. En de partijen willen nu van Wilders horen in welke (ongrondwettelijke punten) hij precies loslaat en welke hij wel aan vast wil houden. NSC heeft immers ook wat punten die grondwetswijziging vereisen, zij gaan ook aangeven of ze daar naartoe willen werken of niet.
'Ze' hebben wel eens veeeeeel langer aan tafel gezeten. Er waren toen zelfs meerdere verkenners nodig.
En dat was niet vanwege het verlanglijstje van de PVV. Want toen zat Wilders er niet eens bij.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.