Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Fleurtje_5
06-12-2023 om 05:37
Toen ik gisteren Pieter Omzight zag op tv, en hij bij de meeste vragen 'we zullen het zien' zei, vond ik hem toch wel onsympathiek aan het worden. Als er nu verkiezingen zouden zijn, en ik meerdere bolletjes rood had mogen maken, zou hij geen rood bolletje meer krijgen.
En Carolien vind ik steeds sympathieker. Ik hoop dat zij en Mona een flinke vinger in de pap hebben, samen met Geert. Lilian mag er van mij ook bij.
Geert vond ik 'iets geirriteerd'. En vreemd genoeg had ik 'wel met hem te doen'. Hij krijgt de meeste stemmen, en dan moet hij zijn programma aanpassen aan diegene met minder stemmen.
Dilan vind ik met de dag irritanter. Wat een draaineus is dat geworden. En ook zó arrogant.
Fleurtje_5
06-12-2023 om 05:57
Ah, ik zag gisteren een filmpje bij VandaagInside van een asielzoeker in Ter Apel. Die man stal in winkels en was er nog trots op ook. Hij werd opgepakt door de politie en weer vrijgelaten 'is oke man'. Hahahahahahaha. "Is normaal, no probleem"
Deze asielzoeker vertelde lachend dat hij uit Brazilië komt. Een veilig land. Ze zijn in Brazilië vast blij dat ze van hem af zijn. In Nederland kan hij gewoon ongestraft blijven stelen.
En ze laten hem blijkbaar ook gewoon zijn gang gaan, samen met de anderen. En de plaatselijke bevolking is ten einde raad. Ze zeggen dat ze al jaren hun goede wil hebben getoond. Maar op is op.
Zie vanaf minuut 16:30
https://www.kijk.nl/programmas/vandaag-inside/q1qPSxAY135
Pieter, wat staat daarover in 'je' grondwet? Mensen (criminelen) uit veilige landen opvangen terwijl je daar geen dak-voor-boven-het-hoofd hebt? En de plaatselijke ondernemers failliet laten gaan. En de jonge meisjes en vrouwen lastig laten vallen. Ook 'no problem' ?
Volgende keer stem ik op Wilders.
Met een spreidingswet geef je die mannen alleen nóg meer ruimte om hun 'activiteiten' ongestraft voor te zetten. Ze moeten juist opgepakt worden en weer veilig terug naar hun veilige warme land, en niet ook nog de rest van ons mooie landje opzadelen met stelende mannen die het allemaal 'geen probleem vinden'.
Daglichtlamp
06-12-2023 om 06:41
Fleurtje_5 schreef op 06-12-2023 om 05:37:
Toen ik gisteren Pieter Omzight zag op tv, en hij bij de meeste vragen 'we zullen het zien' zei, vond ik hem toch wel onsympathiek aan het worden. Als er nu verkiezingen zouden zijn, en ik meerdere bolletjes rood had mogen maken, zou hij geen rood bolletje meer krijgen.
En Carolien vind ik steeds sympathieker. Ik hoop dat zij en Mona een flinke vinger in de pap hebben, samen met Geert. Lilian mag er van mij ook bij.
Geert vond ik 'iets geirriteerd'. En vreemd genoeg had ik 'wel met hem te doen'. Hij krijgt de meeste stemmen, en dan moet hij zijn programma aanpassen aan diegene met minder stemmen.
Dilan vind ik met de dag irritanter. Wat een draaineus is dat geworden. En ook zó arrogant.
Wilders heeft niet de meeste stemmen, hij is de grootste partij, een groot verschil. Dus moet hij een akkoord sluiten met andere partijen. Per slot van rekening heeft minder dan een kwart van de kiezers op hem gestemd.
Daglichtlamp
06-12-2023 om 06:54
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/video/5422603/wilders-loopt-weg-na-vragen-over-eigen-tweets-zuur
Terecht dat Wilders vragen krijgt over zijn eigen tweets.
FaithfulDuck87
06-12-2023 om 06:56
Daglichtlamp schreef op 06-12-2023 om 06:54:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/video/5422603/wilders-loopt-weg-na-vragen-over-eigen-tweets-zuur
Terecht dat Wilders vragen krijgt over zijn eigen tweets.
tjonge, wat laat ie zich daar kennen zeg.
Fleurtje_5
06-12-2023 om 07:04
Daglichtlamp schreef op 06-12-2023 om 06:41:
[..]
Wilders heeft niet de meeste stemmen, hij is de grootste partij, een groot verschil. Dus moet hij een akkoord sluiten met andere partijen. Per slot van rekening heeft minder dan een kwart van de kiezers op hem gestemd.
En waarom is hij de grootste partij geworden? Omdat hij tijdens de verkiezingen de meeste stemmen heeft gekregen.
Fleurtje_5
06-12-2023 om 07:10
Fleurtje_5 schreef op 30-11-2023 om 10:27:
[..]
Ik las vanmorgen in de krant dat Frans Timmermans in Maastricht, de woonplaats van Timmermans, 8023 stemmen had gekregen.
En Wilders had in Maastricht 15.554 stemmen gekregen.
Als men in Den Haag dit signaal niet serieus neemt dan moeten ze terug naar school om te leren rekenen.
Of zoals een Turks-Nederlandse columnist schreef:
'Als je de winst van Wilders nu nog niet begrijpt, kom het niet meer goed met je'.
Ik hoop dat Pieter en Mona met de PVV mee gaan doen zodat het stabiel kan blijven mocht het scheve kant op gaan.
Dit aantal stemmen is alleen van Maastricht. Wie heeft hier de meeste stemmen gekregen?
FaithfulDuck87
06-12-2023 om 07:18
Fleurtje_5 schreef op 06-12-2023 om 07:04:
[..]
En waarom is hij de grootste partij geworden? Omdat hij tijdens de verkiezingen de meeste stemmen heeft gekregen.
nee, hij heeft niet de meeste stemmen gekregen, want dan zou hij meer dan 50% van de stemmen moeten hebben. En dat heeft hij niet. Hij is de grootste partij geworden
Libertine
06-12-2023 om 07:25
Fleurtje_5 schreef op 06-12-2023 om 07:04:
[..]
Begrijp je het nou echt niet?
Daglichtlamp
06-12-2023 om 07:44
ik geef toe, dit is een semantische discussie, maar wel belangrijk. Zeker als mensen gaan denken dat Wilders in alles zijn zin moet krijgen omdat hij groter dan andere partijen is geworden. Gelukkig werkt democratie niet op die manier.
Nicole123
06-12-2023 om 09:08
Fleurtje_5 schreef op 06-12-2023 om 05:37:
Natuurlijk moet dat, dat moest Rutte toch ook? Sinds wanneer heeft de partij die de grootste is geworden volgens jou opeens de alleenheerschappij? We wonen niet in de VS, met een 'winner takes it all' systeem, we hebben een regering bestaande uit een coalitie van partijen. Daar moet Wilders gewoon mee dealen.
Die politici bij de voornamen noemen doet mij trouwens een beetje voorkomen alsof je met ze geknikkerd hebt en ze allemaal je intimi zijn. Ik begrijp ook niet over welke Lilian je het hebt, Lilian Marijnissen of Lilian Helder? Dat zijn nogal verschillende personen.
Daglichtlamp
06-12-2023 om 09:14
Wilders lijkt er vooral alles aan te doen om geen vertrouwen te wekken bij andere partijen terwijl hij ook zegt dat hij met ze wil samen werken. Alleen al dat hij een interview geeft aan Rebel News. Een platform wat regelmatig nepnieuws plaatst.
https://www.trouw.nl/politiek/wat-wilders-zijn-achterban-vertelt-is-veelzeggend~bf63385f/
Stel, de leider van een populistische partij van het land geeft vlak na de verkiezingen een exclusief interview aan een buitenlandse zender. Trots vertelt hij dat zijn partij de grootste is geworden maar tegelijkertijd is hij zeer wantrouwend over het vervolg. Als je niet uitkijkt, zegt hij, nemen andere partijen “het initiatief en stelen ze de verkiezingen”. Hij waarschuwt in één adem door. Enerzijds is hij hoopvol maar: “Het is een mogelijkheid.”
In menig land zou het voor opschudding zorgen als de grootste partij zoveel twijfel zaait over de intenties van andere partijen. En zeker als dat zo kort na de verkiezingen zou gebeuren, terwijl de winnaar gewoon aan zet is en de leiding heeft in de formatie van een nieuw kabinet. Als het zwaarbeladen Trumpiaanse woord van mogelijk ‘stelen’ van verkiezingen dan al valt, duidt dat op weinig goeds.
Toch gebruikt Geert Wilders precies deze woorden. Het is niet zo opgevallen omdat hij er een eigen podium voor koos. Hij sprak de tekst zéker niet uit in het gebouw van de Tweede Kamer. Daar opereert Wilders voorzichtig.
Doemijdieglazenbol
06-12-2023 om 09:21
Daglichtlamp schreef op 06-12-2023 om 09:14:
Wilders lijkt er vooral alles aan te doen om geen vertrouwen te wekken bij andere partijen terwijl hij ook zegt dat hij met ze wil samen werken. Alleen al dat hij een interview geeft aan Rebel News. Een platform wat regelmatig nepnieuws plaatst.
Niet alleen Rebel News, hij retweette dit weekend ook nog video's van Radio Genoa, nog zo'n kanaal dat doorgaans allerhande nepnieuws plaatst over migratie en omvolking.
Maar inderdaad, als een RTL journalist hem wil vragen of dat verbindend werkt, loopt hij weg en noemt hij haar zuur.
Maar goed, vanaf maandag is het flowers and butterflies (normaal zou ik daar een rainbow aan toevoegen, maar daar heeft hij het ook niet zo mee op, dus die laat ik achterwege
), dus ik gok dat hij dat nu eventjes uitstelt deze week. Het maakt mijn vertrouwen in hem en de koers die hij ziet voor het kabinet niet groter in ieder geval.
Nicole123
06-12-2023 om 09:27
Waarom zou je het eigenlijk zielig of vervelend vinden voor een politicus als een andere partij stelt pas over een coalitie te willen praten als diegene duidelijk aangeeft de ongrondwettelijke zaken en dingen die tegen de rechtsstaat ingaan de komende 4 jaar opzij te zetten? Heb je dan wel besef waarom we die grondwet en rechtsstaat hebben en wat het enorme belang daarvan is? Ik schrik er echt van hoe makkelijk sommige mensen hierover doen en hoe ze iemand die juist staat voor onze grondrechten de zondebok maken.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.