Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Nicole123 schreef op 05-12-2023 om 12:21:

[..]

Ze zijn met het makkelijkste gesprek begonnen zie ik. Maar mooi dat ze gaan praten en dat Wilders er constructief in gaat. Hopelijk houdt hij zich op X nu ook een beetje in. Ik ben vooral benieuwd naar het gesprek met Omtzigt.

Ja Wilders lijkt zich bereidwillig te tonen. Waar hij eerder overal tegen aan schopte en alles af wees, lijkt hij nu vooral graag te willen praten en water bij de wijn te doen? Maar goed veel keus heeft hij niet natuurlijk. Maar mooi om te zien wel.

Zilver_gray schreef op 05-12-2023 om 12:37:

[..]

Ja Wilders lijkt zich bereidwillig te tonen. Waar hij eerder overal tegen aan schopte en alles af wees, lijkt hij nu vooral graag te willen praten en water bij de wijn te doen? Maar goed veel keus heeft hij niet natuurlijk. Maar mooi om te zien wel.

Vorige week was zijn toon op Twitter naar de andere lijsttrekkers nog niet zo bereidwillig. Sinds gisteren lijkt hij ineens positiviteitsserum door zijn ochtendkoffie te doen. Ik moest er een beetje om grinniken. Ineens klonk hij als een van onze junior marketing medewerkers met hoeveel zin hij er in had.

Doemijdieglazenbol schreef op 05-12-2023 om 12:42:

[..]

Vorige week was zijn toon op Twitter naar de andere lijsttrekkers nog niet zo bereidwillig. Sinds gisteren lijkt hij ineens positiviteitsserum door zijn ochtendkoffie te doen. Ik moest er een beetje om grinniken. Ineens klonk hij als een van onze junior marketing medewerkers met hoeveel zin hij er in had.

Doemijdieglazenbol schreef op 05-12-2023 om 12:42:

[..]

Ik denk dat dat nog wel een paar keer op en neer zal gaan. Zijn speech na de verkiezingsuitslag vond ik ook heel mild en constructief. Maar vrij snel daarna kwamen er al negatieve tweets richting Omtzigt en op hoge poten naar Kijkduin, toen was het gewoon weer de oude Wilders zoals we hem kennen.

Daglichtlamp schreef op 05-12-2023 om 10:48:

Ik ben ook heel benieuwd wie Kamervoorzitter wordt. In het verleden riep de PVV altijd dat de Kamervoorzitter uit een oppositiepartij moet komen, maar dat is wel de eerste keer dat Bosma een reële kans maakt. https://www.nrc.nl/nieuws/2023/12/04/het-beeld-dat-bergkamp-voorzitter-werd-dankzij-een-politieke-deal-ging-nooit-meer-weg-a4183269/appview

Heeft de PVV wel zoveel mensen op de lijst staan, dat ze én een kamervoorzitter kunnen leveren én een premier én ministers én 37 mensen in de Tweede Kamer? Er staan maar 45 mensen op in totaal en daarvan heel veel mensen met dubbelfuncties die niet te combineren zijn. Iemand als Gom van Strien staat ook op de lijst, maar zit al in de Eerste Kamer dus zal in de praktijk helemaal niet beschikbaar zijn voor de Tweede Kamer. Nummer 7 op de lijst is fractievoorzitter van de PVV in de Eerste Kamer, die kan daar ook niet weg. Ik denk dat ze mensen tekort gaan komen.

overigens vond ik dat “geintje” van Omtzigt gisteren met dat blaadje ook niet erg constructief. Dat weten we nu allemaal wel. Voegt niets toe aan je punt en het is nu wel echt tijd om daar los van te komen. Daarbij had de PVV daar niets mee te maken. 

Nicole123 schreef op 05-12-2023 om 13:10:

[..]

Heeft de PVV wel zoveel mensen op de lijst staan, dat ze én een kamervoorzitter kunnen leveren én een premier én ministers én 37 mensen in de Tweede Kamer?

nee. En ik gok maar zo dat bijvoorbeeld Graus en Markuszower ook niet in aanmerking komen voor dat soort posities, hoewel ze wel tot de meer zichtbare PVV collega’s behoren. 

Doemijdieglazenbol schreef op 05-12-2023 om 13:18:

[..]

nee. En ik gok maar zo dat bijvoorbeeld Graus en Markuszower ook niet in aanmerking komen voor dat soort posities, hoewel ze wel tot de meer zichtbare PVV collega’s behoren.

Niet? Ik zie Graus wel voor me op justitie hoor. Zou het wel grappig vinden als juist hij regelt dat mensen die fysiek geweld plegen strenger gestraft moeten worden. Of Markuszower op buitenlandse zaken, wat denk je daarvan? Goede connecties met de Mossad heeft hij al, reuze handig. 

Wandelvrouwtje schreef op 05-12-2023 om 12:14:

[..]

Snap je wel wat er bedoeld wordt met '1 op de 7 mensen werkt in de zorg'? Dat betekent dus dat er van elke 7 werkende Nederlanders er 1 in de zorg werkt. Niet dat 1 op de 7 zorgmedewerkers overwerkt is ofzo.

Ik zal het even ophalen. Misschien vatte ik het anders op dan jij, of het was onduidelijk wat er precies bedoeld werd, of de rek van mijn 'snappert' is bijna leeg.

Nicole123 schreef op 03-12-2023 om 20:36:

[..]

Toch is het als je de statistieken bekijkt zo dat bij de ouderen het overgrote deel van de zorgkosten zitten en zij de meeste ziekenhuiszorg nodig hebben en dat dus vergrijzing zorgt voor veel hogere uitgaven aan de zorg (en dat nu al 1 op de 7 mensen in de zorg werkt en de rek er daarmee behoorlijk uit is). Dat je ook veel jonge mensen ziet lopen in een ziekenhuis is niet vreemd. Dat zijn deels patiënten (en de jongere lopen vaker rond dan de oudere die vaker aan bed gekluisterd zijn), deels bezoekers en begeleiders en deels medewerkers (die lopen niet allemaal in witte jassen en de artsen ook zeker niet continu). Verder verschilt het ook flink per afdeling, dus het is maar net waar je in zo'n ziekenhuis loopt.

Dit zijn de statistieken:

Als er 1 op de 7 mensen in de zorg werkt is dat behoorlijk veel. Zijn daar de verzorgenden uit andere landen (oa Polen, Slovenië, India etc etc) die nog opgeleid worden, mee gerekend?

Let op een link van CBS:

De gezondheids- en welzijnszorg is een grote bedrijfstak binnen de
economie waar iedereen mee te maken heeft. Sinds het begin van deze eeuw
is de werkgelegenheid in deze bedrijfstak toegenomen, afgezien van een
korte krimp tussen 2012 en 2017.
Eind 2022 werkten ruim 1,6 miljoen
mensen in zorg en welzijn; ruim 15 procent van alle werkenden in
Nederland.

https://www.cbs.nl/nl-nl/dossier/arbeidsmarkt-zorg-en-welzijn

Een 'korte krimp' noemen ze de bezuinigingen waar men 'begon' met 80.000 fte's te ontslaan.

Nicole123 schreef op 05-12-2023 om 13:28:

[..]

Niet? Ik zie Graus wel voor me op justitie hoor. Zou het wel grappig vinden als juist hij regelt dat mensen die fysiek geweld plegen strenger gestraft moeten worden. Of Markuszower op buitenlandse zaken, wat denk je daarvan? Goede connecties met de Mossad heeft hij al, reuze handig.