Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Nicole123
30-11-2023 om 17:14
Gebruikersnaaminvullen schreef op 30-11-2023 om 17:06:
[..]
Ik geef antwoord omdat je mij quote in een bericht vol met vragen. Als je geen antwoord wil of verwacht dan is het wellicht handiger geen quote te gebruiken. Of ik reageer niet, kan ook, tis mij om het even.
Jij mengde je zelf in het gesprek om Fleurtje te verdedigen. Met mijn vraag 'Maar vind je het dan niet krom om heel fel te ageren tegen de toeslagenaffaire en tegelijk achter het beleid van Wilders te staan?' bedoelde ik dus 'Maar vind je het dan niet krom dat Fleurtje heel fel ageert tegen de toeslagenaffaire en tegelijk achter het beleid van Wilders staat?'
Daglichtlamp
30-11-2023 om 17:15
https://boerburgerbeweging.nl/fractienieuws/brief-aan-verkenner-plasterk/
Wij zien echter ook de zorgen die bij velen leven over de rechtsstatelijkheid van een toekomstige samenwerking. Wij stellen dan ook voor om, nog tijdens deze verkenningsfase, als PVV, VVD, NSC en BBB met de verkenner om tafel te gaan zitten. En hier de zorgen die er bij partijen leven, in alle openheid te bespreken. Om samen als eerste stap te komen tot een zogenaamd fractievoorzitters-manifest, waarin wij afspraken maken over de grenzen die de rechtstaat en grondwet ons kunnen meegeven.
Eerder is op deze manier succesvol gewerkt bij de coalitievorming in Flevoland. De volgende stap is dan onder die door de vier partijen opgestelde afspraken, verder te praten over de inhoud van een regieakkoord op hoofdlijnen. Dat is dan de start van het formatieproces, niet eerder.
Dat vind ik een veel betere reactie op de standpunten van NSC en VVD dan de heer Wilders heeft. Wilders polariseert alleen maar extra op Twitter, dat helpt de formatie zeker niet vooruit.
Volgens mij ligt de reden dat partijen nu hun inzet direct openbaar maken vooral in de vorige formatie. Toen is afgesproken dat de gespreksverslagen met de verkenner openbaar gemaakt zouden worden. Dan doe je dat liever in een duidelijke brief waar je zelf regie op hebt denk ik.
Nicole123
30-11-2023 om 17:16
Gebruikersnaaminvullen schreef op 30-11-2023 om 17:09:
[..]
Verschrikkelijk, je mengen in een discussie op een forum. Pot verwijt.....
Wel als je daarna mij verwijt dat ik iets aan jou vraag ja, meng je er dan niet in.
Gebruikersnaaminvullen
30-11-2023 om 17:18
Zilver_gray schreef op 30-11-2023 om 17:11:
[..]
Precies wat jij ook doet blijkbaar
Hou toch op zeg.
Gebruikersnaaminvullen
30-11-2023 om 17:19
Nicole123 schreef op 30-11-2023 om 17:16:
[..]
Wel als je daarna mij verwijt dat ik iets aan jou vraag ja, meng je er dan niet in.
Jammer, zo werkt het forum niet.
ShowyHummingbird30
30-11-2023 om 17:21
Edit: onderstaand is een reactie op Daglichtlamp. Niet op het geruzie er tussendoor.
Ik vind dit een mooi constructief voorstel. Waarmee Wilders meteen ook wordt gedwongen om die "koelkast" beter te duiden. Waar je duidelijkheid mee creëert over de grenzen waarbinnen je de onderhandelingen ingaat. En hopelijk ook kunt afspreken dat in het vervolg geen ongenuanceerde uithalen die die grenzen ver over gaan de ether ingeslingerd worden.
Ben benieuwd hoe de andere drie hier op gaan reageren.
Doemijdieglazenbol
30-11-2023 om 17:24
eens coreopsis. En ik ben daar zelf ook nieuwsgierig naar. Ik vond zijn bezoek aan Kijkduin ook niet heel handig deze week. Dat geeft toch weer wat minder ijskast gevoel, al was het buiten koud.
Doemijdieglazenbol
30-11-2023 om 17:24
overigens heeft baudet volgens mij vandaag gezegd dat FvD beschikbaar is. For what its worth.
Daglichtlamp
30-11-2023 om 17:25
Doemijdieglazenbol schreef op 30-11-2023 om 17:24:
overigens heeft baudet volgens mij vandaag gezegd dat FvD beschikbaar is. For what its worth.
Volgens mij ziet zelfs Wilders dat niet echt zitten.
Doemijdieglazenbol
30-11-2023 om 17:26
Daglichtlamp schreef op 30-11-2023 om 17:25:
[..]
Volgens mij ziet zelfs Wilders dat niet echt zitten.
Wilders neemt zijn werk in de kamer een stuk serieuzer dan de FvD. Dat is zeker.
Zilver_gray
30-11-2023 om 17:28
Gebruikersnaaminvullen schreef op 30-11-2023 om 17:18:
[..]
Hou toch op zeg.
Hou zelf op. Jij verwijt een ander iets wat je zelf doet. Ik maak er geen probleem van dat doe je zelf.
Daglichtlamp
30-11-2023 om 17:30
https://www.trouw.nl/verdieping/vvd-met-pvv-toekomst-van-de-partij-staat-op-het-spel~b53aeb0e/
Volgens oud-campagnestrateeg Mark Thiessen ziet de VVD niet wat er op het spel staat. In een blog vergelijkt hij Wilders met uiterst rechtse leiders als Trump en Orbán. Politici die stukje bij beetje aan de rechtsstaat morrelen en het bestel van binnenuit afbreken. Daar mág je als liberaal nooit mee samenwerken, vindt hij. Anders ben je ‘als de kalkoen die zich verheugt op Kerstmis, niet wetend dat die zelf op het menu staat.’. “Als liberaal kan ik het oneens zijn met Timmermans over inhoudelijke punten. Over de vrije samenleving verschil ik met hem niet van mening. Met Wilders kan ik het inhoudelijk - wellicht - eens worden. Maar wanneer ik besef dat zijn echte spel op een ander bord plaatsvindt - het spel om de fundamenten van onze vrije samenleving - dan wil ik niet met hem spelen.”
Doemijdieglazenbol
30-11-2023 om 17:32
ik denk inderdaad dat de eerste strategische fout van de VVD was om het kabinet op te blazen (zo zie ik het echt) op die kleine 12000 nareizigers. Toen hebben ze hun toon gezet. Alleen heeft dat niet zo uitgepakt als verwacht. En dat ze nu echt de weg een beetje kwijt zijn. Het zwalkt ook zo en de yesilgoz heeft geen enkele ruimte om vrij te praten. Het blijft bij uit het hoofd geleerde zinnetjes.
Fleurtje_5
30-11-2023 om 17:54
Nicole123 schreef op 30-11-2023 om 14:42:
[..]
Zeker een wat erg simpele vraag, maar je antwoord is ja dus? En je antwoord op de andere twee vragen?
Misschien kan ik die eerste, domme, vraag veranderen in een andere dan: hoe gaat volgens jou Wilders een nieuwe toeslagenaffaire voorkomen? Wat gaat hij doen tegen etnisch profileren?
Mens waar ben je toch mee bezig? Ik heb even geprobeerd bij te lezen en in bijna elk bericht van jou word mijn naam op een negatieve manier genoemd. Schei daarmee uit.
Waarom ik niet meer in ga op je gezuig is omdat ik het provocerende nare reacties vind. Je bent niet uit op een eerlijke discussie, je wilt alleen maar sarren.
Precies op dezelfde manier als iemand (met zo'n zelfde nick als de jouwe) met wie ik een hele poos geleden op een ander onderwerp (en misschien was het op een ander forum) in gesprek ben geweest.
Fleurtje_5
30-11-2023 om 17:55
Gebruikersnaaminvullen schreef op 30-11-2023 om 14:47:
[..]
Ik zie je nu een paar keer vragen stellen aan Fleurtje, maar krijg toch sterk het idee dat het puur uitlokken is zodat je fel van leer kunt trekken.
Gelukkig is het jou dus ook opgevallen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.