Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Nick90 schreef op 29-11-2023 om 07:35:

[..]

Misschien kun je dan ook even een apart topic openen om te klagen over pvv en pvv stemmers.

Zilver_gray schreef op 29-11-2023 om 07:41:

[..]

Het topic gaat over op wat je gestemd hebt toch? Dat is waar de discussie over gaat.

Dan zou iedereen hier maar één reactie kunnen plaatsen. Want men mocht maar één bolletje rood maken.

Doemijdieglazenbol schreef op 28-11-2023 om 16:27:

[..]

Dank voor je reactie! Eigenlijk zeg je; het programma van Wilders is zó goed voor mensen in lagere en de onderkant van de midden economische status, dat deze groep mensen het discriminatoire deel voor lief nemen? Begrijp ik je zo goed?

overigens wil ik opmerken dat ik NERGENS mensen of zelfs de partij voor racist uit maak. Maar het woord discriminatie gebruik ik wel, want er wordt in het programma heel duidelijk onderscheid gemaakt. Kan ook niet doen alsof dat niet zo is. Is dat acceptabel genoeg?

Als je het over discriminatie wilt hebben...en je toch bezig bent met checken. Check dan even waarom heel veel Nederlanders (ongeacht welke achtergrond) zich gediscrimineerd voelen. Waarom zij op de PPV hebben gestemd. Dát heeft niets met, wat jij schrijft, 'een lagere of de onderkant van de economische status' te maken. (wat overigens ook discriminatie is, want omdat ze niet datgene hebben gestemd wat men op dit forum zou willen, worden ze een beetje voor dom uitgemaakt of nog net niet 'uitgespuugd'.) Als je jarenlang getreiterd word of lastig word gevallen, je  zaak failliet gaat,  en de overheid er niets tegen doet, behalve dat er iemand (Timmermans) nog 'meer meer meer' wil, dan maakt men een keuze die ze niet zagen aankomen omdat men teveel met zich zelf bezig waren.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

29-11-2023 om 09:17 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 29-11-2023 om 09:13:

[..]

Als je het over discriminatie wilt hebben...en je toch bezig bent met checken. Check dan even waarom heel veel Nederlanders (ongeacht welke achtergrond) zich gediscrimineerd voelen. Waarom zij op de PPV hebben gestemd. Dát heeft niets met, wat jij schrijft, een lagere status te maken. (wat overigens ook discriminatie is).

Een lagere status heeft wat mij betreft toch echt een andere lading dan een lagere economische status.

Fleurtje_5 schreef op 29-11-2023 om 08:49:

[..]

Je schreef:

Eigenlijk zeg je; het programma van Wilders is zó goed voor mensen in lagere en de onderkant van de midden economische status, dat deze groep mensen het discriminatoire deel voor lief nemen? Begrijp ik je zo goed?

Tuurlijk is dat je eigen interpretatie. Maar je begint met de woorden 'eigenlijk zeg je' Nee dat zeg ik dus helemaal niet.

Maar maakt die interpretatie-van-je het er dan beter op?

Alsof mensen die op Wilders stemmen in 'de lagere en de onderkant van de midden economische status' vallen. Het lijkt op een minachting.

Als jij beter weet wat ik eigenlijk bedoel te schrijven en het dan zo negatief uitlegt, ben ik bang dat wij uitgepraat zijn. Je dicht me ideeen en gedachten toe, die niet van mij zijn. Ik vind het jammer, want ik heb veel van jou geleerd, juist omdat we zulke andere dingen zien en horen en omdat onze hoofden er anders naar kijken. 

For the record, ik reageerde daar op Facy, niet op jou, het was echt een parafrase om te checken of ik het snapte, Facy corrigeerde me nog. En dat heb ik ter harte genomen. 

Over opleiding heb ik helemaal niet gesproken, maar ik heb die overzichten wel gezien: 

https://nos.nl/collectie/13958/artikel/2498994-de-verkiezing-in-kaarten-pvv-ook-populair-in-biblebelt-nsc-in-noordoosten (op ongeveer tweede van de pagina).

En als laatste; je zult mij NOOIT, maar echt NOOIT horen zeggen dat mensen met een lagere sociaal economische status op of opleiding dom zijn of iets anders negatiefs. Dat gaat nou echt in tegen alles waar ik voor sta. Je zult me ook niet zien schrijven dat PVV-stemmers (of FvD of welke partij dan ook) dom zijn. Ik vind het jammer dat je dat er wel uithaalt.

Ik ga daarover verder niet in discussie, want als je me echt zo ziet (ergens heb ik nog de hoop dat dat meevalt), dan kan ik me daar niet tegen verdedigen, omdat je alles wat ik schrijf op een negatieve manier zult uitleggen. 

Doemijdieglazenbol schreef op 29-11-2023 om 09:18:

[..]

Als jij beter weet wat ik eigenlijk bedoel te schrijven en het dan zo negatief uitlegt, ben ik bang dat wij uitgepraat zijn. Je dicht me ideeen en gedachten toe, die niet van mij zijn. Ik vind het jammer, want ik heb veel van jou geleerd, juist omdat we zulke andere dingen zien en horen en omdat onze hoofden er anders naar kijken.

For the record, ik reageerde daar op Facy, niet op jou, het was echt een parafrase om te checken of ik het snapte, Facy corrigeerde me nog. En dat heb ik ter harte genomen.

Over opleiding heb ik helemaal niet gesproken, maar ik heb die overzichten wel gezien:

https://nos.nl/collectie/13958/artikel/2498994-de-verkiezing-in-kaarten-pvv-ook-populair-in-biblebelt-nsc-in-noordoosten (op ongeveer tweede van de pagina).

En als laatste; je zult mij NOOIT, maar echt NOOIT horen zeggen dat mensen met een lagere sociaal economische status op of opleiding dom zijn of iets anders negatiefs. Dat gaat nou echt in tegen alles waar ik voor sta. Je zult me ook niet zien schrijven dat PVV-stemmers (of FvD of welke partij dan ook) dom zijn. Ik vind het jammer dat je dat er wel uithaalt.

Ik ga daarover verder niet in discussie, want als je me echt zo ziet (ergens heb ik nog de hoop dat dat meevalt), dan kan ik me daar niet tegen verdedigen, omdat je alles wat ik schrijf op een negatieve manier zult uitleggen.

Mooi.

Blij dat je dit zo uit hebt gelegd. Sorry dat ik je verkeerd begreep. 

Ik heb je bericht telkens mee gequote zodat men ook kan zien wat jij schreef en waarom ik het anders opvatte.

Zilver_gray schreef op 28-11-2023 om 11:26:

[..]

echt? Hahaha wat achterlijk

Fijn dat hier niemand word uitgelachen.

[..]

Het topic gaat over op wat je gestemd hebt toch? Dat is waar de discussie over gaat.

Dat klopt, het gaat dus niet om de gedachtegang van de gemiddelde pvv stemmer of pvv lijkt me. Toch voert dat hier de boventoon door mensen die waarschijnlijk teleurgesteld om het een of ander. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

29-11-2023 om 10:49 Topicstarter

Nick90 schreef op 29-11-2023 om 10:15:

[..]

Dat klopt, het gaat dus niet om de gedachtegang van de gemiddelde pvv stemmer of pvv lijkt me. Toch voert dat hier de boventoon door mensen die waarschijnlijk teleurgesteld om het een of ander.

Het nabespreken van de uitslag past volgens mij prima in dit draadje. Net als posts die gaan over de formatie.

Nick90 schreef op 29-11-2023 om 10:15:

[..]

"Vol is gewoon vol, het spreiden houdt ook een keer op, Nederland wordt gewoon 1 grote stad op deze manier".

Dit stukje heb ik eruit gepikt, omdat het polariseert.

Erg makkelijk om er een bepaalde groep uit te pikken en als zondebok aanwijzen voor alles wat er niet goed is in dit land. Degene die het land de afgelopen 12 of 13 jaar geregeerd hebben kun je hierop aanspreken, dáár is het fout gegaan. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

29-11-2023 om 11:14 Topicstarter

Sorry, dit had in het draadje over asiel gemoeten.

Daglichtlamp schreef op 29-11-2023 om 09:17:

[..]

Een lagere status heeft wat mij betreft toch echt een andere lading dan een lagere economische status.

Ik was het woordje 'economische' vergeten. Maar nu we het er toch over hebben:

Cultureel woordenboek:

sociaal‑economische status

Positie van een gezin of een gemeenschap op de welvaartsladder. Belangrijkste factoren zijn inkomen en opleidingsniveau, en daarmee samenhangende kenmerken zoals de buurt waarin men woont en de kwaliteit van de woning. Vaak afgekort tot SES .

Dan lees mijn bericht nu nog maar eens na.

Daglichtlamp schreef op 29-11-2023 om 10:49:

[..]

Het nabespreken van de uitslag past volgens mij prima in dit draadje. Net als posts die gaan over de formatie.

Posts over de formatie passen inderdaad prima, mensen afzeiken omdat ze nou eenmaal iets anders denken dan jij zelf vind ik daar niet bij passen

[..]

Om vervolgens alle mensen die PVV gestemd hebben af te fakkelen omdat ze racistisch gedachtengoed hebben, want "waarom stem je anders op een racistische partij". Over polariseren gesproken............

Ik vind deze uitslag best wonderlijk aangezien hij weg werd gezet als reddende engel/klimaatpaus.

10:34

Frans Timmermans, lijsttrekker van GroenLinks-PvdA, heeft bij de Tweede Kamerverkiezingen vorige week minder dan de helft van de stemmen voor zijn partij gekregen. De meeste kiezers brachten een stem uit op mensen die lager op de lijst stonden. Dat is uitzonderlijk, bij vrijwel alle partijen is de lijsttrekker de grote stemmentrekker.

GroenLinks-PvdA heeft ruim 1,6 miljoen stemmen gekregen. Daarvan waren ongeveer 750.000 voor Timmermans, oftewel 46,2 procent. Dat betekent dat ongeveer 870.000 mensen op een andere kandidaat van GroenLinks-PvdA hebben gestemd. Zij kozen met name voor nummer twee Esmah Lahlah, nummer vijf Lisa Westerveld en nummer drie Jesse Klaver. Die komen allen vanuit GroenLinks in de fusiepartij.

AD

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.