Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Zilver_gray schreef op 28-11-2023 om 22:56:

[..]

Daar hebben we jouw onderbuikgevoel niet voor nodig als antwoord.

Sorry, maar Blomke82 maakt hier wel een terecht punt. Als opmerkingen over asielzoekers een apart topic vereisen, dan voed je extremen. 

Moirmel schreef op 29-11-2023 om 04:21:

[..]

Sorry, maar Blomke82 maakt hier wel een terecht punt. Als opmerkingen over asielzoekers een apart topic vereisen, dan voed je extremen.

Maar het is waarschijnlijk leuker om net te doen alsof het allemaal om moslims gaat.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

29-11-2023 om 07:09 Topicstarter

[..]

Ik betwijfel dat. Mijn indruk is dat de winst van (extreem) rechts juist ook komt doordat we normaliseren om de schuld van onze problemen bij een kleine groep te leggen.

[..]

Er is al een apart topic over asielzoekers. Die was er al eerder dan dit topic over de verkiezingen, laten we dus nu niet doen alsof het extremen in de hand werkt als men niet in dit specifieke topic mag klagen over asielzoekers. 

Naar mijn idee voegt de zin "Vol is gewoon vol, het spreiden houdt ook een keer op, Nederland wordt gewoon 1 grote stad op deze manier" ook weinig toe aan deze discussie, en komt het polariserend over.

Zilver_gray schreef op 29-11-2023 om 07:32:

[..]

Er is al een apart topic over asielzoekers. Die was er al eerder dan dit topic over de verkiezingen, laten we dus nu niet doen alsof het extremen in de hand werkt als men niet in dit specifieke topic mag klagen over asielzoekers.

Misschien kun je dan ook even een apart topic openen om te klagen over pvv en pvv stemmers. 

Nick90 schreef op 29-11-2023 om 07:35:

[..]

Misschien kun je dan ook even een apart topic openen om te klagen over pvv en pvv stemmers.

Het topic gaat over op wat je gestemd hebt toch? Dat is waar de discussie over gaat.

Yumi schreef op 28-11-2023 om 22:19:

[..]

Dan wens ik je een fijne vakantie en ben stiekem een beetje jaloers, want wat lijkt me dat heerlijk de zon te voelen. Geniet ervan!

Dank je wel!

Doemijdieglazenbol schreef op 28-11-2023 om 19:45:

[..]

Je begrijpt me echt helemaal verkeerd. Er zat 0 cynisme of sarcasme in dat bericht.

Ik parafraseerde om mijn interpretatie te checken. Meer was het niet.

Je schreef:

Eigenlijk zeg je; het programma van Wilders is zó goed voor mensen in lagere en de onderkant van de midden economische status, dat deze groep mensen het discriminatoire deel voor lief nemen? Begrijp ik je zo goed?

Tuurlijk is dat je eigen interpretatie. Maar je begint met de woorden 'eigenlijk zeg je' Nee dat zeg ik dus helemaal niet.

Maar maakt die interpretatie-van-je het er dan beter op?

Alsof mensen die op Wilders stemmen in 'de lagere en de onderkant van de midden economische status' vallen. Het lijkt op een minachting. 

Mensen die niet hoogopgeleid zijn, de kans helaas nooit kregen om te gaan of kunnen studeren, kunnen wel heel wijs zijn. Misschien wel wijzer dan iemand die wel altijd de sommen goed maakte, die wel goed was in natuurkunde, die wel op de universiteit zat en lol had bij de studentenvereniging. Maar een goed of beter mens kan iedereen zijn.

Ik hoorde gisteren trouwens op tv bij VandaagInside vertellen dat heel veel hoogopgeleiden op de PVV zouden hebben gestemd. Hoe hij dit weet is me niet duidelijk. Waarom niet? Ook hoogopgeleiden zijn gewoon mensen met hun ongemakkelijkheden en 'nukken'. En laagopgeleiden zijn bij-lange-na niet allemaal tokkie.

Facy66 schreef op 28-11-2023 om 20:01:

[..]

Hier omschrijf je goed een punt dat ik ook duidelijk wilde maken.

Facy66 schreef op 28-11-2023 om 16:40:

[..]

Ik heb zeker wel een leven. Ik heb nu een weekje vakantie, dus vandaar dat ik nu even lekker veel op het forum rond hang vanaf mijn luie bank. Straks lekker op vakantie naar de zon dus het zal dan rustig worden qua berichten vanuit mijn kant. Lees ik later weer bij.

Dan wens ik je een hele mooie vakantie.

Zilver_gray schreef op 28-11-2023 om 22:56:

[..]

Daar hebben we jouw onderbuikgevoel niet voor nodig als antwoord.

Soheey, wat een nare reactie. Ik vind Blomke gewoon ontopic.

_Audrey schreef op 28-11-2023 om 23:17:

[..]

Jammer, anders ging hij naar de SP. Die gun ik het meer

Echt hé. 

Ik heb wel eens op Lilian gestemd, maar Lilian krijgt nooit het aantal stemmen die ze verdiend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.