Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Facy66
28-11-2023 om 09:34
Fleurtje_5 schreef op 28-11-2023 om 09:30:
[..]
Hopsakee.
En we kunnen om ons heen zien wat dat 'aanmodderen' heeft gebracht.
En nog steeds zijn ze vooral met zichzelf bezig. De VVD zwamt en draait maar wat.
MellowTurkey78
28-11-2023 om 09:34
Facy daar moet ik je gelijk in geven, de VVD is zoals altijd weer lekker egocentrisch en maakt er ook een rotzooitje van..
Het 1e PVV schandaal heeft zich overigens al aangemeld nog voor de formatie goed en wel begonnen is.
Maar de PVV gaat het land redden hoor...
Die breien jaren aan rechtse rotzooipolitiek wel even recht...
Facy66
28-11-2023 om 09:36
Zilver_gray schreef op 28-11-2023 om 09:26:
[..]
Eens!
Totaalpakket: nou nee ik denk dat niemand een partij heeft waar hij of zij het 100 procent mee eens is. Waarom zou dat bij de PVV stemmers wel zo zijn.
Nicole123
28-11-2023 om 09:38
Facy66 schreef op 28-11-2023 om 09:30:
[..]
Dat van die kopvoddentax was heel lang geleden en ja dat was bizar. Gelukkig is dat 10 jaar al niet meer aan de orde geweest. En dat minder minder ging enkel over marokkanen die crimineel waren, niet de gewone Marokkaan die zich netjes gedraagt. Daar doelde hij op en niet alle marokkanen. Dat had hij genuanceerder moeten uiten. Maar goed ook dat is heel lang geleden en het is niet helpend voor Nederland om oude koeien uit de sloot te blijven halen.
Je vergeet het partijprogramma. Het zijn geen oude koeien, het is wat Wilders stelselmatig zegt en schrijft en waar hij geen woord van teruggenomen heeft. Maar blijf vooral geloven dat die vreemdelingenhaat en ophitserij van hem maar een komma uit het verleden is, we zullen zien hoe het zijn kabinet straks vergaat.
Fleurtje_5
28-11-2023 om 09:39
Poezenmeisje schreef op 27-11-2023 om 14:14:
[..]
Henk Kamp heeft nooit ergens spijt van.
Of zoals Maartje en Kine het vertolkten in de Groninger Rhapsody: "Ik ben minister, naar en sinister".
https://youtu.be/kAccLIVHaIs?feature=shared
Mooi filmpje.
Maar die foto. Ik zie Ivo Opstelten. Wat kon die man met een stalen gezicht liegen. Zal dat een vereiste zijn in de VVD-partij?
Zilver_gray
28-11-2023 om 09:40
Facy66 schreef op 28-11-2023 om 09:36:
[..]
Totaalpakket: nou nee ik denk dat niemand een partij heeft waar hij of zij het 100 procent mee eens is. Waarom zou dat bij de PVV stemmers wel zo zijn.
De Pvv is wat mij betreft niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Gl/ PvdA waar ik op gestemd heb. Ik ben het zeker niet eens met al hun punten. Maar kom op; polarisatie en discriminatie vind ik van een heel andere orde dan het simpel weg niet eens zijn met alle punten.
Ik weet niet eens waar te beginnen met uitleggen hoe fout dit is.
Nicole123
28-11-2023 om 09:42
Facy66 schreef op 28-11-2023 om 09:36:
[..]
Het is geen klein dingetje bij Wilders. Op de PVV stemmen zonder anti-islam is als op de PvdD zonder anti-bioindustrie, op SGP zonder anti-abortus, op BBB zonder pro-boeren. Ik zeg niet dat je het 100% eens bent met de partij waar je op gestemd hebt, wel dat je al hun punten erbij cadeau krijgt. En de punten waar we het over hebben zijn geen kleine zijpaadjes van Wilders, ook al probeer je wat krom is nog zo fanatiek recht te praten.
Daglichtlamp
28-11-2023 om 09:43
Fleurtje_5 schreef op 28-11-2023 om 09:30:
[..]
Hopsakee.
En we kunnen om ons heen zien wat dat 'aanmodderen' heeft gebracht. En al die mensen die nu op de PVV hebben gestemd, zijn er wellicht achter gekomen dat het kabinet toch méér hadden moeten luisteren naar Geert.
Ik zie het verschil wel tussen geen enkele asielzoekers (standpunt PVV) en het willen van een tweestatussenstelsel voor vluchtelingen (standpunt VVD). We hadden overigens eerders een verschil in status tussen oorlogsvluchtelingen en politieke vluchtelingen, dat is niet voor niets afgeschaft omdat het onderscheid toch niet zo gemakkelijk te maken is.
Waarom men nu er toch weer over begint heeft volgens mij vooral te maken met de Oekraïense vluchtelingen. Die hebben nu een bijzondere status, maar die is tijdelijk. Als de oorlog blijft voortduren moet daar toch een permanente oplossing voor komen.
Fleurtje_5
28-11-2023 om 09:47
Nicole123 schreef op 27-11-2023 om 14:15:
[..]
Ik reageer op Fleurtje en haar stelling dat de pleuris uitbreekt als de PVV niet in de regering zou komen. Ik vind dat roepen dat de pleuris dan uitbreekt vrij kinderachtig, net als een verheven 'wij hebben lekker puh gewonnen!' houding, wat jij ook nu weer doet met 'zo lekker groot'. En dat als ik daar gewoon een inhoudelijke reactie op geef ik meteen naar m'n mand gewezen word want 'arrogant en links'. Je weet niet eens wat ik gestemd heb. Ik zeg nergens dat de PVV kiezer genegeerd moet worden, enkel dat het niet nu opeens een alleenheerschappij van de 'winnaar' is en dat ik een 'de pleuris uitbreken' daarom nogal overdreven vind.
Dit schreef je niet aan mij maar aan Face. Maar ik geef er wel een reactie op.
Als Wilders nu weer aan de kant word gezet terwijl hij het hoogste aantal stemmen heeft gekregen dan zullen ontzettend veel mensen kwaad zijn, dan ga zelfs ik bij de volgende keer zeker op hem stemmen. Sterker nog, ik zal voor hem gaan flyeren.
Voor mij hoeft Wilders geen premier te worden, maar ik hoop van harte dat hij een grote stem mag hebben in een kabinet dat elkaar in evenwicht houd. Pieter, Mona, Carolien Joost, Lilian, Jesse. Die runnen de tent gezamenlijk vast goed.
Diegene die niet mee willen doen blijven maar thuis en zoeken beter naar een andere baan.
Fleurtje_5
28-11-2023 om 09:49
Facy66 schreef op 28-11-2023 om 09:34:
[..]
En nog steeds zijn ze vooral met zichzelf bezig. De VVD zwamt en draait maar wat.
Daar moest ik zelfs om lachen toen ik aan haar woorden van september dacht, terwijl ze nu niet mee wil doen.
Facy66
28-11-2023 om 09:50
Nicole123 schreef op 28-11-2023 om 09:38:
[..]
Je vergeet het partijprogramma. Het zijn geen oude koeien, het is wat Wilders stelselmatig zegt en schrijft en waar hij geen woord van teruggenomen heeft. Maar blijf vooral geloven dat die vreemdelingenhaat en ophitserij van hem maar een komma uit het verleden is, we zullen zien hoe het zijn kabinet straks vergaat.
Die paar punten gaan het nooit halen en hij heeft ook daarvan gezegd er verder niets mee te gaan doen nu.dus dat is mooi.
Facy66
28-11-2023 om 09:51
Fleurtje_5 schreef op 28-11-2023 om 09:47:
[..]
Dit schreef je niet aan mij maar aan Face. Maar ik geef er wel een reactie op.
Als Wilders nu weer aan de kant word gezet terwijl hij het hoogste aantal stemmen heeft gekregen dan zullen ontzettend veel mensen kwaad zijn, dan ga zelfs ik bij de volgende keer zeker op hem stemmen. Sterker nog, ik zal voor hem gaan flyeren.
Voor mij hoeft Wilders geen premier te worden, maar ik hoop van harte dat hij een grote stem mag hebben in een kabinet dat elkaar in evenwicht houd. Pieter, Mona, Carolien Joost, Lilian, Jesse. Die runnen de tent gezamenlijk vast goed.
Diegene die niet mee willen doen blijven maar thuis en zoeken beter naar een andere baan.
Eens voor een groot deel van deze post en dan wordt PVV de volgende keer nog veel en veel groter. Mensen pikken dat niet meer. De geest is nu uit de fles.
Facy66
28-11-2023 om 09:52
Fleurtje_5 schreef op 28-11-2023 om 09:49:
[..]
Daar moest ik zelfs om lachen toen ik aan haar woorden van september dacht, terwijl ze nu niet mee wil doen.
En dat omdat ze heeft verloren.
Fleurtje_5
28-11-2023 om 10:01
Facy66 schreef op 28-11-2023 om 09:52:
[..]
En dat omdat ze heeft verloren.
Nee, omdat ze tien zetels heeft verloren.
Ze zou gewoon mee kunnen doen, maar dat is voor haar niet genoeg, ze wou de eerste vrouwelijke premier worden. Dan is ze toch echt op de eerste plaats met zich zelf bezig.
Facy66
28-11-2023 om 10:03
Zilver_gray schreef op 28-11-2023 om 09:40:
[..]
De Pvv is wat mij betreft niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Gl/ PvdA waar ik op gestemd heb. Ik ben het zeker niet eens met al hun punten. Maar kom op; polarisatie en discriminatie vind ik van een heel andere orde dan het simpel weg niet eens zijn met alle punten.
Ik weet niet eens waar te beginnen met uitleggen hoe fout dit is.
Pvda GL is geen haar beter qua polarisatie en in feite discrimineren zij weer de Nederlanders met hun standpunten. En trouwens ook veel moslims hebben op Wilders gestemd. Dan moeten er toch heel veel punten in het programma staan die veel mensen wel heel goed vinden waar andere partijen de ogen voor sluiten en/of het er niet mee eens zijn.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.