Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Facy66
28-11-2023 om 08:25
Zilver_gray schreef op 28-11-2023 om 07:30:
[..]
Schokkend dat je alles waar Wilders voor staat en hij letterlijk heeft gezegd bagataliseerd en zelfs ontkent. Als je zo denkt dan snap ik dat je op hem stemt
![]()
Ronduit eng dit.
Jullie hebben je goed bang laten maken. De media heeft zijn werk goed gedaan om hem in een kwaad daglicht te stellen.
MellowTurkey78
28-11-2023 om 08:34
Facy66 schreef op 28-11-2023 om 08:25:
[..]
Jullie hebben je goed bang laten maken. De media heeft zijn werk goed gedaan om hem in een kwaad daglicht te stellen.
Ik respecteer jouw mening zeker maar dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben. (Kun jij wel gaan gillen dat wij jou niet respecteren maar dat is enkel jouw mening, geen feit) En als die Wilders van jou echt een sinterklaas/suikeroom/wereldredder/iemanddiehetallemaalwelevensnapt is dan merken we dat vanzelf. (En als onze angst terecht is en ze er - weer- een zooitje van gaan maken ook)
Leven en laten leven...
Nicole123
28-11-2023 om 08:42
[..]
Nee hoor, hij heeft zijn uitspraken helemaal zelf gedaan, niemand heeft hem die in de mond gelegd. De koran verbieden, mensen het land uit willen zetten, 'nepparlement', 'kopvoddentaks', 'minder minder minder', 'heks'. Ik kan er niet bij dat je dit blijft bagatelliseren. Prima als je PVV hebt gestemd, maar wees dan ook fair en geef gewoon toe dat je op een politicus hebt gestemd die grove beledigende haatzaaiende taal uitslaat. Die mensen ophitst tegen minderheden (kijk dat 'minder minder minder' nog eens terug, dát is een ophitsende setting). Die extreemrechts is en diverse ongrondwettelijke dingen in zijn programma heeft staan. Die het niet zo nauw neemt met de democratie, met zijn partij met maar één lid. Voor dat pakket heb je namelijk gewoon gekozen. En dat mag, maar doe dan niet alsof je voor een lieve knuffelbeer hebt gekozen en de rest allemaal zo gemeen is. Wijzen naar andere politici, die ook wel eens iets minder aardigs hebben gezegd (Was dat van het kaliber heks en nepparlement? Nee.) en doen alsof 'bij ons hoort iedereen erbij' een ophitsende uitspraak is nogal lachwekkend als je alles wat Wilders zegt, doet en van plan is vergoeilijkt.
Daglichtlamp
28-11-2023 om 08:49
[..]
Wij hebben gewoon wel het verkiezingsprogramma van Wilders gelezen.
Zilver_gray
28-11-2023 om 08:52
Daglichtlamp schreef op 28-11-2023 om 08:49:
[..]
Facy66
28-11-2023 om 08:55
Nicole123 schreef op 28-11-2023 om 08:42:
[..]
Nee hoor, dat heeft zijn uitspraken helemaal zelf gedaan, niemand heeft hem die in de mond gelegd. De koran verbieden, mensen het land uit willen zetten, 'nepparlement', 'kopvoddentaks', 'minder minder minder', 'heks'. Ik kan er niet bij dat je dit blijft bagatelliseren. Prima als je PVV hebt gestemd, maar wees dan ook fair en geef gewoon toe dat je op een politicus hebt gestemd die grove beledigende haatzaaiende taal uitslaat. Die mensen ophitst tegen minderheden (kijk dat 'minder minder minder' nog eens terug, dát is een ophitsende setting). Die extreemrechts is en diverse ongrondwettelijke dingen in zijn programma heeft staan. Die het niet zo nauw neemt met de democratie, met zijn partij met maar één lid. Voor dat pakket heb je namelijk gewoon gekozen. En dat mag, maar doe dan niet alsof je voor een lieve knuffelbeer hebt gekozen en de rest allemaal zo gemeen is. Wijzen naar andere politici, die ook wel eens iets minder aardigs hebben gezegd (Was dat van het kaliber heks en nepparlement? Nee.) en doen alsof 'bij ons hoort iedereen erbij' een ophitsende uitspraak is nogal lachwekkend als je alles wat Wilders zegt, doet en van plan is vergoeilijkt.
Jij valt duidelijk over hoe iemand zich uit. Je kan ook eens verder kijken dan dat. Ja daar hoort ook wat te lompe en ongenuanceerde taal bij wat hij heeft geuit, maar Wilders durft wel recht door zee te zeggen wat hij vindt en staat dichter bij veel mensen omdat hij dat belangrijker vindt dan die politieke correctheid en wegkijkerij van andere politieke partijen.
Ik ben het echt niet eens met die meer radicale standpunten, maar er is ook gewoon geen goed alternatief. Een stem op een van de andere partijen is min of meer stemmen op de huidige koers. En dat willen ik en veel andere mensen niet meer voor Nederland.
Facy66
28-11-2023 om 08:55
Daglichtlamp schreef op 28-11-2023 om 08:49:
[..]
Ik ook.
Fleurtje_5
28-11-2023 om 08:56
Poehee, ik moet eerst 95 berichten gaan bijlezen. Goed dat er gediscussieerd word maar...eerst een kop thee 
Fleurtje_5
28-11-2023 om 09:08
Nicole123 schreef op 28-11-2023 om 08:42:
[..]
Nee hoor, dat heeft zijn uitspraken helemaal zelf gedaan, niemand heeft hem die in de mond gelegd. De koran verbieden, mensen het land uit willen zetten, 'nepparlement', 'kopvoddentaks', 'minder minder minder', 'heks'. Ik kan er niet bij dat je dit blijft bagatelliseren. Prima als je PVV hebt gestemd, maar wees dan ook fair en geef gewoon toe dat je op een politicus hebt gestemd die grove beledigende haatzaaiende taal uitslaat. Die mensen ophitst tegen minderheden (kijk dat 'minder minder minder' nog eens terug, dát is een ophitsende setting). Die extreemrechts is en diverse ongrondwettelijke dingen in zijn programma heeft staan. Die het niet zo nauw neemt met de democratie, met zijn partij met maar één lid. Voor dat pakket heb je namelijk gewoon gekozen. En dat mag, maar doe dan niet alsof je voor een lieve knuffelbeer hebt gekozen en de rest allemaal zo gemeen is. Wijzen naar andere politici, die ook wel eens iets minder aardigs hebben gezegd (Was dat van het kaliber heks en nepparlement? Nee.) en doen alsof 'bij ons hoort iedereen erbij' een ophitsende uitspraak is nogal lachwekkend als je alles wat Wilders zegt, doet en van plan is vergoeilijkt.
Deze eerst.
Wanneer heeft hij dit voort het laatst geroepen? Want hij zei in een interview dat hij milder is geworden, water bij de wijn heeft gedaan. Veel dingen riep om de discussie op gang te brengen, dus provoceren zou men dat op een forum zeggen.
"Mensen het land uitzetten" dat kwam een paar weken geleden nog ter sprake, maar NIET door Wilders. Het stond laatst nog in onze krant. Men zat in de maag met de relschoppers en criminelen die overal voor problemen zorgen. Maar het land van herkomst wou ze NIET TERUG. Ze zijn zo'n beetje gedumpt in ons land. Nederland kan er geen kant mee op.
En van de mensen die terug moeten ging maar een-derde terug. Ook die regels heeft de PVV niet gemaakt, daar ging de PVV niet over.
Ik kan wel geloven dat dit frustreert in die mate dat iemand zegt 'ze moeten terug'. Want als ze terug moeten, omdat ze onterecht in dit land zijn, maar ze lappen dat aan hun laars, dan ben je wel een slaapmuts als je over je laat lopen. Als ik een boete krijg voor fout parkeren word die boete steeds hoger als ik ze niet betaal. Als iedereen zo zou doen is het hek van de dam.
Ik zag afgelopen weekend op tv een hele hele hele grote menigte asielzoekende mannen, die allemaal een kleurige spiksplinter nieuwe snelle fiets hadden gekregen. zodat ze konden door reizen, ze kwamen met de trein en werden zelfs mét 'fiets en al' opgehaald door auto's. Want Finland had de grens gesloten omdat Wit Rusland of Hongarije alle asielzoekende mannen doorstuurde.
Nicole123
28-11-2023 om 09:18
Facy66 schreef op 28-11-2023 om 08:55:
[..]
Jij valt duidelijk over hoe iemand zich uit. Je kan ook eens verder kijken dan dat. Ja daar hoort ook wat te lompe en ongenuanceerde taal bij wat hij heeft geuit, maar Wilders durft wel recht door zee te zeggen wat hij vindt en staat dichter bij veel mensen omdat hij dat belangrijker vindt dan die politieke correctheid en wegkijkerij van andere politieke partijen.
Ik ben het echt niet eens met die meer radicale standpunten, maar er is ook gewoon geen goed alternatief. Een stem op een van de andere partijen is min of meer stemmen op de huidige koers. En dat willen ik en veel andere mensen niet meer voor Nederland.
Maar ik kijk verder dan dat, ik noem toch keer op keer veel meer dan alleen hóe hij het zegt? Ik val over de combinatie van hoe en wat hij zegt. Die uitspraken van hem die ik citeer, dat was niet gewoon alleen maar een beetje politiek incorrect en ongenuanceerd, dat was inhoudelijk net zo heftig. Dat ging over mensen €1000 per jaar willen laten betalen voor het dragen van een hoofddoek (maar niet voor een keppeltje of kruisje, dus een regelrechte aantasting van de vrijheid van godsdienst, plus discriminatie). Dat ging over het weg willen hebben van Marokkanen als groep uit ons land, wederom discriminatie. Dat ging over het demoniseren van een mede-politicus, haatzaaierij. Dat ging over het uithollen van de democratie door het parlement als 'nep' af te schilderen. Als je zijn programma leest, dan is ook daarvan de inhoud heel heftig en vergaand, dat is niet alleen wat harde taal maar niks aan de hand verder. Je mag het dan niet eens zijn met die radicale standpunten, maar ze zaten wel degelijk in het totaalpakket waarvoor je gekozen hebt. Dat ontkennen of naar anderen gaan wijzen maakt het niet anders.
Nicole123
28-11-2023 om 09:24
Fleurtje_5 schreef op 28-11-2023 om 09:08:
[..]
Deze eerst.
Wanneer heeft hij dit voort het laatst geroepen? Want hij zei in een interview dat hij milder is geworden, water bij de wijn heeft gedaan. Veel dingen riep om de discussie op gang te brengen, dus provoceren zou men dat op een forum zeggen.
Hij heeft dit soort dingen 20 jaar stelselmatig geroepen en het staat in zijn partijprogramma. Hij heeft er geen letter van teruggenomen, alleen recent gezegd dat er wat dingen die ongrondwettelijk zijn in de ijskast kunnen. Dus nee, hij is niet opeens een lieverdje geworden, hij is nog steeds dezelfde als wie hij was.
Zilver_gray
28-11-2023 om 09:26
Nicole123 schreef op 28-11-2023 om 09:18:
[..]
Maar ik kijk verder dan dat, ik noem toch keer op keer veel meer dan alleen hóe hij het zegt? Ik val over de combinatie van hoe en wat hij zegt. Die uitspraken van hem die ik citeer, dat was niet gewoon alleen maar een beetje politiek incorrect en ongenuanceerd, dat was inhoudelijk net zo heftig. Dat ging over mensen €1000 per jaar willen laten betalen voor het dragen van een hoofddoek (maar niet voor een keppeltje of kruisje, dus een regelrechte aantasting van de vrijheid van godsdienst, plus discriminatie). Dat ging over het weg willen hebben van Marokkanen als groep uit ons land, wederom discriminatie. Dat ging over het demoniseren van een mede-politicus, haatzaaierij. Dat ging over het uithollen van de democratie door het parlement als 'nep' af te schilderen. Als je zijn programma leest, dan is ook daarvan de inhoud heel heftig en vergaand, dat is niet alleen wat harde taal maar niks aan de hand verder. Je mag het dan niet eens zijn met die radicale standpunten, maar ze zaten wel degelijk in het totaalpakket waarvoor je gekozen hebt. Dat ontkennen of naar anderen gaan wijzen maakt het niet anders.
Eens!
Fleurtje_5
28-11-2023 om 09:28
Nicole123 schreef op 28-11-2023 om 09:24:
[..]
Hij heeft dit soort dingen 20 jaar stelselmatig geroepen en het staat in zijn partijprogramma. Hij heeft er geen letter van teruggenomen, alleen recent gezegd dat er wat dingen die ongrondwettelijk zijn in de ijskast kunnen. Dus nee, hij is niet opeens een lieverdje geworden, hij is nog steeds dezelfde als wie hij was.
Klopt, hij heeft geen spijt van wat hij heeft geroepen. Maar hij zou het nu niet meer roepen.
En wat roept hij dan zoveel anders dan Dilan die DIT JAAR in september zei dat .......momentje ik ga mijn bericht opzoeken want ik heb geen zin om alles overnieuw te tikken.
Fleurtje_5
28-11-2023 om 09:30
Fleurtje_5 schreef op 27-11-2023 om 13:49:
[..]
ps. Wat zei Dilan hier anders dan wat Wilders steeds zei tijdens de debatten:
"We kunnen niet blijven aanmodderen met migratie, we zijn een partij die verantwoordelijkheid neemt." De VVD heeft zich altijd ingezet voor wat ze 'echte vluchtelingen' noemt.
..............
Oorlogsvluchtelingen kunnen tijdelijk worden opgevangen, maar zodra de situatie het toelaat, moeten zij naar hun moederland terug, vindt de VVD-lijsttrekker. Zo wil ze ook draagvlak in de samenleving behouden voor de opvang van asielzoekers.
Yeşilgöz zei dat politici de afgelopen jaren veel te veel met zichzelf bezig zijn geweest. "Laten we de oude politiek achter ons laten.".............
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5409272/yesilgoz-vvd-congres-mark-rutte-verkiezingen-speech 23 sept. 2023
Hopsakee.
En we kunnen om ons heen zien wat dat 'aanmodderen' heeft gebracht. En al die mensen die nu op de PVV hebben gestemd, zijn er wellicht achter gekomen dat het kabinet toch méér hadden moeten luisteren naar Geert.
Facy66
28-11-2023 om 09:30
Nicole123 schreef op 28-11-2023 om 09:18:
[..]
Dat van die kopvoddentax was heel lang geleden en ja dat was bizar. Gelukkig is dat 10 jaar al niet meer aan de orde geweest. En dat minder minder ging enkel over marokkanen die crimineel waren, niet de gewone Marokkaan die zich netjes gedraagt. Daar doelde hij op en niet alle marokkanen. Dat had hij genuanceerder moeten uiten. Maar goed ook dat is heel lang geleden en het is niet helpend voor Nederland om oude koeien uit de sloot te blijven halen. PVV is de grootste partij en het wordt tijd voor een andere koers. Minder EU, meer geld voor de Nederlander (ja allemaal uiteraard afkomst geloof ed is niet relevant), weg met die woke onzin, weg met armoede en betaalbare basisvoorzieningen, betere zorg, stoppen met klimaatmaatregelen die niets helpen maar wel mensen arm maakt en vrede in plaats van oorlogshitserij. Daar staat Wilders voor. Daar zou ook eens naar gekeken kunnen worden in plaats van te focussen op een paar negatieve punten van Wilders.
En wat nepparlement roepen is niet het uithollen van de democratie. Ook dat wordt op een bepaalde manier bedoeld door hem. Ook dat wordt echt compleet uit zijn verband gerukt. Het is gewoon wat lompe taal.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.