Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Facy66 schreef op 27-11-2023 om 13:44:

[..]

Daar is dat arrogante vingertje wijzen weer. Ik weet heus wel hoe het politiek werkt. Ik vind dat de grootste partij sowieso in de regering moet en de premier moet leveren (maakt niet uit welke dat is, het volk heeft gesproken). Dat gebeurt nagenoeg ook altijd. Alleen nu het Wilders is die heeft gewonnen zou dat opeens een discussiepunt moeten zijn. Wat een slechte verliezers overal. Verder wil de achterban van de andere grote partijen (op pvda gl dan na zowel de partij zelf als de achterban willen op voorhand niet met PVV lekker ondemocratisch) dat er een rechts kabinet komt met PVV. Dat is de achterban zo ook voorgehouden (de achterban van de VVD). Ook blijkt uit de uitslag dat mensen met de huidige koers ontevreden zijn en dat velen de spelletjes beu zijn. Nu VVD niet heeft gewonnen willen ze ineens niet meer praten. Met deze uitslag zijn toch meerdere van de grote partijen nodig om een coalitie te krijgen. Zonder meerdere grote partijen moeten heel veel kleine partijen aan tafel. Dat maakt het alleen maar lastiger. Bovendien is een coalitie van zoveel mogelijk van de grote partijen meer representatief aan de verkiezingsuitslag.

Dat mag niet op voorhand onmogelijk worden gemaakt. En dat wordt wel geprobeerd en dat vind ik pure minachting naar de bevolking toe.

Zo helemaal mee eens.

Facy66 schreef op 27-11-2023 om 18:51:

[..]

Hij ziet gewoon heel duidelijk dat zijn rol nu een hele andere is. Regeren is heel anders dan in de oppositie te zitten. Dat weet hij heel goed en dat geeft hij ook aan. Hij wil premier zijn voor iedereen hier. Voorheen zat hij steeds in de oppositie en kreeg hij geen kans. Hopelijk nu wel.

Ik vind dat hij het verdient. Hij blijft zich met gevaar voor eigen leven inzetten voor Nederland voor een vrij land, terwijl hij zelf in een soort gevangenis moet leven vanwege de bedreigingen.

En dit. En dan zijn er nog mensen die meer sympathie hebben voor Kaag die liep te janken om bedreigingen. Serieus...mensen zijn niet gek he.

Facy66 schreef op 27-11-2023 om 19:17:

[..]

Zie de toespraak van Timmermans vlak na de verkiezingsuitslag. Dat is gewoon ophitsen vind ik met minachting naar de kiezers.

Dat was zelfs om te lachen zo erg.

Nicole123 schreef op 27-11-2023 om 21:08:

[..]

Oh, komt dat bij VI vandaan? Die vinden zo’n toespraak zelfs angstzaaien maar het programma en de uitspraken van Wilders niet? Wat een grapjassen. Wilders heeft mensen die angst over hem zaaien helemaal niet nodig, die heeft al lang en breed zelf zeer bewust die angst gezaaid.
Komen daar ook die kortzichtige ‘het zijn gewoon slechte verliezers!’, ‘demonstreren tegen de uitslag is demonstreren tegen de democratie!’ en ‘democratie is dat de meeste stemmen gelden!’ uitspraken vandaan?

Bklijkbaar niet zoveel angst want de kiezer heeft op hem gestemd met een ruime overwinning.

Joanjett schreef op 28-11-2023 om 00:50:

Kaag is ook nog eens op handelsmissie geweest met Abou "eenarm" naar het schijnt. Een Hamas kopstuk. https://www.google.com/search?client=opera&sca_esv=585670897&sxsrf=AM9HkKnh_uiy4gBZrhNmKegjBUIahzlivg:1701109756853&q=kaag+arafat+foto&tbm=isch&source=univ&fir=PqHZ5z46kNlIpM%252CxXd7jG5ETGyd0M%252C_%253BpC8wGj_JfDfWyM%252C_z7OMxprFyg9TM%252C_%253BQSqYth8EjpFJCM% Ook Arafat mag natuurlijk niet ontbreken aan haar vriendenlijstje.

Yasar Arafat heeft de Nobelprijs voor de vrede gewonnen. Er is niets mis mee als je met hem op de foto staat en zo te zien was het een piepjonge Kaag. Abou Eenarm is in 2023 gearresteerd voor fondsenwerving en de handelsmissie was in 2020. 

Je laat je opnaaien door haatzaaiende berichten op social media.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

28-11-2023 om 06:14

Joanjett schreef op 28-11-2023 om 00:26:

[..]

En dit. En dan zijn er nog mensen die meer sympathie hebben voor Kaag die liep te janken om bedreigingen. Serieus...mensen zijn niet gek he.

Wat een akelige misogyne opmerking.

Doemijdieglazenbol schreef op 25-11-2023 om 09:58:

[..]

Ik ben wel benieuwd, wat vonden jullie van Bontenbal?

Ik denk dat hij heel integer is, analytisch en heeft veel kennis van klimaat. En is verbinder. Jammer dat hij bij het CDA zit. Maar kan me wel voorstellen dat bij de volgende verkiezing deze partij weer groeit, door hem.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

28-11-2023 om 07:24

Facy66 schreef op 28-11-2023 om 00:04:

[..]

Mensen zijn onnodig bang gemaakt door andere partijen en de media. PVV is ook geen echte extreem rechtse partij (is op sociaal economisch vlak namelijk juist heel links). De media schildert hem af als extreem rechts, maar dat is feitelijk onjuist.

Je denkt toch niet dat er 2,5 miljoen mensen op de PVV stemmen om die linkse standpunten?  Er zijn genoeg andere partijen die nog veel meer van die linkse standpunten hebben die ook nog eens veel beter uitvoerbaar zijn dus maak het nou even niet mooier dan het is.
En niet extreem rechts? (Dan denk ik niet dat jij weet wat extreem rechts is) Bepaalde groeperingen uitsluiten noem jij niet extreem? Deed een bepaalde Duitse meneer ook een aantal jaren geleden. Mag ook niet volgens de grondwet he, net als roepen dat scholen  en heilige gebouwen van een bepaald geloof niet meer mogen.
Nice tried girl

Dit is  iets rechtlullen wat krom is...

Facy66 schreef op 28-11-2023 om 00:01:

[..]

Kijk eens naar de X accounts van veel andere politci die in de oppositie zaten. Ook die waren afgelopen jaren allemaal met modder aan het gooien naar andere partijen. Niet alleen de PVV. En wat bepaalde mensen doen daar kun je Wilders niet de schuld van geven. Lekker makkelijk.

En ja Wilders heeft lompe uitspraken gedaan die voor een groot deel uit verband zijn getrokken. Maar dat is waar politiek correct links een handje van heeft het vallen over enkele woorden. En ook daar zijn veel mensen klaar mee.

Ik vind het wel angstzaaierij en een zwakke ophitsende reactie als je na de uitslag meteen zo reageert. Houd elkaar vast, alsof er iets ergs gaat gebeuren nu de PVV zo groot is geworden. Met nul zelfreflectie erbij en journalisten ook nog de schuld geven van hun verlies. Arrogant en zwak vind ik dat.

Er gaat helemaal niets ergs gebeuren of bevolkingsgroepen uitgesloten worden en dat weet Timmernans heel goed. Zelfs al zou Wilders dat willen dat gaat nooit gebeuren. Wilders gaat ervoor zorgen dat er meer gedaan gaat worden voor de mensen hier. Iets waar andere partijen onvoldoende oog voor hebben gehad. Wilders is ook degene die regelmatig boodschappen ging brengen naar mensen die het nodig hebben. Hij wil echt wat doen voor de mensen.

En protesteren voor de democratie? Laat me niet lachen. Als je zo reageert na een verkiezingsuitslag en niet wil kijken naar de oorzaak van het stemgedrag en het eigen aandeel erin dan respecteer je naar mijn mening de democratie niet. Lekker hypocriet.

Schokkend dat je alles waar Wilders voor staat en hij letterlijk heeft gezegd bagataliseerd en zelfs ontkent. Als je zo denkt dan snap ik dat je op hem stemt

Ronduit eng dit.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

28-11-2023 om 07:34

Zilver_gray schreef op 28-11-2023 om 07:30:

[..]

Schokkend dat je alles waar Wilders voor staat en hij letterlijk heeft gezegd bagataliseerd en zelfs ontkent. Als je zo denkt dan snap ik dat je op hem stemt

Ronduit eng dit.

+ 1...
En nog enger dat 2,5 miljoen mensen dit blijkbaar doen. Ik ga toch maar emigreren geloof ik...

PhoebeHolmesreturns schreef op 28-11-2023 om 07:34:

[..]

+ 1...
En nog enger dat 2,5 miljoen mensen dit blijkbaar doen. Ik ga toch maar emigreren geloof ik...

Als al die stemmers exact denken als Facy66 zijn we als mensheid verloren 

Ik zit echt met afschuw en verbazing haar berichten te lezen, zou bijna denken dat ze de boel hier voor de gek houdt.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

28-11-2023 om 08:10

Zilver_gray schreef op 28-11-2023 om 07:41:

[..]

Ik zit echt met afschuw en verbazing haar berichten te lezen, zou bijna denken dat ze de boel hier voor de gek houdt.

Ik moet even erg lachen om je 1e zin... (Doet me aan Dante Allegieri denken...)

Als mensen die zo denken niet zouden bestaan zou de PVV niet zoveel stemmers hebben...Anyway ik snap je maar ik maak me er niet (meer, donderdag had ik wel even flink de P erin) druk om want we leven in een democratie en de plannen vd PVV zijn of (financieel) niet haalbaar of in strijd met europese regels... (En dat weet meneer WIlders ook wel, idd ik begin ook te denken dat ie helemaal geen politiek wil bedrijven, alleen aandacht en de boel een beetje ophitsen)

Coreopsis schreef op 28-11-2023 om 06:14:

[..]

Wat een akelige misogyne opmerking.

Nu wordt die kaart meteen weer getrokken. Heeft niets met vrouwenhaat te maken. Ook dat soort dingen zijn veel mensen zat.

Zilver_gray schreef op 28-11-2023 om 07:41:

[..]

Fijn dat je zoveel respect hebt voor andersdenkenden. Heeft oa Timmermans ook een handje van.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.