Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Gebruikersnaaminvullen
27-11-2023 om 17:21
Zilver_gray schreef op 27-11-2023 om 17:13:
[..]
Dat geloof ik meteen, maar bovenstaande partijen heb ik niet horen roepen dat criminele Marokkanen/ allochtonen het land uit moeten of überhaupt racistische uitspraken horen doen. Misschien heb ik dat gemist, kan natuurlijk.
Oh, ik dacht dat het lijstje ging om politici die in aanraking zijn geweest met justitie.
Zilver_gray
27-11-2023 om 17:21
Gebruikersnaaminvullen schreef op 27-11-2023 om 17:21:
[..]
Oh, ik dacht dat het lijstje ging om politici die in aanraking zijn geweest met justitie.
Nope!
Gebruikersnaaminvullen
27-11-2023 om 17:24
Zilver_gray schreef op 27-11-2023 om 17:21:
[..]
Nope!
Toch wel.
Zilver_gray schreef op 27-11-2023 om 14:21:
Even copie/paste van een ander forum;
Criminaliteitscijfers PVV-Kamerleden hoger dan Goudse straatjeugd
https://www.hpdetijd.nl/2010-11-11/crim ... raatjeugd/
Als we toch criminelen (allochtonen) het land uit willen zetten, mogen deze dan ook meteen mee?
1. Dion Graus – openlijke geweldpleging, stalking van meerdere vrouwen, fraude met zijn cv
2. Hero Brinkman – bedreiging, openbare dronkenschap, diefstal (van bier) en openlijke geweldpleging
3. Arjan Brogt – oplichting (ineens “verdwenen” van de kandidatenlijst)
4. Mellony van Hemert – gedoe rond cv
5. Gidi Markuszower – verboden wapenbezit (opgestapt na “aanhoudende negatieve berichtgeving”)
6. Jhim van Bemmel – faillissementsfraude
7. Marcial Hernandez – openlijke geweldpleging
8. Eric Lucassen – bedreiging, openlijke geweldpleging
Zilver_gray
27-11-2023 om 17:33
Gebruikersnaaminvullen schreef op 27-11-2023 om 17:24:
[..]
Toch wel.
[..]
Het ging erom dat een van de forummers zei dat Wilders enkel criminele Marokkanen uit het land wou zetten. Dat hij nu milder zou zijn. Dus niet meer alle Marokkanen of Islamieten schoffeert.
Daarop kwam ik met mijn lijst. En het gaat mij om degene van de Pvv die strafbare feiten hadden gepleegd, waarop ik dus zeg ; mogen deze dan ook het land uit.
Het gaat me niet om random politici die iets hebben gedaan. Maar om degene van de betreffende partij die vinden dat je als allochtoon dan maar het land uit moet, zodra je een strafbaar feit hebt gepleegd. Ik dacht dat het wel duidelijk was, misschien had ik meer toelichting kunnen geven.
Facy66
27-11-2023 om 17:40
Politici kunnen wel blijven terugkijken, maar feit is nu dat het land bestuurd moet gaan worden op een manier die voldoende recht doet aan de verkiezingsuitslag. Blijven hameren op bepaalde uitlatingen in het verleden levert geen oplossingen op. Veel partijen zouden eens een voorbeeld moeten nemen aan BBB. Die zegt hop aan de slag en stoppen met die achterlijke spelletjes. Het landsbelang voorop. Zo kan het ook.
Facy66
27-11-2023 om 17:42
Gebruikersnaaminvullen schreef op 27-11-2023 om 16:55:
[..]
Maar de kiezers van de VVD, BBB en NSC willen juist dat ze met PVV in zee gaan. Daarom is het ook zo krom dat er nu enorm omheen gedraaid wordt.
En dit!
noemmijmaarsuus
27-11-2023 om 18:12
Wilders wil helemaal niet regeren.
Het is sowieso al onmogelijk met zijn verkiezingsprogramma en daarnaast heeft hij geen mensen die een rol van betekenis in een regering zouden kunnen spelen.
Hij kan en wil alleen ageren, dat is zijn rol.
Libertine
27-11-2023 om 18:24
interessant artikel over samenwerken met de PVV.
https://decorrespondent.nl/14967/samenwerken-met-een-ondemocraat-is-schadelijk-voor-de-democratie/8f3fc373-92a3-0e60-3605-5c4767e35dc5
Mija
27-11-2023 om 18:24
Gebruikersnaaminvullen schreef op 27-11-2023 om 16:55:
[..]
Maar de kiezers van de VVD, BBB en NSC willen juist dat ze met PVV in zee gaan. Daarom is het ook zo krom dat er nu enorm omheen gedraaid wordt.
Maar BBB en NSC gaan toch ook praten? Alleen de VVD doet moeilijk omdat ze zelf niet in de lead kunnen zijn. Maar die draaien vast nog wel bij. Evengoed zullen die partijen er kritisch in zitten: er zal veel gladgestreken moeten worden. Ik hoop dat dat lukt. Rechts moet nu ook maar de kans en de verantwoordelijkheid nemen om te laten zien dat ze echte oplossingen kunnen bedenken. Als er nu weer geen ‘puur’ rechts kabinet komt, houd je het gezeur dat het wel opgelost zou worden als rechts maar een dikkere vinger in de pap had gehad. Als de coalitie alleen nog maar uit rechtse partijen bestaat, kan het in ieder geval niet meer de schuld zijn van links. En dan zien we het wel.
Mija
27-11-2023 om 18:30
Libertine schreef op 27-11-2023 om 18:24:
interessant artikel over samenwerken met de PVV.
https://decorrespondent.nl/14967/samenwerken-met-een-ondemocraat-is-schadelijk-voor-de-democratie/8f3fc373-92a3-0e60-3605-5c4767e35dc5
Het moeilijke is dat hoeveel democratie er moet zijn en voor wie dan, ook politieke vragen zijn. Niet iedereen, zeker ook niet alle kiezers, hechten evenveel waarde aan gelijke democratische rechten voor iedereen. Dat is een realiteit die we onderhand onder ogen moeten zien. Die democratie die geschaad wordt door het samenwerking met mensen als Wilders, is hoe langer hoe meer een politiek gekleurde en kennelijk linkse visie op democratie.
Nicole123
27-11-2023 om 18:37
Facy66 schreef op 27-11-2023 om 17:40:
Politici kunnen wel blijven terugkijken, maar feit is nu dat het land bestuurd moet gaan worden op een manier die voldoende recht doet aan de verkiezingsuitslag. Blijven hameren op bepaalde uitlatingen in het verleden levert geen oplossingen op.
Jij denkt dat Wilders en de PVV nu opeens heel anders zijn dan hun uitlatingen en standpunten uit het verleden? Die nog gewoon in het huidige partijprogramma staan? Hoe naiëf. Er wordt hier niet iets eenmaligs uit een ver verleden opgerakeld hè, het is gewoon hoe de man zich al 20 jaar lang profileert.
Nicole123
27-11-2023 om 18:45
En BBB, tsja, je kunt het zien als constructief of als gewoon heel graag aan de macht willen komen. Het is maar net door welke bril je kijkt. Ik vond het persoonlijk vrij lachwekkend dat toen van der Plas nét de uitslag had gehoord van haar 7 zetels, niet nodig voor een meerderheid over rechts en een heel groot verlies na de Provinciale Statenverkiezingen, ze meteen begon over "als wij zometeen aan de onderhandelingstafel zitten dan...". Die rekende zich al rijk voor ze überhaupt uitgenodigd was. Maar die komt zichzelf en haar achterban nog wel tegen als Wilders en Omtzigt een enorme rem willen op de arbeidsmigranten, m.a.w. al die essentiële en goedkope arbeidskrachten in slachterijen en land- en tuinbouw.
Facy66
27-11-2023 om 18:49
noemmijmaarsuus schreef op 27-11-2023 om 18:12:
Wilders wil helemaal niet regeren.
Het is sowieso al onmogelijk met zijn verkiezingsprogramma en daarnaast heeft hij geen mensen die een rol van betekenis in een regering zouden kunnen spelen.
Hij kan en wil alleen ageren, dat is zijn rol.
Waar baseer je dat op? Hij heeft aangegeven in gesprek te willen gaan, dat hij zich redelijk op zal stellen en bereid is water bij de wijn te doen.
Daglichtlamp
27-11-2023 om 18:50
Nicole123 schreef op 27-11-2023 om 18:45:
En BBB, tsja, je kunt het zien als constructief of als gewoon heel graag aan de macht willen komen. Het is maar net door welke bril je kijkt. Ik vond het persoonlijk vrij lachwekkend dat toen van der Plas nét de uitslag had gehoord van haar 7 zetels, niet nodig voor een meerderheid over rechts en een heel groot verlies na de Provinciale Statenverkiezingen, ze meteen begon over "als wij zometeen aan de onderhandelingstafel zitten dan...". Die rekende zich al rijk voor ze überhaupt uitgenodigd was. Maar die komt zichzelf en haar achterban nog wel tegen als Wilders en Omtzigt een enorme rem willen op de arbeidsmigranten, m.a.w. al die essentiële en goedkope arbeidskrachten in slachterijen en land- en tuinbouw.
PVV, VVD en NSC hebben de BBB niet nodig voor een meerderheid in de Tweede Kamer. Maar in de eerste kamer hebben deze drie partijen maar 14 zetels. Daar zijn de 16 zetels van de BBB zeer welkom (en dan nog steeds hebben ze een andere partij nodig die met hun meestemt, maar zonder BBB is het wel heel schraal).
Facy66
27-11-2023 om 18:51
Nicole123 schreef op 27-11-2023 om 18:37:
[..]
Jij denkt dat Wilders en de PVV nu opeens heel anders zijn dan hun uitlatingen en standpunten uit het verleden? Die nog gewoon in het huidige partijprogramma staan? Hoe naiëf. Er wordt hier niet iets eenmaligs uit een ver verleden opgerakeld hè, het is gewoon hoe de man zich al 20 jaar lang profileert.
Hij ziet gewoon heel duidelijk dat zijn rol nu een hele andere is. Regeren is heel anders dan in de oppositie te zitten. Dat weet hij heel goed en dat geeft hij ook aan. Hij wil premier zijn voor iedereen hier. Voorheen zat hij steeds in de oppositie en kreeg hij geen kans. Hopelijk nu wel.
Ik vind dat hij het verdient. Hij blijft zich met gevaar voor eigen leven inzetten voor Nederland voor een vrij land, terwijl hij zelf in een soort gevangenis moet leven vanwege de bedreigingen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.