Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Daglichtlamp schreef op 26-11-2023 om 12:14:

[..]

En hoe kom je dan aan een werkbare meerderheid? Welke partij(en) zet je daar dan bij?

Boeit me verder niet. VVD wil niet. CDA ook niet. Dan laten ze het toch. Ze komen er vast wel uit.

Zolang het maar niet Bij1 of DENK is.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-11-2023 om 12:18

Fleurtje_5 schreef op 26-11-2023 om 12:17:

[..]

Boeit me verder niet. VVD wil niet. CDA ook niet. Dan laten ze het toch. Ze komen er vast wel uit.

dan blijft er niet zoveel meer over he. 

Friezinnetje schreef op 26-11-2023 om 12:18:

[..]

Er blijft zat over.

ps. Alsof je met iemand als bv Wopke punten scoort:

https://youtu.be/_eLeZHH-DLA?si=z_nH7Snplb2EqNZW 23 nov. 2023

Joanjett schreef op 26-11-2023 om 00:46:

https://www.youtube.com/watch?v=ZvON3Bj8_t8

Wat verschrikkelijk slecht dat niemand van de redactie even nakijkt hoe je de naam "Paul Rosenmöller" schrijft...

Daglichtlamp

Daglichtlamp

26-11-2023 om 12:21 Topicstarter

[..]

Je kunt gerust zijn Bij1 heeft geen zetels gehaald deze keer. Denk werkt in Rotterdam wel samen met leefbaar in een college, dus denk kan ons nog verrassen.

Doemijdieglazenbol schreef op 26-11-2023 om 12:13:

[..]

Ehm, in zijn huidige programma staat minstens voor 95% hetzelfde.

Ik las zo net op dit topic:

*Verbod op het dragen van islamitische hoofddoekjes in overheidsgebouwen inclusief de Staten-Generaal

Als ik me niet vergis werd een paar jaren geleden in Turkije flink geprotesteerd omdat men het hoofddoekverbod op universiteiten wilde opheffen.Want studenten wilden vrij naar school gaan.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-11-2023 om 12:23

Fleurtje_5 schreef op 26-11-2023 om 12:20:

[..]

Er blijft zat over.

vertel. Dan krijg je dus een regering van iets van 7-8 partijen? 

[..]

MellowTurkey78

MellowTurkey78

26-11-2023 om 12:24

Friezinnetje schreef op 26-11-2023 om 12:18:

[..]

Sorry echt deze discussie is te leuk om mee te stoppen want dit idd..

Lieve Fleurtje, je kunt wel zeggen dat het je niet boeit maar ja democratie he, de PVV heeft toch echt andere partijen nodig om te regeren en dat is een beetje moeilijk want CDA wil niet, d66 ook niet,  Grl/Pvda kun je ook vergeten, nsc+bbb is niet genoeg en VVD zegt alleen te willen gedogen maar die hebben genoeg hersencellen om te bedenken dat dat hele partijprogramma vd PVV niet uitvoerbaar is dus ik ben erg benieuwd hoe jij dit op denkt te gaan lossen.

*pakt chips en cola*

Daglichtlamp

Daglichtlamp

26-11-2023 om 12:28 Topicstarter

https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/onderdelen/coalitiebouwer/
PVV/NSC/SP/BBB/DENK/SGP/JA21 hebben samen 76 zetels.
In plaats van DENK zou ook FVD of CU mee kunnen doen voor een meerderheid. Ik zie het niet gebeuren.
Dus twee van de partijen VVD/PVV/GroenLinks-PvdA zullen mee moeten doen om tot een werkbare meerderheid te komen. VVD wil met niemand (zeggen ze), GroenLinks-PvdA wil niet met de PVV en de PVV wil niet met Groenlinks-PvdA. Als de VVD niet snel bijdraait zie ik weer een hele lange formatie voor me. (eerst mag de PVV het proberen, dat mislukt. Dan ligt het initiatief bij GroenLinks-PvdA, dat mislukt ook, en dan draait eindelijk de VVD, en krijgen we alsnog het kabinet dat nu al voor de hand ligt, PVV, VVD en NSC, eventueel met BB. Tegen die tijd is het vertrouwen in de politiek nog verder gedaald.

PhoebeHolmesreturns schreef op 26-11-2023 om 12:24:

[..]

Sorry echt deze discussie is te leuk om mee te stoppen want dit idd..

Lieve Fleur, je kunt wel zeggen dat het je niet boeit maar ja democratie he, de PVV heeft toch echt andere partijen nodig om te regeren en dat is een beetje moeilijk want CDA wil niet, d66 ook niet, Grl/Pvda kun je vergeten, nsc+bbb is niet genoeg dus ik ben erg benieuwd hoe jij dit op denkt te gaan lossen.

*pakt chips en cola*

Ik had een hele lange verkiezingenflap met heeeeel veel partijen. Veel te veel als je het mij vraagt. Een Partij voor de sport stond er zelfs op. Jesse Klaver mag er bij als hij wil. Ja21 of Volt? Ze komen daar vast wel uit hoop ik. Als ze niet willen zegt dat toch genoeg. Dan doet Wilders het maar met het NSC BBB en SP

Maar ik ben bang dat Dilan en Frans geen verantwoording nemen om het kapot te laten vallen. Dat zou dan wel zó ontzettend LAF zijn. Dan zou de pleuris uitbreken.

Sorry maar ik moet nu wel echt stoppen. Ik lees vanavond wel bij.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-11-2023 om 12:35

Fleurtje_5 schreef op 26-11-2023 om 12:22:

[..]

*Verbod op het dragen van islamitische hoofddoekjes in overheidsgebouwen inclusief de Staten-Generaal

Als ik me niet vergis werd een paar jaren geleden in Turkije flink geprotesteerd omdat men het hoofddoekverbod op universiteiten wilde opheffen.Want studenten wilden vrij naar school gaan.

Jammer dat je zo selectief leest, dit is niet bepaald het enige punt in Wilders' programma over het afnemen van grondrechten, mensenrechten van een aanzienlijk deel van de Nederlanders: 

• Nederland is geen islamitisch land: geen islamitische scholen, korans en moskeeën
  • We willen minder islam in Nederland en dat bereiken d.m.v. minder niet-westerse immigratie en de introductie van een algehele asielstop
  • Verbod op het dragen van islamitische hoofddoekjes in overheidsgebouwen inclusief de Staten-Generaal
  • Verbod op islamitisch onderwijs, omdat dat onze vrijheid en onze waarden bedreigt

En even alleen ingaand op jouw bericht. Concreet betekent dit dat hij mij (zoals je weet hoofddoekdragend) dan verbiedt gebruik te maken van mijn passief kiesrecht. Dat ik niet meer naar de gemeente kan om een paspoort aan te vragen, dat ik niet meer naar de politie kan gaan om aangifte van een misdrijf te doen.
Fleurtje_5 schreef op 26-11-2023 om 12:22:

[..]

Iran en de Franse linkse partijen bemoeien zich met een Frans kledingverbod in openbare gebouwen...

20230831-184408.jpg

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-11-2023 om 12:41

Ik hoop overigens dat de VVD terugkomt op de "alleen gedogen" beslissing. Zodat er een rechts kabinet komt. Want dat zou het meest recht doen aan de verkiezingsuitslag. Dat is de enige manier om erachter te komen wat de gevolgen van al die rechtse partijprogramma's in de praktijk zijn.

Ik red het wel. Want afbetaald eigen huis en fors eigen vermogen. Voor mijn portemonnee zal het overwegend positief zijn. Voor mijn grondrechten en de sfeer op straat wat minder. Maar ach, wat boeit dat. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-11-2023 om 12:46

En off topic, dank jullie wel voor het hartelijke welkom terug .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.