Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

_Audrey schreef op 24-11-2023 om 16:36:

[..]

Zo slecht zou dat niet zijn

En daarom ben ik als extreem links stemmer ook tegen de demonstraties van gisteren. Het heeft geen zin mensen die het niet met je eens zijn als gekkies weg te zetten, want de problemen zijn groot. Laat het dan maar zien wat je kunt.

citroentje schreef op 24-11-2023 om 17:01:

[..]

En daarom ben ik als extreem links stemmer ook tegen de demonstraties van gisteren. Het heeft geen zin mensen die het niet met je eens zijn als gekkies weg te zetten, want de problemen zijn groot. Laat het dan maar zien wat je kunt.

Mee eens hoor. 

Ik ben ook geen Wildersstemmer of -fan, maar ik wacht het gewoon maar af. Veel van zijn plannen mogen of kunnen helemaal niet, maar wie weet wat hij in afgezwakte vorm in een coalitie voor elkaar kan krijgen. Veel erger dan het de afgelopen jaren was, kan bijna niet. 

felija schreef op 24-11-2023 om 11:39:

Hoe denken PVV- stemmers dat de partij van Wilders hen gaat helpen? Concreet: hoe gaat hij zijn plannen financieren? Hoe denken jullie dat hij de plannen waarover hij praat in ons rechtssysteem geldig kan uitvoeren? Daar ben ik heel benieuwd naar.

Als het goed is, samen met de andere partijen waarmee hij in een coalitie gaat. Dus daar gaan ze nog verder over in gesprek met elkaar.

Lieveheersbeest schreef op 24-11-2023 om 12:44:

[..]

Nee hoor, daar betalen wij met z'n allen voor. Ongeveer zo'n 2 miljoen per jaar.
Hij wordt beschermd door elite militairen van de Koninklijke Marechaussee en de Dienst Bewaken en Beveiligen (politie). Geen private partijen.

Los daarvan en terug naar de context waarin ik het gepost heb: Ik geloof niet dat Jette en Timmermans zich minder goed kunnen inleven omdat zij een mooi dak boven hun hoofd hebben. Als je dat wel echt geloofd, dan wordt er voorbij gegaan aan het gegeven dat Wilders (en andere partijleiders) ook een mooi dak boven zijn hoofd heeft.

Wilders moet elke keer verhuizen voor zijn en zijn vrouw's veiligheid. Dat is al te erg.Of moet als de dreiging heel hoog is in een bunker wonen.

Joanjett schreef op 24-11-2023 om 18:07:

[..]

Als het goed is, samen met de andere partijen waarmee hij in een coalitie gaat. Dus daar gaan ze nog verder over in gesprek met elkaar.

Men heeft, hopelijk, voordat de stem naar de PVV ging, wel goed gekeken naar het partijprogramma, om zo te zien of de ideeën waar de PVV voor staat, wel realistisch en uitvoerbaar zijn, vooral financieel en staatsrechtelijk gezien?

Dus nogmaals: hoe wil Wilders zijn beloftes concreet gaan waarmaken? Ik zie dat nergens terug.

felija schreef op 24-11-2023 om 18:17:

[..]

Men heeft, hopelijk, voordat de stem naar de PVV ging, wel goed gekeken naar het partijprogramma, om zo te zien of de ideeën waar de PVV voor staat, wel realistisch en uitvoerbaar zijn, vooral financieel en staatsrechtelijk gezien?

Dus nogmaals: hoe wil Wilders zijn beloftes concreet gaan waarmaken? Ik zie dat nergens terug.

Deze zelfde vraag kan je ook stellen aan een groenlinksstemmer. Of aan Timmermans misschien? Hoe hij alles gaat betalen? De stromen asielzoekers, de klimaatplannen? Over de rug van de al zo belaste Nederlander? Nog meer belasting betalen? 

Joanjett schreef op 24-11-2023 om 18:21:

[..]

Deze zelfde vraag kan je ook stellen aan een groenlinksstemmer.

Meer belasting op zeer hoog inkomens, erfbelasting verhogen, belasten van grote bedrijven. Om een begin te maken. Is ook doorgerekend. Daarin is te zien dat hij voorstellen uitvoerbaar zijn en de meeste mensen er op vooruitgaan en dan met name de lage en middeninkomens. 

Een doorrekening laten maken helpt enorm, vooral als het om geloofwaardigheid gaat. 

Joanjett schreef op 24-11-2023 om 18:21:

[..]

Deze zelfde vraag kan je ook stellen aan een groenlinksstemmer.

Groen Links heeft, itt de PVV haar plannen laten doorrekenen op economische haalbaarheid. Ook staan er geen plannen in het partijprogramma die grondwettelijk niet kunnen. 

Wilders zal én heel veel water bij de wijn moeten doen, vanwege de coalitie waarvan hij onderdeel uitmaakt én zijn plannen zijn niet uitvoerbaar  vanwege of een gebrek aan financiën of omdat het tegen de grondwet ingaat. 

Dan krijgen we straks weer een hoop teleurgestelde mensen die reikhalzend uitkijken naar de volgende rechtse redder in nood (een populistisch partij) die zijn beloftes nooit kan waarmaken.

Een gebed zonder eind.

Libertine schreef op 24-11-2023 om 18:32:

[..]

Meer belasting op zeer hoog inkomens, erfbelasting verhogen, belasten van grote bedrijven. Om een begin te maken. Is ook doorgerekend. Daarin is te zien dat hij voorstellen uitvoerbaar zijn en de meeste mensen er op vooruitgaan en dan met name de lage en middeninkomens.

Een doorrekening laten maken helpt enorm, vooral als het over geloofwaardigheid gaat.

Ik noem dit eerder wegjagen van werkgelegenheid. En met 1200 per week instromers blijft het water naar de zee dragen.

Joanjett schreef op 24-11-2023 om 18:34:

[..]

Ik noem dit eerder wegjagen van werkgelegenheid. En met 1200 per week instromers blijft het water naar de zee dragen.

Dat kun je vinden maar de doorrekening kijkt kan dat prima. En qua werkgelegenheid hebben we de aankomende jaren geen enkel  probleem. Integendeel. 

citroentje schreef op 24-11-2023 om 17:01:

[..]

Ik vind ook dat er een rechts kabinet moet komen. Dan krijgt links in ieder geval niet de schuld. Hoewel, de laatste kabinetten waren ook niet links en toch was alles kapot gemaakt door links beleid.  Maar goed. Men wil extreem rechts en zal extreem rechts beleid krijgen. Succes er mee!

Daglichtlamp

Daglichtlamp

24-11-2023 om 19:23 Topicstarter

Ik probeer na te denken over een minderheidskabinet van PVV, BBB en NSC. Wie moeten daarin in hemelsnaam de ministeries gaan bemensen? De enige die daarin een beetje ervaring heeft is ook de enige die ooit ontslagen is als staatssecretaris. Ik zie het gewoon niet voor me. Gewoonlijk blijven er altijd wel wat ministers zitten zodat een nieuw kabinet niet helemaal opnieuw hoeft te beginnen.

Daglichtlamp schreef op 24-11-2023 om 19:23:

Ik probeer na te denken over een minderheidskabinet van PVV, BBB en NSC. Wie moeten daarin in hemelsnaam de ministeries gaan bemensen? De enige die daarin een beetje ervaring heeft is ook de enige die ooit ontslagen is als staatssecretaris. Ik zie het gewoon niet voor me. Gewoonlijk blijven er altijd wel wat ministers zitten zodat een nieuw kabinet niet helemaal opnieuw hoeft te beginnen.

Het is dan wel vernieuwend, en dat wil men toch? 

Loeki72 schreef op 24-11-2023 om 19:22:

[..]

Ik vind ook dat er een rechts kabinet moet komen. Dan krijgt links in ieder geval niet de schuld. Hoewel, de laatste kabinetten waren ook niet links en toch was alles kapot gemaakt door links beleid. Maar goed. Men wil extreem rechts en zal extreem rechts beleid krijgen. Succes er mee!

Links de schuld geven (of ze het nu gedaan hebben of niet) is een rechtse hobby  😉 

Libertine schreef op 24-11-2023 om 18:32:

[..]

Een doorrekening laten maken helpt enorm, vooral als het om geloofwaardigheid gaat.

Erfbelasting omhoog.... dat is echt lijkenpikkerij. Daarbij kan het mensen flink in de problemen brengen.

Stel je bent enig kind en woont nog bij je ouders, die onverhoopt komen te overlijden en je erft hun huis van pakweg 400.000 

Dan is de redenatie van GL/PvdA dat je in je eentje 180.000 (45%) aan belasting kan ophoesten of het huis moet verkopen en zelf maar iets moet zoeken voor 220.000 inclusief k.k. en eventuele verbouwing, wat in deze tijd onmogelijk is. Kortom je wordt gewoon dakloos. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.