Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Blomke82
22-11-2023 om 23:31
Lieveheersbeest schreef op 22-11-2023 om 23:18:
[..]
We moeten niet doen alsof Wilders een normale politicus is, zoals de andere partijleiders (exclusief baudet). Dit is een haatdragende extreem rechtse racist. Thank God zijn er nog genoeg mensen bij hun verstand om daar bezwaren tegen te hebben.
Dit is ook framen, dit is net zo eng. Blijkbaar is er niets geleerd van de moord op Pim Fortuyn.
Maar ja, de waarheid is voor links vaak racisme. Iets wat ook angstwekkend is. Ga eens een weekje op vakantie naar ter Apel en ga dan 's avonds ook ff alleen de straat op, misschien dat je het dan snapt.
SuzyQFive
22-11-2023 om 23:33
Poezenmeisje schreef op 22-11-2023 om 23:12:
Ik zie bij Denk nu de Palestijnse vlag zwaaien.
De PVV is als één van de weinige politieke partijen keihard voor Israël opgekomen. Altijd al.
Ik denk vooral dat we ons daar als Nederland geen kleur in moeten bekennen.
Uberhaupt wapens leveren niet. We hebben te maken met heel erg veel burgerslachtoffers, je daarop richten en daar steun aan bieden (in de regio) dat is waar je als land mee mag bemoeien.
SuzyQFive
22-11-2023 om 23:34
Moirmel schreef op 22-11-2023 om 23:24:
Ik ga het laten voor deze avond en wat leuks doen.
Wilders als premier, echt? Eens waren jullie een voorbeeldland voor onze politiek, nu...
Hehehe, klinkt een klein beetje als een verwijt.
kerstbeer
22-11-2023 om 23:34
Zilver_gray schreef op 22-11-2023 om 23:15:
[..]
Dat de Pvv zo ontzettend groot is, voelt voor veel Nederlanders persoonlijk. En dat doet pijn.
Daar zitten ook veel mensen bij die niet en soms nog nooit gestemd hebben (maar het wel kunnen).
Met die heb ik niet zo veel medelijden. Ze moeten nu maar eens leren te gaan stemmen als ze dit niet willen.
SuzyQFive
22-11-2023 om 23:35
DeOnbekende schreef op 22-11-2023 om 23:30:
[..]
In een politiek versplinterd land is dat ontzettend veel.
Nou ja, de kans dat partijen die anders tegenover elkaar staan nu samen een front gaan vormen is wel aanwezig.
FancyDuck29
22-11-2023 om 23:36
Blomke82 schreef op 22-11-2023 om 23:31:
[..]
Dit is ook framen, dit is net zo eng. Blijkbaar is er niets geleerd van de moord op Pim Fortuyn.
Maar ja, de waarheid is voor links vaak racisme. Iets wat ook angstwekkend is. Ga eens een weekje op vakantie naar ter Apel en ga dan 's avonds ook ff alleen de straat op, misschien dat je het dan snapt.
Ik ben niet links. Ik ben rechts georiënteerd en stem doorgaans midden progressief. ik heb het verkiezingsprogramma van pvv nauwkeurig doorgenomen en op basis daarvan zeg ik bovenstaande. Niet vanuit een linkse angst die jij probeert te projecteren.
SuzyQFive
22-11-2023 om 23:37
kerstbeer schreef op 22-11-2023 om 23:34:
[..]
Daar zitten ook veel mensen bij die niet en soms nog nooit gestemd hebben (maar het wel kunnen).
Met die heb ik niet zo veel medelijden. Ze moeten nu maar eens leren te gaan stemmen als ze dit niet willen.
12% had de vorige keer niet gestemd
Blomke82
22-11-2023 om 23:41
Zilver_gray schreef op 22-11-2023 om 23:29:
[..]
En waarom zou dat niet kunnen? Waarom zo zwart wit denken? En wat is precies antisemitisme? Het niet eens zijn met de bestuurders van Israël maakt je niet meteen een antisemiet. Als je dat laatste niet begrijpt, zou je wat kunnen opsteken van het topic over Israël hier op het forum.
Omdat conservatieve gelovigen lhgb+ wél uitsluiten.
Nee, het niet eens zijn met het bestuur is geen antisemitische, maar de gemiddelde palestijnse vlag wapperaar maakt wel een opmerking naar mensen met een keppeltje, dat maakt het wel antisemitisch. Net als de beruchte leus scanderen, wat er veelvuldig gebeurde.
kerstbeer
22-11-2023 om 23:44
SuzyQFive schreef op 22-11-2023 om 23:37:
[..]
12% had de vorige keer niet gestemd
22% bedoel je.
Oftewel goed voor 33 zetels.
OmaVan2
22-11-2023 om 23:54
Blomke82 schreef op 22-11-2023 om 23:31:
[..]
Ok, ik zal het doen. Blomke82, woon jij in de buurt van Ter Apel of reageer je op verhalen van mensen uit Ter Apel? Ik begrijp best de zorgen van de mensen ( in Ter Apel), te vaak genegeerd, maar de andere kant is dat de meeste asielzoekers niet crimineel zijn, gewoon op zoek naar een goed leven.
Malibu2
22-11-2023 om 23:55
Deze uitslag verbaast me niets, dit kon je al van mijlenver zien aankomen.
kerstbeer
23-11-2023 om 00:01
Malibu2 schreef op 22-11-2023 om 23:55:
Deze uitslag verbaast me niets, dit kon je al van mijlenver zien aankomen.
Ik zag niet precies deze uitslag aankomen, maar wel een grote klap voor de gevestigde partijen.Had meer zetels voor de BBB verwacht.
De regeringspartijen zijn te gewend aan hun bestuurskliekjes en groots overkomende plannen, maar te weinig bezig met de basis dingen die de normale mensen willen: betaalbare huisvesting.
Het steeds meer binnenhalen van mensen uit andere landen helpt daar ook niet bij, en maakt dat ze ipv voor een andere partij die ook pro huisvesting/anti-gevestigde orde gaan, voor Wilders zijn gegaan. En met mensen uit andere landen bedoel ik niet alleen asielzoekers of mensen uit ontwikkelingslanden, maar ook expats met veel cash die binnen stromen naar vooral de grote steden en anderen wegdrukken. Komt nog bij dat de VVD het liefst zo veel mogelijk bescherming weghaalt voor de gewone mens ten behoeve van hun rijke vriendjes en dan krijg je dus dit.
Verder ook zo'n partij als D66 nu terecht afgestraft voor dat verre afstaan van de werkelijkheid.
Zelf overigens heb ik NSC gestemd.
OmaVan2
23-11-2023 om 00:14
kerstbeer schreef op 23-11-2023 om 00:01:
[..]
Ik zag niet precies deze uitslag aankomen, maar wel een grote klap voor de gevestigde partijen.Had meer zetels voor de BBB verwacht.
De regeringspartijen zijn te gewend aan hun bestuurskliekjes en groots overkomende plannen, maar te weinig bezig met de basis dingen die de normale mensen willen: betaalbare huisvesting.
Het steeds meer binnenhalen van mensen uit andere landen helpt daar ook niet bij, en maakt dat ze ipv voor een andere partij die ook pro huisvesting/anti-gevestigde orde gaan, voor Wilders zijn gegaan. En met mensen uit andere landen bedoel ik niet alleen asielzoekers of mensen uit ontwikkelingslanden, maar ook expats met veel cash die binnen stromen naar vooral de grote steden en anderen wegdrukken. Komt nog bij dat de VVD het liefst zo veel mogelijk bescherming weghaalt voor de gewone mens ten behoeve van hun rijke vriendjes en dan krijg je dus dit.
Verder ook zo'n partij als D66 nu terecht afgestraft voor dat verre afstaan van de werkelijkheid.
Zelf overigens heb ik NSC gestemd.
Als D66 stemmer vind ik dat ze goede ideeën hebben, maar dat ze die onvoldoende uitleggen. Ze staan niet af van de werkelijkheid, maar ze kunnen de werkelijkheid niet uitleggen. Ze kunnen hun ideeën niet uitleggen en Wilders lijkt dat wel te kunnen. Ik hoop echt heel erg dat hij premier wordt en dan vreselijk op zijn bek gaat omdat hij dan te maken krijgt met de stroperige werkelijkheid.
Blomke82
23-11-2023 om 00:19
OmaVan2 schreef op 22-11-2023 om 23:54:
[..]
Ok, ik zal het doen. Blomke82, woon jij in de buurt van Ter Apel of reageer je op verhalen van mensen uit Ter Apel? Ik begrijp best de zorgen van de mensen ( in Ter Apel), te vaak genegeerd, maar de andere kant is dat de meeste asielzoekers niet crimineel zijn, gewoon op zoek naar een goed leven.
Nee woon er niet, maar denk jij nou echt dat die inwoners dat allemaal verzinnen dan?
Blomke82
23-11-2023 om 00:23
Lieveheersbeest schreef op 22-11-2023 om 23:36:
[..]
Ik ben niet links. Ik ben rechts georiënteerd en stem doorgaans midden progressief. ik heb het verkiezingsprogramma van pvv nauwkeurig doorgenomen en op basis daarvan zeg ik bovenstaande. Niet vanuit een linkse angst die jij probeert te projecteren.
Dat kan toch ook in andere bewoording, dit neigt naar haat zaaien. Wat dus weer kan leiden tot geweld richting Wilders.
Vind het altijd een beetje jammer dat realisten verward worden met racisten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.