Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Poezenmeisje
22-11-2023 om 23:05
Wellicht Wilders straks niet als minister-president, maar Mona Keijzer?
Ik zou daar niet op tegen zijn.
HAHA!wait..what
22-11-2023 om 23:07
MMcGonagall schreef op 22-11-2023 om 22:43:
[..]
Mwah, 23% van de mensen, en daar zitten heel veel jongeren bij die gewoon nog wat wijzer moeten worden.
Uhm die jongeren hebben toch net zo goed op andere partijen gestemd? Wisten zij dan toevallig wel beter (in jouw ogen) ?
Ik vind het vreemd hoe verdedigend er wordt gesproken; maar 23 % dit, veel meer mensen hebben op wat anders gestemd, mensen weten niet beter. Was deze uitslag met bijvoorbeeld VVD de grootste dan werd er denk ik heel anders gereageerd
SuzyQFive
22-11-2023 om 23:12
HAHA!wait..what schreef op 22-11-2023 om 23:07:
[..]
Uhm die jongeren hebben toch net zo goed op andere partijen gestemd? Wisten zij dan toevallig wel beter (in jouw ogen) ?
Precies… Aangezien deze jongeren vaak studeren nog krijgen ze echt wel genoeg ‘informatie’ om een keuze te kunnen maken. (Daaronder schaar ik zeker ook het mbo).
Poezenmeisje
22-11-2023 om 23:12
Ik zie bij Denk nu de Palestijnse vlag zwaaien.
De PVV is als één van de weinige politieke partijen keihard voor Israël opgekomen. Altijd al.
Gebruikersnaaminvullen
22-11-2023 om 23:15
Op rtl nu over Bontenbal en CDA. Moet zeggen dat ik die man erg sympathiek over vond komen. En van de week liet hij zich even gaan en kon je het Rotterdams heel goed horen 😁
Zilver_gray
22-11-2023 om 23:15
Yumi schreef op 22-11-2023 om 23:04:
[..]
Eens,
Als de uitslag GL pvda op 1 had gezet en er waren hier allerlei nare opmerkingen over de stemmers of over Timmermans, geplaatst? Daar was het halve forum overheen gevallen...
Nee dan was niet het halve forum erover heen gevallen. Gl/PvdA sluiten nl geen hele bevolkings groepen buiten en scanderen niet met minder minder en zeggen niet dat je je bijbel uit het raam moet gooien etc etc etc.
Dat de Pvv zo ontzettend groot is, voelt voor veel Nederlanders persoonlijk. En dat doet pijn.
FancyDuck29
22-11-2023 om 23:18
Yumi schreef op 22-11-2023 om 23:04:
[..]
Eens,
Als de uitslag GL pvda op 1 had gezet en er waren hier allerlei nare opmerkingen over de stemmers of over Timmermans, geplaatst? Daar was het halve forum overheen gevallen...
We moeten niet doen alsof Wilders een normale politicus is, zoals de andere partijleiders (exclusief baudet). Dit is een haatdragende extreem rechtse racist. Thank God zijn er nog genoeg mensen bij hun verstand om daar bezwaren tegen te hebben.
Zilver_gray
22-11-2023 om 23:20
Lieveheersbeest schreef op 22-11-2023 om 23:18:
[..]
We moeten niet doen alsof Wilders een normale politicus is, zoals de andere partijleiders (exclusief baudet). Dit is een haatdragende extreem rechtse racist. Thank God zijn er nog genoeg mensen bij hun verstand om daar bezwaren tegen te hebben.
Nou precies mijn punt!
Moirmel
22-11-2023 om 23:24
Ik ga het laten voor deze avond en wat leuks doen.
Wilders als premier, echt? Eens waren jullie een voorbeeldland voor onze politiek, nu...
Blomke82
22-11-2023 om 23:24
Zilver_gray schreef op 22-11-2023 om 23:15:
[..]
Nee dan was niet het halve forum erover heen gevallen. Gl/PvdA sluiten nl geen hele bevolkings groepen buiten en scanderen niet met minder minder en zeggen niet dat je je bijbel uit het raam moet gooien etc etc etc.
Dat de Pvv zo ontzettend groot is, voelt voor veel Nederlanders persoonlijk. En dat doet pijn.
GL/PvdA is wat mij betreft té inclusief. Je kan niet voor lhbtqi+ zijn en gelijktijdig conservatieve geloven die hier zwaar op tegen zijn omarmen. Daarbij heeft het onder de achterban ook veel leden van Extinction rebellion, die de laatste tijd ook antisemitisch is gebleken.
OmaVan2
22-11-2023 om 23:25
Lieveheersbeest schreef op 22-11-2023 om 23:18:
[..]
Nee, hij is xenofoob, maar wil zogenaamd het beste voor Henk en Ingrid. Bestaanszekerheid, een goed huis, ze mogen weer 140 km/ uur rijden. Alleen Mustapha en Aysa mogen dat niet.
kerstbeer
22-11-2023 om 23:29
Blomke82 schreef op 22-11-2023 om 23:24:
[..]
GL/PvdA is wat mij betreft té inclusief. Je kan niet voor lhbtqi+ zijn en gelijktijdig conservatieve geloven die hier zwaar op tegen zijn omarmen. Daarbij heeft het onder de achterban ook veel leden van Extinction rebellion, die de laatste tijd ook antisemitisch is gebleken.
En zware stikstof maatregelen maar wel steeds meer mensen en hun problematiek binnenhalen, die ook allemaal weer dingen nodig hebben die stikstof veroorzaken.
Stemde vroeger vaak in die richting maar vind ze te onrealistisch.
OmaVan2
[..]
Extinction Rebellion is een relatief kleine club. Ik ben heeeeeel erg voor klimaatmaatregelen, het uitkopen van boeren, etc., maar zal me nooit en te nimmer aansluiten bij ER en ik zal niet de enige zijn.
Zilver_gray
[..]
En waarom zou dat niet kunnen? Waarom zo zwart wit denken? En wat is precies antisemitisme? Het niet eens zijn met de bestuurders van Israël maakt je niet meteen een antisemiet. Als je dat laatste niet begrijpt, zou je wat kunnen opsteken van het topic over Israël hier op het forum.
DeOnbekende
22-11-2023 om 23:30
SuzyQFive schreef op 22-11-2023 om 22:45:
[..]
Die redenatie klopt niet: het zijn niet de meeste Nederlanders die dat willen. Dit is 23,3% van de Nederlanders, dus 76,7% heeft daar niet voor gestemd hè.
In een politiek versplinterd land is dat ontzettend veel.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.