Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-07-2023 om 22:05

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling

Peiling

Op welke partij stem jij?
255 stemmen
10%
2%
5%
0%
8%
9%
16%
19%
2%
2%
2%
1%
0%
7%
13%
1%
0%
4%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

BVNL 24
PVV 23
FVD 21
jA21 21
BBB 18
Omtzigt 14
Partijen als GL, D66, Volt 10 
En CU is de hekkensluiter met slechts 8! 

GL en VOLT 22  
PVDA 20
FvD 11
PVV 10
BVNL 10


redbulletje schreef op 12-09-2023 om 21:46:

BVNL 24 23
PVV 23 22
FVD 21 20
jA21 21 20
BBB 18 19
Omtzigt 14 17
Partijen als GL, D66, Volt 10
En CU is de hekkensluiter met slechts 8! 9


Ben jij mijn tweelingziel?

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

13-09-2023 om 02:18

Leuk, die checker. Ik heb met stip op 1 D66, met 25 overeenkomsten. Omtzigt onderaan met 4, wat mij niet verbaast. Bevestigt mijn gevoel, ik heb niks met die man.

Poezenmeisje schreef op 12-09-2023 om 23:44:

[..]

Ben jij mijn tweelingziel?

Haha 🤣

Wandelvrouwtje schreef op 13-09-2023 om 02:18:

Leuk, die checker. Ik heb met stip op 1 D66, met 25 overeenkomsten. Omtzigt onderaan met 4, wat mij niet verbaast. Bevestigt mijn gevoel, ik heb niks met die man.

Bij mij op 1 D66, daarna Volt, Groen Links, PVDA en PVDD. 
Onderaan staan bij mij de partijen als, FVD, PVV, BVNL en BBB. Ook Omtzigt scoort bij mij laag.

Waar ik nu nieuwgierig naar word. Mensen hier zitten aan beide kanten van het spectrum, zoals te verwachten.

In wat voor omgeving wonen jullie?

Ikzelf in Noordgroningen, landelijk, slecht OV, aardbevingsschade.

Na onze verhuizing vanaf nóg landelijker één auto de deur uit gedaan en op dagen met k*tweer zoals nu speelt man voor taxi. Gewoonlijk pak ik de elektrische fiets voor 14 kilometer enkele reis naar mijn werk.

Poezenmeisje schreef op 13-09-2023 om 07:34:

Waar ik nu nieuwgierig naar word. Mensen hier zitten aan beide kanten van het spectrum, zoals te verwachten.

In wat voor omgeving wonen jullie?

Ikzelf in Noordgroningen, landelijk, slecht OV, aardbevingsschade.

Na onze verhuizing vanaf nóg landelijker één auto de deur uit gedaan en op dagen met k*tweer zoals nu speelt man voor taxi. Gewoonlijk pak ik de elektrische fiets voor 14 kilometer enkele reis naar mijn werk.

Rotterdam, gepensioneerd, vrijzinnig protestant, idealistisch. 


D6622
PvdA20
Volt20
CDA18
CU18
GL18
VVD18
Dieren17
SP16
Onderaan bengelde Omtzicht, PVV en FVD. 
Komt redelijk wat overeen met wat ik in jullie kieswijzer had ingevuld, alleen stond daar Splinter helemaal bovenaan en was de eerste "grote" partij PvdA gevolgd door GL. 

BVNL 23
JA21 22
BBB 21
PVV 20
VVD 19

Onderaan staan zoals ik verwachtte groenlinks/pvda, Bij1 en Volt.

Ik hen weleens getwijfeld over JA21 maar wil mijn stem liever uitbrengen naar een grotere partij dus kies toch BBB of VVD. Waarschijnlijk de laatste partij. Zeker nu met groenlinks/pvda samen is een stem op een kleinere partij niet handig. 

GL 23, Volt 23, PVDA 22, SP 22
En onderaan
BBB 11, PVV 10, BVNL 9, FVD 8

Geen verrassingen dus

Achtergrond; groot dorp in de randstad, familie in de zorg, sindskort een uitkering, woningzoekend, vrijgezel, geen kinderen

Poezenmeisje schreef op 13-09-2023 om 07:34:

Waar ik nu nieuwgierig naar word. Mensen hier zitten aan beide kanten van het spectrum, zoals te verwachten.

In wat voor omgeving wonen jullie?

Ikzelf in Noordgroningen, landelijk, slecht OV, aardbevingsschade.

Na onze verhuizing vanaf nóg landelijker één auto de deur uit gedaan en op dagen met k*tweer zoals nu speelt man voor taxi. Gewoonlijk pak ik de elektrische fiets voor 14 kilometer enkele reis naar mijn werk.

Landelijk maar de nabijgelegen provinciestad dijt uit en daar verandert de demografie ook ernstig inclusief gewelddadige overvallen, drugsdeals etc. Ik vind het dus helemaal prima dat wij hier geen goed OV hebben. We hebben hier wel ruim 25% Vlamingen wonen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-09-2023 om 08:01

Poezenmeisje schreef op 13-09-2023 om 07:34:

Waar ik nu nieuwgierig naar word. Mensen hier zitten aan beide kanten van het spectrum, zoals te verwachten.

In wat voor omgeving wonen jullie?

Ikzelf in Noordgroningen, landelijk, slecht OV, aardbevingsschade.

Na onze verhuizing vanaf nóg landelijker één auto de deur uit gedaan en op dagen met k*tweer zoals nu speelt man voor taxi. Gewoonlijk pak ik de elektrische fiets voor 14 kilometer enkele reis naar mijn werk.

Opgegroeid op in een dorpje in Groningen. Elke dag een uur enkele reis op de fiets naar school. In mijn herinnering heen hadden we áltijd wind tegen, zowel heen als terug. OV was te duur, kostte meer tijd en mocht alleen bij extreem winterweer. 

Nu in een dorp aan de rand van het groene hart. Ik droom van een elektrische fiets, maar moet nog even doorsparen. Met slecht weer pak ik het OV - dat is hier inderdaad beter dan bij jullie.

Mijn achtergrond is redelijk landelijk, in het Zuiden bij een grensstreek. Eigen bedrijf. Veel arbeidsmigranten hier die voor enige overlast zorgen als in diefstallen. In mijn werkomgeving laatste tijd veel meer ernstige geweldsmisdrijven door met name groepen jongeren. 

Volt 26
GL/PvdA 24
D66 22

PvdD 21

CU19

SP 22
Denk 20

Randstadregio met familie in landelijker gebieden (bevingsschade en/of matig ov), huurder, werknemer, kindvrij, woningzoekende, van mening dat EU nadelen heeft maar noodzakelijk is voor oa klimaatzaken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.