Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-09-2023 om 08:41

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling DEEL 2

Peiling

Wat ga jij stemmen?
187 stemmen
11%
3%
32%
10%
1%
4%
11%
2%
3%
0%
1%
0%
3%
6%
1%
0%
11%
1%

Daglichtlamp schreef op 22-11-2023 om 11:47:

[..]

Ik zou zeggen stem dan Volt of SP, radicaal, maar wel constructief in het kamerwerk. Dan heb je tenminste nog iets aan je stem.

Prima advies.

Herfstappeltaart schreef op 22-11-2023 om 09:18:

[..]

Ik vind het juist een grote pré dat Timmermans zoveel "Brusselse" ervaring heeft. Het is iemand die status heeft in het buitenland en dat zullen we de komende jaren hard nodig hebben. Geen xenofobische types als Wilders die uitsluitend oneliners roept en niet met werkbare oplossingen komt. Als Nederland alleen zijn we niets in de wereldpolitiek.

Dat is een puntje dat ik miste in deze discussie over Timmermans. Er is hier talloze keren gezegd dat hij arrogant overkomt, maar wat zou iemand met zoveel Europese ervaring en connecties wel niet kunnen betekenen voor Nederland?

Wat me gisteren ook opviel tijdens het debat was dat verschillende voorzitters uitspraken doen die ze helemaal niet kunnen waarmaken omdat ze vasthangen aan Europese regels en verdragen. Tenzij je natuurlijk pleit om ook uit de EU te stappen, maar dat lijkt me zowat het domste wat een land kan doen. 

Praktische vraagjes van een Vlaming:
Wanneer sluiten jullie stembureaus? En twee: gisteren heb ik het debat bekeken op het youtube-kanaal van NOS, waar kan ik vanavond de uitslagen volgen?

Moirmel schreef op 22-11-2023 om 12:24:

[..]

Dat is een puntje dat ik miste in deze discussie over Timmermans. Er is hier talloze keren gezegd dat hij arrogant overkomt, maar wat zou iemand met zoveel Europese ervaring en connecties wel niet kunnen betekenen voor Nederland?

Wat me gisteren ook opviel tijdens het debat was dat verschillende voorzitters uitspraken doen die ze helemaal niet kunnen waarmaken omdat ze vasthangen aan Europese regels en verdragen. Tenzij je natuurlijk pleit om ook uit de EU te stappen, maar dat lijkt me zowat het domste wat een land kan doen.

Praktische vraagjes van een Vlaming:
Wanneer sluiten jullie stembureaus? En twee: gisteren heb ik het debat bekeken op het youtube-kanaal van NOS, waar kan ik vanavond de uitslagen volgen?

Om 21.00 gaan de stembureaus dicht, en krijgen we gelijk de exit poll. Geeft vaak een goede indicatie van de uitslag. En ik denk op hetzelfde kanaal!

https://www.adformatie.nl/campagnes/vvder-jan-driessen-stemt-d66-vanwege-flirten-met-pvv

Ik hoop dat er meer volgen ♥️

@Daglichtlamp, mooi stemadvies wat mij betreft! Ik ben zo benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren. Moet morgen alleen intens vroeg op voor een symposium... Dat wordt vanavond nog een interne strijd

Renmuis schreef op 22-11-2023 om 12:26:

[..]

Om 21.00 gaan de stembureaus dicht, en krijgen we gelijk de exit poll. Geeft vaak een goede indicatie van de uitslag. En ik denk op hetzelfde kanaal!

En anders hier: https://www.bvn.tv/bvnlive/ het kanaal voor mensen die NPO willen kijken in het buitenland. Niet alles is beschikbaar (ivm internationale rechten), maar vanaf 20.30 doen ze verslag van de verkiezingen. Ze hebben ook een app, zie ik, daarmee kun je evt. chromecasten.

Ik denk dat ik het voor het eerst echt spannend vind nu, heb zo geen zin in VVD/PVV gedonder!

Moirmel schreef op 22-11-2023 om 12:24:

[..]

Dat is een puntje dat ik miste in deze discussie over Timmermans. Er is hier talloze keren gezegd dat hij arrogant overkomt, maar wat zou iemand met zoveel Europese ervaring en connecties wel niet kunnen betekenen voor Nederland?

Wat me gisteren ook opviel tijdens het debat was dat verschillende voorzitters uitspraken doen die ze helemaal niet kunnen waarmaken omdat ze vasthangen aan Europese regels en verdragen. Tenzij je natuurlijk pleit om ook uit de EU te stappen, maar dat lijkt me zowat het domste wat een land kan doen.

Praktische vraagjes van een Vlaming:
Wanneer sluiten jullie stembureaus? En twee: gisteren heb ik het debat bekeken op het youtube-kanaal van NOS, waar kan ik vanavond de uitslagen volgen?

De PVV zegt niet expliciet dat ze uit de EU willen (en uit de NAVO), maar ze willen geen geld meer naar Brussel, geen klimaatmaatregelen (die voor een deel voortkomen uit Europese regelgeving), geen samenwerking met het Duitse leger en geen geld naar Oekraïne. Ook willen ze heel de asielinstroom stoppen en militairen aan de landsgrenzen laten patrouilleren om asielzoekers tegen te houden. Allemaal dingen die niet kunnen zolang je door de betreffende verdragen gebonden bent. 

Stembureaus zijn tot 21:00 open. NPO heeft een app, de NPO-Start app, daarmee kan je naar de drie Nederlandse zenders kijken, waarschijnlijk ook vanuit België. 

OmaVan2 schreef op 22-11-2023 om 12:33:

[..]

Stembureaus zijn tot 21:00 open. NPO heeft een app, de NPO-Start app, daarmee kan je naar de drie Nederlandse zenders kijken, waarschijnlijk ook vanuit België.

Daar kon nog wel eens een geoblock op zitten. Maar dat weet ik niet zeker.

Bedankt voor de antwoorden. Net npo start bekeken en deze kan ik inderdaad live volgen. 
Deze avond om 20u00 zakje nootjes en achter mijn bureau met wat drank; leuk vooruitzicht.

Inbreng voor de twijfelaars, enkel afgaand op het laatste debat. Als buitenlander zou ik kiezen voor Gl/PvdA of SP en hopen op een kabinet van deze twee met D66. Een leuk paars kabinet dat zich inzet voor de lagere sociale klasse, de klimaatdoeleinden wilt halen, streeft naar gelijke rechten voor iedereen en een sterkere staat (geeft misschien direct aan hoeveel info ik ontbeer, al kan ik als buitenlander ook zeggen dat Nederland in de top staat van belastingparadijzen en jullie dus ruimte hebben om de grote vermogens extra te belasten, zonder hiermee aan nestbevuiling te doen).

Moirmel schreef op 22-11-2023 om 12:51:

Bedankt voor de antwoorden. Net npo start bekeken en deze kan ik inderdaad live volgen.

goed om te weten dat die ook in Belgie werkt! Dank!

Ik kan nier meer terug, dan maar een dierenmeisje. Esther Ouwehand heeft er weer een stem bij.

Daglichtlamp schreef op 22-11-2023 om 09:35:

[..]

We deden het zo goed dat Hitler maar vijf dagen nodig had om hier de macht over te nemen. Je kunt toch niet echt denken dat Nederland in deze wereld nog zelfstandig kan functioneren. We leven onder andere van handel, we hebben de EU heel erg hard nodig. Waar denk je dat al onze welvaart vandaan komt?

Wat heeft dat te maken met de EU? NAVO is het militaire bondgenootschap, niet de EU. Echt heel raar om WO2 als voorbeeld te nemen van de afhankelijkheid van de EU.

Het was behoorlijk druk, het leek er even op dat mijn stem niet werd geaccepteerd... maar de stembus was zo vol dat het biljet steeds terugkwam 

Yumi schreef op 22-11-2023 om 14:01:

Het was behoorlijk druk, het leek er even op dat mijn stem niet werd geaccepteerd... maar de stembus was zo vol dat het biljet steeds terugkwam

Ik denk dat de opkomst best hoog zal zijn. Ik heb rond 12 uur gestemd en ook de stembus daar zat al vol.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-11-2023 om 14:06:

[..]

Ik denk dat de opkomst best hoog zal zijn. Ik heb rond 12 uur gestemd en ook de stembus daar zat al vol.

Tot nu toe 28% en bij de vorige verkiezingen om deze tijd 33%.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.