Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-09-2023 om 08:41

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling DEEL 2

Peiling

Wat ga jij stemmen?
187 stemmen
11%
3%
32%
10%
1%
4%
11%
2%
3%
0%
1%
0%
3%
6%
1%
0%
11%
1%

Herfstappeltaart schreef op 22-11-2023 om 09:18:

[..]

Ik vind het juist een grote pré dat Timmermans zoveel "Brusselse" ervaring heeft. Het is iemand die status heeft in het buitenland en dat zullen we de komende jaren hard nodig hebben. Geen xenofobische types als Wilders die uitsluitend oneliners roept en niet met werkbare oplossingen komt. Als Nederland alleen zijn we niets in de wereldpolitiek.


Je bedoelt dat ze aan stiekem-discriminatie doen als ze mensen van buitenaf VOORTREKKEN. Dát is namelijk ook discriminatie.

Mensen die hier jaren ingeschreven staan voor een huurwoning terwijl de woning aan hun neus voorbij gaat. De 800 verzorgingstehuisen die de deuren moesten sluiten voor ouderen. De vele mensen in de zorg die ontslagen werden vanaf 2013. En nu gestrest zijn vanwege met minder-handen-meer-werk-verrichten. Vanwege bezuinigingen. Maar nu wel personeel uit het buitenland laat overvliegen, waar men reis, opleiding, kost en inwoning voor moet betalen. Terwijl die landen zelf zorgpersoneel nodig hebben. De wereld is een speelveld geworden met heel veel onzekerheden. Dank zij die wereldpolitiek van Brussel.

Wij als piepklein landje deden het (ná die afschuwelijke oorlog) vééél beter toen we nog niet bij die wereldpolitiek-van-Brussel hoorden.


Fleurtje_5 schreef op 22-11-2023 om 09:29:

[..]


Je bedoelt dat ze aan stiekem-discriminatie doen als ze mensen van buitenaf VOORTREKKEN. Dát is namelijk ook discriminatie

Wij als piepklein landje deden het vééél beter toen we nog niet bij die wereldpolitiek-van-Brussel hoorden.


Er wordt geen asielzoeker voorgetrokken hier. Als je doelt op de woningmarkt: dat is allang onderuitgehaald.

Ben jij een Nexit-voorstander? Zeg alsjeblieft nee, want dat zou  echt heel slecht zijn voor ons land. Kijk even naar de UK.

Fleurtje_5 schreef op 22-11-2023 om 09:29:

[..]


Je bedoelt dat ze aan stiekem-discriminatie doen als ze mensen van buitenaf VOORTREKKEN. Dát is namelijk ook discriminatie

Wij als piepklein landje deden het vééél beter toen we nog niet bij die wereldpolitiek-van-Brussel hoorden.

We deden het zo goed dat Hitler maar vijf dagen nodig had om hier de macht over te nemen. Je kunt toch niet echt denken dat Nederland in deze wereld nog zelfstandig kan functioneren. We leven onder andere van handel, we hebben de EU heel erg hard nodig. Waar denk je dat al onze welvaart vandaan komt?

Herfstappeltaart schreef op 22-11-2023 om 09:32:

[..]

Er wordt geen asielzoeker voorgetrokken hier. Als je doelt op de woningmarkt: dat is allang onderuitgehaald.

Ben jij een Nexit-voorstander? Zeg alsjeblieft nee, want dat zou echt heel slecht zijn voor ons land. Kijk even naar de UK.


Nee dat is er nu 'tussen uit gehaald' bedoel je.

Het werd in het SBS debat genoemd én besproken. Pieter Omzight vond dat het woord 'voorrang' er tussen uit moest omdat mensen van buitenaf ALTIJD voorrang kregen. Kijk naar uitzending gemist en hoor het zelf.

Fleurtje_5 schreef op 22-11-2023 om 09:40:

[..]


Nee dat is er nu 'tussen uit gehaald' bedoel je.

Het werd in het SBS debat genoemd én besproken. Pieter Omzight vond dat het woord 'voorrang' er tussen uit moest omdat mensen van buitenaf ALTIJD voorrang kregen. Kijk naar uitzending gemist en hoor het zelf.

Ik hoef niet naar gemist te kijken want ik heb vrijwel alle debatten gezien. Mijn mening is totaal anders dan die van jou, laten we daar maar op houden.

Fleurtje_5 schreef op 22-11-2023 om 09:40:

[..]


Nee dat is er nu 'tussen uit gehaald' bedoel je.

Het werd in het SBS debat genoemd én besproken. Pieter Omzight vond dat het woord 'voorrang' er tussen uit moest omdat mensen van buitenaf ALTIJD voorrang kregen. Kijk naar uitzending gemist en hoor het zelf.

Weet je waar ik ook vaak naar luister en kijk?: fact-checks. Zou je ook eens moeten doen.

Daglichtlamp schreef op 22-11-2023 om 09:35:

[..]

We deden het zo goed dat Hitler maar vijf dagen nodig had om hier de macht over te nemen. Je kunt toch niet echt denken dat Nederland in deze wereld nog zelfstandig kan functioneren. We leven onder andere van handel, we hebben de EU heel erg hard nodig. Waar denk je dat al onze welvaart vandaan komt?

Precies dit.

Fleurtje_5 schreef op 22-11-2023 om 09:29:

[..]


Wij als piepklein landje deden het (ná die afschuwelijke oorlog) vééél beter toen we nog niet bij die wereldpolitiek-van-Brussel hoorden.


Ehm, nou…. “We” hebben het land wederopgebouwd dankzij internationale steun en samenwerking. De EU is een voortvloeisel daaruit. Ik denk dat we het juist goed doen dankzij die wereldpolitiek én Brussel. 

Doemijdieglazenbol schreef op 22-11-2023 om 09:50:

[..]

Ehm, nou…. “We” hebben het land wederopgebouwd dankzij internationale steun en samenwerking. De EU is een voortvloeisel daaruit. Ik denk dat we het juist goed doen dankzij die wereldpolitiek én Brussel.

Zonder de EU is Nederland nergens, we leven met zijn allen op één wereldbol, Nederland is een stipje op de kaart. We moeten het samen doen. Daarom ga ik vandaag strategisch stemmen op PvdA/Groen Links. 

Herfstappeltaart schreef op 22-11-2023 om 09:48:

[..]

Weet je waar ik ook vaak naar luister en kijk?: fact-checks. Zou je ook eens moeten doen.

Al die verhitte discussies en debatten want de wereld staat in brand, op links wilde angst voor een 'guurrechts' kabinet, op rechts enorme 'hoop op Wilders' en wat krijgt u straks? Een coalitie van VVD, CDA en PvdA. Zoals altijd. #verkiezingen2023

😂 las ik net op X. 

Zoiets zal het inderdaad wel worden (waarbij CDA dan hopelijk wel NSC wordt)

felija schreef op 22-11-2023 om 09:59:

[..]

Zonder de EU is Nederland nergens, we leven met zijn allen op één wereldbol, Nederland is een stipje op de kaart. We moeten het samen doen. Daarom ga ik vandaag strategisch stemmen op PvdA/Groen Links.

PVV is op bepaalde gebieden helemaal niet guurrechts. Op sommige punten lijkt het wel een xenofobe versie van de SP. Zoals verlaging BTW, energierekening, verlaging sociale huren, afschaffen eigen risico, meer handen aan het bed, meer verpleeghuisplekken, verzorgingshuizen terug. Meer leraren voor de klas. 

Hoe ze dat willen betalen? Niet door de belastingen te verhogen in ieder geval, want die willen ze verlagen. Ze noemen in hun partijprogramma: stoppen met geld naar Brussel en ontwikkelingshulp. Stoppen met geld naar klimaat en stikstofcrisis en uiteraard de asielinstroom beperken.
En dan komt er weer iets wat meer bij de SP past: overwinsten banken afromen.

Ik kom er niet uit hoor, moet over een uur naar het stembureau en weet het gewoon niet.. strategisch stemmen wil ik niet, want wil geen vvd, pvv of gl/pvda stemmen. Maar wat dan? Mijn mening loopt uiteen van extreem rechts naar helemaal links..

Velisval schreef op 22-11-2023 om 11:44:

Ik kom er niet uit hoor, moet over een uur naar het stembureau en weet het gewoon niet.. strategisch stemmen wil ik niet, want wil geen vvd, pvv of gl/pvda stemmen. Maar wat dan? Mijn mening loopt uiteen van extreem rechts naar helemaal links..

Ik zou zeggen stem dan Volt of SP, radicaal, maar wel constructief in het kamerwerk. Dan heb je tenminste nog iets aan je stem.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.