Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

Paracelsus schreef op 27-11-2022 om 21:22:

[..]

Ik geloof ook niet dat het oosten heel goed vertegenwoordigd wordt op Bijv de tv. Er wordt enorm veel bezuinigd en vooral de randstad lijkt belangrijk. Ze zouden kunnen beginnen door mensen uit het oosten misschien meer podium te geven.

Wat te denken van de tweede kamer veel kamerleden komen nog steeds uit het steden in het westen.

MidasWolf schreef op 27-11-2022 om 21:44:

[..]

Wat te denken van de tweede kamer veel kamerleden komen nog steeds uit het steden in het westen.

Voila, de kern van het probleem van de kloof. Al denk ik soms ook van: hoe meer lusten,  hoe meer lasten. Daar hebben we vandaag weer een pijnlijk voorbeeld van.

Blomke82 schreef op 27-11-2022 om 21:41:

[..]

Of Azarkan die op twitter vermelde trots te zijn op Marokko na België-Marokko

Dus Azarkan moet vooral ál het geweld veroordelen, maar zelf veroordeel je alleen het geweld van mensen met een andere afkomst en bagatelliseer je het geweld in Staphorst. 

Knip, op de man

Miraval schreef op 27-11-2022 om 21:19:

[..]

En dat eerste is denk ik wel een groot gedeeld sentiment in het Oosten. Toevallig was ik dit weekend daar bij vrienden en daar werd de arrogantie van het Westen van Nederland toch wel aangehaald. Dit ging dan niet over Staphorst maar meer over de boeren. Er leeft teveel onvrede op het moment in Nederland door verschillende redenen. Maar hoe neem je die onrust weg wanneer het hele land in crisis zit bijna?

Die onvrede speelt inderdaad breder dan wat er in Staphorst is gebeurd, wonen, werken, boeren en soms ook denkwijze.


MidasWolf schreef op 27-11-2022 om 21:44:

[..]

Wat te denken van de tweede kamer veel kamerleden komen nog steeds uit het steden in het westen.

Een deel daarvan komt oorspronkelijk niet uit steden uit het westen, maar is naar den haag verhuisd omdat ze daar werken. Dus die cijfers zijn een beetje vertekend.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

27-11-2022 om 21:53

MidasWolf schreef op 27-11-2022 om 21:49:

[..]

Die onvrede speelt inderdaad breder dan wat er in Staphorst is gebeurd, wonen, werken, boeren en soms ook denkwijze.


Ja, daar moeten ze echt wat aan gaan veranderen. 

Relschoppers zijn stom 
Mensen die andere mensen belemmeren om te demonstreren zijn stom 

Ze hebben andere oorzaken en andere gevolgen, maar zijn allebei stom. 

Verder gaat het kabinet hier niet om vallen. Maar het blijft wel zijden draadje en er is nog geen enkele crisis bezweerd. Ik houd mijn hart vast voor de aankomende 10 jaar. 
Relschoppers vind ik daarin iets minder eng, omdat die er altijd al waren. Hooligans zijn al decennia een probleem. Ieder jaar met O&N wordt gereld, door allerlei bevolkingsgroepen en zowel in de stad als op het platteland. Al wordt het wel gewelddadiger en vaker tegen zorgverleners. Die verruwing is ook eng.


Actief de democratie willen ondermijnen, bijvoorbeeld door demonstraties tegen te houden of een politieke partij die denkt in regimes en omver werpen, is in mijn beleving relatief nieuw. Daarom jaagt dat me meer angst aan, omdat ook zoveel mensen daar kennelijk hun heil inzien. Dat ze zo boos, gefrustreerd, angstig of wat dan ook zijn, dat ze het overhoop halen van democratische principes en de rechtsstaat gelegitimeerd vinden. 

Rondstruiner schreef op 27-11-2022 om 21:49:

[..]

Dus Azarkan moet vooral ál het geweld veroordelen, maar zelf veroordeel je alleen het geweld van mensen met een andere afkomst en bagatelliseer je het geweld in Staphorst. Ongelooflijk hypocriet ben jij, kijk eens jn de spiegel zeg.

Ik bagatelliseert niets, maar naar mijn mening heeft kozp niet te bepalen wat richtlijnen voor kinderfeest zijn in een dorp/stad waarvan de meesten het bestaan voor de demonstratie niet eens kenden.

Maar dat is denk ik ook een gevolg van de kloof tussen randstad en "de provincie".We laten ons hier niet graag de les lezen door randstedelingen. Ze hebben in Den Haag geen idee wat er in het oosten leeft. Geloof me, de verschillen in manier van leven en mentaliteit zijn groot. De verschillen gaan verder dan accent/dialect.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

27-11-2022 om 22:05

veel mensen zijn op dit moment gefrustreerd , omdat ze zich niet gehoord worden. Het ligt echt grotendeels bij de overheid. Ze maken leuke filmpjes voor hun achterban en staan wat te bekvechten om te kunnen scoren, terwijl de problemen zich opstapelen. 

Daar ben ik het mee eens. Ze zijn bijna allemaal, partij voor partij, teveel bezig met goede sier maken voor de achterban, bedenken van plakkende oneliners en het creeëren van tegenstellingen, social media filmpjes en media-aandacht. Nog even en ik ga CU stemmen……

Blomke82 schreef op 27-11-2022 om 22:03:

[..]

Ik bagatelliseert niets, maar naar mijn mening heeft kozp niet te bepalen wat richtlijnen voor kinderfeest zijn in een dorp/stad waarvan de meesten het bestaan voor de demonstratie niet eens kenden.

Maar dat is denk ik ook een gevolg van de kloof tussen randstad en "de provincie".We laten ons hier niet graag de les lezen door randstedelingen. Ze hebben in Den Haag geen idee wat er in het oosten leeft. Geloof me, de verschillen in manier van leven en mentaliteit zijn groot. De verschillen gaan verder dan accent/dialect.


KOZP heeft het recht te demonstreren. Punt. 


Blomke82 schreef op 27-11-2022 om 22:03:

[..]

Ik bagatelliseert niets, maar naar mijn mening heeft kozp niet te bepalen wat richtlijnen voor kinderfeest zijn in een dorp/stad waarvan de meesten het bestaan voor de demonstratie niet eens kenden.

Maar dat is denk ik ook een gevolg van de kloof tussen randstad en "de provincie".We laten ons hier niet graag de les lezen door randstedelingen. Ze hebben in Den Haag geen idee wat er in het oosten leeft. Geloof me, de verschillen in manier van leven en mentaliteit zijn groot. De verschillen gaan verder dan accent/dialect.

Ok, dit maakt het een stuk helderder en ook wel wat enger. 

Ik denk graag in overeenkomsten, jij in verschillen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

27-11-2022 om 22:13

MeganRapinoe schreef op 27-11-2022 om 22:11:

Daar ben ik het mee eens. Ze zijn bijna allemaal, partij voor partij, teveel bezig met goede sier maken voor de achterban, bedenken van plakkende oneliners en het creeëren van tegenstellingen, social media filmpjes en media-aandacht. Nog even en ik ga CU stemmen……

Ja, ze werken de polarisatie zelf in de hand. Ik snap het echt niet. 

Blomke82 schreef op 27-11-2022 om 21:41:

[..]

Of Azarkan die op twitter vermelde trots te zijn op Marokko na België-Marokko

Het voetbalteam van Marokko liep dan ook niet te rellen. 

MeganRapinoe schreef op 27-11-2022 om 22:11:

[..]


KOZP heeft het recht te demonstreren. Punt.


Dat recht hebben ze maar het moet ook vredelievend zijn en dat doet dat volk vaak niet. Punt! Ik heb hier al vaker verteld dat ZP hier zijn geslagen. Vredelievend vi9nd ik ook de uitspraken van Akwasi niet. Hij riep op tot geweld door ZW in zijn gezicht te slaan. Natuurlijk mogen ze demonsteren maar never nooit oproepen tot geweld!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.