Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

ZanyHeron88

ZanyHeron88

27-11-2022 om 21:07

Miraval schreef op 27-11-2022 om 21:01:

[..]

Heeft niks met voetbal te maken dat is gewoon rellen om het rellen. Maar ja de vraag is dus wat doe je eraan? Zeker wanneer bekend is dat je bepaalde wijken moet ontwijken of dat je weet dat het in bepaalde wijken zo gaat lopen. Wat is de juiste aanpak en waardoor wordt het veroorzaakt?

Ik ben vooral heel blij dat ik niet in de buurt woon van rellen. Ik heb ze ooit van dichtbij meegemaakt en vond het zeer angstig. 
Ik snap overigens ook niets van de aanleiding. Ze hebben gewonnen. Is er toen Nederland won ooit zoiets gebeurd?

Ik begrijp niet waarom dit in dit topic wordt besproken.

Knip, op de man

Rondstruiner schreef op 27-11-2022 om 21:10:

[Quote gewijzigd]

‘Mensen uit het westen moeten niet gaan vertellen wat Staphorsters moeten doen.’

‘Geweld is niet goed, maar ik snap het wel.’

‘Waarom protesteren ze niet in Den Haag?’

Bahbah.

Rondstruiner schreef op 27-11-2022 om 21:10:

[Quote gewijzigd]

Nee het is ook off topic. Ik denk wel dat dit en Staphorst mee gaat spelen bij het stemgedrag van mensen. En dat is wel ontopic. Want ik denk zomaar dat beide gebeurtenissen meer rechtse stemmen betekenen aan de ene kant en meer linkse stemmen aan de anderen kant maar dan meer naar de wat extremere partijen. Omdat er een onrust is in het gehele land wat uiteindelijk oorzaak is voor rellen. Die onrust wordt ergens door veroorzaakt... Corona heeft een grote rol gespeeld en nu de inflatie. En dan doen berichten als extra belastingdruk er geen goed aan. Al zijn rellen nooit goed te praten van niemand. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

27-11-2022 om 21:18

Miraval schreef op 27-11-2022 om 21:16:

[..]

Nee het is ook off topic. Ik denk wel dat dit en Staphorst mee gaat spelen bij het stemgedrag van mensen. En dat is wel ontopic. Want ik denk zomaar dat beide gebeurtenissen meer rechtse stemmen betekenen aan de ene kant en meer linkse stemmen aan de anderen kant maar dan meer naar de wat extremere partijen. Omdat er een onrust is in het gehele land wat uiteindelijk oorzaak is voor rellen. Die onrust wordt ergens door veroorzaakt... Corona heeft een grote rol gespeeld en nu de inflatie. En dan doen berichten als extra belastingdruk er geen goed aan. Al zijn rellen nooit goed te praten van niemand.

Ik baal er behoorlijk van,  nu komen er weer kamervragen en zijn ze hier weer mee bezig. Terwijl er al zoveel ligt wat ze moeten aanpakken.

Cookielover schreef op 27-11-2022 om 21:13:

[..]

‘Mensen uit het westen moeten niet gaan vertellen wat Staphorsters moeten doen.’

Bahbah.

En dat eerste is denk ik wel een groot gedeeld sentiment in het Oosten. Toevallig was ik dit weekend daar bij vrienden en daar werd de arrogantie van het Westen van Nederland toch wel aangehaald. Dit ging dan niet over Staphorst maar meer over de boeren. Er leeft teveel onvrede op het moment in Nederland door verschillende redenen. Maar hoe neem je die onrust weg wanneer het hele land in crisis zit bijna? 

Miraval schreef op 27-11-2022 om 21:16:

[..]

Ik vind dat vergezocht. Volgens die redenatie kun je eigenlijk alles hier bespreken, want alles kan invloed hebben op stemgedrag.

Dit gaat zeker niet het kabinet laten vallen, dus is off topic.

Miraval schreef op 27-11-2022 om 21:05:

[..]

Dan moet ik even heel goed graven in mijn geheugen maar kan me rellen zoals vandaag niet herinneren na een winst van het Nederlands elftal. Zelfs niet in 2010 toen Nederland 2e werd.

Zoek eens op WK 2010 Jonckbloetplein Den Haag. En er is vast wel meer te vinden. 
En ja, dit soort terug kerende rellen is een probleem. Alleen het beperkt zich niet tot bepaalde bevolkingsgroepen. In Den Haag heb je de Schilderswijk/Transvaal met veel allochtone relschoppers en Duindorp met veel autochtone relschoppers. 
Op het platteland heb je de boeren die wat mij betreft af en toe ook op hooligans lijken. Rondom voetbalwedstrijden heb je voetbal hooligans, die vaak heel divers zijn van afkomst. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

27-11-2022 om 21:22

Miraval schreef op 27-11-2022 om 21:19:

[..]

En dat eerste is denk ik wel een groot gedeeld sentiment in het Oosten. Toevallig was ik dit weekend daar bij vrienden en daar werd de arrogantie van het Westen van Nederland toch wel aangehaald. Dit ging dan niet over Staphorst maar meer over de boeren. Er leeft teveel onvrede op het moment in Nederland door verschillende redenen. Maar hoe neem je die onrust weg wanneer het hele land in crisis zit bijna?

Ik geloof ook niet dat het oosten heel goed vertegenwoordigd wordt op Bijv de tv. Er wordt enorm veel bezuinigd en vooral de randstad lijkt belangrijk. Ze zouden kunnen beginnen door mensen uit het oosten misschien meer podium te geven. 

Cookielover schreef op 27-11-2022 om 21:13:

[..]

Bahbah.

Ja en dat vind ik nog steeds. Kozp wil dingen veranderen in plaatsen waar ze nooit of te nimmer zullen komen. Denk dat het leeuwendeel van de demonstranten eerst op Google maps moest kijken waar het uberhaupt ligt.

Vind dat nogal wat anders dan te gaan rellen en willekeurig voorbijgangers met zwaar vuurwerk aan te vallen na een gewonnen voetbalwedstrijdje.

Paracelsus schreef op 27-11-2022 om 21:10:

https://twitter.com/lonewolfra/status/1596936183346757633?s=46&t=cKeIJuA1paT8yUEP0PYNWg

Bizar. Ik zag eerder vanavond ook beelden van de rellen en bedacht me dat ik vrijdagmiddag nog op die exacte plek rond liep. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-11-2022 om 21:34

Ben benieuwd of Sylvana er morgen nog iets over te zeggen heeft.

Tickel schreef op 27-11-2022 om 21:34:

Ben benieuwd of Sylvana er morgen nog iets over te zeggen heeft.

Of Azarkan die op twitter vermelde trots te zijn op Marokko na België-Marokko

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.