Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

Rondstruiner schreef op 17-11-2022 om 12:47:

Ik vind het gewoonweg lachwekkend hoe sommigen hier D66 werkelijk altijd maar van alles in de schoenen proberen te schuiven en dan D66 stemmingmakerij verwijten . Ik stem zelf absoluut geen D66, en vind het een onhandig voorbarig bericht, maar wat jullie doen slaat gewoon nergens op.

Zoals anderen al zeiden: dit is iets heel anders dan het verspreiden van desinformatie.

Bovendien is de schrijver van de tweet Sjoerd Sjoerdsma helemaal geen fractievoorzitter, dat is Paternotte. Volgens jullie eigen theorie verspreiden jullie nu ook desinformatie, meermaals zelf. Foei.

Nou nou... het was nogal niet een tweet. Sorry hoor maar dit is een heel erg delicaat onderwerp. Daar voorbarige conclusies uit trekken is gewoon dom. En dat had ik van eender welke politicus gevonden, D66 of VVD of groen/links. Zoiets post je gewoon niet voorbarig. 

Hoe overdreven, alsof we door het oog van de naald gekropen zijn omdat WOIII bijna een feit was door de tweet van Sjoerd.

Moxxie schreef op 17-11-2022 om 12:55:

Hoe overdreven, alsof we door het oog van de naald gekropen zijn omdat WOIII bijna een feit was door de tweet van Sjoerd.

Nee natuurlijk niet maar iemand kan toch eerst even nadenken voor iets te posten?

Rondstruiner schreef op 17-11-2022 om 12:47:

Ik vind het gewoonweg lachwekkend hoe sommigen hier D66 werkelijk altijd maar van alles in de schoenen proberen te schuiven en dan D66 stemmingmakerij verwijten . Ik stem zelf absoluut geen D66, en vind het een onhandig voorbarig bericht, maar wat jullie doen slaat gewoon nergens op.

Zoals anderen al zeiden: dit is iets heel anders dan het verspreiden van desinformatie.

Bovendien is de schrijver van de tweet Sjoerd Sjoerdsma helemaal geen fractievoorzitter, dat is Paternotte. Volgens jullie eigen theorie verspreiden jullie nu ook desinformatie, meermaals zelf. Foei.

Ik dacht net ook al: "het is wéér D66.. Maar zij blazen best hoog van de toren als het anderen betreft, en maken het vervolgens zelf ook niet waar. En dat wekt toch bepaalde reacties op. 

Net als dat Rutte direct onder een vergrootglas zal liggen als hij weer eens iets "niet meer weet" of welke bewoordingen hij dan ook zal gebruiken. Een Gert Jan Segers zal daar wellicht wel mee wegkomen, maar als Rutte zoiets zegt, dan kan hij daar ook heel wat commentaar op verwachten. 

Miraval schreef op 17-11-2022 om 12:22:

[..]

Inderdaad. Misschien pas iets plaatsen wanneer er meer over bekend is. Daarnaast is het misschien dan geen nep nieuws maar stemmingmakerij is het zeker en dat is ook kwalijk. Want we willen toch zeker geen WO3.

De lezers van de tweets van Sjoerdsma, gaan niet over het uitbreken van een WO3. Gelukkig maar. En bij de NAVO-top  was wel gelijk behoedzaamheid. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

17-11-2022 om 12:59

Malibu2 schreef op 17-11-2022 om 12:57:

[..]

Ik dacht net ook al: "het is wéér D66.. Maar zij blazen best hoog van de toren als het anderen betreft, en maken het vervolgens zelf ook niet waar. En dat wekt toch bepaalde reacties op.

Net als dat Rutte direct onder een vergrootglas zal liggen als hij iets "niet meer weet" of welke bewoordingen hij dan ook zal gebruiken. Een Gert Jan Segers zal daar wellicht wel mee wegkomen, maar als Rutte zoiets zegt, dan kan hij daar ook heel wat commentaar op verwachten.

Precies! Dat is zo tenenkrommend aan D66. Volgende keer zouden ze als slogan moeten nemen “ een betere wereld, begint bij een ander” 

Dan komt het aardig overeen hoe ze tegen dingen aankijken en hoe ze handelen.

Paracelsus schreef op 17-11-2022 om 11:56:

[..]

Van een fractievoorzitter mag je wel beter verwachten.

Sjoerdsma is geen fractievoorzitter.

Miraval schreef op 17-11-2022 om 12:57:

[..]

Nee natuurlijk niet maar iemand kan toch eerst even nadenken voor iets te posten?

Ja, dat had hij zeker moeten doen, het is een domme fout. Maar jij noemt dit stemmingmakerij "want we willen toch zeker geen WO3".

Dat vind ik zwaar overdreven.

OmaVan2 schreef op 17-11-2022 om 12:17:

[..]

Ja, het is niet slim. Maar om dit nu het verspreiden van nepnieuws te noemen. Mensen die nepnieuws verspreiden corrigeren niet.

Dit. Kunnen een hoop politici nog wat van leren.

Miraval schreef op 17-11-2022 om 12:54:

[..]

Nou nou... het was nogal niet een tweet. Sorry hoor maar dit is een heel erg delicaat onderwerp. Daar voorbarige conclusies uit trekken is gewoon dom. En dat had ik van eender welke politicus gevonden, D66 of VVD of groen/links. Zoiets post je gewoon niet voorbarig.

Over dat dom zijn we het met zijn allen eens, ook Sjoerdsma zelf, want die heeft de tweet verwijderd. 

Maar alle classificaties die het vervolgens krijgt van nepnieuws tor stemmingmakerij, daarover zijn we het niet eens.

Geert Wilders maakt het helemaal bont, want die stelt dat een partij die dit soort nepnieuws verspreidt, dan maar verboden moet worden.  Geert W. zal ongetwijfeld weten dat de aanscherping van de wet op dit punt, langer voortdurende en zich herhalende staatsondermijnende activiteiten betreft. 1 misplaatst tweetje valt er niet onder. Maar het is natuurlijk weer een lekkere inkopper om zijn achterban te kietelen.

https://www.ad.nl/binnenland/deze-mensen-hebben-psychische-hulp-nodig-maar-zwerven-vrij-rond-op-straat-gevaarlijk~a77e94a5/

Het resultaat van 12 jaar afbraakbeleid en bezuiniging op de verkeerde plekken. NL is een open inrichting geworden.

Dit bouw je niet ff weer op binnen 5 jaar. Wen er maar aan, zal er weer gezegt worden.

Waarom komt er geen limiet van maximaal 2 termijnen voor de MP. Dat voorkomt eerder oogkleppen. Een frisse blik kan het roer nog tijdig omgooien.

OmaVan2 schreef op 17-11-2022 om 12:17:

[..]

Ja, het is niet slim. Maar om dit nu het verspreiden van nepnieuws te noemen. Mensen die nepnieuws verspreiden corrigeren niet.

Je mist een woord: doelbewust. 

Iedereen kan namelijk nepnieuws verspreiden, ook de mensen die het niet doelbewust willen doen. De meeste mensen zullen in hun leven ook wel een keer nepnieuws verspreiden. 

Corrigeren doe je als je het niet zo bedoeld hebt en een vergissing hebt gemaakt. 

Doelbewust desinformatie verspreiden gebeurd aan de lopende band door opportunisten en trollen om er beter van te worden. Die zullen het dan ook niet corrigeren. 

Broodtrommel schreef op 19-11-2022 om 08:24:

[..]

Je mist een woord: doelbewust.

Iedereen kan namelijk nepnieuws verspreiden, ook de mensen die het niet doelbewust willen doen. De meeste mensen zullen in hun leven ook wel een keer nepnieuws verspreiden.

Corrigeren doe je als je het niet zo bedoeld hebt en een vergissing hebt gemaakt.

Doelbewust desinformatie verspreiden gebeurd aan de lopende band door opportunisten en trollen om er beter van te worden. Die zullen het dan ook niet corrigeren.

Ik interpreteer het anders. Iets is voor mij pas nepnieuws als het gaat om het bewust verspreiden van onwaarheden of verdraaide feiten met als doel onrust zaaien. Al het andere noem ik fouten, vergissingen of domme uitspraken. Maar het schijnt heel hip te zijn om alles maar nepnieuws te noemen.

Moxxie schreef op 19-11-2022 om 10:04:

[..]

Ik interpreteer het anders. Iets is voor mij pas nepnieuws als het gaat om het bewust verspreiden van onwaarheden of verdraaide feiten met als doel onrust zaaien. Al het andere noem ik fouten, vergissingen of domme uitspraken. Maar het schijnt heel hip te zijn om alles maar nepnieuws te noemen.

Nepnieuws is Nepnieuws voor me maar ik snap wat je bedoeld

De verrijking slaat weer toe in Brussel, den Haag en Rotterdam. Portieren van langsrijdende auto's worden opengetrokken, er worden cobra's onder auto's gegooid en vervolgens in brand gestoken. Je zal er maar net langs rijden met je kinderen... 

Benieuwd naar de reacties van links, gezien de reacties op Staphorts, waar auto's met eieren werden bekogeld ipv cobra's.

Koren op de molen voor de PVV iig.

Het resultaat van jarenlang wanbeleid.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.