Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 17:42

felija schreef op 13-11-2022 om 17:37:

broodtrommel, precies de dingen die jij beschrijft, vraag ik me ook af. Veel gehak op asielzoekers en bijstanders, maar kijken naar de exorbitant rijken, multinationals, huisjesmelkers, bepaalde managers, daar hoor je veel minder over.

Probleem is dat die miljarden gevlogen zijn , zodra je dit gaat aanpakken. Net als bedrijven die naar het buitenland verhuizen. 

Broodtrommel schreef op 13-11-2022 om 17:32:

[..]

Maar waarom wordt er altijd maar naar beneden gekeken en niet naar boven? Waarom heeft een Jeff Bezos honderden miljarden in bezit maar krijgen zijn werknemers amper iets? En zo zijn er veel van dat soort bedrijven. Er klopt helemaal niks van dat de rijkste paar procent alles in handen hebben terwijl hun personeel geen eens een normaal dak boven het hoofd kan betalen.

Waarom zou je niet gewoon belasting heffen over huizen die commercieel verhuurd worden?

Waarom zou je niet al die brievenbusfirmas aanpakken hier in Nederland.

Waarom geven we miljardensubsidies aan vervuilende bedrijven moet de middenklasse betalen voor die vervuiling.

Waarom is het kapitalisme, Yolo aan de top en neo liberalisme als het goed gaat bij bedrijven en zodra het slecht gaat ineens solidariteit en sociaal zijn vanuit de belastingbetaler naar hen toe? Want er veranderd niets bij dat soort bedrijven. En ze blijven maar woekerwinsten maken.

Waarom zijn die Groningers niet al lang ruim gecompenseerd? Koop die arme mensen uit en laat ze naar een gebied trekken zonder bevingen en trauma's. Nationaliseren een NUTS bedrijf als ze niet voor normale prijzen kunnen leveren. Ze smijten nu weer met geld in een haastig onkundig flutplan die ze al maanden hebben aan zien komen.

Het is een keuze om sociale huurwoningmaatschappijen onevenredig te laten betalen en niet de huisjesmelker.

Waarom wordt er niet gekeken naar al die managementtaken in de zorg waar al dat geld in gaat zitten en foute investeringen en aankopen? Al die verzekeringen die na de privatisering er bij zijn gekomen hebben allemaal hun eigen dure kantoorpand, dure overhead met nog meer managementtaken ed. Er wordt wel degelijk flink verdiend alleen niet door de mensen die aan de bedden staan en het echte werk doen..

Ik heb het al vaker gezegd maar er is meer dan voldoende geld in dit land. Het gaat om politieke wil. Maar het is makkelijk om te claimen dat het geld op is/ niet te bekostigen dan daadwerkelijk een aantal zaken goed aan te pakken en structurele veranderingen aan te brengen.

Die sukkels hebben zich een half miljard verrekend! Op die 190 euro compensatie. Een half miljard.

Stelletje prutsers zijn het en dat al veel te lang.

Hier kan ik mij ook in vinden, vooral de laatste zin.

Ben wel van work hard, play hard.

Maar bedoelde ook meer de welvaart in het algemeen. Het huidige systeem is niet berekend op de huidige omstandigheden.

Daar wordt niets aan gedaan, behalve zonder visie met geld smijten. Op deze manier krijgen we het niet allemaal even goed, maar allemaal even slecht.

En ja, daar maak ik mij wel zorgen om.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 20:16

Cookielover schreef op 13-11-2022 om 20:14:

13112022.jpg

https://twitter.com/mmeeuw/status/1591840899360858112

Mijn God 😲

Ik ben benieuwd wat hij letterlijk gezegd heeft. Al zie ik hem er wel voor aan om dit echt zo te zeggen 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-11-2022 om 20:20

tjongejonge, wat een sukkels daar bij het FvD. Weet niet wat die in hun koffie drinken

ZanyHeron88

ZanyHeron88

hij brengt het wel iets genuanceerder. Veel mensen willen dat dit kabinet verdwijnt, dus een vreedzaam protest zie ik ook wel wat in. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 20:16:

[..]

Ik ben benieuwd wat hij letterlijk gezegd heeft. Al zie ik hem er wel voor aan om dit echt zo te zeggen

dan moet je het filmpje even kijken, wat er bij staat. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 20:21

Friezinnetje schreef op 13-11-2022 om 20:20:

[..]

Ja, hij brengt het dus wel iets genuanceerder. Maar ergens vind ik ze doodeng 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-11-2022 om 20:21

Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 20:20:

hij brengt het wel iets genuanceerder. Veel mensen willen dat dit kabinet verdwijnt, dus een vreedzaam protest zie ik ook wel wat in.

hij brengt het niet genuanceerder, het is wat hij letterlijk zegt

Daglichtlamp

Daglichtlamp

13-11-2022 om 20:21 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 13-11-2022 om 20:20:

[..]

Is er ook ergens het hele filmpje te zien? Misschien dat het in de context toch meevalt? (al valt Gideon van Meijeren meestal in de context ook niet mee).

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 20:22

Daglichtlamp schreef op 13-11-2022 om 20:21:

[..]

Is er ook ergens het hele filmpje te zien? Misschien dat het in de context toch meevalt? (al valt Gideon van Meijeren meestal in de context ook niet mee).

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 20:23

Friezinnetje schreef op 13-11-2022 om 20:21:

[..]

hij brengt het niet genuanceerder, het is wat hij letterlijk zegt

Nee hij brengt het wel slim. Z’n hoop klinkt er hoogstens in door, maar ik gok dat hij hiermee netjes binnen de lijntjes kleurt.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-11-2022 om 20:23

Daglichtlamp schreef op 13-11-2022 om 20:21:

[..]

even de link er onder aan klikken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-11-2022 om 20:26

Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 20:23:

[..]

Nee hij brengt het wel slim. Z’n hoop klinkt er hoogstens in door, maar ik gok dat hij hiermee netjes binnen de lijntjes kleurt.

dit is gewoon oproepen om naar de 2e kamer  te gaan en de boel daar af te zetten. En dodelijke slachtoffers zijn jammer, hoort er bij

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.