Nieuws en actueel
Daglichtlamp
14-06-2022 om 17:03
Wanneer valt het kabinet (met poll)
Uit andere draadjes blijkt duidelijk dat er toch wel behoefte is om ook gewoon over de binnenlandse politiek te discussiëren.
Het kabinet heeft veel op haar bordje, met torenhoge inflatie, stikstofcrisis, de wooncrisis, de vluchtelingencrisis. Maar de vier partijen lijken allemaal een eigen richting te zoeken om die problemen op te lossen.
Ik zie het kabinet de herfst dan ook niet halen. Maar dan, welke partijen hebben wel oplossingen voor de crisissen waarin we verkeren?
Peiling
Wannneer valt het kabinet?
Maximaal 4 antwoorden.
ZanyHeron88
12-11-2022 om 06:04
MeganRapinoe schreef op 11-11-2022 om 23:23:
Ik ben zelf geen SP-stemmer, maar als ik de redenen van mensen hier zie om rechts te stemmen, denk ik eigenlijk dat zij misschien beter thuis zijn bij de SP. Volgens mij is dat een partij die van oudsher opkomt voor Jan Modaal, net als de PvdA.
Zie hier de standpunten:
https://www.sp.nl/standpunten/overzicht
Ik vond Jan Marijnissen altijd heel goed. En inderdaad hadden ze veel standpunten waar ik me in kon vinden. Ik zal eens kijken wat hun programma nu is. Ik vind ze in de kamer niet daadkrachtig overkomen.
Blomke82
12-11-2022 om 06:13
Miraval schreef op 12-11-2022 om 01:30:
[..]
Volgens mij moet je mijn posts hier nog even teruglezen want immigratie is maar een kleine factor van mijn redenen om rechts te stemmen. "Het is allemaal de schuld van de migranten" heb ik dan ook nergens geschreven. Jammer dat je de reden om rechts te stemmen beperkt tot een visie op migranten. Er zijn namelijk meer redenen (voor mij) om op een rechtse partij te stemmen.
In de linkse optiek is rechts ten alle tijde discriminatie/racisme.
Rondstruiner
12-11-2022 om 06:18
Blomke82 schreef op 12-11-2022 om 06:00:
[..]
De eerste demonstraties zijn een kwestie van tijd na (weer) die poppenkast afgelopen week, veel mensen waren het al spuugzat, nu nog zatter.
Iedereen in het kabinet vind zichzelf belangrijker dan het kabinet zelf. Ze zijn drukker met hun baantje behouden dan regeren.
Het kabinet maakt blunder op blunder. Er wordt niet geregeerd maar er worden enkel brandjes geblust zonder visie. Dat krijgen steeds meer mensen door.
En dan krijg je vanzelf demonstraties. Zo werkt dat.
Niet dat ik denk dat een ander kabinet het veel beter zou doen, maar dit kabinet heeft naar mijn mening het vertrouwen in politiek flink aangetast. Ondanks de "stinkende best" die Rutte destijds beloofde om het vertrouwen te heroveren. Het is alleen maar verder afgenomen
Dat dit een "revolutie" teweeg gaat brengen is echt wishful thinking. De meeste Nederlanders hebben het nog steeds prima, ondanks al het geklaag, en zijn veel te verwend om te demonstreren.
Het is wel heel zorgelijk allemaal, geen idee welke kant dit op zal gaan.
Rondstruiner
12-11-2022 om 06:25
Ik ben zelf geen SP-stemmer, maar als ik de redenen van mensen hier zie om rechts te stemmen, denk ik eigenlijk dat zij misschien beter thuis zijn bij de SP. Volgens mij is dat een partij die van oudsher opkomt voor Jan Modaal, net als de PvdA.
Zie hier de standpunten:
Dat verbaast mij al jaren, dat de SP zo klein blijft. Marijnissen doet het ook gewoon goed vind ik, en ze hebben een topper als Renske Leijten die een net zo groot aandeel als Pieter Omtzigt had in het aanpakken van de toeslagenaffaire.
Dat is toch de onderbuik die ze naar de pvv jaagt denk ik, en misschien voor een groep conservatieve kiezers ook het feit dat een vrouw lijsttrekker is.
Blomke82
12-11-2022 om 08:24
Rondstruiner schreef op 12-11-2022 om 06:25:
[..]
Dat verbaast mij al jaren, dat de SP zo klein blijft. Marijnissen doet het ook gewoon goed vind ik, en ze hebben een topper als Renske Leijten die een net zo groot aandeel als Pieter Omtzigt had in het aanpakken van de toeslagenaffaire.
Dat is toch de onderbuik die ze naar de pvv jaagt denk ik, en misschien voor een groep conservatieve kiezers ook het feit dat een vrouw lijsttrekker is.
Denk wel dat de SP groter gaat worden nu. Ik ga het zeker overwegen.
Aan de ene kant zie ik Leijten en Omzigt graag in het kabinet, aan de andere kant ben je ze broodnodig in de oppositie om misstanden aan de kaak te stellen.
redbulletje
12-11-2022 om 08:58
Miraval schreef op 11-11-2022 om 10:04:
maar ik wil me best laten overtuigen hoor, om links te stemmen. Ben alleen op zoek naar de juiste argumenten. Wat kunnen Groen/Links en PvdA voor mij doen als kleine ondernemer wat ik normaal gezien op rechts zou zoeken?
Niets, die stemmen met het asociale D66 mee.
redbulletje
12-11-2022 om 09:00
Paracelsus schreef op 11-11-2022 om 10:20:
[..]
Ook weer zoiets. Tegenwoordig ben je alleen nog een kwaliteitskrant als je linkse artikelen plaatst.
Inderdaad. Niet veel objectiefs aan.
redbulletje
12-11-2022 om 09:09
Malibu2 schreef op 11-11-2022 om 13:14:
Ik sta het dichtst bij het conservatief liberalisme. In het verleden heb ik ook wel op de VVD gestemd, maar ik denk dat ik me de komende tijd eens ga verdiepen in JA21.
Ik volg de moties redelijk goed en ben bang dat Ja21 zich zal ontpoppen tot een VVD 2.0. Zijn als enige aan de rechterkant pro WEF bijv.
Immigratiebeleid is voor mij prioriteit, zij zijn wel effectief in Denemarken gaan praten, dus dat schept hoop.
redbulletje
12-11-2022 om 09:17
Miraval schreef op 11-11-2022 om 17:29:
[..]
Nou ja ik heb mijn standpunten waarom ik op een rechtse partij uitkom denk ik goed uiteengezet. Maar kennelijk is rechts stemmen hier zowat het foutste wat je kunt doen... en toch kiest een heel groot deel van de samenleving wel voor een centrum rechtse partij.... en niet alleen vanuit onderbuik gevoelens want die heb ik niet. Migratie is wel een groot punt waardoor rechts meer stemmen krijgt denk ik. Misschien moeten linkse partijen daar toch iets meer op inspelen om meer kiezers te krijgen?
Het is het beste wat je kunt doen om uit de wurggreep van het globalistische D66-beleid te kunnen komen.
Er is een ommezwaai nodig net zoals in Denemarken, Zweden en Italië. In Denemarken is het de linkse PvdA geweest die met gezond verstand snapte dat je voor je eigen bevolking moet zorgen. In Nederland klampt PvdA juist bij extreem links aan die in het buitenland sinterklaas spelen en de grenzen wagenwijd open zetten. Onze zorg wordt ondertussen onbetaalbaar maar D66 wil dat de hele wereld op onze kosten hier gratis abortus mag komen laten doen. Hun prioriteiten liggen overal behalve bij Nederlanders.
redbulletje
12-11-2022 om 09:22
Blomke82 schreef op 11-11-2022 om 22:47:
[..]
Nou idd. Vera Bergkamp heeft echt een joekel van een plaat voor de kop, zeg.
Dat zij het lef heeft om weer op de voorzitterstoel te gaan zitten. Ze heeft toch geen enkel gezag meer, dat was al flinter dun maar nu is het toch echt gescheurd na vandaag.
Het begint voor heel NL heel erg gênant te worden. Iedereen in dit kabinet vindt zichzelf belangrijker dan de functie. "Eer aan jezelf houden" komt niet meer in het coalitie-woordenboek voor tegenwoordig. Het is allemaal zeer incapabel.
De revolutie is een kwestie van tijd, en dat is zeer binnenkort.
Mark my words.
Ik hoop toch echt dat ze snel opstapt. Wat een ontzettend incompetente voorzitter. Ze is de Rick Nieman van de Tweede Kamer. Zo enorm partijdig.
redbulletje
12-11-2022 om 09:25
Zie hier de standpunten:
Enige onoverkomelijke probleem is dat zij niks aan een asielstop willen doen. Als zij de koers van de Deense PvdA zouden gaan voeren zou het een serieuze optie kunnen worden. Denk dat ze dan serieus groot kunnen worden. Nu is PVV de enige die dat biedt.
redbulletje
12-11-2022 om 09:30
Doemijdieglazenbol schreef op 12-11-2022 om 01:15:
[..]
Yups. En van alle links partijen het meest anti-migratie. En ze doen lokaal ook nog écht wat voor minima.
Bij de moties laten ze nergens merken dat ze migratie kritisch zijn. Bij een recente live vlog van Marijnissen draaide ze om het onderwerp heen en had het alleen over beperken arbeidsmigranten uit Oost Europa terwijl die juist wel nuttig zijn. De asielzoekers olifant in de kamer werd zorgvuldig gemeden.
Broodtrommel
12-11-2022 om 09:33
Dit kabinet zit de rit uit en dan zijn er nog steeds genoeg mensen zo stom om op die k*'t VVD of D66 te stemmen. Echt, van Mierlo draait zich om in z'n graf van wat er van die partij is geworden.
Ook mensen die continu zaken aanhangen waar juist een SP of een Pieter Omtzigt voor staat blijven maar stemmen op dat soort partijen. En een stem op de PVV is weggegooid, want dat is uit hetzelfde laken een pak als de VVD. Wilders mag dan sociaal economisch links lullen maar stemt lekker mee met de VVD als het om arbeidsrecht gaat en loonsverhogingen ed. Maar hey, alle Marokkanen het land uit bekt zo lekker.
Daar snap je toch helemaal niks van.
redbulletje
12-11-2022 om 09:36
Broodtrommel schreef op 12-11-2022 om 09:33:
Dit kabinet zit de rit uit en dan zijn er nog steeds genoeg mensen zo stom om op die k*'t VVD of D66 te stemmen. Echt, van Mierlo draait zich om in z'n graf van wat er van die partij is geworden.
Ook mensen die continu zaken aanhangen waar juist een SP of een Pieter Omtzigt voor staat blijven maar stemmen op dat soort partijen. En een stem op de PVV is weggegooid, want dat is uit hetzelfde laken een pak als de VVD. Wilders mag dan sociaal economisch links lullen maar stemt lekker mee met de VVD als het om arbeidsrecht gaat en loonsverhogingen ed. Maar hey, alle Marokkanen het land uit bekt zo lekker.
Daar snap je toch helemaal niks van.
Ik volg sinds corona veel moties en pvv stemt juist heel sociaal. Zeker als het op de zorg aan komt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.