Nieuws en actueel
Daglichtlamp
14-06-2022 om 17:03
Wanneer valt het kabinet (met poll)
Uit andere draadjes blijkt duidelijk dat er toch wel behoefte is om ook gewoon over de binnenlandse politiek te discussiëren.
Het kabinet heeft veel op haar bordje, met torenhoge inflatie, stikstofcrisis, de wooncrisis, de vluchtelingencrisis. Maar de vier partijen lijken allemaal een eigen richting te zoeken om die problemen op te lossen.
Ik zie het kabinet de herfst dan ook niet halen. Maar dan, welke partijen hebben wel oplossingen voor de crisissen waarin we verkeren?
Peiling
Wannneer valt het kabinet?
Maximaal 4 antwoorden.
Miraval
11-11-2022 om 12:39
Ik merk dat ik op best wat standpunten rechts denk en ook andere standpunten links... de doorslaggevende factoren voor mij zijn het minder belasten op spaargeld, eigen woning, niet nivelleren van inkomens maar dat werken meer moet lonen, meer zeggenschap over je eigen onderneming en pensioen, uitbetaling van ziekte bij personeel en migratiebeleid. Daardoor kom ik uit op een rechtse partij maar niet extreem rechts.
Malibu2
11-11-2022 om 13:14
Ik sta het dichtst bij het conservatief liberalisme. In het verleden heb ik ook wel op de VVD gestemd, maar ik denk dat ik me de komende tijd eens ga verdiepen in JA21.
Libertine
11-11-2022 om 13:41
Malibu2 schreef op 11-11-2022 om 13:14:
Ik sta het dichtst bij het conservatief liberalisme. In het verleden heb ik ook wel op de VVD gestemd, maar ik denk dat ik me de komende tijd eens ga verdiepen in JA21.
Ja21, de partij met mensen die vaak eerst lid waren van fvd, met de antisemitische twitterberichten van annabel nanninga, en fractieleider Roos die gezellig op de foto gaat en praat over samenwerking met Europees extreemrechtse politici als le Pen, Vlaams belang, Italiaanse fascisten en Spanjaarden die terugverlangen naar Franco?
ZanyHeron88
11-11-2022 om 13:42
Libertine schreef op 11-11-2022 om 13:41:
[..]
Ja21, de partij met mensen die vaak eerst lid waren van fvd, met de antisemitische twitterberichten van annabel nanninga, en fractieleider Roos die gezellig op de foto gaat en praat over samenwerking met Europees extreemrechtse politici als le Pen, Vlaams belang, Italiaanse fascisten en Spanjaarden die terugverlangen naar Franco?
Ik denk dat weinig mensen hier trek in hebben. Het probleem is gewoon dat migratie een groot hangijzer is. En dat zittende partijen steeds hun beloftes niet nakomen. Dit zorgt ervoor dat mensen naar dit soort extreme trekken.
Libertine
11-11-2022 om 13:44
Paracelsus schreef op 11-11-2022 om 13:42:
[..]
Ik denk dat weinig mensen hier trek in hebben. Het probleem is gewoon dat migratie een groot hangijzer is. En dat zittende partijen steeds hun beloftes niet nakomen. Dit zorgt ervoor dat mensen naar dit soort extreme trekken.
Met alle gevolgen van dien …
Doodeng.
ZanyHeron88
11-11-2022 om 13:49
Libertine schreef op 11-11-2022 om 13:44:
[..]
Met alle gevolgen van dien …
Doodeng.
Dat is de samenleving sowieso op dit moment( vind ik). Niet alleen door extreemrechts. Mijn inziens kan je niet eindeloos verschillende culturen en religies bij elkaar plaatsen en mixen. Dat haalt de cohesie uit de samenleving. Maar misschien is het de verdeel en heers tactiek ?
Libertine
11-11-2022 om 13:53
Paracelsus schreef op 11-11-2022 om 13:49:
[..]
Dat is de samenleving sowieso op dit moment( vind ik). Niet alleen door extreemrechts. Mijn inziens kan je niet eindeloos verschillende culturen en religies bij elkaar plaatsen en mixen. Dat haalt de cohesie uit de samenleving. Maar misschien is het de verdeel en heers tactiek ?
Verdeel en heers tactiek?
Rondstruiner
11-11-2022 om 13:56
Eerdmans is een opportunist. Hij is met JA21 aan zijn 5e landelijke partij toe, zijn 7e partij als je de lokale partijen meetelt. Hij heeft voor JA21 ook al eerder zelf een partij opgericht, EenNL. Dat zegt toch iets over de man. Ik snap niet dat mensen daar op willen vertrouwen.
Kersje
11-11-2022 om 14:02
Miraval schreef op 11-11-2022 om 12:39:
Ik merk dat ik op best wat standpunten rechts denk en ook andere standpunten links... de doorslaggevende factoren voor mij zijn het minder belasten op spaargeld, eigen woning, niet nivelleren van inkomens maar dat werken meer moet lonen, meer zeggenschap over je eigen onderneming en pensioen, uitbetaling van ziekte bij personeel en migratiebeleid. Daardoor kom ik uit op een rechtse partij maar niet extreem rechts.
Scheelt mij weer typen, volledig met je eens!
Malibu2
11-11-2022 om 14:12
Libertine schreef op 11-11-2022 om 13:41:
[..]
Ja daar ga ik me inderdaad eens in verdiepen. Ik wil daar namelijk zelf een beeld en mening over vormen. Ik weet bijvoorbeeld dat de Italiaanse regering op bepaalde nieuwssites (neem een MSNBC) consequent geframed worden als neofascisten, maar daar prik ik zo doorheen.
Libertine
11-11-2022 om 14:23
Malibu2 schreef op 11-11-2022 om 14:12:
[..]
Ja daar ga ik me inderdaad eens in verdiepen. Ik wil daar namelijk zelf een beeld en mening over vormen. Ik weet bijvoorbeeld dat de Italiaanse regering op bepaalde nieuwssites (neem een MSNBC) consequent geframed worden als neofascisten, maar daar prik ik zo doorheen.
De kleindochter van Mussolini is net weer toegetreden tot het Europees parlement dus vermoedelijk hebben ze een punt
Malibu2
11-11-2022 om 14:37
Libertine schreef op 11-11-2022 om 14:23:
[..]
De kleindochter van Mussolini is net weer toegetreden tot het Europees parlement dus vermoedelijk hebben ze een punt
Zie je wat je hier doet?
Ik heb geen flauw idee van haar opvattingen, maar voor jou is ze blijkbaar sowieso al fout en schuldig omdat ze de kleindochter is van Mussolini. Je moet echt opletten dat je de daden van iemand bij die persoon zelf houdt. Kinderen erven de genen van ouders, maar niet hun misdaden. En dat geldt helemaal voor kleinkinderen of nog latere generaties.
Libertine
11-11-2022 om 14:39
Malibu2 schreef op 11-11-2022 om 14:37:
[..]
Zie je wat je hier doet?
Ik heb geen flauw idee van haar opvattingen, maar voor jou is ze blijkbaar sowieso al fout en schuldig omdat ze de kleindochter is van Mussolini. Je moet echt opletten dat je de daden van iemand bij die persoon zelf houdt. Kinderen erven de genen van ouders, maar niet hun misdaden. Laat staan kleinkinderen of nog latere generaties.
“Zie je wat je hier doet” ?? Wat een pedante en onplezierige manier van mij terecht wijzen. Jouw aanname is dat ik een mening heb gevormd op basis van de daden van haar opa. Dat is niet mn stijl. Ik vorm een mening nadat ik me heb verdiept.
Malibu2
11-11-2022 om 14:43
Libertine schreef op 11-11-2022 om 14:39:
[..]
Ik heb me verdiept. Dus ja. Ik heb mn mening gevormd. En die is niet gebaseerd op de daden van haar opa.
Oke, maar waarom benoem je dat dan? Dan moet je schrijven dat ze (voornaam) Mussolini hebben gekozen voor het Europees Parlement en wat haar standpunten zijn waarmee jij het oneens bent.
Of klinkt dat te saai?
Libertine
11-11-2022 om 15:04
Malibu2 schreef op 11-11-2022 om 14:43:
[..]
Oke, maar waarom benoem je dat dan? Dan moet je schrijven dat ze (voornaam) Mussolini hebben gekozen voor het Europees Parlement en wat haar standpunten zijn waarmee jij het oneens bent.
Of klinkt dat te saai?
“Dan moet je schrijven”? Sorry? Mn stijl van schrijven hoeft je niet aan te staan maar dat betekent niet dat ik iets op een bepaalde manier moet schrijven.
On topic: haar gedachtegoed staat niet zover van die van haar opa af. Vanuit die context is het minder gek om haar de kleindochter van Mussolini te noemen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.