Nieuws en actueel
Daglichtlamp
14-06-2022 om 17:03
Wanneer valt het kabinet (met poll)
Uit andere draadjes blijkt duidelijk dat er toch wel behoefte is om ook gewoon over de binnenlandse politiek te discussiëren.
Het kabinet heeft veel op haar bordje, met torenhoge inflatie, stikstofcrisis, de wooncrisis, de vluchtelingencrisis. Maar de vier partijen lijken allemaal een eigen richting te zoeken om die problemen op te lossen.
Ik zie het kabinet de herfst dan ook niet halen. Maar dan, welke partijen hebben wel oplossingen voor de crisissen waarin we verkeren?
Peiling
Wannneer valt het kabinet?
Maximaal 4 antwoorden.
Rondstruiner
24-06-2022 om 07:16
Angela1967 schreef op 24-06-2022 om 00:33:
Ik heb het debat gezien ja. Tenenkrommend. Ze zet zichzelf in de wappiehoek hiermee, gezellig bij Baudet en Engel.
QuizzicalOpossum53
24-06-2022 om 07:56
Tja, dat is ook politiek natuurlijk. Bbb is een grote bedreiging voor het cda dus het is geen toeval dat de aanval op van der Plas werd geleid door het CDA. Wel Van der Plas als wappie wegzetten vanwege haar twijfels over het meetsysteem en bijbehorend model en zelf wel een motie aannemen voor een nieuw meetsysteem. Want dat is er gebeurd.
Ik vind het ook opmerkelijk dat het kaartje nu ineens alleen maar richtinggevend is (waarom maak je het dan zo gedetailleerd?) En dat de normen voor de agrarische sector in januari nog kunnen veranderen als de plannen voor andere sectoren komen. Dus de normen voor de boeren worden toch lager. Er was teveel druk vanuit de provincies en vanuit de eigen achterban. En ik denk dat ze er zelf ook wel achter zijn gekomen dat op basis van dat kaartje zelfs de meest biologische boeren verdwijnen als ze in een regio met een hoge doelstelling zitten. En dat is natuurlijk superdom, want dat is juist waar je naartoe wil. Maar het is of heel dom dat ze dat niet wisten, of het is bewust zo gedaan. Dat lijkt me beide heel kwalijk.
In ieder geval zie ik dat de keutel alweer een beetje is ingetrokken, zonder dat met zoveel woorden te zeggen natuurlijk.
GlamorousGuanaco18
24-06-2022 om 07:57
Rondstruiner schreef op 24-06-2022 om 07:16:
[..]
Ik heb het debat gezien ja. Tenenkrommend. Ze zet zichzelf in de wappiehoek hiermee, gezellig bij Baudet en Engel.
Ja, dat was ontluisterend!!
“Ik heb niet gezegd dat het allemaal één groot complot is. Ik twijfel. Ik stel vragen.”
Hoe kunnen mensen haar serieus nemen, vraag ik me af. Hoe?
Daglichtlamp
24-06-2022 om 08:19
Ik vond wel dat mevrouw van der Plas echt op een hele efficiënte en nette manier afstand nam van Gideon van Meijeren.
Ik heb verder niet genoeg van het debat gezien om er een totaal oordeel over te geven.
Angela1967
24-06-2022 om 08:33
Drietje schreef op 24-06-2022 om 07:56:
Tja, dat is ook politiek natuurlijk. Bbb is een grote bedreiging voor het cda dus het is geen toeval dat de aanval op van der Plas werd geleid door het CDA. Wel Van der Plas als wappie wegzetten vanwege haar twijfels over het meetsysteem en bijbehorend model en zelf wel een motie aannemen voor een nieuw meetsysteem. Want dat is er gebeurd.
Ik vind het ook opmerkelijk dat het kaartje nu ineens alleen maar richtinggevend is (waarom maak je het dan zo gedetailleerd?) En dat de normen voor de agrarische sector in januari nog kunnen veranderen als de plannen voor andere sectoren komen. Dus de normen voor de boeren worden toch lager. Er was teveel druk vanuit de provincies en vanuit de eigen achterban. En ik denk dat ze er zelf ook wel achter zijn gekomen dat op basis van dat kaartje zelfs de meest biologische boeren verdwijnen als ze in een regio met een hoge doelstelling zitten. En dat is natuurlijk superdom, want dat is juist waar je naartoe wil. Maar het is of heel dom dat ze dat niet wisten, of het is bewust zo gedaan. Dat lijkt me beide heel kwalijk.
In ieder geval zie ik dat de keutel alweer een beetje is ingetrokken, zonder dat met zoveel woorden te zeggen natuurlijk.
Einddoel staat gewoon maar het juist veel vervelender als ze gaan afzwakken. Dan geef je hoop die niet terecht is. En afzwakken is natuurlijk iets anders dan keutel intrekken of 'minder of meer richtinggevend '. De wetenschappelijke onderbouwing betekent niet dat het exact bekend is. Natuurlijk nemen ontkenners en twijfelaars dit als asnvalspunt maar ik neem aan dat jij dit wel ziet?
Gr Angela
GlamorousGuanaco18
24-06-2022 om 08:35
Daglichtlamp schreef op 24-06-2022 om 08:19:
Ik vond wel dat mevrouw van der Plas echt op een hele efficiënte en nette manier afstand nam van Gideon van Meijeren.
Ik heb verder niet genoeg van het debat gezien om er een totaal oordeel over te geven.
Dat lijkt me niet meer dan normaal, want die Van Meijeren is echt niet goed snik!!
Daglichtlamp
24-06-2022 om 08:37
Thursday schreef op 24-06-2022 om 08:35:
[..]
Dat lijkt me niet meer dan normaal, want die Van Meijeren is echt niet goed snik!
Het afstand nemen is logisch, maar sommige andere partijen zie ik dat wel eens doen op een manier dat hij juist langer het podium krijgt. Zij was gewoon heel efficiënt en kordaat daarin.
Rondstruiner
24-06-2022 om 08:42
Thursday schreef op 24-06-2022 om 07:57:
[..]
Ja, dat was ontluisterend!!
“Ik heb niet gezegd dat het allemaal één groot complot is. Ik twijfel. Ik stel vragen.”
![]()
Hoe kunnen mensen haar serieus nemen, vraag ik me af. Hoe?
Ja, vreselijk. precies wat de coronawappies deden he. Vragen stellen
en daarmee van alles proberen te suggereren. Antwoorden hebben ze echter nooit.
GlamorousGuanaco18
24-06-2022 om 08:47
Rondstruiner schreef op 24-06-2022 om 08:42:
[..]
Ja, vreselijk. precies wat de coronawappies deden he. Vragen stellen
en daarmee van alles proberen te suggereren.
Het punt is alleen dat zij niet dom is. De brandende vraag voor mij is: waarom doet ze zich dan wel zo voor?
GlamorousGuanaco18
24-06-2022 om 08:49
Daglichtlamp schreef op 24-06-2022 om 08:37:
[..]
Het afstand nemen is logisch, maar sommige andere partijen zie ik dat wel eens doen op een manier dat hij juist langer het podium krijgt. Zij was gewoon heel efficiënt en kordaat daarin.
Ja, dat is wel waar ja.
redbulletje
24-06-2022 om 09:22
https://fb.watch/dR71DmqIAW/
Als dit klopt dan worden we nog erger bedonderd dan ik al dacht.
CavernousSanddollar80
24-06-2022 om 09:42
redbulletje schreef op 24-06-2022 om 09:22:
https://fb.watch/dR71DmqIAW/
Als dit klopt dan worden we nog erger bedonderd dan ik al dacht.
Tuurlijk klopt dat niet. Is maar Blackbox. Dan weet je toch dat je per definitie in de wappiehoek zit en je gewoon beter op de officiële cijfers kunt afgaan.
Net zoals bij alle ander WOB-verzoeken die de afgelopen tijd openbaar zijn gemaakt en waarvan de uitkomst net even anders was dan je in eerste instantie was verteld, maar waar je liever je ogen voor sluit, want God verhoede het dat je als wappie wordt aangemerkt.
*sarcasmemodus*
FaithfulDuck87
24-06-2022 om 10:01
Helena71 schreef op 24-06-2022 om 09:42:
[..]
Tuurlijk klopt dat niet. Is maar Blackbox. Dan weet je toch dat je per definitie in de wappiehoek zit en je gewoon beter op de officiële cijfers kunt afgaan.
Net zoals bij alle ander WOB-verzoeken die de afgelopen tijd openbaar zijn gemaakt en waarvan de uitkomst net even anders was dan je in eerste instantie was verteld, maar waar je liever je ogen voor sluit, want God verhoede het dat je als wappie wordt aangemerkt.
*sarcasmemodus*
Nou de Wappie kaart wordt hier ook gauw getrokken en nog sneller in het boerenprotest-topic. Als je het er niet mee eens bent, wordt je ook meteen een wappie genoemd.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.