Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

Angela1967 schreef op 22-06-2022 om 23:45:

[..]

Is het mogelijk dat je ophoudt met rellen? Of in ieder geval niet praat over 'wij'?

gr Angela

Als Kaag steeds orakelt dat er geen geld is om de Nederlandse gezinnen die verzuipen onder de hoge lasten te helpen, dan is het logisch dat dit soort berichten (al gaat het om een heel klein bedrag in dezen) tot boze reacties gaan leiden. 

En ik snap best dat de politiek niet zomaar kan bijpassen, maar ze kunnen wel ophouden met de economische/energie oorlog met Rusland en zo een belangrijk deel van de pijn wegnemen, met als extra dat we geen steen- en bruinkool dienen te gaat verstoken wat ontzettend slecht is voor klimaat en milieu.

Gelukkig deelt twitter (Het gros van NL) ook mijn mening. Daar hecht ik meer waarde aan dan hier.

Blomke82 schreef op 23-06-2022 om 07:04:

Gelukkig deelt twitter (Het gros van NL) ook mijn mening. Daar hecht ik meer waarde aan dan hier.

Als de mensen op dat verbale diarree-kanaal je mening vaak delen moet je je juist ernstig zorgen gaan maken als je het mij vraagt. Het is absoluut niet het gros van Nederland dat daar zit in ieder geval, dat is een onwaarheid.

Maar het verbaast me niet. Heel korte berichten, dus geen ruimte voor enige diepgang, geen ruimte voor kennis, feiten en cijfers, vooral veel oppervlakkig geblaat en oneliners. Perfect medium voor populisten.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-06-2022 om 07:19

7500 tijdelijke woningen moeten gemeenten 'even' beschikbaar stellen. Hoe zo tijdelijk?? Er is geen woning beschikbaar, al niet voor eigen jongeren, laat staan voor asielzoekers/statushouders. 
Dat beleid van de regering, dat zij bepalen en alles lekker doorschuiven naar de gemeenten is wel lekker makkelijk. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

23-06-2022 om 07:21

Rondstruiner schreef op 23-06-2022 om 07:14:

[..]

Als de mensen op dat verbale diarree-kanaal je mening vaak delen moet je je juist ernstig zorgen gaan maken als je het mij vraagt. Het is absoluut niet het gros van Nederland dat daar zit in ieder geval, dat is een onwaarheid.

Maar het verbaast me niet. Heel korte berichten, dus geen ruimte voor enige diepgang, geen ruimte voor kennis, feiten en cijfers, vooral veel oppervlakkig geblaat en oneliners. Perfect medium voor populisten.

Nou ja, hier op het forum zit nou ook niet bepaald gemiddeld Nederland. En je hoeft niet zo neerbuigend te doen.  

Grappig, op mijn twittertijdlijn (vast ook het gros van Nederland) kotsen ze juist op jouw mening. Hoe zou dat nou kunnen?

De twitter mob serieus nemen zou ik dan weer niet doen. Dan krijgen steeds de grootste schreeuwers gelijk.

Ik kijk daar naar nieuwe reacties in het algemeen, niet bij bekenden.

DS1971 schreef op 23-06-2022 om 07:31:

[..]

De twitter mob serieus nemen zou ik dan weer niet doen. Dan krijgen steeds de grootste schreeuwers gelijk.

Dat is op forums (ook deze)  toch ook, ik neem het ook niet serieus maar het geeft wel een beetje meer weer hoe er gedacht wordt over de samenleving. Het is steeds meer links tegen rechts. Grijs kom je zelden nog tegen.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

23-06-2022 om 07:52 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 23-06-2022 om 07:19:

7500 tijdelijke woningen moeten gemeenten 'even' beschikbaar stellen. Hoe zo tijdelijk?? Er is geen woning beschikbaar, al niet voor eigen jongeren, laat staan voor asielzoekers/statushouders.
Dat beleid van de regering, dat zij bepalen en alles lekker doorschuiven naar de gemeenten is wel lekker makkelijk.

Hopelijk levert het innovatieve oplossingen op waar iedereen wat aan heeft. Niemand heeft er iets aan als we vluchtelingen met een verblijfsvergunning laten wonen in asielzoekerscentra. Al is het alleen maar omdat het lastig is om deel uit te gaan maken van deze maatschappij als je nog niet weet waar je terecht gaat komen.

O ja, want dat is zo’n representatieve afspiegeling van de samenleving.

Mijn God.

Cookielover schreef op 23-06-2022 om 08:01:

[..]

O ja, want dat is zo’n representatieve afspiegeling van de samenleving.

Mijn God.

Hier toch ook niet? 

misschien moeten ze de pijler "actueel" maar schrappen, staat altijd garant voor oneindige discussies

Blomke82 schreef op 23-06-2022 om 08:08:

[..]

Hier toch ook niet?

Hier ook niet, klopt.

Blomke82 schreef op 23-06-2022 om 08:09:

misschien moeten ze de pijler "actueel" maar schrappen, staat altijd garant voor oneindige discussies

Of je klapt gewoon je laptop dicht als je geen zin meer hebt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.