Nieuws en actueel
Daglichtlamp
14-06-2022 om 17:03
Wanneer valt het kabinet (met poll)
Uit andere draadjes blijkt duidelijk dat er toch wel behoefte is om ook gewoon over de binnenlandse politiek te discussiëren.
Het kabinet heeft veel op haar bordje, met torenhoge inflatie, stikstofcrisis, de wooncrisis, de vluchtelingencrisis. Maar de vier partijen lijken allemaal een eigen richting te zoeken om die problemen op te lossen.
Ik zie het kabinet de herfst dan ook niet halen. Maar dan, welke partijen hebben wel oplossingen voor de crisissen waarin we verkeren?
Peiling
Wannneer valt het kabinet?
Maximaal 4 antwoorden.
Angela1967
22-06-2022 om 20:44
MidasWolf schreef op 22-06-2022 om 17:00:
[..]
Ik pleit er ook niet voor om helemaal geen kinderen meer geboren te laten worden alleen een stuk minder, cru gezegd wanneer de grijze golf nu grotendeels met pensioen eenmaal overleden is neemt ook de druk op allerlei zaken af.
Doordat zij met zovelen zijn(niets ten nadelen van deze groep trouwens)Daarna redden we het ook met minder mensen(kinderen) hebben we de afgelopen decennia ook gehad, groei kan niet voortduren liever zie ik een gecontroleerde krimp van de bevolking naar 12-14 miljoen tegen over 17,6 miljoen inwoners nu.
Daarnaast was dit ook een reactie op Angela zij wijst RB op haar gedrag, echter in de praktijk wanneer bijvoorbeeld zij twee kinderen zou hebben heeft RB een minder grote impact op het milieu dan dat zij dat heeft.
Dat betekent niet dat kindvrije mensen niets hoeven te doen voor het milieu alles wat zij extra doen is mooi meegenomen.
tuurlijk wijs ik RB op haar gedrag, vooral omdat ze klaagt en nooit verantwoordelijkheid neemt. En heel af en toe roept ze dat ze geen kinderen heeft. Dat is een gelegenheidsargument want ondertussen is juist voor haar de inhoud die jij beschrijft totaal oninteressant. Ze vindt het niet nodig om te veranderen. Jij ging veel inhoudelijker in op mijn posting dan ik zelf ooit bedoelde. Het gaat mij vooral om het feit dat RB een voorbeeld is van iemand die echt alleen voor zichzelf leeft en niet wil veranderen en alle arugmenten erbij zal halen om niet te hoeven veranderen. Dus nee dat proberen is overbodig. Als je over impact en het veranderen van je footprint wilt praten dan is dat niet iets wat met haar tot een uitwisseling van tips leidt.
gr Angela
MidasWolf
22-06-2022 om 21:27
Angela1967 schreef op 22-06-2022 om 20:44:
[..]
tuurlijk wijs ik RB op haar gedrag, vooral omdat ze klaagt en nooit verantwoordelijkheid neemt. En heel af en toe roept ze dat ze geen kinderen heeft. Dat is een gelegenheidsargument want ondertussen is juist voor haar de inhoud die jij beschrijft totaal oninteressant. Ze vindt het niet nodig om te veranderen. Jij ging veel inhoudelijker in op mijn posting dan ik zelf ooit bedoelde. Het gaat mij vooral om het feit dat RB een voorbeeld is van iemand die echt alleen voor zichzelf leeft en niet wil veranderen en alle arugmenten erbij zal halen om niet te hoeven veranderen. Dus nee dat proberen is overbodig. Als je over impact en het veranderen van je footprint wilt praten dan is dat niet iets wat met haar tot een uitwisseling van tips leidt.
gr Angela
Interessante aflevering om te zien, maar ik plaats het in dit geval voor de laatste 5 minuten. Nadat de ontwikkelingen omtrent treinreizen besproken zijn pakte de presentatrice doodleuk het vliegtuig naar Nederland. “Ja nee de treinreis duurt nu wel lang”
Ik vind dit een vorm van green Washing.
Dit haalt wel het het verder goed in elkaar gezette programma (deels)onderuit.
Daarnaast zeggen een aantal mensen wel dat ze veel voor het milieu over hebben, deels is dit ook gewoon een sociaal wenselijk antwoord. Zeker op het gebied van reizen.
Dorestad
22-06-2022 om 22:12
Rondstruiner schreef op 22-06-2022 om 18:49:
[..]
De vergrijzing gaat nog veel erger dan nu worden hoor, we zitten nog niet in de piek.... De komende 30 jaar zal het aantal 65-plussers nog enorm gaan toenemen. Ik weet niet wat jouw "daarna" is en aan welke termijn je dan denkt. Het is sowieso maar de vraag of wij wel voldoende zorg kunnen krijgen als we bejaard zijn.
https://nidi.nl/demos/demografische-toekomst-van-nederland/
En Angela' reactie begrijp ik volkomen, Redbulletje wijst graag naar anderen, maar wil zelf niets, maar dan ook werkelijk niets aanpassen. Ik heb ook geen kinderen, maar dat betekent niet dat ik niet mijn bijdrage kan en hoef te leveren. Ik zie dat niet als "mooi meegenomen", maar als mijn taak als bewoner van deze aarde. Net zoals je je huis onderhoudt, schoon houdt en er goed voor zorgt. Of je nou kinderen hebt of niet.
Ook ik begrijp Angela' reactie volkomen. Degenen met kinderen zorgen wellicht voor grotere CO2 uitstoot maar zij investeren ook véél tijd, energie, geld om een generatie groot te brengen waar wij straks, zowel de mensen met als zonder kinderen deels van afhankelijk zijn. Die CO2 uitstoot is dus volstrekt niet volledig toe te schrijven aan een hedonistische levensstijl. Die levensstijl zie ik echter wel beschreven door RB. Mensen die werkelijk totaal niet willen (wellicht niet eens kunnen)kijken naar eigen verantwoordelijkheden en continu piepen en miepen over prijzen terwijl ze daarnaast melden wat ze allemaal doen waaruit blijkt dat ze niet echt armlastig zijn, zijn in mijn ogen zielige sneue gevallen want ze lijken zich voortdurend onveilig te voelen. Hoeveel ze ook hebben, het is nooit genoeg. Sneu
Blomke82
22-06-2022 om 23:38
Wie stopt dit rampen kabinet?
https://nos.nl/collectie/13898/artikel/2433652-nieuwe-poging-kabinet-extra-opvangplekken-en-doorstroming-hulp-voor-gemeenten
Het kabinet heeft een zak geld liggen voor woningbouw, 40 miljoen! Maar niet voor starters, nee die zoeken het maar uit. Het is uiteraard enkel en alleen voor statushouders... maar wij mogen het wel weer met elkaar ophoesten.
Angela1967
22-06-2022 om 23:45
Blomke82 schreef op 22-06-2022 om 23:38:
https://nos.nl/collectie/13898/artikel/2433652-nieuwe-poging-kabinet-extra-opvangplekken-en-doorstroming-hulp-voor-gemeenten
Het kabinet heeft een zak geld liggen voor woningbouw, 40 miljoen! Maar niet voor starters, nee die zoeken het maar uit. Het is uiteraard enkel en alleen voor statushouders... maar wij mogen het wel weer met elkaar ophoesten.
Is het mogelijk dat je ophoudt met rellen? Of in ieder geval niet praat over 'wij'?
gr Angela
Miekemv
23-06-2022 om 00:05
Angela1967 schreef op 22-06-2022 om 13:00:
[..]
Als je als mens in onze westerse maatschappij op deze manier meent te 'moeten' reageren en jij (en anderen met jou) vindt dat dan ook nog logisch, helpt dat juist het land naar de knoppen wat mij betreft. Het probleem is er en gaat niet weg. Er is veel meer bekend en feitelijk correct dan jij voor het gemak uit populistisch en/of kortzichtig oogpunt beschrijft. Rellen, dat vind ik het.
gr Angela
Daar ben ik niet alleen in want er is veel steun voor ze vanuit de samenleving.
Miekemv
23-06-2022 om 00:12
Rondstruiner schreef op 22-06-2022 om 16:44:
[..]
Hij lijkt mij vooral een stuk integerder dan Vander Plas en Wilders.
Ik vind Caroline juist heel integer. En Omtzigt krijgt mijn stem sowieso.
Miekemv
23-06-2022 om 00:25
redbulletje schreef op 22-06-2022 om 14:21:
[..]
Reden te meer dat burgers massaal achter de protesten staan en dit afbraakkabinet uitroken.
.
Hoe hoog is het vertrouwen nog, was het niet nog iets van 18 procent? Dat is niet bijster veel.
watertoren
23-06-2022 om 01:36
Echt belachelijk! Veel starters kunnen tot hun 30ste bij hun ouders blijven wonen.
Athan
23-06-2022 om 02:30
watertoren schreef op 23-06-2022 om 01:36:
[..]
Echt belachelijk! Veel starters kunnen tot hun 30ste bij hun ouders blijven wonen.
Inderdaad! En een statushouder kan dat niet.
watertoren
23-06-2022 om 02:40
Athan schreef op 23-06-2022 om 02:30:
[..]
Inderdaad! En een statushouder kan dat niet.
Ik heb niks tegen mensen helpen als je het kan maar je eigen volk help je eerst en moet naar mijn mening altijd voorrang hebben. Hier breekt echt de pleuris nog eens uit hoor want mensen blijven dit niet pikken.
Blomke82
23-06-2022 om 06:52
Angela1967 schreef op 22-06-2022 om 23:45:
[..]
Is het mogelijk dat je ophoudt met rellen? Of in ieder geval niet praat over 'wij'?
gr Angela
Ik mag hier best mijn zorgen over uiten vind ik. Dat is geen rellen maar zorgen maken over de toekomst van mijn kinderen. En ja dit hoesten "wij" met elkaar op, het is namelijk allemaal van belastinggeld.
En het blijft niet bij die 40 miljoen. Bij oplevering worden ze nog met gemeenschapsgeld volledig ingericht.
Ik vind dit geen rellen maar een verdrietige realiteit uiten tov van starters die zich krom moeten werken om hetzelfde te kunnen realiseren, als ze al de kans uberhaupt al krijgen een huis te kopen/huren.
DS1971
23-06-2022 om 06:53
watertoren schreef op 23-06-2022 om 02:40:
[..]
Ik heb niks tegen mensen helpen als je het kan maar je eigen volk help je eerst en moet naar mijn mening altijd voorrang hebben. Hier breekt echt de pleuris nog eens uit hoor want mensen blijven dit niet pikken.
Tijd voor de Deense methode, want we kunnen de asielzoekers gewoon niet meer op een fatsoenlijke manier opvangen.
Een van de problemen is dat de politiek lastige beslissingen voor zich uit blijft schuiven totdat de wal het schip keert en op dit dossier is de wal wel bereikt.
Rondstruiner
23-06-2022 om 06:54
Miekemv schreef op 23-06-2022 om 00:12:
[..]
Ik vind Caroline juist heel integer. En Omtzigt krijgt mijn stem sowieso.
Ze is een populist die aantoonbaar liegt.
Rondstruiner
23-06-2022 om 07:01
Het is inderdaad rellen wat je doet. Dit gaat niet over woningbouw, maar over de opvang van statushouders, gerelateerd, maar niet hetzelfde.
Er ligt veel meer geld voor de woningbouw, nl één miljard. Mooi staaltje framen, je kunt wel bij de telegraaf solliciteren.
Prinsjesdag: eenmalig 1 miljard euro extra voor snellere bouw woningen - https://nos.nl/l/2397958
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.