Nieuws en actueel
Daglichtlamp
14-06-2022 om 17:03
Wanneer valt het kabinet (met poll)
Uit andere draadjes blijkt duidelijk dat er toch wel behoefte is om ook gewoon over de binnenlandse politiek te discussiëren.
Het kabinet heeft veel op haar bordje, met torenhoge inflatie, stikstofcrisis, de wooncrisis, de vluchtelingencrisis. Maar de vier partijen lijken allemaal een eigen richting te zoeken om die problemen op te lossen.
Ik zie het kabinet de herfst dan ook niet halen. Maar dan, welke partijen hebben wel oplossingen voor de crisissen waarin we verkeren?
Peiling
Wannneer valt het kabinet?
Maximaal 4 antwoorden.
CavernousSanddollar80
22-06-2022 om 13:23
Daglichtlamp schreef op 22-06-2022 om 12:36:
[..]
Ze houden nu al de vluchtstroken niet vrij.
Nee, en dat vind ik dus wel kwalijk. Leg het land maar plat (barricaderen snelwegen). Echt geen probleem mee.
Maar laat hulpdiensten wel hun werk kunnen doen.
Rondstruiner
22-06-2022 om 13:24
Angela1967 schreef op 22-06-2022 om 08:06:
[..]
Vooral degenen die niet demonstreren!
Gr Angela
Zoals deze biologische boer, zoveel beter voor dier en omgeving, echt 100x meer respect voor deze man dan voor die schreeuwlelijk van FDF:
DS1971
22-06-2022 om 14:08
Helena71 schreef op 22-06-2022 om 13:23:
[..]
Nee, en dat vind ik dus wel kwalijk. Leg het land maar plat (barricaderen snelwegen). Echt geen probleem mee.
Maar laat hulpdiensten wel hun werk kunnen doen.
Land platleggen slaat ook nergens op. De rest van Nederland wordt net zo hard, zij het dan op een andere creatieve manier, genaaid door dit kabinet.
Angela1967
22-06-2022 om 14:20
DS1971 schreef op 22-06-2022 om 14:08:
[..]
Land platleggen slaat ook nergens op. De rest van Nederland wordt net zo hard, zij het dan op een andere creatieve manier, genaaid door dit kabinet.
eh. de maatschappij dat zijn wij. Dus de partij waar jij op gestemd hebt zal vast iets voorstaan of doen wat een ander niet fijn vindt.
ik heb het idee dat democratie voor jou iets is om op te spugen als ze niet doen wat jij wil. Iets met Trumpiaanse effecten voel ik dan aankomen.
gr Angela
redbulletje
22-06-2022 om 14:21
DS1971 schreef op 22-06-2022 om 14:08:
[..]
Reden te meer dat burgers massaal achter de protesten staan en dit afbraakkabinet uitroken.
.
Angela1967
22-06-2022 om 14:26
redbulletje schreef op 22-06-2022 om 14:21:
[..]
Reden te meer dat burgers massaal achter de protesten staan en dit afbraakkabinet uitroken.
.
Jij spaart voor je volgende vliegreisje en je klopt je op je borst dat je geen kinderen hebt gebaard. Dus waarom noem jij het afbraak? Je blijft toch vliegen, gaf je aan, en niemand kan je dwingen kinderen te krijgen. Als je meer vlees wilt eten, dan vlieg je wat minder als het qua financien niet uitkomt en je hoeft niet te koken voor kindertjes. Dus op zich gaat alles voor jou nog goed.
gr Angela
Daglichtlamp
22-06-2022 om 14:45
Iedereen is tegen deze oorlog. Maar vind je echt dat we Oekraïne niet moeten helpen tegen Rusland? In Oekraïne is gewoon een democratisch gekozen regering aan de macht die ervoor gekozen heeft om bij Europa te willen horen.
Wil je echt dat met Oekraïne hetzelfde gebeurt als met de Krim? Dat is nu Russisch inderdaad, maar dat komt vooral omdat de oorspronkelijke bevolking is gedeporteerd of vermoord.
DS1971
22-06-2022 om 14:46
Angela1967 schreef op 22-06-2022 om 14:20:
[..]
eh. de maatschappij dat zijn wij. Dus de partij waar jij op gestemd hebt zal vast iets voorstaan of doen wat een ander niet fijn vindt.
ik heb het idee dat democratie voor jou iets is om op te spugen als ze niet doen wat jij wil. Iets met Trumpiaanse effecten voel ik dan aankomen.
gr Angela
Ik ga niet meer stemmen. Ik heb alle vertrouwen verloren in de politiek. Kijk naar Rutte die zijn kiezers in de kou laat staan en met D66 beleid akkoord gaat, want dan haalt hij zijn record.
En likken bij de EU, want dat is zijn gewenste vervolgstap.
De VVD laat hij met een puinhoop achter, want Sophie Hermans is wel een harde werker en inhoudelijk sterk, maar mist de uitstraling en de kracht om voorop te gaan in de strijd.
Democratie is verloren, de koek is al lang verdeeld.
redbulletje
22-06-2022 om 14:55
DS1971 schreef op 22-06-2022 om 14:46:
[..]
Ik ga niet meer stemmen. Ik heb alle vertrouwen verloren in de politiek. Kijk naar Rutte die zijn kiezers in de kou laat staan en met D66 beleid akkoord gaat, want dan haalt hij zijn record.
De VVD laat hij met een puinhoop achter, want Sophie Hermans is wel een harde werker en inhoudelijk sterk, maar mist de uitstraling en de kracht om voorop te gaan in de strijd.
Door niet te stemmen terwijl de lui van D66, GL, VVD en Volt wel gaan, krijgen dat soort clubs alsnog de meerderheid. Zou juist mooi zijn als de teleurgestelden nu gewoon op PVV, BBB of wellicht Omtzigt gaan.
OmaVan2
22-06-2022 om 14:56
De meeste klimaatwetenschapoers zeggen dat de opwarming echt is en zelfs sneller gaat dan men oorspronkelijk dacht. De meeste economen zeggen dat de EU heeft bijgedragen aan de enorme economische groei binnen de EU. De meeste artsen zeggen dat vaccinaties helpen, al valt de werkingsduur van de vaccins tegen.
Waarom het dan constant over afbraakbeleid, tegen het volk, etc. hebben. Ik snap dat echt niet.
DS1971
22-06-2022 om 15:19
redbulletje schreef op 22-06-2022 om 14:55:
[..]
Door niet te stemmen terwijl de lui van D66, GL, VVD en Volt wel gaan, krijgen dat soort clubs alsnog de meerderheid. Zou juist mooi zijn als de teleurgestelden nu gewoon op PVV, BBB of wellicht Omtzigt gaan.
Omtzigt zou ik op kunnen stemmen. Maar volgens mij is helemaal niet bekend of hij mee gaat doen.
Angela1967
22-06-2022 om 15:21
DS1971 schreef op 22-06-2022 om 14:46:
[..]
ok dan heb ik dus gelijk met mijn gevoel. ik hoop dat je je kinderen naar een school laat gaan waar ze zich een positiever wereldbeeld door kunnen vormen en zorg dat ze neutrale kranten lezen. Dan kunnen ze zich ontwikkelen tot zelfstandig denkende volwassenen.
gr Angela
Angela1967
22-06-2022 om 15:25
redbulletje schreef op 22-06-2022 om 14:55:
[..]
PVV oftewel Wilders wil niet regeren, hij heeft geen personeel ervoor. BBB zal eind van dit jaar veranderen van toon, is mijn vage voorspelling, omdat er hopelijk realisme intreedt of om salonfähig te kunnen worden.
Omtzigt kan een kwalitatief goede club mensen om zich heen verzamelen maar volgens mij werd in dit draadje of elders gezegd dat hij zelf geen partijleider-type is, dat is ook een vak apart. Maar als hij de tijd zou nemen dan is dat voor een volgende verkiezing wellicht iets.
gr Angela
DS1971
22-06-2022 om 15:26
OmaVan2 schreef op 22-06-2022 om 14:56:
De meeste klimaatwetenschapoers zeggen dat de opwarming echt is en zelfs sneller gaat dan men oorspronkelijk dacht. De meeste economen zeggen dat de EU heeft bijgedragen aan de enorme economische groei binnen de EU. De meeste artsen zeggen dat vaccinaties helpen, al valt de werkingsduur van de vaccins tegen.
Waarom het dan constant over afbraakbeleid, tegen het volk, etc. hebben. Ik snap dat echt niet.
Wat zijn de grootste problemen?
Stikstof
Afhankelijkheid van Russisch gas
Klimaat
Wonen
Inkomen Nederlanders.
Allemaal zaken die nu een probleem zijn omdat de politiek bezig was met de korte termijn (herverkozen worden). We hadden kerncentrales moeten bouwen, mee woningen, niet zoveel gebieden aanwijzen als natura2000, enz.
Het overkomt ons niet, het was allemaal te voorkomen.
DS1971
22-06-2022 om 15:42
Angela1967 schreef op 22-06-2022 om 15:21:
[..]
ok dan heb ik dus gelijk met mijn gevoel. ik hoop dat je je kinderen naar een school laat gaan waar ze zich een positiever wereldbeeld door kunnen vormen en zorg dat ze neutrale kranten lezen. Dan kunnen ze zich ontwikkelen tot zelfstandig denkende volwassenen.
gr Angela
Het is een tikje arrogant om te denken dat jouw vertrouwen in de politiek en mijn wantrouwen een gevalletje ik kan wel zelfstandig denken en jij bent gewoon een domoor is.
Ik heb overigens weldegelijk een positief wereldbeeld. Maar ik zie dat belangengroepen, grote ondernemingen, ngo’s, enz veel en veel meer invloed hebben dan de kiezer ooit zal hebben.
(overigens had je het vrij slecht gezien, want je dacht dat ik een fan van Trump ben en dat ben ik totaal niet)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.