Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

Cookielover schreef op 17-06-2022 om 16:48:

[..]

Er zijn twee manieren om vergrijzend Nederland op de been te houden: door immigratie of doordat Nederlanders veel meer kinderen gaan krijgen.

Misschien dat het niet door wil/kan dringen, maar de meerderheid van die immigranten maakt hier veelvuldig gebruik van de zorg en de bijstand. Dat vind ik nou niet bepaald een meerwaarde.

Dit is de reden dat de zorgpremie onbetaalbaar wordt en je steeds minder vergoed krijgt. Want door al die nieuwkomers stijgen de zorgkosten enorm. Vergeet niet dat ook de oude immigranten verzorging vragen.

Het Deense model is de enige oplossing om het hier leefbaar te houden.

Nederland moet gewoon toegeven dat ze het niet meer aan kunnen en Nederland overvol is, we hebben niet eens huizen voor jongeren. 1,5 liter past nu eenmaal niet in een literfles.
Dan krijg je taferelen als in ter Apel. 

Dan kunnen sommigen klaar staan met "racistisch" en dat mag ook, maar ik vind dat realistisch.

Blomke82 schreef op 17-06-2022 om 20:34:

[..]

Misschien dat het niet door wil/kan dringen, maar de meerderheid van die immigranten maakt hier veelvuldig gebruik van de zorg en de bijstand. Dat vind ik nou niet bepaald een meerwaarde.

Dit is de reden dat de zorgpremie onbetaalbaar wordt en je steeds minder vergoed krijgt. Want door al die nieuwkomers stijgen de zorgkosten enorm. Vergeet niet dat ook de oude immigranten verzorging vragen.

Nederland moet gewoon toegeven dat ze het niet meer aan kunnen en Nederland overvol is, we hebben niet eens huizen voor jongeren. 1,5 liter past nu eenmaal niet in een literfles.

Dan kunnen sommigen klaar staan met "racistisch" en dat mag ook, maar ik vind dat realistisch.

Eens dat het Deense model toegepast dient te worden (al decennia lang weten we dat dit de enige manier is om het hoofd boven water te houden), maar de rot zit veel dieper. Rutte heeft Nederland in de uitverkoop gegooid en danst naar de pijpen van Kaag. Geld is er in overvloed voor vluchtelingen, Oekraïne (inmiddels is dat ook onze oorlog en ondanks het referendum destijds mag het meest corrupte land van Europa gewoon kandidaat lid worden), stikstof, klimaatverandering, KLM, enz.

Maar als de gewone burger niet meer rond kan komen is de boodschap van Kaag en Rutte simpel: geld groeit niet aan de bomen.

Het volk is er slechts om de rekeningen te betalen van die twee… en verder kunnen ze verrekken. Alles ter meerdere eer en glorie van hun egootjes.

Nederland was een gaaf land.

[..]

Ik vind het helaas een realistische conclusie dat jij racistisch uitgangspunt hanteert. Dus de twee termen sluiten elkaar niet uit, hoe wanhopig je ook acceptabel over te komen.

Gr Angela

DS1971 schreef op 18-06-2022 om 08:51:

[..]

Eens dat het Deense model toegepast dient te worden (al decennia lang weten we dat dit de enige manier is om het hoofd boven water te houden), maar de rot zit veel dieper. Rutte heeft Nederland in de uitverkoop gegooid en danst naar de pijpen van Kaag. Geld is er in overvloed voor vluchtelingen, Oekraïne (inmiddels is dat ook onze oorlog en ondanks het referendum destijds mag het meest corrupte land van Europa gewoon kandidaat lid worden), stikstof, klimaatverandering, KLM, enz.

Maar als de gewone burger niet meer rond kan komen is de boodschap van Kaag en Rutte simpel: geld groeit niet aan de bomen.

Het volk is er slechts om de rekeningen te betalen van die twee… en verder kunnen ze verrekken. Alles ter meerdere eer en glorie van hun egootjes.

Nederland was een gaaf land.

Klopt. En Rutte gooit ons land nu nog extra te grabbel met z'n uitspraken dat de oorlog tussen Oekraine en Rusland ook ónze oorlog is. Die vent heeft een serieuze kronkel in z'n kop. Waanzin dat er nog steeds mensen zijn die hem steunen. Hoe kan het dat Nederanders niet massaal in actie komen en niet alleen de boeren? Dit afbraakbeleid gaat ons allemaal keihard treffen. Voor asielzoekers, oorlogen en Afrikahulp kunnen ze hun (= onze) portemonnee niet snel genoeg trekken, maar geld om Nederlanders hun energierekening, benzine en boodschappen van te kunnen laten betalen daar komen ze niet mee over de brug. 

redbulletje schreef op 18-06-2022 om 10:53:

[..]

Klopt. En Rutte gooit ons land nu nog extra te grabbel met z'n uitspraken dat de oorlog tussen Oekraine en Rusland ook ónze oorlog is. Die vent heeft een serieuze kronkel in z'n kop. Waanzin dat er nog steeds mensen zijn die hem steunen. Hoe kan het dat Nederanders niet massaal in actie komen en niet alleen de boeren? Dit afbraakbeleid gaat ons allemaal keihard treffen. Voor asielzoekers, oorlogen en Afrikahulp kunnen ze hun (= onze) portemonnee niet snel genoeg trekken, maar geld om Nederlanders hun energierekening, benzine en boodschappen van te kunnen laten betalen daar komen ze niet mee over de balk.

En vooral de werkende middenmoter betaalt hiervoor de dikke rekening. (En wordt nergens in gecompenseerd)

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

18-06-2022 om 10:59

Angela1967 schreef op 18-06-2022 om 10:31:

[..]

Ik vind het helaas een realistische conclusie dat jij racistisch uitgangspunt hanteert. Dus de twee termen sluiten elkaar niet uit, hoe wanhopig je ook acceptabel over te komen.

Gr Angela

Dan snap jij denk ik niet helemaal waar racistisch is. 

[..]

Nee hoor, dat toontje kun je achterwege laten. 

[..]

‘Oude immigranten’ zijn ook Nederlanders. Mensen die hierheen kwamen om het zware werk te doen waar de toenmalige bevolking zich te goed voor voelde. En daarom mogen zij nu ook van de zorg gebruikmaken, zoals iedereen die hier in Nederland woont.

[..]

Klopt. En Rutte gooit ons land nu nog extra te grabbel met z'n uitspraken dat de oorlog tussen Oekraine en Rusland ook ónze oorlog is. Die vent heeft een serieuze kronkel in z'n kop. Waanzin dat er nog steeds mensen zijn die hem steunen. Hoe kan het dat Nederanders niet massaal in actie komen en niet alleen de boeren? Dit afbraakbeleid gaat ons allemaal keihard treffen. Voor asielzoekers, oorlogen en Afrikahulp kunnen ze hun (= onze) portemonnee niet snel genoeg trekken, maar geld om Nederlanders hun energierekening, benzine en boodschappen van te kunnen laten betalen daar komen ze niet mee over de brug.

De meeste mensen zitten liever thuis te forummen.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

18-06-2022 om 11:28 Topicstarter

Poezie schreef op 18-06-2022 om 10:58:

[..]

En vooral de werkende middenmoter betaalt hiervoor de dikke rekening. (En wordt nergens in gecompenseerd)

Dat is niet waar, de energiebelasting is verlaagd en de accijns op brandstof.

Cookielover schreef op 18-06-2022 om 11:26:

[..]

De meeste mensen zitten liever thuis te forummen.

Als er lokaal iets georganiseerd wordt ben ik van de partij, we hebben hier in de gemeente al een keer succesvol actie gevoerd zo'n 10 jaar geleden. Maar ik ga idd niet naar een massale actie in een grote stad. Het zou dus mooi zijn als gemeentes zelf lokaal actie zouden voeren. 

Daglichtlamp schreef op 18-06-2022 om 11:28:

[..]

Dat is niet waar, de energiebelasting is verlaagd en de accijns op brandstof.

De brandstof is nog steeds belachelijk duur en het tarief van energie is zo ongeveer verdubbeld. 

Cookielover schreef op 18-06-2022 om 11:25:

[..]

Nee hoor, dat toontje kun je achterwege laten.

[..]

‘Oude immigranten’ zijn ook Nederlanders. Mensen die hierheen kwamen om het zware werk te doen waar de toenmalige bevolking zich te goed voor voelde. En daarom mogen zij nu ook van de zorg gebruikmaken, zoals iedereen die hier in Nederland woont.

-knip- discriminatie

[..]

Klopt. En Rutte gooit ons land nu nog extra te grabbel met z'n uitspraken dat de oorlog tussen Oekraine en Rusland ook ónze oorlog is. Die vent heeft een serieuze kronkel in z'n kop. Waanzin dat er nog steeds mensen zijn die hem steunen. Hoe kan het dat Nederanders niet massaal in actie komen en niet alleen de boeren? Dit afbraakbeleid gaat ons allemaal keihard treffen. Voor asielzoekers, oorlogen en Afrikahulp kunnen ze hun (= onze) portemonnee niet snel genoeg trekken, maar geld om Nederlanders hun energierekening, benzine en boodschappen van te kunnen laten betalen daar komen ze niet mee over de brug 

Ik denk ook dat er een soort van gelatenheid is onder veel Nederlanders, een best grote midden groep heeft het nu nog prima, ik zeg bewust nu nog want of dat zo blijft is allerminst zeker. Wanneer beleid leid tot wat gemor en boosheid zakt het daarna vaak ook weer weg, en blijft het hooguit op de achtergrond wat meespelen. 

Het moet echt zoals bij de boeren lopen willen we echt protesten en opstand zien op straat.

Angela1967 schreef op 18-06-2022 om 10:31:

[..]

Gr Angela

Voor je zelf opkomen wordt tegenwoordig helaas racisme genoemd. Je moet met de linkse meute mee lullen, anders ben je egoïstisch en racistisch. Een andere mening wordt niet meer geaccepteerd bij de linkse flank. En dan noemen ze zich democratisch.

Iedereen gelijk betekend ook mensen met een rechtse denkwijze accepteren en niet cancelen,  dat is een teken van zwakte.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.