Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

Mick87 schreef op 17-06-2022 om 14:03:

[..]

En er moet eens kritisch gekeken naar bevolkingsgroei. Ieder jaar krijgen we er 100.000 nieuwe inwoners bij van wie de meeste immigranten. Die gaan ook allemaal weer consumeren en stikstof uitstoten. Ondertussen mogen de boeren hun biezen pakken, is er grote woningnood maar blijft de bevolking maar groeien. O.a. demograaf Jan Latten waarschuwt voor dit probleem.

ik vind dat jij dan ook kritisch moet kijken naar de gezondheidszorg. Want de bevolking groeit vooral ook omdat mensen ouder worden. Dus wat wil je: wil je geen last hebben van personeelstekort in Nederland? Dan wil je immigranten. Wil je zelf steeds ouder worden, dan moet je accepteren dat er minder personeel is (in de zorg bijvoorbeeld). Kan niet allebei, als jij vindt dat er minder mensen mogen zijn. ...

https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-bevolking/bevolkingsteller

De bevolking van Nederland blijft de komende vijftig jaar naar verwachting groeien, tot 20,6 miljoen inwoners in 2070. Naar verwachting bereikt het inwonertal in 2025 de 18 miljoen en in 2036 de 19 miljoen. De bevolking groeit vooral door migratie en een stijgende levensduur. In 2050 is een kwart van de bevolking 65 jaar of ouder.

gr Angela

Angela1967 schreef op 17-06-2022 om 15:21:

[..]

ik vind dat jij dan ook kritisch moet kijken naar de gezondheidszorg. Want de bevolking groeit vooral ook omdat mensen ouder worden. Dus wat wil je: wil je geen last hebben van personeelstekort in Nederland? Dan wil je immigranten. Wil je zelf steeds ouder worden, dan moet je accepteren dat er minder personeel is (in de zorg bijvoorbeeld). Kan niet allebei, als jij vindt dat er minder mensen mogen zijn. ...

https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-bevolking/bevolkingsteller

De bevolking van Nederland blijft de komende vijftig jaar naar verwachting groeien, tot 20,6 miljoen inwoners in 2070. Naar verwachting bereikt het inwonertal in 2025 de 18 miljoen en in 2036 de 19 miljoen. De bevolking groeit vooral door migratie en een stijgende levensduur. In 2050 is een kwart van de bevolking 65 jaar of ouder.

gr Angela

Dat is dus nog meer reden om kritischer te kijken naar migratie.

Als er alleen op expatbasis arbeidsmigratie zou zijn zou je voorkomen dat die groep hier vrolijk mee vergrijst natuurlijk. Blijkbaar hebben ze niks opgestoken van de jaren 70.

Het kabinet roept vastgelopen asielopvang uit tot nationale crisis. Om 6 uur geeft Eric van der Berg een persconferentie.

watertoren schreef op 17-06-2022 om 15:30:

Het kabinet roept vastgelopen asielopvang uit tot nationale crisis. Om 6 uur geeft Eric van der Berg een persconferentie.

Hopelijk gaan ze nu Deens beleid volgen.

Rondstruiner schreef op 17-06-2022 om 13:46:

De Christenunie reageert wel met een terecht punt van kritiek trouwens: waar zijn de maatregelen voor andere sectoren? Zoals de luchtvaart, verkeer en industrie. Die zitten wel in de pijplijn, van Schiphol is er al iets uitgelekt, maar hadden ze tegelijk moeten presenteren vind ik.

Deze kritiek is terecht.  Zo lijkt het dat alleen de boeren de klos zijn.

redbulletje schreef op 17-06-2022 om 15:30:

[..]

Hopelijk gaan ze nu Deens beleid volgen.

Nooit.

watertoren schreef op 17-06-2022 om 15:30:

Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Ik denk dat doormodderen zoals nu symptoombestrijding is. Het beleid moet op de schop. We kunnen dit niet meer aan. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

17-06-2022 om 16:00

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/een-omstreden-aanpak-maar-het-werkt-zo-voert-denemarken-het-strengste-asiel-en-migratiebeleid-van-heel-europa/

Ik had me er eigenlijk nooit in verdiept,  maar ik denk wel dat we hier naartoe moeten. Ik was toch wel heel erg van 'alle echte vluchtelingen zijn welkom', maar het gaat gewoon helemaal niet meer. Er zijn geen huizen, er is geen geld, het milieu kan het hier niet meer aan. Asielprocedures duren veel te lang,  asielzoekers krijgen ook geen huis meer. Ik denk dat we eerder moeten gaan sturen op krimp van de bevolking dan op groei.

Drietje schreef op 17-06-2022 om 16:00:

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/een-omstreden-aanpak-maar-het-werkt-zo-voert-denemarken-het-strengste-asiel-en-migratiebeleid-van-heel-europa/

Ik had me er eigenlijk nooit in verdiept, maar ik denk wel dat we hier naartoe moeten. Ik was toch wel heel erg van 'alle echte vluchtelingen zijn welkom', maar het gaat gewoon helemaal niet meer. Er zijn geen huizen, er is geen geld, het milieu kan het hier niet meer aan. Asielprocedures duren veel te lang, asielzoekers krijgen ook geen huis meer. Ik denk dat we eerder moeten gaan sturen op krimp van de bevolking dan op groei.

Denemarken heeft als eerste het licht gezien, GB volgt, nu hopelijk snel wij ook!

Daglichtlamp

Daglichtlamp

17-06-2022 om 16:13 Topicstarter

Ik denk dat we veel meer naar het beleid toe moeten dat we gebruiken voor de Oekraïners. Die hoeven geen tijdslopende procedure door. Ze mogen hier gelijk werken bijvoorbeeld. Wij hebben een tekort op de arbeidsmarkt, en we laten vluchtelingen jarenlang in asielzoekerscentra waar we ze verbieden om te werken, en we integreren vrijwel onmogelijk maken doordat ze voortdurend moeten verhuizen vanwege de manier waarop wij de opvang georganiseerd hebben.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

17-06-2022 om 16:15

Drietje schreef op 17-06-2022 om 16:00:

Ik had me er eigenlijk nooit in verdiept, maar ik denk wel dat we hier naartoe moeten. Ik was toch wel heel erg van 'alle echte vluchtelingen zijn welkom', maar het gaat gewoon helemaal niet meer. Er zijn geen huizen, er is geen geld, het milieu kan het hier niet meer aan. Asielprocedures duren veel te lang, asielzoekers krijgen ook geen huis meer. Ik denk dat we eerder moeten gaan sturen op krimp van de bevolking dan op groei.

Klinkt goed. Het loopt uit de hand zoals het nu gaat. 

redbulletje schreef op 17-06-2022 om 16:05:

[..]

Denemarken heeft als eerste het licht gezien, GB volgt, nu hopelijk snel wij ook!

Dat hoop ik ook maar ik zie het er nog niet van komen.

watertoren schreef op 17-06-2022 om 16:15:

[..]

Dat hoop ik ook maar ik zie het er nog niet van komen.

Met het huidige kabinet ik ook niet, maar hopelijk vallen ze snel en wordt er minder globalistisch gestemd.

Waarom de hele tijd kan niet zeggen terwijl Denemarken evengoed EU is en niemand hen een strobreed in de weg legt? Dat land geeft het goede voorbeeld, laat andere EU landen maar snel volgen. 

Daglichtlamp schreef op 17-06-2022 om 16:13:

Ik denk dat we veel meer naar het beleid toe moeten dat we gebruiken voor de Oekraïners. Die hoeven geen tijdslopende procedure door. Ze mogen hier gelijk werken bijvoorbeeld. Wij hebben een tekort op de arbeidsmarkt, en we laten vluchtelingen jarenlang in asielzoekerscentra waar we ze verbieden om te werken, en we integreren vrijwel onmogelijk maken doordat ze voortdurend moeten verhuizen vanwege de manier waarop wij de opvang georganiseerd hebben.

We kunnen de asielprocedure niet bij iedereen achterwege laten, maar het zou wel veel en veel sneller moeten. Er moet ook een einde gemaakt worden aan het eindeloze procederen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.