Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

Mug schreef op 14-06-2022 om 17:54:

[..]

Wat een dooddoener


En waarom is dat nu weer een dooddoener? Vind het wel een goeie juist, zeker als je altijd zoveel negatiefs te melden hebt ipv te kijken naar wat je wél hebt en hoe dankbaar je eigenlijk mag zijn in NL te wonen. Oké, dat die goeie dingen nu even geen betrekking hebben op je eigen individu of belangen is een hele andere discussie uiteraard.

Joszy schreef op 14-06-2022 om 19:03:

[..]

Eens, kiesdrempel flink omhoog. Maarja, de mensen die daar over moeten beslissen zijn ook degenen die dan hun zetels kwijtraken.

Omtzigt als minister president zou ik wel mooi vinden. Maar ik vrees dat het niks wordt. Je hebt dan meer competente mensen nodig, die liggen niet voor het oprapen. Dat was bij fortuyn ook al zo. Ik was geen fan van hem maar hij had wel charisma. Maar dat zooitje ongeregeld dat uiteindelijk namens zijn partij de politiek in ging.. dat was toch niet echt een succes. Zoiets vrees ik ook voor omtzigt.

Ik hoop dat het kabinet het uitzit. Niet omdat ik ze geweldig vind maar ik denk wel dat er problemen in dit land zo groot zijn dat we niet nog een keer maanden en maanden van formeren etc kunnen hebben. Hier heeft een meerderheid voor gekozen, dus nu moeten ze het maar doen..

Omtzigt zou zich bij BBB kunnen aansluiten

redbulletje schreef op 14-06-2022 om 19:18:

[..]

Omtzigt zou zich bij BBB kunnen aansluiten

Ja of bij d66 of de PvdA of volt... 

Ik vraag me af of bbb niet dezelfde problemen heeft trouwens 

Joszy schreef op 14-06-2022 om 19:03:

[..]

Eens, kiesdrempel flink omhoog. Maarja, de mensen die daar over moeten beslissen zijn ook degenen die dan hun zetels kwijtraken.

Omtzigt als minister president zou ik wel mooi vinden. Maar ik vrees dat het niks wordt. Je hebt dan meer competente mensen nodig, die liggen niet voor het oprapen. Dat was bij fortuyn ook al zo. Ik was geen fan van hem maar hij had wel charisma. Maar dat zooitje ongeregeld dat uiteindelijk namens zijn partij de politiek in ging.. dat was toch niet echt een succes. Zoiets vrees ik ook voor omtzigt.

Ik hoop dat het kabinet het uitzit. Niet omdat ik ze geweldig vind maar ik denk wel dat er problemen in dit land zo groot zijn dat we niet nog een keer maanden en maanden van formeren etc kunnen hebben. Hier heeft een meerderheid voor gekozen, dus nu moeten ze het maar doen..

Hoezo zou het met Omzigt niets worden? Slechter als nu kan niet. Rutte is een dictator binnen de VVD:

https://www.rtvoost.nl/amp/nieuws/2110596/oud-kamerlid-gert-jan-oplaat-zegt-vvd-lidmaatschap-op-om-stikstofplannen

Verder likt hij de billen van Kaag, D66 krijgt te veel voor elkaar. Waarschijnlijk omdat Rutte perse het record van langstzittende premier wil halen.

Om nog maar te zwijgen over het CDA,  die vandaag met het idee kwam om Frans/Algerijnse  gehard straattuig kansarme jongeren hier naar toe te halen om ze op het rechte pad te brengen😱

Hoop toch echt dat dit niet serieus is en het een rookgordijn zal zijn voor het interne gerommel qua stikstofbeleid.

Wat mij betreft valt het zo snel mogelijk,  liever niet geregeerd worden dan door deze incapabele onbetrouwbare lapzwansen. Het zijn in grote lijn dezelfde poppetjes van het vorige gevallen kabinet, maar dan op een andere post.

wat is de datum waarop Rutte dat record haalt, ik kijk er reikhalzend naar uit dat ie dan opdondert. En Kaag graag gelijk mee, die zit er ook niet voor Nederland maar voor haar globalistische agenda.

redbulletje schreef op 14-06-2022 om 20:15:

wat is de datum waarop Rutte dat record haalt, ik kijk er reikhalzend naar uit dat ie dan opdondert. En Kaag graag gelijk mee, die zit er ook niet voor Nederland maar voor haar globalistische agenda.

https://www.bnr.nl/podcast/jaapjansen/10463500/opinie-2-augustus-2022


Het is nog even doorbijten voor Mark Rutte
 en dan is hij de langstzittende premier uit de Nederlandse geschiedenis. Op 2 augustus 2022 is het zo ver. 4310 dagen zal hij dan in ambt zijn en daarmee een dag langer dan de roemruchte CDA-premier Ruud Lubbers die tussen 1982 en 1994 het Torentje bewoonde.


MidasWolf schreef op 14-06-2022 om 18:35:

[..]

Pieter Omzigt, ik hoop dat hij in de tussentijd nu het kabinet nog zit de boel goed op orde heeft en dan mee kan doen met de verkiezingen, dan zou ik serieus overwegen om op hem te stemmen.

Nog even iets meer inlezen over hem en zijn plannen maar hetgeen wat we nu van hem gezien hebben vind ik goed.

Pieter Omtzigt is echt niet geschikt om samen te werken in een kabinet hoor. Dat is er zo een die op zich best af en toe goede dingen aankaart, maar het is een totaal ongeleid projectiel.

MMcGonagall schreef op 14-06-2022 om 20:19:

[..]

Pieter Omtzigt is echt niet geschikt om samen te werken in een kabinet hoor. Dat is er zo een die op zich best af en toe goede dingen aankaart, maar het is een totaal ongeleid projectiel.

Waaruit leid jij dat hij een ongeleid projectiel is. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

14-06-2022 om 20:24

Kersje schreef op 14-06-2022 om 19:15:

[..]

En waarom is dat nu weer een dooddoener? Vind het wel een goeie juist, zeker als je altijd zoveel negatiefs te melden hebt ipv te kijken naar wat je wél hebt en hoe dankbaar je eigenlijk mag zijn in NL te wonen. Oké, dat die goeie dingen nu even geen betrekking hebben op je eigen individu of belangen is een hele andere discussie uiteraard.

Waarom zou je niet negatief mogen zijn over de huidige staat van Nederland? De ene crisis na de andere, een leugenachtig kabinet zonder duidelijke visie, de armoede onder de bevolking stijgt hard en ga zo nog maar even door. Er moet een hoop gerepareerd worden na al die jaren VVD kabinetten. 


MidasWolf schreef op 14-06-2022 om 20:20:

[..]

Waaruit leid jij dat hij een ongeleid projectiel is.

Zijn memo over de relatie met zijn vroegere partij.

MMcGonagall schreef op 14-06-2022 om 20:19:

[..]

Pieter Omtzigt is echt niet geschikt om samen te werken in een kabinet hoor. Dat is er zo een die op zich best af en toe goede dingen aankaart, maar het is een totaal ongeleid projectiel.

Daarom kan ie beter samen gaan met Carolientje,die staat volgens mij wel stevig in haar schoenen.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

14-06-2022 om 20:53

Ik denk dat het kabinet nu nog wel even blijft zitten, want op dit moment lopen alle regeringspartijen terug in de peilingen. Dus nu verkiezingen is geen optie voor hen. Maar er is natuurlijk wel een grote splijtzwam mbt stikstof. Dit plan wil D66 behouden, maar VVD, CDA en CU willen er vanaf. De VVD niet zo opzichtig, want het is hun minister. 

Ik denk dat ze samen met een compromis komen dat nergens toe leidt. Ze moeten wel, want als ze doorgaan met het plan is er van cda en d66 niks meer over en is vvd ook een stuk kleiner. Het zou mij niks verbazen als Omtzigt zich aansluit bij BBB. Dan kunnen we zomaar een kabinet krijgen van bbb, vvd en ja21. En wordt Caroline de eerste vrouwelijke minister president. Ik zie haar al aankomen bij haar eerste top in Brussel op de trekker 

Inmiddels weet ik echt niet meer wat voor kabinet ik zou willen.  Wel wie ik niet wil: d66, pvv, fvd en groenlinks. Die partijen vind ik allemaal even eng of slinks. Een combi van SP en VVD zou ik helemaal niet zo verkeerd vinden en dan mag bbb of ja21 erbij mits ze niet te groot zijn. PvdA vind ik niet echt smoel hebben momenteel. Zijn een beetje de groopie van Klaver geworden.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

14-06-2022 om 20:54 Topicstarter

redbulletje schreef op 14-06-2022 om 20:15:

wat is de datum waarop Rutte dat record haalt, ik kijk er reikhalzend naar uit dat ie dan opdondert. En Kaag graag gelijk mee, die zit er ook niet voor Nederland maar voor haar globalistische agenda.

Tenzij Rutte dood neer valt, zal hij dat record sowieso halen. Als het kabinet nu valt, duurt het nog een maand of vier om verkiezingen te organiseren, en dan nog minstens een half jaar om een nieuw kabinet te formeren.

redbulletje schreef op 14-06-2022 om 20:28:

[..]

Daarom kan ie beter samen gaan met Carolientje,die staat volgens mij wel stevig in haar schoenen.

Haha, Pieter en Caroline. Das toch een totaal andere league! Behalve dat ze allebei lid zijn geweest van het cda zie ik echt totaal geen overeenkomst. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.