Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

LostJellyfish83

LostJellyfish83

14-06-2022 om 17:54

Angela1967 schreef op 14-06-2022 om 17:44:

[..]

misschien zou je zelf de politiek in kunnen gaan? Lijkt me een zegen.

Wat een dooddoener 


Angela1967 schreef op 14-06-2022 om 17:44:

[..]

misschien zou je zelf de politiek in kunnen gaan? Lijkt me een zegen.

redbulletje schreef op 14-06-2022 om 17:25:

[..]

Zolang dit afbraakkabinet maar oprot,daarna zien we weer wel. Nederland zou massaal in opstand moeten komen zodat het kabinet meer in t belang van ons land en onze bevolking gaat regeren.

Wat dat belang is is voor iedereen iets anders natuurlijk

Als je het mij vraagt is het enorm tijd voor een links, heel sociaal kabinet met veel oog voor het klimaat, ongelijkheid in de samenleving en een kabinet dat actief aan de slag gaat met het hervormen van het belastingstelsel. Fors meer belasting op erven en bezit, minder op arbeid. Goede tegemoetkoming voor studenten, meer aandacht (en geld) voor mensen die lastiger meekomen, bv door psychische problemen, dakloosheid, en een kabinet dat actief een start gaat maken met het oplossen van de wooncrisis. 

Ik zie GroenLinks, pvda, partij voor de dieren en bij1 graag samen in het kabinet. Desnoods met de sp. Liefst dit jaar nog ….

Een keer een kabinet zonder VVD lijkt mij ook heel erg nodig voor de mensen in het land maar wat dan dat weet ik eigenlijk niet. Al die splinterfracties verschillen teveel om het samen te gaan doen. 
Ik denk wel dat het kabinet vanwege de toestand in de wereld nu beter nog even kan blijven zitten.  Weer een jaar een demissionair kabinet lijkt mij niet handig met de knopen die doorgehakt moeten worden. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

14-06-2022 om 18:10

Libertine schreef op 14-06-2022 om 17:58:

[..]

Wat dat belang is is voor iedereen iets anders natuurlijk

Als je het mij vraagt is het enorm tijd voor een links, heel sociaal kabinet met veel oog voor het klimaat, ongelijkheid in de samenleving en een kabinet dat actief aan de slag gaat met het hervormen van het belastingstelsel. Fors meer belasting op erven en bezit, minder op arbeid. Goede tegemoetkoming voor studenten, meer aandacht (en geld) voor mensen die lastiger meekomen, bv door psychische problemen, dakloosheid, en een kabinet dat actief een start gaat maken met het oplossen van de wooncrisis.

Ik zie GroenLinks, pvda, partij voor de dieren en bij1 graag samen in het kabinet. Desnoods met de sp. Liefst dit jaar nog ….

Dan nog liever de VVD... wat een vreselijk kabinet zou dit zijn. 

Ik houd er rekening mee dat het kabinet deze winter zal vallen, onder druk van de energie problemen, stikstof crisis die weer op de agenda staat en de daarbijbehorende problemen met bouw en boeren  

De Coronacrisis en de stijgende rente(recessie….) bij niet goed beleid van centrale bank en deze combi zou onrustig kunnen veroorzaken. 
Geen harde woorden, wel mijn verwachting. Ik heb het idee dat dit het huidige kabinet allemaal boven de pet gaat. 
Zie bijvoorbeeld Schiphol/Lelystad/ en de huizen/energie crisis.

Een nieuw kabinet heeft ook met deze problemen te maken, maar beginnen wel met een frisse blik. 

Hoe dat Kabinet er uit zou moeten zien, heb ik nu niet direct een antwoord, voor mij lastige materie waar ik langer over moet nadenken.

Mug schreef op 14-06-2022 om 18:10:

[..]

Dan nog liever de VVD... wat een vreselijk kabinet zou dit zijn.

Wat vind je er vreselijk aan? 

Libertine schreef op 14-06-2022 om 18:22:

[..]

Wat vind je er vreselijk aan?

Een sociaal kabinet zoals in Denemarken op het gebied van migratie en assimilatie lijkt me wel wat maar de partijen die hier zogenaamd sociaal zijn zullen alleen nog maar meer ellende binnen laten komen alsook de Nederlandse cultuur nog verder laten verpauperen.

Pieter Omtzigt is er trouwens ook nog. Die kan ook veel stemmen binnen harken en dan samen met BBB, PVV en SP zou ik prima vinden.

redbulletje schreef op 14-06-2022 om 18:29:

[..]

Een sociaal kabinet zoals in Denemarken op het gebied van migratie en assimilatie lijkt me wel wat maar de partijen die hier zogenaamd sociaal zijn zullen alleen nog maar meer ellende binnen laten komen alsook de Nederlandse cultuur nog verder laten verpauperen.

Pieter Omtzigt is er trouwens ook nog. Die kan ook veel stemmen binnen harken en dan samen met BBB, PVV en SP zou ik prima vinden.

Pieter Omzigt, ik hoop dat hij in de tussentijd nu het kabinet nog zit de boel goed op orde heeft en dan mee kan doen met de verkiezingen, dan zou ik serieus overwegen om op hem te stemmen.

Nog even iets meer inlezen over hem en zijn plannen maar hetgeen wat we nu van hem gezien hebben vind ik goed.

Ze hebben nu al maanden nodig gehad om uberhaupt een kabinet te vormen.
Dat gaan ze zichzelf niet nog eens aandoen.

Ze zullen dus wel verder doen tot aan de volgende verkiezingen.

wanneer heeft Rutte het record van langstzittende premier binnen? Ik denk dat het kabinet in de week daarna valt.

redbulletje schreef op 14-06-2022 om 18:29:

[..]

Een sociaal kabinet zoals in Denemarken op het gebied van migratie en assimilatie lijkt me wel wat maar de partijen die hier zogenaamd sociaal zijn zullen alleen nog maar meer ellende binnen laten komen alsook de Nederlandse cultuur nog verder laten verpauperen.

Pieter Omtzigt is er trouwens ook nog. Die kan ook veel stemmen binnen harken en dan samen met BBB, PVV en SP zou ik prima vinden.

Wat is die ellende dan en hoe is de Nederlandse cultuur verpauperd? 

Ik ben oprecht nieuwsgierig, want ik zie veel ellende. Maar zie het verband met migratie niet? 

het zou al een stuk schelen volgens mij, als er wat minder partijen zouden komen. Al die kleine partijtjes, kun je niks mee. En als iemand uit de partij stapt, levert hij zijn zetel in. Niet als aparte partij verder.

MidasWolf schreef op 14-06-2022 om 18:35:

[..]

Pieter Omzigt, ik hoop dat hij in de tussentijd nu het kabinet nog zit de boel goed op orde heeft en dan mee kan doen met de verkiezingen, dan zou ik serieus overwegen om op hem te stemmen.

Nog even nog iets meer inlezen over hem en zijn plannen maar hetgeen wat we nu van hem gezien hebben vind ik goed.

Had ik nog niet aan gedacht maar je hebt gelijk, dit zou voor mij ook een hele goede optie zijn. Laat het kabinet maar niet te snel vallen dan, zodat hij voldoende tijd heeft.

Friezinnetje schreef op 14-06-2022 om 18:48:

het zou al een stuk schelen volgens mij, als er wat minder partijen zouden komen. Al die kleine partijtjes, kun je niks mee. En als iemand uit de partij stapt, levert hij zijn zetel in. Niet als aparte partij verder.

Eens, kiesdrempel flink omhoog. Maarja, de mensen die daar over moeten beslissen zijn ook degenen die dan hun zetels kwijtraken.

Omtzigt als minister president zou ik wel mooi vinden. Maar ik vrees dat het niks wordt. Je hebt dan meer competente mensen nodig, die liggen niet voor het oprapen. Dat was bij fortuyn ook al zo. Ik was geen fan van hem maar hij had wel charisma. Maar dat zooitje ongeregeld dat uiteindelijk namens zijn partij de politiek in ging.. dat was toch niet echt een succes. Zoiets vrees ik ook voor omtzigt. 

Ik hoop dat het kabinet het uitzit. Niet omdat ik ze geweldig vind maar ik denk wel dat er problemen in dit land zo groot zijn dat we niet nog een keer maanden en maanden van formeren etc kunnen hebben. Hier heeft een meerderheid  voor gekozen, dus nu moeten ze het maar doen..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.