Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?


Fleurtje_5 schreef op 16-06-2022 om 09:55:

[..]


Maar dan mag het daar alleen over de economie van Nederland gaan en niet over een van de oorzaken van die slechte economie? De oorlog word in nieuwsberichten wel als een van de oorzaken genoemd. Zelfs in de laatste link die Tickel hier plaatste word er 'gerept' dat westerse bedrijven spijt zullen krijgen.

We mogen wel lezen dat Poetin zichzelf ziet als Peter de Grote, maar dat zijn aanpak westerse bedrijven zal raken word dan gezien als offtopic?

Ik denk dat het 'probleem' is dat je het voornamelijk hierover hebt en dan wordt het wel wat off topic, ja. 

@Fleurtje_5, de andere forummers vinden het nederlandse stikstofbeleid en de problematiek rond de boeren niet thuishoren op dit topic en blijkbaar hebben ze ook geen zin om eroverheen te lezen. Daar kan en mag je het best niet mee eens zijn, maar forummen doe je samen en door erover te blijven drussen maak je het er niet leuker op voor jezelf. Op een gegeven moment gaan mensen denken, pfff, Fleurtje weer, en dat forumt voor jou ook niet fijn.

En het alternatief is toch niet zo slecht? Er valt genoeg te zeggen over dat onderwerp dus haal het stikstoftopic naar boven en blaas daar weer wat leven in. Misschien vind je de boodschap van deze post niet zo leuk, maar soms is het beter je erbij neer te leggen dat je geen gelijk krijgt omdat nu eenmaal niet alles zo zwart/wit is en de meerderheid een andere mening kan hebben dan jij.

Moxxie schreef op 16-06-2022 om 10:33:

@Fleurtje_5, de andere forummers vinden het nederlandse stikstofbeleid en de problematiek rond de boeren niet thuishoren op dit topic en blijkbaar hebben ze ook geen zin om eroverheen te lezen. Daar kan en mag je het best niet mee eens zijn, maar forummen doe je samen en door erover te blijven drussen maak je het er niet leuker op voor jezelf.Op een gegeven moment gaan mensen denken, pfff, Fleurtje weer,en dat forumt voor jou ook niet fijn.

En het alternatief is toch niet zo slecht? Er valt genoeg te zeggen over dat onderwerp dus haal het stikstoftopic naar boven en blaas daar weer wat leven in. Misschien vind je de boodschap van deze post niet zo leuk, maar soms is het beter je erbij neer te leggen dat je geen gelijk krijgt omdat nu eenmaal niet alles zo zwart/wit is en de meerderheid een andere mening kan hebben dan jij.

 

Bedoel je dat er met één mond gesproken moet worden
(net zoals van de achterban van de premier word verwacht) in deze discussie op een openbaar forum?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

17-06-2022 om 09:12 Topicstarter

https://nos.nl/artikel/2432879-oud-aanvoerder-rusland-veroordeelt-oorlog-misschien-beland-ik-nu-in-de-cel
Helaas zullen weinig in Rusland er kennis van nemen, maar ik vind het toch hoopvol dat hij publiekelijk durft op te staan.

Vorige week las ik dat een Nederlandse Rus een gezin uit Oekraïne opvangt in zijn woning. Heel mooi.

Russen en Oekraïners leefden voorheen als vrienden en familie naast elkaar. Geen enkel lidmaatschap is het waard dat er oorlog om gevoerd word, dat er mensen sterven of moeten vluchten.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

21-06-2022 om 13:51 Topicstarter

https://www.ad.nl/buitenland/live-russische-tv-alle-hoop-van-moskou-gevestigd-op-hongersnood~ab65a7ae/

Russische staatszender RT stelt dat 'alle hoop' van Moskou 'gevestigd is op hongersnood'. Margarita Simonyan, het hoofd van de zender, zou gehoord hebben van bronnen uit het Kremlin dat de Russische autoriteiten hopen op een wereldwijde voedselcrisis door een blokkade van de graanexport uit Oekraïne. Daardoor zouden westerse sancties tegen Rusland opgeheven worden 'en zullen ze opnieuw vrienden met ons worden, omdat ze beseffen dat het niet anders kan'. Dit heeft Simonyan 'meerdere keren van meerdere mensen' gehoord.

De uitspraak werd gedaan terwijl Poetin aanwezig was. Een beetje inzicht over hoe ze daar kijken naar de huidige situatie. Ik zie op korte termijn geen vertrouwen ontstaan die vruchtbare vredesonderhandelingen mogelijk maken als de andere partij er zo in staat.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

21-06-2022 om 13:52 Topicstarter

Oekraïne heeft meer hulp nodig om hun havens vrij te maken, zodat graan weer geëxporteerd kan worden.

door [hongersnood] zouden westerse sancties tegen Rusland opgeheven worden 'en zullen ze opnieuw vrienden met ons worden, omdat ze beseffen dat het niet anders kan'.

Sturen op het Stockholmsyndroom. Als het niet zo ernstig was, zou het hilarisch zijn.

Voor mij zorgen dit soort dingen altijd voor kortsluiting in mijn hoofd. De vooronderstelling is dat mensen op machtsposities terechtkomen omdat ze bepaalde kwaliteiten hebben. Dat zal in Rusland ongetwijfeld net wat anders werken dan hier, maar dan nog: ze zijn anderen op de een of andere manier voorbij gestreefd. En dan blijkt zo iemand er dus van dit soort totaal van de pot gerukte gedachtengangen op na te houden?!?!  En omdat ze die machtspositie hebben, zegt niemand: ‘Maar u bent eigenlijk een psychiatrische patiënt!” Of degenen om hem heen zijn dat ook en vinden het heel reeel. En dan maak je dus mee dat heel erg veel mensen, vele miljoenen mensen in dit geval, worden getroffen door het handelen van mensen met serieuze psychiatrische problematiek. Hoe is het zover gekomen, denk ik dan? Ik vind het verbijsterend om te moeten constateren dat er kennelijk in zo’n samenleving zoveel ruimte is voor dit soort extreme gekte. Die mensen zijn niet gisteren op dit soort posities terechtgekomen. Daar zijn vele jaren overheen gegaan. Datzelfde verbaast mij in onze eigen samenleving ook trouwens, hoe bepaalde mensen aan de top zijn gekomen met hun overduidelijk problematische gedrag. Maar dat is een ander verhaal, niet zo openlijk psychopatisch.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

21-06-2022 om 15:45 Topicstarter

https://nos.nl/artikel/2433439-rus-moeratov-veilt-medaille-nobelprijs-voor-103-miljoen-dollar
Ik had me niet gerealiseerd dat nog maar een jaar geleden een Rus de nobelprijs voor de vrede heeft gewonnen. Hij kreeg die prijs voor zijn inzet voor de vrijheid van meningsuiting in Rusland. Hoe mooi is het dat hij nu die prijs heeft laten veilen om ten goede te komen aan de Oekraïense kinderen die slachtoffer zijn van de oorlog.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-06-2022 om 16:49

Geen wonder dat hij het op hongersnood uit wil laten draaien, die man heeft genoeg geld weggestopt. 
https://www.ad.nl/buitenland/netwerk-onthuld-met-miljardenbezittingen-van-vladimir-poetin~a4f7bdd7/

https://meduza.io/en

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1937887430/rutte-oorlog-in-oekraine-is-ook-onze-oorlog-daar-moeten-we-het-eens-over-worden


Nee Mark, Ik ben faliekant tégen deze smerige oorlog. Ik vond het al een walgelijke actie toen Guy Verhofstadt 'met de zijne' in feb. 2014 's avonds laat in Kiev op de planken stond te roeptoeteren en het volk van alles beloofde, daarvoor in ruil moesten ze wel vechten voor de EU. Terwijl 50% van Oekraïne pro-Rus is. En gevochten dat er sindsdien word. Tjonge jonge.

Wanneer stopt dit?

62ac7884ec82c.jpg


17.Jun.2022

Tuurlijk is het ook onze oorlog. 

Tickel schreef op 21-06-2022 om 16:49:

Geen wonder dat hij het op hongersnood uit wil laten draaien, die man heeft genoeg geld weggestopt.
https://www.ad.nl/buitenland/netwerk-onthuld-met-miljardenbezittingen-van-vladimir-poetin~a4f7bdd7/

https://meduza.io/en

Dat verfoeide westen maar ondertussen hypocriet tot op het bot wel de luxe daarvan consumeren. Zijn eigen volk bestelen, beliegen en als kanonnenvoer ervoor gooien.

Ik wil die oorlog ook niet maar er is geen alternatief. Zeker is het onze oorlog geworden, allang. We zijn nu ook al in een oorlog om gas terecht gekomen, héél spannend.

Het is niet onze oorlog. Het is een oorlog tussen Rusland enerzijds en Amerika en de EU anderzijds gevoerd op neutraal terein. Nederland als militaire dwerg heeft de EU of Amerika niks te bieden en kan Rusland niet bedreigen. Rutte is een groter gevaar voor de vrede en welvaart in Nederland dan Putin. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.