Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Vrouwen teren op de zak van de man

Ja dames, ik leg het maar even met een harde klap op tafel. Vrouwen teren op de zak van de man.

Want wat schrijft het CBS (onder scheiding wordt verstaan het beëindigen van een periode van samenwonen).
Na een scheiding valt de gemiddelde koopkracht van vrouwen aanzienlijk terug, terwijl deze bij mannen enigszins toeneemt.
En om het nog erger te maken:
Dat na de scheiding bij vrouwen de gemiddelde koopkracht sterker groeit dan bij mannen, is deels terug te voeren op het feit dat ze opnieuw gaan samenwonen.

Zal wel door de zorg voor de kinderen komen zou je kunnen denken. Nou, ook daar heeft het CBS antwoord op.
Dat de gemiddelde koopkracht van vrouwen pal na een scheiding sneller terugviel dan die van mannen, komt doordat het doorgaans hogere inkomen van de ex-partner kwam te vervallen en, in mindere mate, doordat zij het vaakst eventuele kinderen in huis namen.


https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/38/gemiddelde-koopkracht-vrouwen-5-jaar-na-scheiding-vijfde-lager-dan-mannen

Infobericht: openingspost deels aangepast ivm provoceren, maatregelen getroffen.





Dat de gemiddelde koopkracht van vrouwen pal na een scheiding sneller terugviel dan die van mannen, komt doordat het doorgaans hogere inkomen van de ex-partner kwam te vervallen en, in mindere mate, doordat zij het vaakst eventuele kinderen in huis namen.

Ik zou zeggen; zorg ervoor dat de vader ook fatsoenlijk bijdraagt.

Dan ben ik vast een man.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

24-09-2021 om 09:50

Ik verdien al ons hele huwelijk meer dan mijn man.

Sta jijzelf wel financieel op eigen benen, Willem? In staat om een gezin te onderhouden en zo?

't Is me allemaal wat.

willem1959

willem1959

24-09-2021 om 09:55 Topicstarter

_melon schreef op 24-09-2021 om 09:49:



Dat de gemiddelde koopkracht van vrouwen pal na een scheiding sneller terugviel dan die van mannen, komt doordat het doorgaans hogere inkomen van de ex-partner kwam te vervallen en, in mindere mate, doordat zij het vaakst eventuele kinderen in huis namen.

Ik zou zeggen; zorg ervoor dat de vader ook fatsoenlijk bijdraagt.

Er staat in mindere mate. Speelt minder mee betekent dat.

willem1959 schreef op 24-09-2021 om 09:55:

[..]

Er staat in mindere mate. Speelt minder mee betekent dat.

Goh. 

Hoe oud denk je dat ik ben? 5?

Mannen zijn nog steeds de uitzuigers. Volgens een analyse van Oxfam is de waarde, uitgedrukt in geld, van het onbetaalde werk dat vrouwen verrichten wereldwijd minstens  10,8 biljoen dollar per jaar - waarmee ze dus drie keer zoveel bijdragen aan het globaal bruto product als de gehele technische industrie. (bron: https://www.oxfamamerica.org/explore/research-publications/time-care/, zie ook: https://www.nytimes.com/interactive/2020/03/04/opinion/women-unpaid-labor.html

Geeft niet dat jij dat wist, hoor.[Knip door moderator]

AcidicShark11

AcidicShark11

24-09-2021 om 10:04

Tja, ik heb dan weer een man die teert op de zak van de vrouw.
En nu Willem?

Ja Willem, je kunt het ook zo zien: Die centen van die man zijn minder belangrijk dan jij suggereert. Die vrouwen preferen minder inkomen boven bij elkaar blijven. 

Wat is je doel met deze post Willem? Is het ter kennisname? Of om een discussie aan te zwengelen?

willem1959

willem1959

24-09-2021 om 10:07 Topicstarter

AeonofWinter schreef op 24-09-2021 om 10:04:

Tja, ik heb dan weer een man die teert op de zak van de vrouw.
En nu Willem?

Uitzonderingen bevestigen de regel, kent u die uitdrukking?

willem1959

willem1959

24-09-2021 om 10:08 Topicstarter

Lieveheersbeest schreef op 24-09-2021 om 10:07:

Wat is je doel met deze post Willem? Is het ter kennisname? Of om een discussie aan te zwengelen?

Als jij het louter ter kennisname wilt aannemen dan is dat jouw volste recht hoor.

willem1959 schreef op 24-09-2021 om 10:08:

[..]

Als jij het louter ter kennisname wilt aannemen dan is dat jouw volste recht hoor.

Kan je antwoord geven op mijn vraag?

willem1959

willem1959

24-09-2021 om 10:10 Topicstarter

Lieveheersbeest schreef op 24-09-2021 om 10:09:

[..]

Kan je antwoord geven op mijn vraag?

Doe eens niet zo dwingend. Het is mij om het even. 

Trouwens: vrouwen verzoeken vaker tot scheiding dan mannen terwijl zij er meer op achteruit gaan. 
Als die mannen hun vrouwen uitzuigers vonden, was dat wel andersom geweest lijkt me. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.