Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-03-2025 om 17:25
Verschrikkelijk en afschuwelijk nieuws
Om het draadje over opmerkelijk en waar nieuws echt te houden voor opmerkelijk en waar nieuws hier een draadje waar jullie kunnen schrijven over verschrikkelijk nieuws.
Handschoenvrouw
18-06-2026 om 13:20
Zilver_gray schreef op 18-06-2026 om 12:05:
[..]
Geen idee, er wordt in elk geval volop gespeculeerd.
Op X is redelijk consensus dat het zou gaan om een uit de hand gelopen ruzie omdat de ouders de transitie van kind niet steunden.
Maar ja, wie weet wat er waar is van wat je in dat open riool vindt.
Zilver_gray
18-06-2026 om 13:36
Handschoenvrouw schreef op 18-06-2026 om 13:20:
[..]
Op X is redelijk consensus dat het zou gaan om een uit de hand gelopen ruzie omdat de ouders de transitie van kind niet steunden.
Maar ja, wie weet wat er waar is van wat je in dat open riool vindt.
Ik lees ook allerlei speculaties die wijzen op misbruik of mishandeling. Het is hoe dan ook verschrikkelijk.
Liever zeggen mensen niks zolang niet duidelijk is wat zich daar afgespeeld heeft.
Loeki72
18-06-2026 om 16:30
Explosieven aangetroffen in AZC in aanbouw. Ik schrik er elke keer van hoe extremistisch veel mensen zijn geworden. We hebben echt niets geleerd van de geschiedenis.
https://nos.nl/artikel/2619129-explosieven-aangetroffen-in-azc-in-aanbouw-in-nuenen-onacceptabel
Thora
18-06-2026 om 17:08
Loeki72 schreef op 18-06-2026 om 16:30:
Explosieven aangetroffen in AZC in aanbouw. Ik schrik er elke keer van hoe extremistisch veel mensen zijn geworden. We hebben echt niets geleerd van de geschiedenis.
https://nos.nl/artikel/2619129-explosieven-aangetroffen-in-azc-in-aanbouw-in-nuenen-onacceptabel
Die worden niet alleen in AZC's gevonden of gegooid. Ook in huizen, winkels, scholen, gebedshuizen van diverse pluimage. Om maar een paar bomen in het bos te noemen.
Handschoenvrouw
18-06-2026 om 17:59
Thora schreef op 18-06-2026 om 17:08:
[..]
Die worden niet alleen in AZC's gevonden of gegooid. Ook in huizen, winkels, scholen, gebedshuizen van diverse pluimage. Om maar een paar bomen in het bos te noemen.
Dan kunnen we ons er inderdaad beter niet te druk over maken. Dankjewel voor je relativerende post, ik weet zeker dat de toekomstige bewoners zich al een stuk beter voelen nu.
Anna76
18-06-2026 om 18:40
Zilver_gray schreef op 18-06-2026 om 13:36:
[..]
Ik lees ook allerlei speculaties die wijzen op misbruik of mishandeling. Het is hoe dan ook verschrikkelijk.
![]()
Liever zeggen mensen niks zolang niet duidelijk is wat zich daar afgespeeld heeft.
Precies, het zou natuurlijk zelfs kunnen dat het kind er niets mee te maken heeft. Dat je wordt opgepakt betekent niet automatisch dat je het dan ook gedaan hebt.
majorette2005
18-06-2026 om 21:08
Anna76 schreef op 18-06-2026 om 18:40:
[..]
Precies, het zou natuurlijk zelfs kunnen dat het kind er niets mee te maken heeft. Dat je wordt opgepakt betekent niet automatisch dat je het dan ook gedaan hebt.
Volgens de laatste berichten heeft dat kind wel foto's van de lichamen verstuurd nasr schoolgenoten . Lijkt niet dat ze er niets mee te maken heeft.
Roos57
18-06-2026 om 21:14
majorette2005 schreef op 18-06-2026 om 21:08:
[..]
Volgens de laatste berichten heeft dat kind wel foto's van de lichamen verstuurd nasr schoolgenoten . Lijkt niet dat ze er niets mee te maken heeft.
En haar kat vermoord.
En zij wou een dier zijn .
Of te wel tis een drama 😢 .
Thora
18-06-2026 om 22:15
Handschoenvrouw schreef op 18-06-2026 om 17:59:
[..]
Dan kunnen we ons er inderdaad beter niet te druk over maken. Dankjewel voor je relativerende post, ik weet zeker dat de toekomstige bewoners zich al een stuk beter voelen nu.
Okee. Ik had erbij moeten zetten dat mijn reactie op die laatste zin is.
"We" hebben niets geleerd van "de geschiedenis". En omdat ik dat waarschijnlijk ook moet uitleggen.......Wie heeft wat niet geleerd van welke geschiedenis.
EchteNoorderling
19-06-2026 om 06:58
Roos57 schreef op 18-06-2026 om 21:14:
[..]
En haar kat vermoord.
En zij wou een dier zijn .
Of te wel tis een drama 😢 .
Sociale media maken kinderen knettergek!
(En ik vind het het zieligst voor de kat… en die lieve labrador, die gewond en in paniek door de buurt rende…)
Zilver_gray
19-06-2026 om 07:07
EchteNoorderling schreef op 19-06-2026 om 06:58:
[..]
Sociale media maken kinderen knettergek!
(En ik vind het het zieligst voor de kat… en die lieve labrador, die gewond en in paniek door de buurt rende…)
Echt om te huilen die arme hond, bang en gewond geen idee wat hem overkomen is.
watertoren
19-06-2026 om 07:15
Ik hoorde gisteren op tv dat het meisje 15 jaar is ipv 13. Dat hadden buurtbewoners gezegd. Het is echt dramatisch wat daar gebeurd is.
Poezenmeisje
22-06-2026 om 21:53
https://www.rtvnoord.nl/nos/2619783/man-overreden-door-tractor-op-strand-van-vlissingen?dicbo=v2-6cPkaRq
Heb je lekker om 8 uur 's morgens je plekje geclaimd op het strand, word je overreden door een tractor...
Jujubee
23-06-2026 om 05:37
Ik vind al die verdrinkingsverhalen ook altijd zo naar om te lezen. Zoals die vrouw van 42 die verdronken was omdat ze een paar kinderen aan het redden was. Maar ook recreatiezwemmers verdrinken veel in de zomer. Het water en dan vooral de stroming, blijven onvoorspelbaar. Verdrinken is een van mijn ergste nachtmerries, dus ik krijg er altijd kippenvel van.