Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Veroordeling Baudet terecht?

https://www.ad.nl/binnenland/rechter-baudet-over-de-schreef-door-vergelijking-ongevaccineerden-met-joden-tijdens-holocaust~a4555072/

Ongetwijfeld gaat Baudet zich hier niet bij neerleggen, dus er komt vast nog een hogere beroep etc. Maar met deze veroordeling ben ik echt blij. Zelfs voor politici is de vrijheid van meningsuiting niet onbeperkt.


natuurlijk terecht.

Zeker terecht. Heel verdrietig ook de verklaringen van die overlevenden die veel familie verloren hebben en sommige hebben zien sterven in een kamp!

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-12-2021 om 19:04

"Volgens Spong had Baudet met zijn uitingen niet het doel om mensen te kwetsen, haat te zaaien of te beledigen."

Schei toch uit,  Baudet en anderen van FvD doen niet anders. 

Zeer terechte veroordeling uiteraard. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

15-12-2021 om 19:21

Heel goed dat een rechter nu eens uitspraak doet zodat duidelijk wordt dat vrijheid van meningsuiting níet betekent dat je alles zomaar mag zeggen. En dieptriest dat dit blijkbaar nodig is.

Ja terecht, vrijheid van meningsuiting is belangrijk, maar wat hij hier doet gaat alle perken te buiten, hij trekt hier een vergelijking die schandalig is, onjuist en nergens ergens op gebaseerd is.

Goed dat een rechter heeft laten weten dat Twitter geen podium is waar je alles maar moet kunnen roepen. Hopelijk heeft dit ook gevolgen voor andere mensen hun (geplande toekomstige) uitlatingen op Twitter.

MRI

MRI

15-12-2021 om 19:43

ja terecht

Sinds Baudet een zijstraat is ingeslagen , kan ik hem totaal niet meer serieus nemen.

Hij moet zich diep schamen dat hij de herinnering aan slachtoffers van
de Holocaust schoffeert en dat hij de meerderheid van
Nederlanders nu wegzet als nazi’s en NSB’ers . Wat een idioot .

Eens met alle bovenstaande reacties.
Ik vind Baudet maar een rare man.

Ik heb het idee dat hij van gekkigheid niet meer weet hoe hij zich tot uiting moet brengen en dan maar dit soort dingen gaat doen.
Stof doen opwaaien, relletjes veroorzaken, de knuppel in het hoenderhok gooien en vervolgens de vermoorde onschuld spelen “ nee zo bedoelde ik het niet”
“ De(fake) nieuwsmedia trekken alles uit zijn verband” 
Goed dat hier een duidelijke uitspraak over gekomen is.

Volkomen terecht.
Die Baudet is nogal de weg kwijt. Je kan hem toch niet meer serieus nemen?

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

16-12-2021 om 00:01

Ook voor gekken die je moeilijk serieus kunt nemen, geldt de wet. Goed, want terecht, dat hij is veroordeeld. 

Kun je je nu echt voorstellen dat deze man een Joodse vriendin/vrouw heeft?! Echt, hoe gaat dat daar aan tafel? En met de schoonouders? Ik kan daar echt met mijn pet niet bij…..

Eens met al het bovenstaande. 
Hoe krijg je zoiets je strot uit (of toetsenbord). 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

16-12-2021 om 09:57

Hoezeer ik het ook oneens ben met Baudet en hoe verwerpelijk zijn uitlating ook is, toch ben ik oneens met deze veroordeling. 
Ik leef liever in een staat waarin dit soort meningen geuit mogen worden, en je ze dus kunt bestrijden, dan in een staat waarin meningen verboden worden en ze ondergronds gaan. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-12-2021 om 10:13

Valdemar schreef op 16-12-2021 om 09:57:

Hoezeer ik het ook oneens ben met Baudet en hoe verwerpelijk zijn uitlating ook is, toch ben ik oneens met deze veroordeling.
Ik leef liever in een staat waarin dit soort meningen geuit mogen worden, en je ze dus kunt bestrijden, dan in een staat waarin meningen verboden worden en ze ondergronds gaan.

Ben jij dan voor een onbeperkte vrijheid van meningsuiting? Of trek je wel ergens een grens, maar op een ander punt dan ik?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.