Nieuws en actueel
Cookielover
15-03-2023 om 11:06
Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023
Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten
Peiling
Op welke partij stem je voor de PS?
Mevrouw75
20-03-2023 om 07:35
Friezinnetje schreef op 20-03-2023 om 07:33:
[..]
omdat degene die toegeven op VVD te stemmen compleet afgezeikt worden en de BBB is ook geen knip voor de neus waard volgens een deel van de forummers hier
Dat is nog steeds niet niet-mogen hoor.
Bakblik
20-03-2023 om 07:45
Friezinnetje schreef op 20-03-2023 om 07:11:
[..]
Niet op VVD mogen stemmen, niet op BBB mogen stemmen. Wat veel domme mensen in Nederland. Behalve natuurlijk de GL, PvdD en mss nog PvdA stemmers.
De verkiezingsuitslag laat zien dat mensen ontevreden zijn, ze willen ander beleid, ik ook. Ben wel klaar met jaren vvd aan het roer die niets doet om grote problemen op te lossen.
Dat mensen nu weer op de volgende potentiële eendagsvlieg hebben gestemd verbaast mij. De LPV, PVV, Forum voor democratie hebben in het verleden allemaal grote overwinningen behaald naar uiteindelijk niks van hun beloftes waar kunnen maken. Ook de BBB belooft veel maar zal nog altijd zijn beloftes moeten aanpassen aan al geldende wet en regelgeving. Bovendien zijn het heel veel nieuwe politici en dat werkt niet altijd even lekker hebben eerdere grote winnaars laten zien.
Om grote problemen op te lossen zal het anders moeten en daarom is BBB en VVD stemmen geen goed idee. Als jij echt overtuigd bent dat de VVD de ellende gaat oplossen mag je van mij VVD stemmen dat zal ik je niet over aanvallen ik vraag me echt oprecht af of het verstandig is.
Het is tijd dat Nederland weer een daadkrachtige regering krijgt.
SlushyAlbatross55
20-03-2023 om 07:58
Sinds wanneer is de PVV een eendagsvlieg?
De LPF kan je sowieso niet echt meenemen hierin. Fortuyn is vermoord door een linkse activist voordat hij de kans kreeg om dingen waar te maken.
Lollypopje
20-03-2023 om 08:02
Iedereen mag stemmen wat die wil, daar mogen anderen weer een mening over hebben. Bijvoorbeeld dat het onverstandig is of zelfs dom is. Maar dat vinden BBB of FVD stemmers weer van dat ik GroenLinks heb gestemd. Maar gelukkig bepaald andermans mening niet waar we op mogen stemmen.
MidasWolf
20-03-2023 om 08:06
Epic88 schreef op 20-03-2023 om 07:58:
De LPF kan je sowieso niet echt meenemen hierin. Fortuyn is vermoord door een linkse activist voordat hij de kans kreeg om dingen waar te maken.
Er wordt denk ik op het regeren gedoeld, ze hebben eenmalig kort mee kunnen regeren in een gedoogconstructie en voor de rest hebben ze voornamelijk oppositie gevoerd.
SlushyAlbatross55
20-03-2023 om 08:10
MidasWolf schreef op 20-03-2023 om 08:06:
[..]
Er wordt denk ik op het regeren gedoeld, ze hebben eenmalig kort mee kunnen regeren in een gedoogconstructie en voor de rest hebben ze voornamelijk oppositie gevoerd.
Ze hebben ook niet echt de kans gehad natuurlijk. Een Paar grote partijen zegen bij voorbaat dat ze niet met de PVV willen regeren.
Bakblik
20-03-2023 om 08:15
Epic88 schreef op 20-03-2023 om 07:58:
De PVV maakt een hoop lawaai, Forum ook maar willen geen compromissen sluiten wat wil nodig is in een coalitieregering. Dus toen ze mochten meeregeren in die gedoogconstructie waren ze niet in staat om ook maar iets van hun beloftes waar te maken.
MidasWolf
20-03-2023 om 08:15
Epic88 schreef op 20-03-2023 om 08:10:
[..]
Ze hebben ook niet echt de kans gehad natuurlijk. Een Paar grote partijen zegen bij voorbaat dat ze niet met de PVV willen regeren.
Ik vind dat ze toen niet in een gedoogconstructie moesten stappen, maar volledig meeregeren zodat je ook volledige verantwoordelijkheid neemt.
Dat laatste vind ik een lastige, wel vind ik dat ze op zijn minst open gesprekken kunnen voeren met de PVV en als dat op niets uitloopt, omdat bijvoorbeeld de waarden en ideeën te ver van elkaar afstaan. Wat aannemelijk is dan hebben ze de partij wel meegenomen in gesprekken.
Libertine
20-03-2023 om 09:19
MidasWolf schreef op 20-03-2023 om 08:15:
[..]
Ik vind dat ze toen niet in een gedoogconstructie moesten stappen, maar volledig meeregeren zodat je ook volledige verantwoordelijkheid neemt.
Dat laatste vind ik een lastige, wel vind ik dat ze op zijn minst open gesprekken kunnen voeren met de PVV en als dat op niets uitloopt, omdat bijvoorbeeld de waarden en ideeën te ver van elkaar afstaan. Wat aannemelijk is dan hebben ze de partij wel meegenomen in gesprekken.
Hoe kun je een open gesprek voeren met een partij die vooraf al aangeeft géén compromissen te willen sluiten?
Dat is een van de dingen die ik nog relatief hoopvol vind aan de bbb, dat ze aangeven dat wél te willen.
RaSa
20-03-2023 om 09:25
Mensen blijven bij de VVD omdat er geen alternatieve zijn. Althans zo ervaar ik het wel als VVD stemmer. PVV en FvD kan ik niet serieus nemen. Heeft ook een enkele zin om je stem eraan te geven omdat ze bij voorbaat door de overige partijen worden uitgesloten. BBB komt nu wel wat in de richting maar die bestaat gewoon nog niet zo lang. En de partijen op links staan op veel punten lijnrecht tegenover mijn eigen mening. Die zullen dus ook nooit mijn stem krijgen. Dus blijf ik bij de VVD en gezien de hoeveelheid stemmen die ze krijgen ben ik niet de enige. Overigens zie ik Rutte ook graag vertrekken. Maar ik stem op een partij en niet op een persoon.
Gebruikersnaaminvullen
20-03-2023 om 09:29
Lollypopje schreef op 20-03-2023 om 08:02:
Iedereen mag stemmen wat die wil, daar mogen anderen weer een mening over hebben. Bijvoorbeeld dat het onverstandig is of zelfs dom is. Maar dat vinden BBB of FVD stemmers weer van dat ik GroenLinks heb gestemd. Maar gelukkig bepaald andermans mening niet waar we op mogen stemmen.
Want als stemmer op links ben je een lichtend voorbeeld. Gadverdamme wat een air.
Lollypopje
20-03-2023 om 09:36
Gebruikersnaaminvullen schreef op 20-03-2023 om 09:29:
[..]
Want als stemmer op links ben je een lichtend voorbeeld. Gadverdamme wat een air.
Dat schrijf ik niet. Ik schrijf dat mensen die mening daarover mogen hebben. Net zo goed als mensen van de rechterkant die mening weer over links stemmers zullen hebben. Als ik soms uitspraken over GroenLinks stemmers lees ben ik bijvoorbeeld erg blij dat ik mij niet snel aangesproken voel, want dat is echt niet veel beter hoor. Mensen mogen dat vinden en denken en daar mogen anderen dan ook weernwat van vinden en denken. Dat heeft weinig met "air" of jezelf "het lichtend voorbeeld vinden" te maken, dat vind ik namelijk helemaal niet van mijzelf.
EnchantingChamois89
20-03-2023 om 09:38
Gebruikersnaaminvullen schreef op 20-03-2023 om 09:29:
[..]
Anders lees je 1 zinnetje verder
Lollypopje schreef op 20-03-2023 om 08:02:
Staat overduidelijk dat het een wisselwerking is
Edit: Oh mjammie! Ik ben mosterd 😋
Gebruikersnaaminvullen
20-03-2023 om 09:56
Lollypopje schreef op 20-03-2023 om 09:36:
[..]
Dat schrijf ik niet. Ik schrijf dat mensen die mening daarover mogen hebben. Net zo goed als mensen van de rechterkant die mening weer over links stemmers zullen hebben. Als ik soms uitspraken over GroenLinks stemmers lees ben ik bijvoorbeeld erg blij dat ik mij niet snel aangesproken voel, want dat is echt niet veel beter hoor. Mensen mogen dat vinden en denken en daar mogen anderen dan ook weernwat van vinden en denken. Dat heeft weinig met "air" of jezelf "het lichtend voorbeeld vinden" te maken, dat vind ik namelijk helemaal niet van mijzelf.
Iemand stemgedrag dom noemen is pas dom. Je stemgedrag laat zien wie je bent en waar je voor staat, wat jouw visie is van regeren. Je valt daarmee ook iemands persoonlijkheid aan, puur door het stemgedrag dom te noemen.
Ik vind het sowieso not done zoiets dom te noemen, ongeacht waar je op gestemd hebt.
Lollypopje
20-03-2023 om 10:06
Gebruikersnaaminvullen schreef op 20-03-2023 om 09:56:
[..]
Iemand stemgedrag dom noemen is pas dom. Je stemgedrag laat zien wie je bent en waar je voor staat, wat jouw visie is van regeren. Je valt daarmee ook iemands persoonlijkheid aan, puur door het stemgedrag dom te noemen.
Ik vind het sowieso not done zoiets dom te noemen, ongeacht waar je op gestemd hebt.
Waar schrijf ik dat ik het dom vind? Ik gebruik "dom" als voorbeeld van een negatieve mening.
Jij wordt nu boos, terwijl jij dingen lijkt te lezen die er niet staan. Die ik niet heb geschreven.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.