Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023

Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten 

Peiling

Op welke partij stem je voor de PS?
216 stemmen
19%
12%
4%
6%
2%
14%
9%
5%
13%
1%
2%
5%
3%
5%
0%
1%

5-Qs-RKB-65kgrdw-LT4-Qgatu3-Kt-Ng.jpg

Tekening van Mirjam Vissers voor het FD.

Broodtrommel schreef op 18-03-2023 om 07:52:

[..]

Laten we het hopen. Wat een egoïstische ballenpartij is de VVD toch. Bah

Ieder mens met een ruggengraat of een geweten was al lang afgetreden, maar Rutte blijft en blijft maar. Mensen worden kapot gemaakt en het interesseert een deel van Nederland echt geen ene fluit. Zolang het hen maar niet overkomt, wat weer heel typerend is voor die partij.

Als je 12 jaar premier kunt blijven, zul je ook vast wel wat goed doen. Ik heb nooit anders gestemd dan VVD. Ze hebben ook nooit van die genadeklappen gekregen als alle andere partijen, de helft van de zetels verliezen e.d. 

MMcGonagall schreef op 18-03-2023 om 12:05:

[..]

Als je 12 jaar premier kunt blijven, zul je ook vast wel wat goed doen. Ik heb nooit anders gestemd dan VVD. Ze hebben ook nooit van die genadeklappen gekregen als alle andere partijen, de helft van de zetels verliezen e.d.

Heb je Mark Rutte gezien bij de parlementaire enquête over de gaswinning? 

Hij zit er letterlijk 12 jaar met zijn reet bovenop, maar weet niets, herkent niets, erkent niets.

Oh oh, wat is het toch een gezellige, fijne vent. Hier excuses, daar excuses en dóór...

[..]

Ik heb ook VVD gestemd en stem er al jaren op en blijf dat ook doen. Niemand is perfect.

Cookielover

Cookielover

18-03-2023 om 14:02 Topicstarter

[..]

Een deel van de Nederlanders heeft het vooral héél erg goed en is gebaat bij het handhaven van de status quo. 

Cookielover schreef op 18-03-2023 om 14:02:

[..]

Een deel van de Nederlanders heeft het vooral héél erg goed en is gebaat bij het handhaven van de status quo.

bbb wil ook de status quo handhaven.

gr Angela

[..]

De Ruttendoctrine heet het volgens mij in de wandelgangen.

Hij heeft zoveel fuck ups achter zijn naam. Dat "we" er dan op blijven stemmen zegt meer over ons. Wat ik al zei, zolang het een andere overkomt en ons maar niet gaat alles goed. 

Broodtrommel schreef op 18-03-2023 om 15:09:

[..]

De Ruttendoctrine heet het volgens mij in de wandelgangen.

Hij heeft zoveel fuck ups achter zijn naam. Dat "we" er dan op blijven stemmen zegt meer over ons. Wat ik al zei, zolang het een andere overkomt en ons maar niet gaat alles goed.

Inderdaad

De podcast van de Volkskrant van afgelopen vrijdag, de Kamer van Klok heet het, is wel interessant qua perspectief op BBB en de rest van de verkiezingsuitslagen. Staat op oa spotify. 

watertoren schreef op 18-03-2023 om 13:26:

[..]

Ik heb ook VVD gestemd en stem er al jaren op en blijf dat ook doen. Niemand is perfect.

Niemand is perfect maar van een premier mag meer verwacht worden dan een ontzettend vergeetachtige vent met z'n jarenlange heb ik geen actieve herinnering aan. 

Hij is of heeeeeeeel vergeetachtig, zit gewoon te liegen of wil geen verantwoordelijkheid nemen. De man is vooral enorm goed om overal omheen te draaien en er mee weg te komen. 

Omtzigt, gewiste sms'jes, bonnetjesaffaire, toeslagenschandaal, Groningen en ondertussen zijn we weer wat naar beneden gezakt op de corruptieschaal. 

En dan heb ik het nog niet eens over hetgeen gewoon niet werkt in de samenleving. Deze club zit er al 12 jaar en dingen werken al een hele lange tijd niet. Dan heb je je kans gehad. 

Niemand is perfect betekend sowieso niet dat iets niet (veel) beter kan. 

Zo hé, ga je lekker broodtrommel?
Ik ben ook geen fan van Rutte, maar dat betekent niet dat je op zo'n manier over iemand hoeft uit te laten, bah! 
Hou er helemaal niet van als er met ziektes wordt gegooid als je het ergens niet mee eens bent

Yumi schreef op 18-03-2023 om 15:56:

Zo hé, ga je lekker broodtrommel?
Ik ben ook geen fan van Rutte, maar dat betekent niet dat je op zo'n manier over iemand hoeft uit te laten, bah!
Hou er helemaal niet van als er met ziektes wordt gegooid als je het ergens niet mee eens bent

Dan mag je me staffen. Dat staat je vrij. Je snapt zelf ook wel dat ik die man geen dementie toe wens, maar wel een pensionering. 

Ik heb het overigens even aangepast voor je. 

images?q=tbn:ANd9GcSaxEPuOrQwC4swHq5Vwr4J2SkLkptJUtpmjg&s

Het heeft even geduurd maar ik heb de cartoon gevonden nu nog hopen dat het plaatje plakken lukt. 

Broodtrommel schreef op 18-03-2023 om 16:00:

[..]

Dan mag je me staffen. Dat staat je vrij. Je snapt zelf ook wel dat ik die man geen dementie toe wens, maar wel een pensionering.

Ik heb het overigens even aangepast voor je.

Nee ik ga niet staffen, prima opgelost dank je.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

18-03-2023 om 17:29

Bakblik schreef op 18-03-2023 om 17:01:

images?q=tbn:ANd9GcSaxEPuOrQwC4swHq5Vwr4J2SkLkptJUtpmjg&s

Het heeft even geduurd maar ik heb de cartoon gevonden nu nog hopen dat het plaatje plakken lukt.

Ik vind hem wel grappig. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.