Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023

Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten 

Peiling

Op welke partij stem je voor de PS?
216 stemmen
19%
12%
4%
6%
2%
14%
9%
5%
13%
1%
2%
5%
3%
5%
0%
1%

Miraval schreef op 16-03-2023 om 07:43:

[..]

En wat als ze het nou eens wel goed doen? Ik vind het echt opmerkelijk dat hier (en op Viva) zo gereageerd wordt op een democratische uitslag. Kennelijk is er een heel groot deel van de Nederlanders die het anders willen. Dan kun je toch niet anders dan dingen veranderen? Als je gewoon op dezelfde voet doorgaat dan kun je die hele verkiezingen wel opdoeken.

Je kunt een democratische uitslag respecteren en het toch ontzettend slecht vinden dat veel mensen op een bepaalde partij hebben gestemd. Dat is toch niet nieuw? Sterker nog, dat is politiek. Het wordt pas een probleem als met niet-democratische middelen geprobeerd wordt de gekozenen van de bak af te bijten. 

Laten we maar gaan zien hoe ze het doen. Het lot van protestpartijen is vaak niet makkelijk omdat hun kiezers meer ‘tegen’ dan ‘voor’ zijn en dat bestuurt niet zo makkelijk. Ze moeten de boosheid van al die cynische kiezers recht doen. Dat is niet zo gemakkelijk. Maar we gaan het zien. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

16-03-2023 om 10:45

Poezenmeisje schreef op 16-03-2023 om 10:34:

[..]

Nederland hééft geen natuur, maar cultuurlandschappen.

Waarmee we ons behoorlijk in de vingers snijden. De bossen doen het Bijv heel goed in Nederland. 

De naaldbossen hier voelen zich niet gelukkig. Dit is niet hun natuurlijke habitat.

https://siris.nl/nieuws/artikel/151317877-van-naaldbossen-naar-gemengde-loofbossen-op-lieropse-heide-en-rond-beuven

Poezenmeisje schreef op 16-03-2023 om 10:34:

[..]

Nederland hééft geen natuur, maar cultuurlandschappen.

Dit, er wordt soms gedaan als of Nederland vroeger 1 groot natura2000 gebied was en dat ze dat in bepaalde gebieden willen herstellen. Leuk voor wandelaars en fietsers,  maar het zijn geen typische Nederlandse gebieden. Het is gecreëerd en ontworpen/bedacht door  de mens.

Ja en? Als het ontworpen is door de mens is het niet waard om goed mee om te gaan?

Democratie is ook ontworpen door de mens. Landbouw is ook ontworpen door de mens. 
Muziek is ook  ontworpen door de mens. 

Ook allemaal maar weggooien dan? 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

16-03-2023 om 13:48

MeganRapinoe schreef op 16-03-2023 om 13:43:

Ja en? Als het ontworpen is door de mens is het niet waard om goed mee om te gaan?

Democratie is ook ontworpen door de mens. Landbouw is ook ontworpen door de mens.
Muziek is ook ontworpen door de mens.

Als je zodanig in de knel zit, kan je het ook aanpassen. Heide is zo stikstofgevoelig dat het nog steeds zal verbossen als alles uit Nederland gehaald wordt. Het zal dan nog steeds leiden onder Bijv Ammoniak uit zee, al beweren sommige dat dit niet kan, dus wordt het nu weggeschreven onder “meetcorrectie”  Wat niet zichtbaar is in het rapport geloof ik, daar wordt het weggemoffeld en bijgevoegd aan boeren en industrie, zonder dat ze weten wat de herkomst dan is.

Heide vraagt gewoon enorm veel onderhoudt en aandacht en dan nog is het lastig. 

MeganRapinoe schreef op 16-03-2023 om 13:43:

Muziek is ook ontworpen door de mens.

En ook direct de dijken doorsteken, verzuipen zúllen we. Terug naar de oorsprong.

BBB steekt er zoals verwacht in mijn provincie met kop en schouders boven uit. Lijkt me een heel duidelijk signaal. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

16-03-2023 om 14:19

Malibu2 schreef op 16-03-2023 om 14:17:

BBB steekt er zoals verwacht in mijn provincie met kop en schouders boven uit. Lijkt me een heel duidelijk signaal.

Ja! Maar nu beweren ze alsnog dat ze over links kunnen. Volgens mij laat een hele grote groep zien dat ze niet achter alle plannen staan, misschien moeten ze daar een keer wat mee. 

Poezenmeisje schreef op 16-03-2023 om 14:17:

[..]

En ook direct de dijken doorsteken, verzuipen zúllen we. Terug naar de oorsprong.

Ho ho wacht even ga jij zomaar zeggen dat mijn huis wel onder water mag komen te staan?  Letterlijk dan, niet de spreekwoordelijke betekenis die door de bankencrisis aan dat woord gegeven is. 

Ik woon op het randje van een polder maar met die stijgende zeespiegel weet ik wel zeker dat ik dan ook onder loop. 

Bakblik schreef op 16-03-2023 om 14:20:

[..]

Ho ho wacht even ga jij zomaar zeggen dat mijn huis wel onder water mag komen te staan? Letterlijk dan, niet de spreekwoordelijke betekenis die door de bankencrisis aan dat woord gegeven is.

Ik woon op het randje van een polder maar met die stijgende zeespiegel weet ik wel zeker dat ik dan ook onder loop.

Ik kom iets van drie meter onder water te staan, dus dat is gedeelde smart.

De kampeerspullen en survivaldoos staan niet voor niets op zolder. 

IK zeg niet dat we kopje onder moeten gaan, maar het is wel de wens van sommige lieden die menen te moeten bepalen hoe "de natuur" hier was, en daar naar terug willen. 

Maar welke "natuur"? 

Die uit de tijd van Ot&Sien, of van de middeleeuwers of van de neanderthalers?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-03-2023 om 15:53

Ik zie dat vooral de proteststemmers verschoven zijn. "Vroegah" gingen die meestal naar de SP. Toen PVV, LPF, FvD. Nu BBB.

Dat is voor de BBB een grote verantwoordelijkheid én risico. Want als zij nu niet waar weten te maken wat ze beloofd hebben, zijn die stemmers de volgende keer net zo snel weer weg. En hun beloftes waarmaken is nogal een uitdaging, al was het maar omdat je ook met bijvoorbeeld Europese regelgeving te maken hebt.

Coreopsis schreef op 16-03-2023 om 15:53:

[..]

Ik zie dat vooral de proteststemmers verschoven zijn. "Vroegah" gingen die meestal naar de SP. Toen PVV, LPF, FvD. Nu BBB.

Dat is voor de BBB een grote verantwoordelijkheid én risico. Want als zij nu niet waar weten te maken wat ze beloofd hebben, zijn die stemmers de volgende keer net zo snel weer weg. En hun beloftes waarmaken is nogal een uitdaging, al was het maar omdat je ook met bijvoorbeeld Europese regelgeving te maken hebt.

En al was het maar omdat meerdere mensen en partijen voor hen dat óók hebben geprobeerd. BBB beweert als nieuwe partij, zonder enkele ervaring op Europees niveau, iets te kunnen wat VVD, CU en CDA is mislukt. Dat lijkt mij vrij kansloos. 

de vraag is waarvan en wat je dan moet doen

ik zie het bijv. ook als een signaal dat stemmers niet genoeg weten van de werkelijke belangen die BBB aan de macht hebben geholpen.

Dus mijn conclusie is: duidelijker uitleggen wat wel en niet feitelijke (financiële) informatie is en op welke sentimenten wordt gespeeld.

Iemand anders zou kunnen concluderen dat BBB 'gelijk heeft' en dat er dus yyy moet gebeuren.

Dus ja, welk signaal zie jij?

gr Angela

MeganRapinoe schreef op 16-03-2023 om 16:00:

[..]

En al was het maar omdat meerdere mensen en partijen voor hen dat óók hebben geprobeerd. BBB beweert als nieuwe partij, zonder enkele ervaring op Europees niveau, iets te kunnen wat VVD, CU en CDA is mislukt. Dat lijkt mij vrij kansloos.

We gaan het helemaal anders doen! 

Uiteindelijk wordt het dezelfde wijn in nieuwe zakken want met een coalitieregering moet je altijd compromissen sluiten en erkennen dat je mooie beloftes uit de campagnetijd het niet volledig gaan halen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.