Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Vanaf volgend jaar heffing pakketjes van Chinese webshops

Heel eerlijk, ik zou graag zonder Shein willen kunnen, maar als ik heb een plussize maat, een broek waarin ik prettig kan werken bij een stenen winkel kost me minimaal €50 euro. En ze slijten snel doordat ze na elke dienst gewassen moeten worden. Ik heb er een aantal van nodig om niet elke dag te wassen. Bij Shein betaal ik voor dezelfde broeken maximaal €15. Dus ook met €6 erbij ben ik nog veel voordeliger uit. Zelfde geldt voor simpele t-shirts. 

Ik ben voor. Ondanks dat ik daar een bepaald iets koop, maar dat is puur omdat het hier niet te vinden is. Ik koop daar geen andere dingen, geen kleding. Dat komt van Vinted. 

zolang ik nog bij bv Aliexpress 10 filters, en andere accessoires voor mijn irobot kan bestellen voor ca 10 euro, waar ik in NL voor 2 filtertjes alleen al 10 euro betaal, zal ik niet nalaten het daar te bestellen. Dochter heeft regelmatig leuke/grappige hebbedingetjes die ze veel gebruikt

Niet alleen voor pakketjes uit China, maar ook uit Amerika. Ik bestel weleens Iherb en daar komen nu ook invoerrechten overheen.
Zelf koop ik niets van Alie, temu, Shein e.d.

NightNurse schreef op 09-12-2025 om 20:32:

Heel eerlijk, ik zou graag zonder Shein willen kunnen, maar als ik heb een plussize maat, een broek waarin ik prettig kan werken bij een stenen winkel kost me minimaal €50 euro. En ze slijten snel doordat ze na elke dienst gewassen moeten worden. Ik heb er een aantal van nodig om niet elke dag te wassen. Bij Shein betaal ik voor dezelfde broeken maximaal €15. Dus ook met €6 erbij ben ik nog veel voordeliger uit. Zelfde geldt voor simpele t-shirts.

Misschien zo’n broek eens namaken van betere kwaliteit stof? De broek uit elkaar halen en als patroon gebruiken. 

hartstikke voor. Totaal niet duurzaam dit en ook een vorm van overconsumptie vaak. Voor ons misschien een aantrekkelijke prijs, maar iemand anders betaalt er de prijs voor. 

Helemaal voor. Persoonlijk heb ik nog nooit iets bij een Temu of Alie besteld en ik doe ook mijn best om anderen te overtuigen hetzelfde te doen. Lukt niet erg, meestal krijg ik als reactie dat de Action zijn spullen ook uit China haalt. Die spullen van de Action zijn makkelijker te controleren omdat Action een container met knutseldoosjes invoert en niet 1000 containers met in iedere container een knutseldoosje en 1000 andere verschillende artikelen. Bovendien denk ik dat Action zelf ook wat voorzichtiger is dan de gemiddelde Chinese webwinkel als het gaat om productveiligheid. Zij willen niet dat Europese baby’tjes doodgaan omdat ze zo lekker op een cadmiumspeeltje hebben zitten sabbelen.

Mick87 schreef op 09-12-2025 om 21:53:

hartstikke voor. Totaal niet duurzaam dit en ook een vorm van overconsumptie vaak. Voor ons misschien een aantrekkelijke prijs, maar iemand anders betaalt er de prijs voor.

Sowieso onze planeet door het groeien van de afvalberg en het verder uitputten van ons leefmilieu door het gebruik van natuurlijke grondstoffen en de fabrieksprocessen (incl (afval)stoffen die in het milieu terecht komen) om deze producten te maken.

Ik heb nog nooit iets in China besteld, maar ik raad je aan voor de lol eens bij te gaan houden wat er aan producten wordt teruggeroepen door de Nederlandse detailhandel.

Ook "goede / dure" producten. Food en non-food.

https://productwaarschuwing.nl/

Ook ik ben 100% voor. Ik heb ook principiële redenen nooit wat gekocht bij Shein of Temu. Van mij mogen ze het prijsverschil nog wel een stuk groter maken.

Vers van de pers.
Weer een terugroepactie.

Dit merk wordt verkocht bij winkels zoals Dik in Groningen, wat toch een behoorlijk adres is.

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5543601/kinderfietsen-van-trek-mogelijk-onveilig-door-probleem-met-rem

Zelfs op heel veel producten die je bij de Blokker of een Intertoys of Hema ofzo koopt staat made in China. Dus producten uit China geheel ontlopen lijkt me echt onmogelijk.  En ja  , ik maak me ook schuldig aan aliexpress.. Sommige dingen vindt je hier niet of als je ze vind is het een dropshipper op bol.com. En dan zijn exact dezelfde dingen zelfs met heffing nog een stuk goedkoper uit China.  Zelfs dingen  als bepaalde auto onderdelen ( man is nogal een klusser ).  

Poezenmeisje schreef op 10-12-2025 om 00:46:

Vers van de pers.
Weer een terugroepactie.

Dit merk wordt verkocht bij winkels zoals Dik in Groningen, wat toch een behoorlijk adres is.

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5543601/kinderfietsen-van-trek-mogelijk-onveilig-door-probleem-met-rem

Ik begrijp je punt niet geloof ik. Wil je hiermee zeggen dat ook producten uit 'goede' winkels worden teruggeroepen? Of juist dat het systeem bij dit soort winkels blijkbaar werkt omdat er terugroepacties komen als er iets mis blijkt te zijn?

Ik snap niet waarom je al deze terugroepacties aan het posten bent. Het punt van de anderen was dat er helemaal geen kwaliteitscontroles zijn bij die spullen van Ali en Temu. Dus helemaal niks gaat een terugroepactie krijgen. Waarschijnlijk voldoet het meeste absoluut niet, maar dat krijgt niemand ooit te zien. Misschien in de krant als er een huis is afgebrand door een slechte oplaadkabel...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.