Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Valt het kabinet vandaag? (met poll)

Hoe zou Wilders geslapen hebben? 
https://nos.nl/artikel/2569735-hoogspanning-rond-crisisoverleg-stapt-pvv-leider-wilders-uit-coalitie

Peiling

Valt het kabinet vandaag?
50 stemmen
80%
20%

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-06-2025 om 09:27 Topicstarter

Ze hebben dus hier niet eens echt over gesproken vanochtend. Wilders heeft het niet eens geprobeerd. 

Daglichtlamp schreef op 03-06-2025 om 09:27:

Ze hebben dus hier eens echt gesproken vanochtend. Wilders heeft het niet eens geprobeerd.

Dat doet hij nooit 😅

Nou... ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren bij dde stembus volgende keer. NSC blijft niks van over, BBB ook minder, VVD blijft een beetje gelijk en de PVV gaat hiermee of winnen of verliezen... afhankelijk van zijn achterban en zwevende kiezers.  

Hoera!!!   En nu graag een kabinet met meer liefde voor de medemens !

Ik ga voor Bontenbal. 

amarna schreef op 03-06-2025 om 10:01:

Hoera!!! En nu graag een kabinet met meer liefde voor de medemens !

Dat hebben we al decennia niet meer en dat gaat ook niet meer komen.

Nu krijgen we dus weer demissionair minister dit en demissionair minister dat. Daar werd ik de vorige keer helemaal doodziek van. Ja, ik weet dat ze het zo moeten zeggen maar ik vind het toch irritant.

En hij trekt ook zijn ministers en staatssecretarissen uit het kabinet. Ben benieuwd wie hun opvolgers zijn en wat Coenradie gaat doen. Die krijgt vast wel een aanbod.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-06-2025 om 10:24 Topicstarter

Lali schreef op 03-06-2025 om 10:19:

En hij trekt ook zijn ministers en staatssecretarissen uit het kabinet. Ben benieuwd wie hun opvolgers zijn en wat Coenradie gaat doen. Die krijgt vast wel een aanbod.

Coenradie blijft denk ik gewoon zitten. Wilders kan haar volgens mij niet dwingen om af te treden. 

Miraval schreef op 03-06-2025 om 10:04:

Ik ga voor Bontenbal.

Ik ook ! Ik spreek hem regelmatig, hij woont hier in de buurt. Ben benieuwd hoe het voor hem uit gaat pakken. 

Daglichtlamp schreef op 03-06-2025 om 09:27:

Ze hebben dus hier niet eens echt over gesproken vanochtend. Wilders heeft het niet eens geprobeerd.

Dat heeft hij nooit gedaan. Als hij z'n zin niet krijgt, loopt hij gewoon weg. Dat is zijn stijl. Het boze jongetje dat alle confrontatie en elk gesprek uit de weg gaat. 

Zijn partij is niet gemaakt om te besturen, alleen maar om te jennen. 

Yes! Gevallen! Gelukkig, ben wel benieuwd naar het vervolg. Vroonhoven en Van der Plas willen kijken naar een doorstart zonder PVV, een zogenaamd rompkabinet.

Wat verwachten jullie eigenlijk van een nieuw kabinet? Dat alles goed gaat komen? Ik hoop het niet want dat gaat niet gebeuren. 

Thora schreef op 03-06-2025 om 11:04:

Wat verwachten jullie eigenlijk van een nieuw kabinet? Dat alles goed gaat komen? Ik hoop het niet want dat gaat niet gebeuren.

Er zit nogal wat tussen helemaal niets kunnen waarmaken, behalve 130 rijden op 20 kilometer snelweg (dit kabinet)en dat alles goed gaat komen. Ik mag toch hopen dat mensen meer realistisch daarin gaan stemmen. 

Ik denk dat een partij moet durven zeggen dat niet alles altijd maar automatisch beter en meer wordt, maar dat een stap terug doen beter is voor de gehele samenleving. Dus geen 'mooi weer' praatjes, maar realistische doelen scheppen. We hebben het lang te goed gehad en zijn verwend geraakt. 

Een partij die openlijk zegt dat we pas op de plaats moeten maken, is wat mij betreft realistisch bezig. Niet krampachtig vasthouden aan wat is geweest en niet onze nationaliteit belangrijker (beter) vinden ten koste van die van een ander.

Thora schreef op 03-06-2025 om 10:09:

[..]

Dat hebben we al decennia niet meer en dat gaat ook niet meer komen.

Eens. De ongebreidelde immigratie zal steeds sneller verlopen. Dat zijn echt de lievelingsmensen van veel politieke partijen.

En hoe meer immigranten hoe zwaarder het klimaat zal worden belast. Want die mensen komen voor welvaart en niet voor een maaltje vegetarische bonen. Dus wat D'66 achtige partijen graag willen aan klimaatregels gaat door hun instroombeleid juist niet gebeuren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.