Nieuws en actueel
kerstbeer
28-01-2025 om 17:07
Trump, Musk en Amerikaanse politiek.
Hier verder over Trump, Musk en de Amerikaanse politiek.
Trump tekende meteen een recordaantal decreten en daar komen er steeds meer bij.
Tot nu toe gaat het goed tussen Trump en de bij hem invloedrijke Musk, maar zal dat ook zo blijven nu steeds meer MAGA niet blij met Musk's invloed en beleidswensen zijn?
Wat zal er bij de Democraten gebeuren en wie zal naar boven komen als potentiele leiders van de toekomst?
Wat voor invloed gaan Trump's decreten hebben over de VS en de rest van de wereld?
Schrijf hier verder.
Gebruikersnaaminvullen
29-03-2026 om 09:37
Dit is ook toevallig.
11 dagen voordat Trump de oorlog in Iran begon heeft zijn zoon heel veel geld geïnvesteerd in een bedrijf dat voor het Pentagon's Drone Dominance Program is uitgekozen.
https://www.xtend.me/resources/jfb-and-xtend-announce-1-5b-business-combination-to-establish-a-nasdaq-listed-us-leader-in-ai-driven-autonomous-defense-robotics
PensioNada
29-03-2026 om 09:41
Gebruikersnaaminvullen schreef op 29-03-2026 om 09:37:
Dit is ook toevallig.
11 dagen voordat Trump de oorlog in Iran begon heeft zijn zoon heel veel geld geïnvesteerd in een bedrijf dat voor het Pentagon's Drone Dominance Program is uitgekozen.
https://www.xtend.me/resources/jfb-and-xtend-announce-1-5b-business-combination-to-establish-a-nasdaq-listed-us-leader-in-ai-driven-autonomous-defense-robotics
Het is één corrupt zootje.
Gebruikersnaaminvullen
29-03-2026 om 09:50
PensioNada schreef op 29-03-2026 om 09:41:
[..]
Het is één corrupt zootje.
Is het ook. Ik denk dat Trump in zijn leven nog nooit zoveel geld heeft vergaard dan in zijn 2e termijn. Uiteraard doet hij alsof hij zich er niet mee bemoeit, maar de inkomsten van de familie Trump hangen aan elkaar van "toevalligheden".
PensioNada
29-03-2026 om 10:09
Gebruikersnaaminvullen schreef op 29-03-2026 om 09:50:
[..]
Is het ook. Ik denk dat Trump in zijn leven nog nooit zoveel geld heeft vergaard dan in zijn 2e termijn. Uiteraard doet hij alsof hij zich er niet mee bemoeit, maar de inkomsten van de familie Trump hangen aan elkaar van "toevalligheden".
Met de introductie van de Trump memecoin aan het begin van zijn 2e termijn, is hij al helemaal binnen gelopen. Maar dit soort figuren willen altijd meer.
Handschoenvrouw
29-03-2026 om 10:49
...en voor het einde van zijn presidentsschap krijgt iedereen die bij deze uitvoerige handel met voorkennis en marktmanipulatie betrokken is gratie.
Zilver_gray
29-03-2026 om 10:53
Handschoenvrouw schreef op 29-03-2026 om 10:49:
...en voor het einde van zijn presidentsschap krijgt iedereen die bij deze uitvoerige handel met voorkennis en marktmanipulatie betrokken is gratie.
Echt!
Ik trek deze man en zijn mafia praktijken zo ontzettend slecht!
Zilver_gray
29-03-2026 om 11:03
En ik ben niet de enige
https://nos.nl/artikel/2608235-miljoenen-amerikanen-op-de-been-om-te-protesteren-tegen-trump
Jujubee
29-03-2026 om 11:07
Ik begrijp het ook gewoon niet. Trump heeft toch ook adviseurs en generaals in dienst? Luistert hij dan echt naar niemand of sporen ze hem echt aan om dit soort waanzin te roepen en nu weer te dreigen met een aanval op Cuba? Ik geloof er niets van. Je hebt toch gewoon een legertop om je heen als president? Je hoort toch te luisteren naar die mensen? Of kletsen ze hem naar de mond om hun baan te houden? Ik ben echt zo nieuwsgierig naar hoe dat daar allemaal gaat in het Witte Huis.
Zilver_gray
29-03-2026 om 11:17
Jujubee schreef op 29-03-2026 om 11:07:
Ik begrijp het ook gewoon niet. Trump heeft toch ook adviseurs en generaals in dienst? Luistert hij dan echt naar niemand of sporen ze hem echt aan om dit soort waanzin te roepen en nu weer te dreigen met een aanval op Cuba? Ik geloof er niets van. Je hebt toch gewoon een legertop om je heen als president? Je hoort toch te luisteren naar die mensen? Of kletsen ze hem naar de mond om hun baan te houden? Ik ben echt zo nieuwsgierig naar hoe dat daar allemaal gaat in het Witte Huis.
Heb je Karoline Leavitt (Perssecretaris van het Witte Huis) wel eens horen praten? Zij liegt al net zo erg als Trump. Waarschijnlijk word hij door mensen omringd die hem naar de mond praten, of hij ontslaat ze gewoon als hij het niet met ze eens is.
Jujubee
29-03-2026 om 11:29
Zilver_gray schreef op 29-03-2026 om 11:17:
[..]
Heb je Karoline Leavitt (Perssecretaris van het Witte Huis) wel eens horen praten? Zij liegt al net zo erg als Trump. Waarschijnlijk word hij door mensen omringd die hem naar de mond praten, of hij ontslaat ze gewoon als hij het niet met ze eens is.
Ja, dat heb ik zeker. Pittige tante is dat. Ik vrees dat je gelijk hebt, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat de mensen die voor hem werken zich niet dagelijks voor hun kop slaan als hij weer wat doms uitkraamt. Ik geloof gewoon niet dat dit de realiteit is. Dat Amerika vrijwillig gekozen heeft voor zo'n dorpsidioot. Ik snap er helemaal niks van. Vroeger, toen ik jong was, had je Clinton en Bush. Gewoon welbespraakte mannen, niks mis mee. Die hadden respect voor mensen om hen heen. Straalden natuurlijk gezag uit. Hadden respect voor verslaggevers en noemden ze geen varkentjes en zo. Ik zou me echt kapotschamen als ik een Amerikaan was. Ook al zou ik niet op hem gestemd hebben.
Zilver_gray
29-03-2026 om 11:54
Jujubee schreef op 29-03-2026 om 11:29:
[..]
Ja, dat heb ik zeker. Pittige tante is dat. Ik vrees dat je gelijk hebt, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat de mensen die voor hem werken zich niet dagelijks voor hun kop slaan als hij weer wat doms uitkraamt. Ik geloof gewoon niet dat dit de realiteit is. Dat Amerika vrijwillig gekozen heeft voor zo'n dorpsidioot. Ik snap er helemaal niks van. Vroeger, toen ik jong was, had je Clinton en Bush. Gewoon welbespraakte mannen, niks mis mee. Die hadden respect voor mensen om hen heen. Straalden natuurlijk gezag uit. Hadden respect voor verslaggevers en noemden ze geen varkentjes en zo. Ik zou me echt kapotschamen als ik een Amerikaan was. Ook al zou ik niet op hem gestemd hebben.
Ja pittig is ze zeker. Ik vind haar soms ronduit onbeschoft tegen de journalisten; bevalt het antwoord niet? Kapt ze je af of je krijgt geen beurt meer.
Ik vraag me ook altijd af hoe bijvoorbeeld familie/ vrienden/ kennissen reageren. Houden zij dit soort figuren geen spiegel voor? Zij hebben toch ook niet alleen maar ja-knikkers om zich heen?
Ik volg toevallig een Amerikaans stel op Insta dat naar Nederland gevlucht is, zij voelen zich niet meer thuis nu met Trump. Ze schamen zich dood voor alles wat er gaande is, en verontschuldigingen zich voor de onzin die hij uitkraamt.
felija
29-03-2026 om 12:48
Dit geeft mij wel hoop:
Live politiek VS: Derde No Kings-protest in beeld: van Robert De Niro tot Bruce Springsteen en miljoenen andere Amerikanen
https://www.volkskrant.nl/buitenland/live-politiek-vs-derde-no-kings-protest-in-beeld-van-robert-de-niro-tot-bruce-springsteen-en-miljoenen-andere-amerikanen~b0d15cc3f/