Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

En als het straks nog erger misgaat, krijgt Europa van Trump vast de schuld.. Want we wilden niet helpen.

Zorroo schreef op 16-03-2026 om 17:35:

En als het straks nog erger misgaat, krijgt Europa van Trump vast de schuld.. Want we wilden niet helpen.

Helaas, voor zoiets vrees ik ook.

Zorroo schreef op 16-03-2026 om 17:35:

Ik word zo moe van de kreet: "Ja maar, hij doet tenminste iets!" Of het nu daadwerkelijk effect heeft of dat het op de lange termijn daardoor alleen maar erger wordt, boeit kennelijk niet. 

Het is alleen maar symboolpolitiek en Trump heeft echt, echt totaal niet het belang van een ander voorop staan, alleen zijn haan mag koning kraaien en een groep mensen vindt het helaas prachtig.....zo lekker daadkrachtig....

felija schreef op 16-03-2026 om 18:05:

[..]

Ik word zo moe van de kreet: "Ja maar, hij doet tenminste iets!" Of het nu daadwerkelijk effect heeft of dat het op de lange termijn daardoor alleen maar erger wordt, boeit kennelijk niet.

Het is alleen maar symboolpolitiek en Trump heeft echt, echt totaal niet het belang van een ander voorop staan, alleen zijn haan mag koning kraaien en een groep mensen vindt het helaas prachtig.....zo lekker daadkrachtig....

NRC had een paar dagen geleden een goed artikel waarin 8 rechtsgeleerden gevraagd wordt naar de verhouding tussen deze oorlog en het internationale recht. https://www.nrc.nl/nieuws/2026/03/11/niet-het-internationaal-recht-schiet-tekort-maar-staten-en-politici-a4922676

Ik vrees dat hij achter een betaalmuur staat, maar hierbij toch de link.

PensioNada schreef op 16-03-2026 om 18:28:

[..]

NRC had een paar dagen geleden een goed artikel waarin 8 rechtsgeleerden gevraagd wordt naar de verhouding tussen deze oorlog en het internationale recht. https://www.nrc.nl/nieuws/2026/03/11/niet-het-internationaal-recht-schiet-tekort-maar-staten-en-politici-a4922676

Ik vrees dat hij achter een betaalmuur staat, maar hierbij toch de link.

Bedankt voor de link! Als je het niet kan lezen, kun je het artikel ook beluisteren.

Het is echt de moeite waard!! Als je luistert naar wat deze geleerden zeggen over internationaal recht, zijn de heren Trump en Netanyahu ontzettend ver over de scheef gegaan. Ook het recht van zelfverdediging word uitgelegd. Dat blijkt dus ook te jas en te onpas misbruikt te worden. Letterlijke!

Zilver_gray schreef op 16-03-2026 om 19:31:

[..]

Bedankt voor de link! Als je het niet kan lezen, kun je het artikel ook beluisteren.

Het is echt de moeite waard!! Als je luistert naar wat deze geleerden zeggen over internationaal recht, zijn de heren Trump en Netanyahu ontzettend ver over de scheef gegaan. Ook het recht van zelfverdediging word uitgelegd. Dat blijkt dus ook te jas en te onpas misbruikt te worden. Letterlijke!

Ah, bedankt voor de tip! Ik kon het artikel inderdaad niet lezen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.