Nieuws en actueel
kerstbeer
28-01-2025 om 17:07
Trump, Musk en Amerikaanse politiek.
Hier verder over Trump, Musk en de Amerikaanse politiek.
Trump tekende meteen een recordaantal decreten en daar komen er steeds meer bij.
Tot nu toe gaat het goed tussen Trump en de bij hem invloedrijke Musk, maar zal dat ook zo blijven nu steeds meer MAGA niet blij met Musk's invloed en beleidswensen zijn?
Wat zal er bij de Democraten gebeuren en wie zal naar boven komen als potentiele leiders van de toekomst?
Wat voor invloed gaan Trump's decreten hebben over de VS en de rest van de wereld?
Schrijf hier verder.
Zilver_gray
10-01-2026 om 15:12
Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-01-2026 om 14:51:
[..]
In de net geplaatste video zie je zijn benen naast de auto staan als ze wegrijdt. Hij had überhaupt nooit mogen schieten. Gewoon 3 keer in het hoofd, terwijl hij aan het filmen was. Alsof hij een videospelletje aan het spelen was 🤮
Klopt hele nare beelden! Ik snap ook niet waarom deze man bewapend zijn werk aan het uitoefenen was, nadat hij 6 maanden geleden meegesleurd was in een soortgelijke (?) situatie? Volgens JD Vance had deze meneer daar iets aan over gehouden, en was dat voorval een excuus om deze dame dood te schieten…? Onbegrijpelijk!
Zilver_gray
10-01-2026 om 15:17
Met het eigen onderzoek gaat de aanklager, Mary Moriarty, in tegen het besluit van de regering-Trump om het onderzoek enkel te laten uitvoeren door de federale dienst FBI, en dus de onderzoeksinstanties van de staat Minnesota buitenspel te zetten.
Malibu2
10-01-2026 om 15:23
Zilver_gray schreef op 10-01-2026 om 15:12:
[..]
Klopt hele nare beelden! Ik snap ook niet waarom deze man bewapend zijn werk aan het uitoefenen was, nadat hij 6 maanden geleden meegesleurd was in een soortgelijke (?) situatie? Volgens JD Vance had deze meneer daar iets aan over gehouden, en was dat voorval een excuus om deze dame dood te schieten…? Onbegrijpelijk!
Het klopt dat de ICE-agent eerder was aangereden.
Heb je de link naar het bericht of video waarin Vance het vetgedrukte aangeeft?
PensioNada
10-01-2026 om 15:24
Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-01-2026 om 14:57:
[..]
Leg eens uit hoe het kwam dat ze na de draai in volle vaart tegen de witte auto knalde en tot stilstand kwam.
Zonder de agent dood te rijden
Zilver_gray
10-01-2026 om 15:25
Malibu2 schreef op 10-01-2026 om 15:23:
[..]
Het klopt dat de ICE-agent eerder was aangereden.
Heb je de link naar het bericht of video waarin Vance het vetgedrukte aangeeft?
Nee ik zag het op Insta voorbij komen..
Gebruikersnaaminvullen
10-01-2026 om 15:34
Malibu2 schreef op 10-01-2026 om 15:10:
[..]
Leg jij eens uit:
- waarom in het filmpje te zien is dat ze naar rechts stuurt terwijl ze nog leeft? Waarom zou je überhaupt een kant opsturen als je niet weg wil rijden? Jij geeft immers in je post van 14:53 aan dat ze pas gas gaf "toen die kogels in d'r hoofd zaten"
- Waarom we haar in dat filmpje weg zien rijden (daarvoor moet je gas geven) voordat er geschoten wordt?
En in antwoord op jouw vraag: als ze overlijdt terwijl het gaspedaal is ingedrukt komt een auto niet op magische wijze uit zichzelf tot stilstand.
Jouw logica klopt niet.
In je eigen filmpje zie je dat ze rustig wegdraait naar rechts en gaat rijden; ze heeft haar voet op het gaspedaal. Ze wordt IN de draai beschoten, pas daarna gaat het vol gas. Bij vol gas in de draai had ze die kerels wel geraakt, het was spekglad daar.
Jouw logica klopt niet dat het zelfverdediging was.
Zilver_gray
10-01-2026 om 15:38
https://www.nbcnews.com/news/amp/rcna253063
But Vance was particularly exercised about the shooting, criticizing questions about whether it was warranted. The ICE officer who shot Good, he said, nearly died six months ago after being “dragged by a car” and requiring dozens of stitches in his leg.
“So you think maybe he’s a little bit sensitive about somebody ramming him with an automobile?” Vance said.
Ik heb enkel bovenstaande Nieuws item erover terug kunnen vinden.
Gebruikersnaaminvullen
10-01-2026 om 15:46
Zilver_gray schreef op 10-01-2026 om 15:17:
Met het eigen onderzoek gaat de aanklager, Mary Moriarty, in tegen het besluit van de regering-Trump om het onderzoek enkel te laten uitvoeren door de federale dienst FBI, en dus de onderzoeksinstanties van de staat Minnesota buitenspel te zetten.
Wat ook zo bizar is, er zijn ruim 2000 ICE personen naar Minneapolis gestuurd. Alleen omdat het een blauwe staat is. Goed dat ze het zelf gaan onderzoeken, Trump en z'n minions liegen zo enorm veel.
Zilver_gray
10-01-2026 om 15:55
Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-01-2026 om 15:46:
[..]
Wat ook zo bizar is, er zijn ruim 2000 ICE personen naar Minneapolis gestuurd. Alleen omdat het een blauwe staat is. Goed dat ze het zelf gaan onderzoeken, Trump en z'n minions liegen zo enorm veel.
Ja ik las dat Trump ook een “hekel” zou hebben aan Minnesota, omdat ze daar overwegend Democratie stemmen/ zijn visie op immigratie. Ik hoop dat de waarheid snel boven tafel komt, het is toch niet te bevatten voor de nabestaanden en de buurtbewoners wat daar gebeurd is.
Ik las ook dat de Go fund me t.b.v. de nabestaanden van het slachtoffer in korte tijd al 1,5 miljoen dollar had opgebracht! Terwijl het streefbedrag 50k was.
Gebruikersnaaminvullen
10-01-2026 om 15:59
Zilver_gray schreef op 10-01-2026 om 15:55:
[..]
Ja ik las dat Trump ook een “hekel” zou hebben aan Minnesota, omdat ze daar overwegend Democratie stemmen/ zijn visie op immigratie. Ik hoop dat de waarheid snel boven tafel komt, het is toch niet te bevatten voor de nabestaanden en de buurtbewoners wat daar gebeurd is.
Ik las ook dat de Go fund me t.b.v. de nabestaanden van het slachtoffer in korte tijd al 1,5 miljoen dollar had opgebracht! Terwijl het streefbedrag 50k was.
Tenminste iets hartverwarmends.
Zilver_gray
10-01-2026 om 16:01
Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-01-2026 om 15:59:
[..]
Tenminste iets hartverwarmends.
Ja inderdaad!
Malibu2
10-01-2026 om 16:27
Zilver_gray schreef op 10-01-2026 om 15:38:
https://www.nbcnews.com/news/amp/rcna253063
But Vance was particularly exercised about the shooting, criticizing questions about whether it was warranted. The ICE officer who shot Good, he said, nearly died six months ago after being “dragged by a car” and requiring dozens of stitches in his leg.
“So you think maybe he’s a little bit sensitive about somebody ramming him with an automobile?” Vance said.
Ik heb enkel bovenstaande Nieuws item erover terug kunnen vinden.
Dank je voor het zoeken, ik heb de clip teruggevonden (abcnews).
Zoals ik het zie was het vooral commentaar op een headline van CNN: "Outrage after ICE officer kills US citizen in Minneapolis". Commentaar op zaken die de media niet vermelden in hun headlines, en daar kun je het mee eens of oneens zijn. De headline van CNN vind ik zelf nogal misleidend. Technisch gezien is het geen leugen, een VS burger is daadwerkelijk gedood door een ICE officer, maar op basis van een dergelijke headline kan iemand heel rare conclusies trekken. En grote nieuwsmedia als CNN hebben een bepaalde verantwoordelijkheid. Dus ik snap dat Vance hier een probleem mee heeft.
Over de opmerking van Vance specifiek: ik zie het hem niet als dé reden opvoeren dat deze agent geschoten heeft. Maar wel dat er veel meer speelt dan dat media schrijven.
Wat Vance schrijft op X:
If you want to say this woman's death is a tragedy, that we should pray for her soul as Christians and Americans, then I agree with you.
But the media dishonesty about this officer is an all-time moment in shameless press propaganda.
Does this law enforcement officer have a family? Yes. Did he he get seriously injured by a vehicle just six months ago? Yes. Did he have reason to fear for his life? Yes. Does he have every right to safety while he's doing his job? Yes.
I want our law enforcement officers to do their jobs and come home safely to their family. If you don't like the immigration policy of the Trump administration, attack me. Leave our law enforcement alone.
And it's time for the press to finally tell the truth about this story.
En in een andere post bij de video die ik al eerder heb gepost:
Watch this, as hard as it is. Many of you have been told this law enforcement officer wasn't hit by a car, wasn't being harassed, and murdered an innocent woman.
The reality is that his life was endangered and he fired in self defense.
https://youtu.be/TA5HfYsxpfA?si=IdB13aQbEVYRM8iO
Malibu2
10-01-2026 om 16:38
Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-01-2026 om 15:46:
[..]
Zijn er ICE officers naartoe gestuurd omdat het een blauwe staat is?
Er zijn ook regelmatig ICE acties in bijvoorbeeld Phoenix en Miami. Arizona en Florida zijn voor zover ik weet beide rode staten.
Het verschil is alleen dat een DeSantis van Florida de ICE acties ondersteunt, zie bijvoorbeeld deze clip van een paar dagen geleden:
https://youtu.be/-so2bZpd5xA?si=80yb2hCmyhfMw_Cx
Gebruikersnaaminvullen
10-01-2026 om 17:07
In rode staten wordt 59% van de arrestaties in de gevangenissen gedaan, tegen 70% van de blauwe staten in gemeenschappen omdat veel blauwe staten een 'sanctuary'-beleid hebben waardoor ICE geen mensen in gevangenissen kan oppakken en kan laten verdwijnen.
ICE komt naar bedrijven, restaurants, hotels, scholen, gaan binnen zonder rechterlijk bevel, houden willekeurig gekleurde mensen aan. ICE heeft in blauwe staten een veel agressievere tactiek
Nu heeft Trump ook verblijfsvergunningen ingetrokken van 1,6 miljoen migranten die legaal het land zijn binnengekomen. Je bent je leven niet zeker als gekleurde in de VS.
PensioNada
10-01-2026 om 18:29
@Malibu, ik heb twee dagen geleden hier op dit forum dezelfde conclusie getrokken als CNN nu doet. CNN was eerst veel voorzichtiger en kwam met een vage foto waarop mogelijk te zien was dat de agent geraakt is.
Het eerste schot zou je nog als schrikreactie kunnen zien. Maar daarna schoot hij nog twee keer gericht door het zijraam terwijl op dat moment de auto geen enkele bedreiging meer voor hem was.