Nieuws en actueel
kerstbeer
28-01-2025 om 17:07
Trump, Musk en Amerikaanse politiek.
Hier verder over Trump, Musk en de Amerikaanse politiek.
Trump tekende meteen een recordaantal decreten en daar komen er steeds meer bij.
Tot nu toe gaat het goed tussen Trump en de bij hem invloedrijke Musk, maar zal dat ook zo blijven nu steeds meer MAGA niet blij met Musk's invloed en beleidswensen zijn?
Wat zal er bij de Democraten gebeuren en wie zal naar boven komen als potentiele leiders van de toekomst?
Wat voor invloed gaan Trump's decreten hebben over de VS en de rest van de wereld?
Schrijf hier verder.
Malibu2
10-01-2026 om 14:33
PensioNada schreef op 10-01-2026 om 14:14:
[..]
Ik ben het 100% met je eens dat het ontzettend stom is, maar het was ook ontzettend stom van de agent om voor die auto te gaan staan. Dat is tegen protocol. Dat gat in de voorruit bewijst niets, ook van net naast de auto kan je een gat in de voorruit schieten. Als ik het zo lees vind jij het prima of ieder geval begrijpelijk als mensen dood geschoten worden als ze zich niet aan de gedragscodes houden. Hopelijk gaan we die kant niet op in Nederland.
Ik weet dat dingen anders gaan in de VS dan in Nederland. En dat staat los van Trump of wie dan ook. Toen ik naar de VS ging, stond Obama nog aan het roer en toen werd ik hier al voor gewaarschuwd.
Jij schrijft dat ik het blijkbaar prima of begrijpelijk vind als mensen worden doodgeschoten als ze zich niet aan gedragsregels houden. Ik snap echt niet hoe je op basis van mijn bericht die conclusie kan trekken? Deze vrouw overtrad niet simpelweg een of andere gedragsregel, maar bracht door haar actie het leven van een agent in gevaar. Zie je dat verschil echt niet?
Ik vermoed dat ze in een impuls handelde en dat ze niet de intentie had om hem omver te rijden, maar het gebeurde wel. En of de agent het protocol negeerde door vóór die auto te gaan staan... je geeft simpelweg geen gas als een agent voor je auto staat.
Schoondochter
10-01-2026 om 14:35
Malibu2 schreef op 10-01-2026 om 14:33:
[..]
Ik weet dat dingen anders gaan in de VS dan in Nederland. En dat staat los van Trump of wie dan ook. Toen ik naar de VS ging, stond Obama nog aan het roer en toen werd ik hier al voor gewaarschuwd.
Jij schrijft dat ik het blijkbaar prima of begrijpelijk vind als mensen worden doodgeschoten als ze zich niet aan gedragsregels houden. Ik snap echt niet hoe je op basis van mijn bericht die conclusie kan trekken? Deze vrouw overtrad niet simpelweg een of andere gedragsregel, maar bracht door haar actie het leven van een agent in gevaar. Zie je dat verschil echt niet?
Ik vermoed dat ze in een impuls handelde en dat ze niet de intentie had om hem omver te rijden, maar het gebeurde wel. En of de agent het protocol negeerde door vóór die auto te gaan staan... je geeft simpelweg geen gas als een agent voor je auto staat.
En je schiet een burger niet dood als ze een actie uithaalt die je als fout zou kunnen opvatten. Van een agent mag worden verwacht dat die zichzelf uit een gevaarlijke situatie kan verwijderen zonder mensen dood te schieten. Of, liever nog, de situatie vermijdt. Bijvoorbeeld door niet voor een auto te gaan staan.
Malibu2
10-01-2026 om 14:43
Schoondochter schreef op 10-01-2026 om 14:35:
[..]
En je schiet een burger niet dood als ze een actie uithaalt die je als fout zou kunnen opvatten. Van een agent mag worden verwacht dat die zichzelf uit een gevaarlijke situatie kan verwijderen zonder mensen dood te schieten. Of, liever nog, de situatie vermijdt. Bijvoorbeeld door niet voor een auto te gaan staan.
Het was niet simpelweg een kwestie van een actie die als fout opgevat zou kunnen worden, ze liep niet door een rood licht ofzo. Ze reed op een politieagent in. En ook al had de agent volgens een protocol niet voor de auto moeten gaan staan, zij maakte de keuze om gas te geven toen hij daar wel stond. En daar heeft ze de allerhoogste prijs voor betaald..
Nogmaals, ik vind het heel tragisch, maar ik begrijp de selectieve verontwaardiging niet.
Zilver_gray
10-01-2026 om 14:47
Malibu2 schreef op 10-01-2026 om 14:43:
[..]
Het was niet simpelweg een kwestie van een actie die als fout opgevat zou kunnen worden, ze liep niet door een rood licht ofzo. Ze reed op een politieagent in. En ook al had de agent volgens een protocol niet voor de auto moeten gaan staan, zij maakte de keuze om gas te geven toen hij daar wel stond. En daar heeft ze de allerhoogste prijs voor betaald..
Nogmaals, ik vind het heel tragisch, maar ik begrijp de selectieve verontwaardiging niet.
Nee, ze reed van hem weg.
Gebruikersnaaminvullen
10-01-2026 om 14:49
Malibu2 schreef op 10-01-2026 om 14:43:
[..]
Die begreep je ook niet toen er geluiden waren dat Netanyahu Gaza tot puin schoot terwijl er geen dreiging was. Dus daar verbaas ik me ook niet over. Blijf het nog steeds walgelijk vinden.
Gebruikersnaaminvullen
10-01-2026 om 14:51
Zilver_gray schreef op 10-01-2026 om 14:47:
[..]
In de net geplaatste video zie je zijn benen naast de auto staan als ze wegrijdt. Hij had überhaupt nooit mogen schieten. Gewoon 3 keer in het hoofd, terwijl hij aan het filmen was. Alsof hij een videospelletje aan het spelen was 🤮
Malibu2
10-01-2026 om 14:51
Zilver_gray schreef op 10-01-2026 om 14:47:
[..]
Nee, ze reed hem aan. Zie dat filmpje in de X-link die ik deelde.
En ze had überhaupt geen gas moeten geven.
Malibu2
10-01-2026 om 14:52
Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-01-2026 om 14:49:
[..]
Die begreep je ook niet toen er geluiden waren dat Netanyahu Gaza tot puin schoot terwijl er geen dreiging was. Dus daar verbaas ik me ook niet over. Blijf het nog steeds walgelijk vinden.
Geen dreiging?
Zullen we daarover verder praten in het Israël topic?
Gebruikersnaaminvullen
10-01-2026 om 14:53
Malibu2 schreef op 10-01-2026 om 14:51:
[..]
Nee, ze reed hem aan. Zie dat filmpje in de X-link die ik deelde.
En ze had überhaupt geen gas moeten geven.
Ze gaf pas gas toen die kogels in d'r hoofd zaten.
Gebruikersnaaminvullen
10-01-2026 om 14:54
Malibu2 schreef op 10-01-2026 om 14:52:
[..]
Geen dreiging?
Zullen we daarover verder praten in het Israël topic?
Nee, want het is duidelijk dat jij niet van (internationale) wetten, regels en handhaven bent. Alles is geoorloofd.
Malibu2
10-01-2026 om 14:54
Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-01-2026 om 14:53:
[..]
Ze gaf pas gas toen die kogels in d'r hoofd zaten.
Gebruikersnaaminvullen
10-01-2026 om 14:57
Malibu2 schreef op 10-01-2026 om 14:54:
[..]
![]()
Leg eens uit hoe het kwam dat ze na de draai in volle vaart tegen de witte auto knalde en tot stilstand kwam.
Malibu2
10-01-2026 om 15:10
Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-01-2026 om 14:57:
[..]
Leg eens uit hoe het kwam dat ze na de draai in volle vaart tegen de witte auto knalde en tot stilstand kwam.
Leg jij eens uit:
- waarom in het filmpje te zien is dat ze naar rechts stuurt terwijl ze nog leeft? Waarom zou je überhaupt een kant opsturen als je niet weg wil rijden? Jij geeft immers in je post van 14:53 aan dat ze pas gas gaf "toen die kogels in d'r hoofd zaten"
- Waarom we haar in dat filmpje weg zien rijden (daarvoor moet je gas geven) voordat er geschoten wordt?
En in antwoord op jouw vraag: als ze overlijdt terwijl het gaspedaal is ingedrukt komt een auto niet op magische wijze uit zichzelf tot stilstand.
Jouw logica klopt niet.
Malibu2
10-01-2026 om 15:10
En hier nogmaals het filmpje:
https://x.com/i/status/2009679932289626385